Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

E3 2015

KJ85
KJ85

21442
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

Skrevet 12-05-2015 17:34 - Redigeret 15-06-2015 20:30

Om en god måneds tid går endnu engang løs ved årets største spilmesse, når E3 løber af stablen d. 16. til 18. juni i Los Angeles, og dette er tråden, hvor alt om årets messe kan diskuteres - det lige gyldigt om det handler om Nintendo eller de andre spilfirmaer.

<iframe width="500" height="281" src="https://www.youtube.com/embed/aBM5nzJ5Bws" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Når vi kommere nærmere dagene for eventen, så opdateres tråden med tidspunkter for de forskellige firmaers præsentationer osv., men indtil nu skal I bare byde ind med al info I måtte støde på Smiley

<h2>Søndag d. 14. juni:</h2>- 16.40: Smash Bros.-præsentation
- 23.35: Nintendo World Championships 2015 Pre-show


<h2>Mandag d. 15. juni:</h2>- 00.00: Nintendo World Championships 2015
- 04.00: Bethesda
- 18.30: Microsoft
- 22.00: EA


<h2>Tirsdag d. 16. juni:</h2>- 00.00: Ubisoft
- 03.00: Sony
- 18.00: Nintendo Digital Event (efterfulgt af Nintendo Treehouse Live @ E3)
- 19.00: Square Enix


<h2>Onsdag d. 17. juni:</h2>- 18.55: Nintendo Treehouse Live @ E3


<h2>Torsdag d. 18. juni:</h2>- 18.55: Nintendo Treehouse Live @ E3



O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#46 - Skrevet 13-06-2015 11:06

KJ85 skrev:
Man kan finde info om den slags lige her, så det er ikke svært at opklare, og Nintendo plejer altid at holde et møde under selve E3.



Ah hvor sejt. Det kunne jeg godt nok ikke huske. Tror du det har en betydning, at det så sker efter? Eller...?


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#47 - Skrevet 14-06-2015 09:52 - Redigeret 14-06-2015 10:19

Hvordan ville folk egentlig have det med at Retro udgav endnu et Donkey Kong spil frem for Metroid eller andet? Jeg brød mig ikke meget om Tropical Freeze, men jeg kan ærligt sige, at jeg ikke har givet det en ordenlig chance, jeg har bare været kørt død i 2D platformers, og jeg syntes ikke Wii U mangler nogen. Ville virkelig godt se hvordan Metroid Prime serien kunne begå sig i HD og med de mange muligheder. Jeg er også interesseret i meget andet... Bare ikke flere f'ing 2D platformers. Hvad siger i?

PS: her er et billede af Reggie som er ankommet til E3. Don Reggie af Nintendo-mafiaen!






Scrapper
Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#48 - Skrevet 14-06-2015 10:20

Hmmm... ja.... det er faktisk lidt svært. For jeg kunne rigtig godt lide Tropical Freeze og er ikke den store fan af Prime-serien (foretrækker 2D-metroids). Men når det så er sagt, så håber jeg virkelig at Retro har et Metroid-spil gemt i ærmet.


JOEP
JOEP

74282
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#49 - Skrevet 14-06-2015 10:22

Hvad med om de lavede noget helt andet?


Scrapper
Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#50 - Skrevet 14-06-2015 10:31

^Se det kunne også være vældig spændende.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#51 - Skrevet 14-06-2015 10:39

Det kunne være spændende, men vi har lige haft Splatoon, så måske de skulle holde lidt igen med nye IPs Smiley Noget, der er ret sjovt er, at de evolutionerende spil oftest ikke sælger så godt som de mere "oprindelige" spil. Gode eksempler er: "Super Mario Sunshine" og "Conker's Bad Fur Day."


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#52 - Skrevet 14-06-2015 11:37 - Redigeret 14-06-2015 11:39

JOEP skrev:
Hvad med om de lavede noget helt andet?



Ja det håber jeg så sandelig bliver tilfældet. Så stor fan af Prime-serien er jeg ikke, så jeg ville ikke blive skuffet, hvis de forsøgte sig med andet. Jeg er dog træt af 2D-platformers og Donkey Kong.

TheSonicolas skrev:
Det kunne være spændende, men vi har lige haft Splatoon, så måske de skulle holde lidt igen med nye IPs Smiley Noget, der er ret sjovt er, at de evolutionerende spil oftest ikke sælger så godt som de mere "oprindelige" spil. Gode eksempler er: "Super Mario Sunshine" og "Conker's Bad Fur Day."



Jeg forstår ikke, hvad du mener? Syntes du det virker for risikabelt, hvis de forsøger sig med en ny IP? Ville det ikke blot kræve et seriøst marketing push fra Nintendos side af, sådan som vi ser det med Splatoon?

Tropical Freeze var et familiært koncept med familiære figurer, og det floppede helt enormt meget i Japan. Tror ikke engang det var nogen særlig succes her i Europa heller. Desuden var folk splittet helt fra start, da det først blev annonceret. Jeg kan da huske, at der var mange som var skeptiske - ikke fordi, at de ikke stolede på Retros evner - fordi det virkede en smule sikkert og dermed kedeligt ift. det potentiale Retro har til at udnytte Wii U'ens kraft ift. Wii'ens. Det betyder ikke, at Tropical Freeze ikke er et stærkt spil, men det var ikke alle som gad dengang, så jeg kan ikke forestille mig, at det er alle som gider et nyt idag.


Scrapper
Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#53 - Skrevet 14-06-2015 11:53

^Fuldkommen enig. Bortset fra at jeg så var ret hyped for Tropical Freeze Smiley Men som du siger, så var der delte meninger om spillet. Jeg ville nok også købe et nyt Donkey Kong spil, hvis det er det de arbejder på. Men jeg vil hellere se Metroid eller noget helt nyt. Jeg ser ikke hvad problemet skulle være i at tage en chance med en ny IP. Som vi har set med Splatoon er det jo rimelig vellykket Smiley


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#54 - Skrevet 14-06-2015 12:17 - Redigeret 14-06-2015 12:24

@O-train: Sry, jeg formulerede ikke, hvad jeg mente så klart. Nej, jeg mente ikke, at det var risikabelt at lave nye IPs, jeg talte bare om, at det ikke altid sælger så godt, hvis man får et franchise til at gå en anden retning. Gode eksempler var "Conker's Bad Fur Day." og "Super Mario Sunshine". Dog er det dém, folk husker bedst Smiley

Både at lave nye IPs og at få et franchise til at gå en anden retning forstås som noget nyt i mine øjne, det var derfor, at jeg kom hen over dem begge to Smiley

Angående nye IPs, syntes jeg bare, at de skulle holde igen med dem, da jeg selv synes, at det er mere interessant med nye IPs, når de har været manglet i et stykke tid Smiley


Scrapper
Scrapper

251
Offline
Level: 32 (Pebblit)

0
1ups givet

#55 - Skrevet 14-06-2015 12:29

@Sonicolas: Ja, det kan der skam være noget om. Men det er godt nok også risikabelt at holde en franchise ved det samme og spytte en masse spil ud. Jeg er ikke sikker på hvad du mener mht. Conker, som at tage en franchise i en anden retning. Conker var vel det første spil og derfor ikke et twist på en franchise (jeg er med på han har haft cameos i andre spil, men det tæller jo altså ikke osm hans franchise).

Nye IPs er klart fedest når de kommer bag på en og det gør det selvfølgelig ikke hvis de anouncer nye konstant. Men det synes jeg så ikke lige er tilfældet med nintendo. Og du må endelig ikke glemme, at hvis de announcer en til E3, så går der nok et års tid før vi ser den på hylderne i buttikkerne, så jeg mener ikke, at det er for tidligt med en ny IP Smiley


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#56 - Skrevet 14-06-2015 12:47 - Redigeret 14-06-2015 12:50

^Nej, du har nok ret i, at det ikke er for tidligt, jeg har bare ikke helt fordøjet "Splatoon" endnu Smiley Det kan også være risikabelt at hele tiden bruge de samme IPs. Nintendo bruger hele tiden Mario som hvilepude i vesten for at være på den sikre side salgsmæssigt. "Panel de Pon" er fx. byttet ud med et Yoshi Puzzle i vesten.

Conker havde sit debut i et børnespil, som hedder "Conker's pocket tales", der var en slags indledning til "Conker's twelve tales", der blev anulleret og byttet ud med "Conker's Bad Fur Day." Det er i dag meget populært, men den gang solgte det ikke så godt, hvilket har gjort det då dyrt i dag.

Conker var allerede et franchise før "Conker's BFD". Nogen mener, at "Conker's BFD" var så unikt, at det ødelagde Rares stil, men det er der spredte holdninger om.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#57 - Skrevet 14-06-2015 13:28

Jeg tror ikke Conker er et særlig godt eksempel på det, som du forsøger at forklare.

Super Mario Sunshine er et pragteksempel, fordi det skulle leve op til det banebrydende Super Mario 64, hvorimod Conker ikke rigtig havde nogen bemærkelsesværdig popularitet før EFTER Bad Fur Day. Hvem fanden taler om Pocket Tales? Ingen.

Men det du beskriver er jo Nintendos stil; at de har, hvad man måske kan kalde "kerne-gameplay", og så udvikler de omkring det. Med Super Mario gik vi fra platforming i et 2D landskab, til platforming i et 3D landskab. Sunshine gjorde platforming mere vertikalt, og med Galaxy-serien blev det gradvist mere udfordrende med nye unikke værktøjer og udfordringer pr. bane. Super Mario 3D World har stort set kun arbejdet omkring dét med værktøjer, men nu også med figurer, hvor du kan gøre spillet nemmere eller sværere alt efter valg af figur ift. bane. Yderligere kan du gøre det endnu mere udfordrende ved at fravælge power-ups osv..

Mario er klart det bedste eksempel på det, men lignende udvikling findes også i spil som Mario Kart, Metroid, Star Fox osv... Der tilføjes nogle meget specifikke elementer til det originale design, og det gør oplevelsen "ny" på trods af det familiære... Samme kan ikke siges om Donkey Kong, som jeg føler blot er blevet visuelt pænere og en smule mere klodset hvad angår controls - banedesign er dog stadigvæk rigtig godt, og det vinder det også point på, men jeg syntes ikke umiddelbart det er så Nintendo-agtigt igen. I min optik er det blot en god 2D platformer med Donkey Kong skin. Det er fair nok, men det er ikke så interessant for mig, desværre.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#58 - Skrevet 14-06-2015 14:57

^Det har du ret i, men mange var forvirrede omkring, at "Conker's BFD" var et børnespil eller voksenspil. Det var måske én af grundene til, at det ikke solgte så godt. Men uanset hvad, er det en anden retning, franchiset gik Smiley


ThePatrickBay
ThePatrickBay

8110
Offline
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#59 - Skrevet 14-06-2015 15:01

En meget stor årsag til et sløvt salg for Conker's var tidspunktet det blev udgivet på. 2001 var meget sent i N64's levetid. Ingen N64-spil fra 2001 solgte specielt godt.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#60 - Skrevet 14-06-2015 15:26

^Ja, og så var der også dét Smiley