N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

E3 2011

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 06-06-2011 18:50



E3 2011 starter officielt i morgen, men Microsoft holder vist allerede pressekonference.... nu? Jeg har hverken tid eller lyst til at følge dækningen af det hele i år, så jeg tænker, at dette emne kan være et sted, hvor folk smider nyheder og links ind, som man hurtigt kan tjekke.

Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#61 - Skrevet 07-06-2011 11:21 - Redigeret 07-06-2011 11:28

Jeppe Larsen skrev:
Sådan en Vita kunne jeg da godt være lidt lun på.


Specielt til prisen!

Er der nogen der kan forklare mig det her?



24.980 Japanese yen = 1.587.0 kr.
249 Euros = 1 856.5 kr.
249.99 U.S. dollars = 1 275.5 kr.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#62 - Skrevet 07-06-2011 11:31

Den kommer til at koste forskelligt forskellige steder i verden, ligesom spil-hardware altid har gjort.


Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#63 - Skrevet 07-06-2011 11:33 - Redigeret 07-06-2011 11:44

Smart i en fart, jeg kan også godt sammenligne tal q_q

Men hvorfor er prisen forskellig landene imellem? Det må være noget med import til EU, hvad ved jeg...

Lidt alternativ google-søgning, gav svaret:

Big Mac Index (mere præcist Purchasing power parity)

Tak for hjælpen Jonas.

EDIT - Funfact:

Five most expensive Big Macs (22 July 2010) (not considering the fact that the buyer's equivalent minimum wage, and therefore purchasing power, is different):

1. Norway - USD 7.20
2. Sweden - USD 6.56
3. Switzerland - USD 6.19
4. Brazil - USD 4.91
5. Denmark - USD 4.90




Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#64 - Skrevet 07-06-2011 11:51

Så lidt, glad for at kunne hjælpe Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#65 - Skrevet 07-06-2011 11:53 - Redigeret 07-06-2011 11:58

Jeg sider lige og bliver små nervøs.... Insomaniac's overstrike bliver multiplatform... Det er der som sådan ikke noget galt med... Mere om R&C også bliver det... Spyro blev dræbt på den måde. Jeg er meget nervøs for at de næste spil bliver en omgang lort. Insomaniac burde kun være ps3 udviklere, ligsom Bungie (dem som laver halo), har skrevet på deres hjemme side at de søger medarbejdere som kender til ps3, hvilkket med sikerhed kan betyde at de også vil lave ps3 spil snart.
Spyro skiftede også udvikler, men om det var de nye udviklere eller multiplatform der dræbte serien ved man ikke... Men jeg bider negle for at Insomaniac kun gør dette en gang og aldrig mere.

Overstrike ligner en blanding af resistance og R&C... Vold, blod, humor og mærkeligt våben asenerial. Ser cool ud, men jeg er stadig meget, MEGET skeptisk.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#66 - Skrevet 07-06-2011 11:57

Et spil bliver ikke dårligere at være udgivet til flere platforme. Det gik ned af bakke for Spyro-serien, efter Insomniac stoppede med at lave dem.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#67 - Skrevet 07-06-2011 12:03

Jonas skrev:
Et spil bliver ikke dårligere at være udgivet til flere platforme. Det gik ned af bakke for Spyro-serien, efter Insomniac stoppede med at lave dem.



Platform skift kan dræbe en serie... Pitfall, gamelt atari spil, da de forsatte serien til nes... Oh god...
Jeg skrev faktisk også at man ikke ved om det er platform skiftet eller udvikler skiftet der dræbte serien. Jeg kan ikke bevise det. Det er mest sandsynligt med udvikler skiftet, men der findes ikke et konkret bevis.


yasw
yasw

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#68 - Skrevet 07-06-2011 12:24

Dingler_ skrev:

Jeppe Larsen skrev:
Sådan en Vita kunne jeg da godt være lidt lun på.


Specielt til prisen!

Er der nogen der kan forklare mig det her?



24.980 Japanese yen = 1.587.0 kr.
249 Euros = 1 856.5 kr.
249.99 U.S. dollars = 1 275.5 kr.



Måske indregner de allerede her forskellige skatter og afgifter der generelt bare er meget højere i EU. Den skal nok koste over 2000kr i DK.


Michael
Michael

5396
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#69 - Skrevet 07-06-2011 12:25

Pitfall og Super Pitfall blev ikke udviklet af de samme folk, i hvert fald ikke så vidt jeg ved.

Ratchet & Clank går ikke multiplatform, i hvert fald ikke lige foreløbigt, eftersom aftalen sidder hos Sony. At Overstrike også ville ramme Xboxen var på intet tidspunkt en hemmelighed, så det kan vel ikke komme som et chok.

I øvrigt var det udviklerskiftet der dræbte Spyro. Insomniac fejler intet Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#70 - Skrevet 07-06-2011 12:36

Jeg er overrasket over den billige pris for Vita, men på den anden side har Sony før vist sig villige til at tage et tab for at få prisen ned. Om det er klogt i det lange løb, er svært at sige. Det ser dog ikke specielt godt ud for Nintendo - i hvert fald ikke i Japan.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#71 - Skrevet 07-06-2011 12:43

Spyro er altså KUN lige faldet. The Legend of Spyro var altså en god serie, der var da ikke noget galt der. Det var jo mange af de samme figurer som optrådte (måske... ikke SÅ mange, men få som vi kendte fra før)

Men NU er han ødelagt. Nu er han bare et lille kryb i et spil med det mærkelige navn "Skylanders"...


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#72 - Skrevet 07-06-2011 12:48

Jeg ved jeg overdriver, men jeg har mine tvivller. Insomaniac er mine ynglings spil udviklere og har været det siden spyro 2: gateway to glimmer/ riptos revenge.
De er begyndt at fjerne features fra det endelige spil (bl.a. i crack in time. Den skulle have haft ræs, vand baner, flere våben, flere rum bosser, langt flere fjender, langt flere features i baltle plex), pga. tidspres. Det har de udtalt sig om flere gange. Hvis de også skal porte spilene bliver der mindre tid. Det er nok ikke det der tager mest tid, men på det punkt har jeg ingen forstand.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#73 - Skrevet 07-06-2011 12:56

PD skrev:
Spyro er altså KUN lige faldet. The Legend of Spyro var altså en god serie, der var da ikke noget galt der. Det var jo mange af de samme figurer som optrådte (måske... ikke SÅ mange, men få som vi kendte fra før)

Men NU er han ødelagt. Nu er han bare et lille kryb i et spil med det mærkelige navn "Skylanders"...



Hvad var der ikke galt med the legend of spyro? Også de to spyro spil før var levede ikke op til ps1 spillene. De var ikke dårlige men langt fra gode.
Gba spillene skuffede også virkelig meget. Spyro burde aldrig være et spil bestående af firkanter og kedelig grafik. Ogsp at næsehorn tingene fra spyro 3 skulle med i dem alle. De var en dårlig ide fra starten!
Skylanders ser virkelig ikke ud som et spyro spil, men det virker som et "ok" spil. Jeg ville ønske at den orriginale story fortsættes og insomaniac fører den vidre og laver spyro the dragon 4 til ps4. of spyro 4 fordi spillet skal skide på hvad alle de andre udvikler hold har lavet.


Michael
Michael

5396
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#74 - Skrevet 07-06-2011 13:07

PD skrev:
Men NU er han ødelagt. Nu er han bare et lille kryb i et spil med det mærkelige navn "Skylanders"...



Lille indspark: Skylanders har på intet tidspunkt proklameret sig selv som et traditionelt Spyro- eller traditionelt videospil i det hele taget.

Hele idéen ligger jo i at fusionere traditionelt legetøj med videospil. Alene det at spillet er cross platform (her taler vi altså fra mobil til pc til ps3 til 3DS etc. etc.) gør det faktisk EKSTREMT spændende. At vi så på ingen måde er målgruppen er selvfølgelig en helt anden side af sagen.

Chancen for at nogen af os skal have det er altså mere eller mindre ligmed nul, men derfor behøver vi heller ikke antænde faklerne endnu.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#75 - Skrevet 07-06-2011 13:28

Nintendo er da godt nok besat af 3D-animation. Sådan en trailer mindes jeg ikke at have set før. Udover Zelda-traileren fra Spaceworld i 2000.