Skrevet 02-09-2016 12:51
Er der andre en mig der har prøvet at gå forgæves i en gamestop butik i forbindelse med en vare der er forudbestilt lang tid i forvejen?#1 - Skrevet 02-09-2016 13:25
Det lyder meget mærkeligt. Ikke noget jeg har været udefor i hvert fald.#2 - Skrevet 02-09-2016 15:28 - Redigeret 02-09-2016 15:29
Jeg har prøvet det, men det var godt nok i en Fona butik, da jeg havde forudbestilt Splatoon. De havde ikke fået nok eksemplarer hjem, så jeg var den uheldige af mine 2 andre kammerater der ikke fik det i den butik, selvom forudbestillingen var over en måned gammel. Sjovt nok også en af de eneste gange jeg har forudbestilt noget i en fysisk butik, jeg kan langt bedre lide at handle over nettet.#3 - Skrevet 02-09-2016 19:36
Er der ikke noget med at gamestop reserver det i 2 dage ?#4 - Skrevet 03-09-2016 12:57
chessr skrev:
Er der ikke noget med at gamestop reserver det i 2 dage ?
Jo man har 48 timer til at hente det. Du skal også hente i den butik, hvor du forudbestilte.
Det sker i tider, at GameStop ikke får nok eksemplarer af et spil, hvis sæt spil ikke er særlig hyped eller ventet- især Nintendotitler, desværre. Jeg oplevede, at den jeg arbejdede i, i Fiskegorvet, som var den bedst indtjenende GS i DK, de til tider slet ikke havde fået en titel hjem. Jeg ved ikke, hvordan de præcis måler behovet, men det siger jo desværre bare en del om det... Jeg mener, Elgiganten rydder også ud af deres Nintendolager af samme grund.
#5 - Skrevet 03-09-2016 17:46
Gs burde som minimum sørge for at få de spil hjem der bliver bestilt og så et til hylden. Alt andet er dårlig kundeservice#6 - Skrevet 04-09-2016 19:54
GameStop er generelt blevet dårligere og dårligere de sidste par år, både med dårlig kundeservice samt mangel på kompetencer over flere områder for ikke at nævne deres priser på brugt spil og jeg har lagt mærke til at de har én tendens til at lyve om tingene i stedet for at indrømme de mangler informationer / stadig ikke har fået bestilt hjem endnu.#7 - Skrevet 04-09-2016 22:06
Det er lige groft nok, at man lader det gå ud over kundeservice, især når de faktisk ringer til én, for at informerer pågældende om at deres produkt lægger klar til afhentning, når det hænder.#8 - Skrevet 05-09-2016 06:48 - Redigeret 05-09-2016 06:57
Hvilke butikker på nettet kan du anbefale Bota? Har endnu dårlige erfaring med foreksempel webhallen.. Og coolshop plejer at sende ting så dårligt indpakket at det 9 ud af 10 gange er skadet når det når min postkasse her i Viborg..#9 - Skrevet 05-09-2016 20:52
Der må jeg sige at jeg er totalt uenig på (næsten) alle områder med dig(O-Train), og at læse din besked, virker det som du selv er i GS eller har relationer til dem da din text har én flavour af propaganda jeg havde én gang samme overbevisning som du, dog efter at blive skuffet gang på gang og skiftet GS dealer 3 gange i håb om at finde én shop der har fortjent min kolde kontanter, har jeg opgivet mit håb og handler kun hos dem fordi der ikke findes nogen konkurrenter til dem.#10 - Skrevet 05-09-2016 21:29 - Redigeret 06-09-2016 14:51
Jeg forsøger ikke at "have ret" eller ændre nogens forhenværende indtryk - hvad er sket, er sket.#11 - Skrevet 05-09-2016 21:42 - Redigeret 05-09-2016 22:01
Takker for din respons O-Train, det giver oprigtigt ét andet syn på tingene da jeg ikke var klar over at GS var bygget op på den måde, ej heller din historie med dem ikke at min holdning til dem er ændret blot at jeg kan nu bedre se hvor dine augmenter kommer fra og forstår dig mere korrekt så at sige. Så undskyld for at jeg mistolkede #8 som én form for propaganda#12 - Skrevet 06-09-2016 09:51
Tak fordi du gider læse det haha. Jeg har endda nogle grumme grammatiske fejl deri, men sådan er det, når man skriver på mobilen#13 - Skrevet 06-09-2016 12:29
Man burde starte en konkurrent op og så lave en god ledelse#14 - Skrevet 06-09-2016 14:40
chessr skrev:
Man burde starte en konkurrent op og så lave en god ledelse
Det kan desværre ikke betale sig - det er GAME og samtlige mindre lokale kæder i andre lande bevis på.
GameStop har virkelig været et handledygtigt element i bevarelsen af brugtspilsalg, netop fordi manglen på dét ville skade dem enormt. Som det er nu, tjener de bedst på merch og brugtspil, mens de næsten ikke tjener en flad femmer på nye spil. De tjener selvfølgelig lidt, ellers ville de slet ikke have det i butikken, men jeg kan godt se deres cost-benefit analyser for netop dette... Jeg tror vitterligt ikke, at de får meget ud af det - man skal jo tænke på, at butikker som Elgiganten, Power og andre varehuse tjener stort på andre produkter, så det kan svare sig - eller det kan det så ikke i nogle tilfælde, som vi ser med Elgiganten og Nintendo nu...
Det bedste ville være, hvis man havde en butik, hvor der var bredt udvalg af spil og spilrelateret produkter, på tværs af generationer, og med forskellige prissortimenter. Det findes, og det er Nesbozz hehe. Desværre er Bozz nød til at opretholde nogle relativt høje priser for at kunne løbe rundt, MEN grunden til du handler der, skyldtes jo at der er reklamationsret, garantien, servicen (som er vældig god, det er min erfaring), og du naturligvis har muligheden for impulskøb i stedet for at forhandle.
Jeg ville ønske Martin fra Bozz havde en forretning i København, for hvis det lå et godt sted (Nørrebro/Vesterbro fx., hvor mange unge bosætter sig nu), så kunne det nok godt løbe rundt. Men så er spørgsmålet, om det virkelig er dét værd m. husleje og andre alternative omkostninger... Don't think so.
Det er generelt et helvede at være iværksætter og butiksdrivende. GameStops ledelse må være svært presset ved tanken om, at deres forretning kører på lånt tid, såfremt de ikke vender skuden fuldkommen, hvilket de selvfølgelig prøver nu.
#15 - Skrevet 06-09-2016 15:21
I Århus er der Epic Panda med gear og så overpriced retro spil