Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Gået forgæves ved forudbestilling i Gamestop

Zondyke
Zondyke

1385
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

Skrevet 02-09-2016 12:51

Er der andre en mig der har prøvet at gå forgæves i en gamestop butik i forbindelse med en vare der er forudbestilt lang tid i forvejen?

Jeg var nede for at købe det nye Metroid Prime federation force i dag i min lokale Gamestop, men de havde ingen til mig, selvom det var forudbestilt. Er bare så skuffet.. Ikke at det noget specielt spil, men mere bare princippet i det.

Tænker og jeg skal hæve min forudbetaling på det, og bestille det fra cdon eller andet sted i stedet for.


    Thetof91
    Thetof91

    1166
    Offline
    Level: 30 (Blooper)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 02-09-2016 13:25

    Det lyder meget mærkeligt. Ikke noget jeg har været udefor i hvert fald.


    Bota
    Bota

    140
    Offline
    Level: 20 (Moblin)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 02-09-2016 15:28 - Redigeret 02-09-2016 15:29

    Jeg har prøvet det, men det var godt nok i en Fona butik, da jeg havde forudbestilt Splatoon. De havde ikke fået nok eksemplarer hjem, så jeg var den uheldige af mine 2 andre kammerater der ikke fik det i den butik, selvom forudbestillingen var over en måned gammel. Sjovt nok også en af de eneste gange jeg har forudbestilt noget i en fysisk butik, jeg kan langt bedre lide at handle over nettet.


    chessr
    chessr

    341
    Offline
    Level: 31 (ChuChu)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 02-09-2016 19:36

    Er der ikke noget med at gamestop reserver det i 2 dage ?


    O-train
    O-train

    326
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 03-09-2016 12:57

    chessr skrev:
    Er der ikke noget med at gamestop reserver det i 2 dage ?



    Jo man har 48 timer til at hente det. Du skal også hente i den butik, hvor du forudbestilte.

    Det sker i tider, at GameStop ikke får nok eksemplarer af et spil, hvis sæt spil ikke er særlig hyped eller ventet- især Nintendotitler, desværre. Jeg oplevede, at den jeg arbejdede i, i Fiskegorvet, som var den bedst indtjenende GS i DK, de til tider slet ikke havde fået en titel hjem. Jeg ved ikke, hvordan de præcis måler behovet, men det siger jo desværre bare en del om det... Jeg mener, Elgiganten rydder også ud af deres Nintendolager af samme grund.


    chessr
    chessr

    341
    Offline
    Level: 31 (ChuChu)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 03-09-2016 17:46

    Gs burde som minimum sørge for at få de spil hjem der bliver bestilt og så et til hylden. Alt andet er dårlig kundeservice


    Kalak Nuan
    Kalak Nuan

    82
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 04-09-2016 19:54

    GameStop er generelt blevet dårligere og dårligere de sidste par år, både med dårlig kundeservice samt mangel på kompetencer over flere områder Smiley for ikke at nævne deres priser på brugt spil Smiley og jeg har lagt mærke til at de har én tendens til at lyve om tingene i stedet for at indrømme de mangler informationer / stadig ikke har fået bestilt hjem endnu.

    Der er selvf. nogle få gode medarbejder men der er lang i mellem dem Smiley jeg er overbevist om at GS kun kan overleve pga de ingen fysiske konkurrenter har som sådan.


    O-train
    O-train

    326
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 04-09-2016 22:06

    Det er lige groft nok, at man lader det gå ud over kundeservice, især når de faktisk ringer til én, for at informerer pågældende om at deres produkt lægger klar til afhentning, når det hænder.

    Husk at have i mente, at GameStop er en forretning, og at de mennesker I ser i butikkerne har absolut nul indflydelse på de valg, som der tages højere oppe. End ikke distriktchefer har meget at sige. Jeg kan huske, da vi fik besøg af nogle af de ”tunge” i butikken. Der tog jeg faktisk fat i én af dem, og jeg spurgte ham, hvorfor de var så modvillige til at nedsætte prisen på Wii U (på daværende tidspunkt var der 400 kroners forskel på GS og Elgiganten fx – man kunne altså få ét spil mere i Elgiganten – eller mange, mange flere, som vi nu har oplevet med weekendens tilbud – hvis man gik derhen i stedet for vores kæde)

    Kort og konkret fortalte han mig, at de simpelthen bare ikke sælger Wii U. Af samme grund bestiller de heller ikke flere hjem, og derfor var det bedre forretning for dem, hvis de ventede, indtil en forbruger var villig til at lægge mere på bordet end andre steder.
    Men lige netop Nintendos mangel på popularitet, og især japanske spil generelt, betyder også, at forretninger som GS er nød til at gå på kompromis; de bestiller meget få eksemplarer af specifikke spil, og i nogle tilfælde bestiller de ingen overhovedet.

    Så kan man spørge, hvorfor de bevarer muligheden for at forudbestille, men GS forsøger så vidt muligt også at tage højder for variabler, men må arbejde ud fra et udgangspunkt (i dette tilfælde er udgangspunktet, at der ikke tjenes et betydningsfuldt profit på køb af Metroid Prime: Federation Force). Deres markedanalytikere vil selvfølgelig forsøge at holde øjne åbne for eventuelle ændringer i efterspørgslen; Skate 3 fik fx et kæmpe revival med Pewdiepies Skate-serie på YouTube, og vi hev en masse hjem – og solgte en masse – da det skete i 2015. Samme er gældende for Minecraft, som jo har været populært i lang tid nu, men der arbejdes ud fra samme logik.

    Selvom skaden er sket, kan man vende situationen om og se det således:
    Hvordan ville du reagere, hvis du kom ind i GameStop, og du bad om forudbestille Federation Force, og de så sagde: ”Nej. Vi tror ikke, at det kan betale sig at sælge det til dig, men måske er der uforudsete variabler, som kan påvirke vores holdning, så i stedet for at forudbestille det, må du komme igen, når tiden er inde, og så må vi se, om vi har det, om det er blevet solgt, eller vi aldrig hentede det hjem”.

    Du ville nok være forbavset, forvirret og skuffet, for det er faktisk dårligere kundeservice, end at de tilbyder dig en service, som der naturligvis altid skal være åben – for alle slags kunder med alle slags behov – selvom detk an resultere i en enkelt skuffelse i ny og næ. Det ville efterlade dig med indtrykket af, at GameStop ikke kan tilbyde dig dine behov, selvom hændelsen var relativ unik, og de unægteligt har mere end konkurrenterne. Det er et værre sats på sigt.

    Det eneste, som jeg ikke forstår, og som jeg ville klantre dem for, det er, at de ikke har fået at vide, at de skal ringe dig op og forklare, at de ikke har fået produktet, eller at de får det snart, men du så kan gå ned og få pengene igen – for det kan du jo heldigvis.
    TL;DR: Nogle ekspedienter er inkompentente, men de er få og oftest mistolkes en underlig personlighed for at bære præg af dette (selvom de kan deres job). De fleste er blot underlagt de højereståendes beslutninger, uden meget at arbejde med, og man kan diskutere, hvad der er fair og ikke er fair, men så er det heller ikke værre. Jeg forsøgte i hvert fald at være god ved kunderne i min tid der, og jeg oplevede heldigvis kun god respons af samme grund



    Zondyke
    Zondyke

    1385
    Offline
    Level: 10 (Bomchu)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 05-09-2016 06:48 - Redigeret 05-09-2016 06:57

    Hvilke butikker på nettet kan du anbefale Bota? Har endnu dårlige erfaring med foreksempel webhallen.. Og coolshop plejer at sende ting så dårligt indpakket at det 9 ud af 10 gange er skadet når det når min postkasse her i Viborg..

    Det endte forresten med at jeg fik mit spil alligevel i Gamestop.. De havde bare ikke helt styr på hvad de havde fået hjem, og hvad der var på vej. Og mit spil dukkede op i en pakke til butikken ved 14 tiden samme dag cirka..

    Syntes bare det var underlig for de plejer at have Nintendo spil på lager i butikken 2-3 dage før de bliver udgivet og de må sælge dem normalt


    Kalak Nuan
    Kalak Nuan

    82
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 05-09-2016 20:52

    Der må jeg sige at jeg er totalt uenig på (næsten) alle områder med dig(O-Train), og at læse din besked, virker det som du selv er i GS eller har relationer til dem da din text har én flavour af propaganda Smiley jeg havde én gang samme overbevisning som du, dog efter at blive skuffet gang på gang og skiftet GS dealer 3 gange i håb om at finde én shop der har fortjent min kolde kontanter, har jeg opgivet mit håb og handler kun hos dem fordi der ikke findes nogen konkurrenter til dem.

    Og lad være med at påstå at det er fejlfortolket personlighed der gør at de kan virke inkompetente, kun én tåbe eller umoden person vil gøre dette. Og jeg har den overbevisning at ingen her er dette Smiley



    O-train
    O-train

    326
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 05-09-2016 21:29 - Redigeret 06-09-2016 14:51

    Jeg forsøger ikke at "have ret" eller ændre nogens forhenværende indtryk - hvad er sket, er sket.

    Jeg forsøger blot at nuancere jeres perspektiv, for medmindre I har stået bag kassen i GameStop, så ved I jo heller ikke, hvad der kræves af ekspedienterne.

    Af samme grund kan jeg også understrege - på det groveste - af jeg ikke har nogen intentioner om at side med GameStop, som du påpeger - for Guds skyld, jeg sagde jo op, fordi jeg var træt af miljøet, og jeg har ikke købt noget derfra i månedsvis - det sidste jeg købte var Nier til 360, for 39 kroner, fordi ingen andre havde det så billigt... Ironisk nok! Men ellers aner jeg ikke, hvornår jeg sidst har handlet der.

    Jeg kan dog sagtens fortælle dig, hvor mange gange jeg har købt billige spil og solgt det til dem for profit hehehe... Så ja, bare stop dig selv på dét punkt Smiley Jeg forsvarer ikke kæden, for den har problemer på samtlige områder, såsom:

    1. Forfærdelige priser
    2. Åndssvage services som "forsikringer" og forudbestilling
    3. En fuldkommen mangel på interesse på samtlige spilområder, såsom førnævnte JRPG's, Nintendo og generelt alt udenfor det område, som ikke sælger sig selv eller GS kan modtage penge for at proppe ned i halsen på dig.

    Og med henblik på din kommentar om umodenhed eller tåbelighed, så er det fuldkommen irrelevant ift. vores holdninger, for vi har jo kun de oplevelser, som vi erfarer.

    Men det slår mig som umoden opførsel, at hetze mod folk, som er magtesløse og blot udfører deres arbejde, som protokollen kræver. Det er irriterende, men vi kender det fra så mange andre kæder, hvor ekspedienter er stivere i tøjet, end den habit de rent faktisk har hængende på gulvet.

    Hvis man er utilfreds, så går man højere i systemet, hvor dem med indflydelse kan gøre mere ved sagen. Feedback betyder meget for butikker, derfor er de også hurtigt ude og tale deres sag for sig, når man kritiserer dem på internetsider, hvor dette er formålet. Trustpilot etc..

    Eller også finder man et alternativ. Man kan ikke bare forvente, at tingene følger ens ønsker og behov til fulde, for der er to sider af samme mønt her, som jeg prøver at forklare, og desuden har folk markant anderledes syn på, hvad god kundeservice er. Det er så en anden snak, og der er en standard, det erkender jeg.

    Men nu dukkede det pågældende spil endda op samme dag, som Zondyke var der, dog først 14 - det er altså sandsynligvis leverandøren, som har været forsinket - altså endnu en variabel at tage højde for Smiley Det er på sin plads, at man så måske hiver kritik i land, nu hvor situationen ikke var værre. Da i hvert fald til at forklare.

    Jeg synes det er lidt fjollet, at man brokker sig over, at man ikke fik, hvad man ikke var garanteret alligevel; pre-orders er kun en garanti på udgivelsesdagen, hvis GameStop rent faktisk får spillet hjem og nok af det. Det lyder dumt, og det er det. Derfor er servicen åndssvag.

    Men dét er ikke ekspedientens skyld. De tilbyder dig bare den ønsket service, som du er vant til, og de bør også ringe, hvis de får nogle opdateringer som kræver det. De ringer jo altid for at fortælle, at dit eksemplar er kommet. Dét er service! Andre butikker nøjes med mails eller sms'er.

    Jeg kan dog fortælle dig følgende:

    GameStop vurderer ekspedienterne ud fra tal hver måned. Der skal nås et minimumsniveau, og de forskellige tal dækker for forskellige salg, men også mængden af produkter for hvert salg, samt forsikringer og forudbestillinger.

    Dette er et kæmpe problem for GameStop, og især ekspedienterne, for det er først og fremmest, hvad de lever af - kæden altså. Uden de her statistikker, ville de være på røven, fordi forretningen allerede er så stramt anlagt og kører en meget hård og striks strategi for at overleve.

    Heraf lægges der enormt pres på ekspedienterne. God kundeservice er langt fra nok, hvis tallene er dårlige ifg. ledelsen. Alle de stamkunder, jeg plejede eller skabte, de var talmæssigt uden værdi for mig, såfremt de ikke tilkøber services eller andet bras. Det er måske en overdrivelse, for jeg elskede det jo, jeg følte jeg udførte et godt job, og sandsynligvis købte de ting, som jeg blev målt på, men når de ikke gjorde, var det jo irrelevant for ledelsen - og det er jo absurd! Hvis jeg har skabt en kunde som kun lægger penge i GameStop, bør jeg nærmest få en bonus! Jeg mener, gamere bruger mange penge på deres hobby, og EKSTRA mange penge hvis de udelukkende køber hos GameStop Smiley

    Men jeg lå altid i midten og skulle stadigvæk høre pis for det. Samtidig kunne folk få hård kritik, til trods for at var dygtige på ét punkt men så haltede på andet. Skulle endda høre på, at mange stod i kø for mit job - hvilket er sandt, der var forfærdeligt mange ansøgere om ugen - men det er ikke særlig motiverende. Heldigvis var mine butikschefer altid gode - fantastiske faktisk - men dem ovenover var ubarmhjertige, og det prægede stemningen til tider.

    Værst er det - og dét er især, hvad jeg tror har indflydelsd på din holdning - dette motiverede snyltere, som nu engang handlede på GameStops vegne. Der var nogle specifikke butikker (mener Amager var én af dem - eller også var det Rødovre), hvor de løj og bedrog for at sikre gode tal til dem selv. Nogle bildte kunder ind, at vi havde et "kontosystem", hvor deres penge lå, når man havde lavet trade-ins (altså i stedet for at give dem gavekort eller den resterende værdi i kontanter).

    I virkeligheden havde de blot lagt folks overskud for trade-ins ind på en forudbestilling. Det gav ekspedienten gode tal, såfremt kunden ikke trak sin forudbestilling tilbage samme måned. Men når kunden kom ned i anden butik, end der hvor forudbestillingen lå, så troede de måske, at de havde 500 kroner hos os. Når vi så ikke kunne finde dem i systemet (bestillingen lå jo ikke hos os), troede de, at de havde tabt 500 kroner, og så skulle man til at finde ud af, hvad der foregik. Det her var faktisk en ting, som jeg personligt kan tage æren for at have afsløret overfor GS's ledelse. Vi fik altid at vide, at der var visse butikker, hvor man bare FYREDE forudbestillinger afsted, som om det var det nemmeste i verden. Jeg valgte så at spørge folk, som blev udsat for det her, hvor de sidst handlede i GameStop... og gæt engang hvor... altid der, hvor snylterne var..

    Dét var et problem, men det var meget få ekspedienter som gjorde det.

    Men firmaet lyver også overfor deres egne. Jeg kendte én som blev snydt for mange, mange, mange penge i løn. Han vandt en sag mod dem, men han fik aldrig det fulde beløb.

    GameStop er en lorteforretning, med lorteledelse og lorteservices. De har enkelte idioter, som ekspederer, men der må også være en grænse for, hvornår man selv er hysterisk, hyklerisk eller bare en naiv forbruger. Man kan fortsætte med at skylde skylden på alle andre, og så gøre, som man plejer, men så er det bare et spørgsmål om tid, før man "snydes" andet sted.


    Kalak Nuan
    Kalak Nuan

    82
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 05-09-2016 21:42 - Redigeret 05-09-2016 22:01

    Takker for din respons O-Train, det giver oprigtigt ét andet syn på tingene da jeg ikke var klar over at GS var bygget op på den måde, ej heller din historie med dem Smiley ikke at min holdning til dem er ændret Smiley blot at jeg kan nu bedre se hvor dine augmenter kommer fra og forstår dig mere korrekt så at sige. Så undskyld for at jeg mistolkede #8 som én form for propaganda Smiley

    (redi. tilføjelse)
    1-up for dine lange beskeder med go' beskrivelse !
    Jeg ville ønske at jeg har overskud til det samme da det har du fortjent.

    Jeg vil også påpege at det ikke kun er dårlig oplevelser jeg har haft med dem, det er bare den primære desværre. Og jeg skulle måske også have været mere specifik på dette da jeg til sjælden tider også finder spil til formidable priser samt at jeg stadig køber meget "swag" af dem. Men hvis Game eller ligne butikskæde stadig fandtes ville jeg uden tvivl tag mine fleste køb derfra Smiley


    O-train
    O-train

    326
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #12 - Skrevet 06-09-2016 09:51

    Tak fordi du gider læse det haha. Jeg har endda nogle grumme grammatiske fejl deri, men sådan er det, når man skriver på mobilen Smiley


    chessr
    chessr

    341
    Offline
    Level: 31 (ChuChu)

    0
    1ups givet

    #13 - Skrevet 06-09-2016 12:29

    Man burde starte en konkurrent op og så lave en god ledelse Smiley


    O-train
    O-train

    326
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #14 - Skrevet 06-09-2016 14:40

    chessr skrev:
    Man burde starte en konkurrent op og så lave en god ledelse Smiley



    Det kan desværre ikke betale sig Smiley - det er GAME og samtlige mindre lokale kæder i andre lande bevis på.

    GameStop har virkelig været et handledygtigt element i bevarelsen af brugtspilsalg, netop fordi manglen på dét ville skade dem enormt. Som det er nu, tjener de bedst på merch og brugtspil, mens de næsten ikke tjener en flad femmer på nye spil. De tjener selvfølgelig lidt, ellers ville de slet ikke have det i butikken, men jeg kan godt se deres cost-benefit analyser for netop dette... Jeg tror vitterligt ikke, at de får meget ud af det - man skal jo tænke på, at butikker som Elgiganten, Power og andre varehuse tjener stort på andre produkter, så det kan svare sig - eller det kan det så ikke i nogle tilfælde, som vi ser med Elgiganten og Nintendo nu...

    Det bedste ville være, hvis man havde en butik, hvor der var bredt udvalg af spil og spilrelateret produkter, på tværs af generationer, og med forskellige prissortimenter. Det findes, og det er Nesbozz hehe. Desværre er Bozz nød til at opretholde nogle relativt høje priser for at kunne løbe rundt, MEN grunden til du handler der, skyldtes jo at der er reklamationsret, garantien, servicen (som er vældig god, det er min erfaring), og du naturligvis har muligheden for impulskøb i stedet for at forhandle.

    Jeg ville ønske Martin fra Bozz havde en forretning i København, for hvis det lå et godt sted (Nørrebro/Vesterbro fx., hvor mange unge bosætter sig nu), så kunne det nok godt løbe rundt. Men så er spørgsmålet, om det virkelig er dét værd m. husleje og andre alternative omkostninger... Don't think so.

    Det er generelt et helvede at være iværksætter og butiksdrivende. GameStops ledelse må være svært presset ved tanken om, at deres forretning kører på lånt tid, såfremt de ikke vender skuden fuldkommen, hvilket de selvfølgelig prøver nu.


    chessr
    chessr

    341
    Offline
    Level: 31 (ChuChu)

    0
    1ups givet

    #15 - Skrevet 06-09-2016 15:21

    I Århus er der Epic Panda med gear og så overpriced retro spil Smiley