Skrevet 03-10-2011 01:13 - Redigeret 12-09-2012 21:16
#32 - Skrevet 29-11-2011 19:56
ja#34 - Skrevet 30-12-2011 11:29
Plato med en iPad:#35 - Skrevet 15-01-2012 12:46
Da jeg så den her gif kom jeg til at tænke på mange af de diskussioner vi har haft herinde#36 - Skrevet 15-01-2012 12:49
Men hvem er ham i højre bagsæde...#37 - Skrevet 15-01-2012 13:20
Alexander Brock Petersen skrev:
Nedgangen startede i 2000 og det kulminerer formentligt med Zelda Wii U, da det bliver spillet, hvor vi ser reaktionen på Skyward Sword - og mange år med middelmådige Zelda-spil.
Dude, du har ikke spillet MM og Oracle-spillene, så den dom er bare en fordom. Du tror tydeligvis MM bare er OoT om igen. Oracle-spillene holdte stadig liv i den nytænkende brug af klassisk 2D-Zelda.
Nedgangen kan først have startet allertidligst med TWW, men jeg vil mene den først kom til udtryk med TMC - første gang, at der var minimal innovation og maksimal genbrug.
#38 - Skrevet 15-01-2012 13:24 - Redigeret 15-01-2012 13:26
MM er sådan set Skyward Sword, bare med bedre dungeons (færre puzzles og flere seje kampe) og en overworld, samt en meget bedre historie.#39 - Skrevet 15-01-2012 13:25
MM er sådan set Skyward Sword, bare uden alle de ting, jeg ikke kan lide ved Skyward Sword.#40 - Skrevet 15-01-2012 13:27
MM har stadigvæk masser af stealth.#41 - Skrevet 15-01-2012 13:29 - Redigeret 15-01-2012 13:29
Det var sådan set ikke pointen. Hvad er der ellers ved MM, der minder om SS?#42 - Skrevet 15-01-2012 13:31 - Redigeret 15-01-2012 13:32
Lineraiteten, fokus på story og puzzles. Dét der var mega godt med MM var dog, at Clock Town var mega nice (Skyloft er bare slet ikke lige så interessant), men Alexander har sagt, at han ikke kan lide Link som værende en der runner errands (kan ikke lige huske, hvad det hedder på dansk). Såh.#43 - Skrevet 15-01-2012 13:32
Oni Nick skrev:
Edit: Desuden har MM dog heller ikke alle mulige random gameplay mechanics smidt ind over det hele. Men noget af det, jeg har savnet fra spillet, er at Link kan forvandle sig - det gad jeg godt se i et nyt spil.
Ja, enig. TP luftede idéen med ulven, men det var ikke tilstrækkeligt (én transformation uden nogen usædvanlige evner og med Midna på ryggen af én det meste af tiden), og det var irriterende fx at man automatisk blev ulven, når man bare skulle teleportere sig.
#44 - Skrevet 15-01-2012 13:32
Pebling skrev:
Alexander Brock Petersen skrev:
Nedgangen startede i 2000 og det kulminerer formentligt med Zelda Wii U, da det bliver spillet, hvor vi ser reaktionen på Skyward Sword - og mange år med middelmådige Zelda-spil.
Dude, du har ikke spillet MM og Oracle-spillene, så den dom er bare en fordom.
Antallet af Zelda-spillere blev stort set halveret fra Ocarina of Time til Majora's Mask. Og begge spil udkom endda på den samme konsol. Hvis det ikke er nedgang, så ved jeg ikke, hvad det er.
Men vi taler nok også lidt forbi hinanden, da du taler om, at nedgang og vækst er defineret ud fra "innovation", imens jeg taler om det ud fra Zelda-seriens popularitet.
Jeg har i øvrigt spillet en smule Majora's Mask, men dog ikke Oracle-spillene. Til gengæld er jeg i gang med Link's Awakening nu, som i hvert fald ikke er hundrede procent klassisk 2D-Zelda som de allerførste.
#45 - Skrevet 15-01-2012 13:43
Oni Nick skrev:
Lineraiteten, fokus på story og puzzles. Dét der var mega godt med MM var dog, at Clock Town var mega nice (Skyloft er bare slet ikke lige så interessant), men Alexander har sagt, at han ikke kan lide Link som værende en der runner errands (kan ikke lige huske, hvad det hedder på dansk). Såh.
Stikirenddreng?
Alexander Brock Petersen skrev:
Antallet af Zelda-spillere blev stort set halveret fra Ocarina of Time til Majora's Mask. Og begge spil udkom endda på den samme konsol. Hvis det ikke er nedgang, så ved jeg ikke, hvad det er.
Men det siger da mere om at OoT skuffede, og at det skræmte kunder væk fra MM?
Der kom jo også 2 Zelda'er på NES'en, men her var succesen fra det første spil med til at 2'eren også kunne sælge... Oder was?
Jeg har i øvrigt spillet en smule Majora's Mask, men dog ikke Oracle-spillene. Til gengæld er jeg i gang med Link's Awakening nu, som i hvert fald ikke er hundrede procent klassisk 2D-Zelda som de allerførste.
Okay, for mig er Link's Awakening 2D-Zelda på sit højeste, men det er der sikkert også blandede meninger om; og eftersom Oracle-spillene er en overbygning på LA, så vil disse nok heller ikke kunne tilfredsstille dig.