Nintendo annoncerer Cyber...

De nominerede titler til ...

Twelve Minutes rammer Swi...

Mario Party Superstars (S...

Sonic the Hedgehog-indhol...

Doctor Who: Edge of Reali...

Blasphemous II annonceret...

Lanceringstrailer for Ner...

Lanceringstrailer for NEO...

Death's Door får lanceri...

Metroid Dread

Pokémon-tråd

Spil på vej til Switch

Mario Kart Tour

Fire Emblem Heroes

Hvilken GBA spil er fede ...

Glædelig Jul og Godt Nyt...

Kan ikke forbinde Nintend...

Kirby and the Forgotten L...

Dit seneste køb

Tilbudstråden

K: Zelda BotW

V: Gameboy Advance SP ags...

K: pokemon leafgreen

S: Switch og 3DS spil

K. Pokémon Black & Poké...

Nintendo 64 spil

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Xenoblade Chronicles 2

JOEP
JOEP

47318
Offline
Level: 48 (Magikoopa)

0
1ups givet

Skrevet 12-11-2017 18:26 - Redigeret 25-08-2018 16:47



Den officielle tråd til det kommende Xenoblade Chronicles 2 til Nintendo Switch. Tråden opdateres løbende med nye informationer, men bruges til at dele mindre nyheder og ellers blot diskutere spillet.

Udvikler: Monolith Soft
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: Ca. 13. GB
DLC: Flere pakker annonceret
Amiibo: Nej
Dato: 1. december 2017
Genre: J-RPG
Antal spillere: Single-player
Controls: Ingen motion controls
Anmeldelse: Kan læses her
Pris (eShop): 479 kr. / 704 kr. for spillet inkl. Season Pass


Første trailer:



Trailer fra 7. november 2017




DLC
Der er annonceret flere DLC-pakker. 1. pakke er de japanske originalstemmer, og denne kan hentes gratis fra spillets udgivelse.

Derefter kan der købes et Expansion Pass, der indeholder følgende:

Nogle nye genstande til at hjælpe dig på eventyret – December 2017
Nye missioner i hovedspillet – januar 2018
Nyt sjældent sværd – foråret 2018
Ny spiltype: Challenge Battle Mode - sommeren 2018
Ny historiedel – efteråret 2018



Prisen på Expansion Pass ligger på £26.99, hvilket svarer til rundt regnet 230 kr.

JOEP
JOEP

47318
Offline
Level: 48 (Magikoopa)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 25-08-2018 16:46 - Redigeret 25-08-2018 16:46

En gammel kending kommer med i Torna-udvidelsen:




KJ85
KJ85

20525
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 25-08-2018 19:40 - Redigeret 25-08-2018 19:40

^Nej, det er ikke til udvidelsen. Læs min nyhed, hvis du vil have detaljerne på plads..


JOEP
JOEP

47318
Offline
Level: 48 (Magikoopa)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 25-08-2018 21:50 - Redigeret 25-08-2018 21:50

Ja, der var da forkert set af mig. Flot.


JOEP
JOEP

47318
Offline
Level: 48 (Magikoopa)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 14-09-2018 11:59

Så er The Golden Country-opdateringen ude, og her er nogle patch notes:

Issues Fixed
Fixed an issue occurring in quests where defeating specific enemies was necessary to complete the quest. Following battle with the enemy, this issue caused certain event scenes not to play or to suffer from extended loading, preventing quest progress.

Changes and New Features
Functionality has been added to the title screen to make the Expansion Pass story scenario “Xenoblade Chronicles 2: Torna – The Golden Country” playable.

Torna – The Golden Country is an additional story that takes place 500 years prior to the events of Xenoblade Chronicles 2. Play as Jin—Rex’s main adversary and leader of the mystery-shrouded society of Torna—in a bygone era and uncover the truth about the lost Tornan titan and the origins of the Aegis. Delve into new gameplay mechanics like Vanguard Switch, a tactic that allows you to switch between the front and back lines during a battle, and Community, a feature that lets you deepen your connection with the inhabitants of Alrest.
- Added functionality for receiving the final round of items associated with the Expansion Pass.
- Elma’s Overdrive ability is now usable during battle when the auto-battle option is initially set to Enabled, but the player switches to manual controls during battle.
- Elma is now a blade who can join your party during the “Challenge Battle: Nopondemonium” in the Expansion Pass.


Jeg tænker, at der kommer en trailer i løbet af dagen for at fejre lanceringen.


KJ85
KJ85

20525
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 14-09-2018 16:55 - Redigeret 14-09-2018 16:55

^Det er ikke sikkert, når den officielle lancering først er i næste uge. Det er kun Expansion Pass-ejere, der får adgang i dag..


Marddos91
Marddos91

1041
Online
Level: 14 (Inkling)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 12-12-2020 01:52

Jeg er kommet i gang med Xenoblade 2 igen efter at have holdt en pause på nogle uger.

Efter at have startet med 1'eren tio Switch, så er jeg virkelig ked af, hvor meget man har ændret på selve kampene, navigationen i menuerne og hvordan man kæmper sig igennem side quests. Det er sindssygt forvirrende og ustruktureret i 2'eren og fjerner alt for meget af glæden ved et ellers relativt spændende spil rent historiemæssigt.

1'eren kom jo efter 2'eren (på Switch i hvert fald), så jeg ved ikke om de har rettet en masse ting til ift. den oprindelige udgivelse på Wii eller om 1'eren bare er en markant bedre oplevelse, men jeg ærgrer mig sådan over det.

Lige nu tvinger jeg mig selv igennem de sidste par kapitler, jeg mangler af spillet, da jeg rigtig gerne vil gøre det færdigt, men det er ene og alene af den grund, at jeg vil have det krydset af listen over gennemførte spil.


martinmartin
martinmartin

380
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

1
1ups givet

#37 - Skrevet 12-12-2020 12:03

Hvad kan du bedre lide ved kampsystemet i det første Xenoblade, Marddos? Og hvordan med menuerne? Jeg synes at kampsystemet i etteren føles mærkelig simpelt og inaktivt, i forhold til det næsten helt rytme-agtige aspekt af det toeren har. Det tager helt sikkert for lang tid, før spillet åbner op for alle dele af det, men jeg kunne virkelig godt lide flow'et i kampsystemet.

Samtidig synes jeg at etteren er proppet med de mest ligegyldige sidequests. Ikke at toeren er så meget bedre, men jeg synes dog det er en forbedring.

Men Xenoblade 2 er totalt et overflødighedshorn på godt og ondt. Jeg kan nogle dage bedre lide toeren, da det trækker nogle tråde tilbage til Baten Kaitos og måske lidt mere tydeligt til Xenogears, end Xenoblade. Det første er dog en meget mere kompakt størrelse, hvilket helt sikkert gør det mere sammenhængende. På den måde er Xenoblade 2 vel rigtig typisk over-ambitiøst Tetsuya Takahashi, når han er bedst og værst.


Marddos91
Marddos91

1041
Online
Level: 14 (Inkling)

2
1ups givet

#38 - Skrevet 12-12-2020 16:45

Jamen, jeg kunne godt lide, at der var så mange forskellige Arts at vælge imellem, hvor der ikke er helt samme mulighed her medmindre man selvfølgelig skifter mellem de forskellige Blades. Det tager ALT for lang tid at tilgå sine side quests o.l., da man skal gå ind i menuen og ikke bare kan gøre det ved et hurtigt klik på en knap som i 1'eren.

Mange side quests i det første spil var ligegyldige, det kan jeg godt følge dig i, men de er umulige at finde rundt i i 2'eren medmindre, jeg har misset et eller andet vigtigt. Det er ikke logisk for mig at klare side quests. Jeg siger ikke, man skal holdes i hånden, men hvis ikke man selv lige noterer et eller andet sted, hvor man skal hen - og så rejser et andet sted hen af en eller anden grund - så er man næsten chanceløs ift. at finde tilbage uden at skulle rejse til flere forskellige destinationer, hvor missionsikonet så pludselig popper op, da det forsvinder, hvis du rejser væk fra området. Det var en lidt kringlet forklaring, men det forvirrende at finde rundt pga. manglende missionsikoner.


martinmartin
martinmartin

380
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

1
1ups givet

#39 - Skrevet 14-12-2020 16:31

Ah, ok! Jeg er ikke den store fan af systemet for at få Blades, men jeg synes kombinationen mellem orbs, elementer og igen det med at time sine slag, fungerer ekstremt godt. Jeg synes dog at kampsystemet rammer sit højdepunkt i Torna udvidelsen, selvom jeg synes at hovedspillet er stærkere end Torna.

Det jeg godt kan lide ved toeren er, at jeg skal klikke på en knap på det rigtige tidspunkt, hvor jeg føler at etteren er mere fastlåst i specifikke rotationer, hvor jeg egentligt bare skal klikke, når cooldown'et er nulstillet. Samtidig synes jeg at chain systemet føles lidt for simpelt i det første, efter at have spillet toeren. Igen, jeg kan dog også godt forstå, hvis man foretrækker etteren.

Jeg kan sagtens følge dig i at sidequestsne godt kan være ekstremt forvirrende i 2'eren. Jeg havde også et par helt specifikke, som jeg brugte en guide til, da det simpelthen ikke var logisk, hvordan de skulle klares. Så jeg kan sagtens følge din pointe.


Marddos91
Marddos91

1041
Online
Level: 14 (Inkling)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 15-12-2020 15:58

Jeg er nu tæt ved at være i mål med spillet og jeg må sige, at det med timingen i angrebene - og selve strategien bag - er vokset gevaldigt på mig, så jeg rent faktisk er gået hen og er blevet rigtig glad for det!

Før jeg var igennem kapitel 5 vaklede jeg lidt mellem 6/10 og 7/10, men er nu tættere på 8/10. Jeg tror også, at den lidt specielle oplevelse, jeg har haft med det her spil, er delvist selvforskyldt. Hvis jeg fokuserer på main story - og intet andet - så er jeg RIGTIG glad for spillet, men det er simpelthen de der side quests og behovet for at stige i niveau ved hjælp af disse, der fuldstændig har ødelagt min rytme, tror jeg. Jeg er vant til at klare en masse side quests sideløbende med main story i de spil, jeg spiller, hvilket - som tidligere nævnt - var overskueligt og let at gå til i f.eks. 1'eren, så det er bare noget, jeg måske skal fokusere mindre på fremadrettet og så hvis spillet er RIGTIG godt, så kan jeg jo altid klare side quests efter selve historien er gennemspillet.


The ultimate beast
The ultimate beast

712
Online
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 15-12-2020 16:09

Jeg har det lidt på samme måde. Combat i 2'eren er virkelig fedt. Rytmeelementet gør, at man altid er aktiv under hele kampen og oplever et særligt flow. Det er nok et af de helt store højdepunkter ved spillet. Jeg spillede nærmest ikke nogle af side questene, for det plejer ikke at falde i min interesse, og de få side quests, jeg faktisk prøvede, var ikke særlig gode. Hvis man bare holder sig til hovedhistorien, så er det for det meste super underholdende og en interessant historie. Jeg kan også varmt anbefale DLC'en/sidespillet Torna - The Golden Country, hvis man bare ikke kunne få nok Xenoblade Chronicles 2. Der er det dog nødvendigt at klare en stor del af side questene, men det er en meget mindre verden, så det er mere overskueligt Smiley