N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Film

Silmon
Silmon

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 21-06-2005 20:41 - Redigeret 16-09-2006 10:49

dette emne er til inkarnerede filmnørder som mig selv. Alt angående film kan debatteres i dette emne. Kameravinlker, lysindstillinger, plot, skuespillere osv osv.


kom i gang Smiley

Silmon
Silmon

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#76 - Skrevet 06-06-2006 22:35

jeg synes næsten det er uansvarligt at anbefale irréversible uden en advarsel. Så den vil jeg da komme med Smiley

filmen indeholder nogle ENORMT stærke/groteske/brutale scener og som sagt kunne jeg kun holde til at se en af dem.
nå det så er sagt skal i være velkommen til at købe den for 25,- i tp musik og finde ud af om filmen er noget for jer.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#77 - Skrevet 06-06-2006 22:43

Der er mange andre lande der ikk kan tale engelsk... Og mange andre lande der ikk taler andet end deres eget sprog...
Viste du at Spansk er et af verdens mest talte sprog??

En af grundene til at engelsk bl.a. er så udbredt i DK, er at DK er for lille til at "kun" ville tale deres eget...


ShiniTenshi
ShiniTenshi

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#78 - Skrevet 06-06-2006 22:54

ja det alt sammen fakta vi har hørt før Smiley
men det betyder altså ikke, at jeg ikke har det på fuldstændig samme måde med andre lande der gør det samme...

men igen... dette emne er ikke om sprog eller lande, men om film...

Silmon... 25 kr. siger du... i TP... jamen så er det jo ligefrem bare lokkemad Smiley ehehe Smiley ku' være man sku se den ad når nu den siges at være grotesk Smiley ehehe og hva fan' det er jo kun 25 kr. der er spildt hvis den er dårlig...


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#79 - Skrevet 07-06-2006 07:46 - Redigeret 07-06-2006 15:52

Irréversible? er uden sammenligning den mest mobydelige film jeg har set. Den er absolut ikke for sarte sjæle. Jeg vil ikke spolere handlingen hvis nogen skal se den. Men Specielt er der en meget, meget voldsom scene i midten af filmen der fik flere biograf gængere til at besvime da den i sin tid kom. Den er forbudt i store dele af verdenen på grund af netop denne scene. Det var i det hele taget få steder den overhovedet kom op i biograferne.

Når dette er sagt så er det samtidig en af de film der virkelig fik mig til at tænke. Så der er uden tvivl mening med galskaben og det er faktisk en rigtig god film. Virkelig høj klasse.

Mig og kæresten overvejde helt klart at slukke for filmen halvvejs. Men jeg er mere end glad for at jeg så den færdig. Tror også filmen virker knap så umenneskelig hvis man netop giver sig selv tid til at få slutningen(starten) med. Det sætter hele filmen i et nyt lys.

Men som Silmon siger er det næsten ikke ansvarligt at anbefale den uden også at advare. Overvej med dig selv om du virkelig har brug for at se en film der gør ondt helt inden i, efter du har set den. Det er IKKE gyser splat. Det er et alt for realistisk billed af nogle menneske skæbner.


ShiniTenshi
ShiniTenshi

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#80 - Skrevet 07-06-2006 09:04

normalt er jeg ikke så sart Smiley
jeg kan sagtens sidde og se øjenoperation og spise vingummi samtidig... men nu er det jo ikke til at sige hvor meget den evne vil hjælpe i den her film Smiley ehehe Smiley


Silmon
Silmon

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#81 - Skrevet 07-06-2006 09:14

de grimme billeder der bliver vist er en ting, men musikken/lyden har også en enorm effekt i denne film.

fra imdb.com

The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.



ShiniTenshi
ShiniTenshi

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#82 - Skrevet 07-06-2006 09:17

ja det læste jeg også derinde Smiley lydder herre nice Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#83 - Skrevet 07-06-2006 11:07

Det virker sm om filmen prøver at være mere ubeghagelig end den egentlig er... Bruger tricks som vitterligt ikk har noget med billederne i filmen at gører...

Nu så jeg Saving Private Ryan her på TV-2 i søndags... Den er oss rimlig saftig med scenerne. Kan der trækkes nogle sammenligninger?


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#84 - Skrevet 07-06-2006 12:07

Det er ikke kun på lydsiden den er voldsom. Det er bestemt også i billederne (kombineret med lyd selvfølgelig)

Problemet er at hvis man beskriver den scene som er så voldsomt ødelægger man en hel del af plottet i filmen.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#85 - Skrevet 07-06-2006 12:11

Der må da være flere "brutale"scener som ikk indeholder så meget af plottet.

Kan man ikk få et resumé af handlingen? altså grund historien?


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#86 - Skrevet 07-06-2006 13:13

faktisk ikke. Fortæller man noget om handlingen er filmen smadret.. så jeg vil ikke ødelægge jeres evt. fornøjelse ved at fortælle noget om filmen Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#87 - Skrevet 07-06-2006 14:45

I har sku prikket for meget til min nysgerighed... så jeg vil se om jeg kan finde filmen et stedSmiley


Silmon
Silmon

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#88 - Skrevet 07-06-2006 19:50 - Redigeret 07-06-2006 19:54

men man kan fortælle lidt uden at det ødelægger noget.. (så filmen færdig idag selvom jeg havde svoret aldrig at gøre detSmiley)

filmen er lavet i omvendt rækkefølge ligesom i sikkert kender det fra memento. Man starter altså med slutningen og omvendt. I starten af filmen møder man to mænd (marcus og pierre) som baner sig vej ind på en s/m bøssebar. De er tydeligvis arrige og leder ihærdigt efter "bændelormen". De finder en mand. ER det mon ham som er "bændelormen"?. ingen ved det helt præcist, men da manden angriber Pirrie og brækker hans arm, griber marcus til med en brandslukker og mildest talt "tværer" hans hoved ud. Nu skal vi så finde ud af hvordan det hele startede og hvad "bændelormen" har gjort.


ShiniTenshi
ShiniTenshi

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#89 - Skrevet 07-06-2006 23:29

SPOILER!!!

Har lige set filmen... den er ret øhh... speciel... men anyways... syns ikke det er særlig flinkt med den der spoiler du har postet silmon...


Kaptajn Knudsen
Kaptajn Knudsen

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#90 - Skrevet 07-06-2006 23:37

Hvor er tp musik? Har jeg aldrig hørt om men kunne godt tænke mig at tilføje filmen min personlige samling Smiley