Skrevet 10-11-2011 23:26 - Redigeret 05-06-2012 23:24
#46 - Skrevet 19-11-2011 12:14
Aonuma recently made comments that Zelda is ‘unique’ and must not be compared to any genre since it is unlike anything. This is ridiculous. Aonuma Zelda is exactly like the bargain bin PC adventure games. There is nothing unique here except a game with C rated gameplay getting A rated production values. Imagine playing a flash game that has an orchestra soundtrack. This is how Aonuma Zelda feels like to me. Giant buns with no beef inside.
LOL. Jeg tror jeg laver et impulskøb på Skyrim nu.
#47 - Skrevet 19-11-2011 14:09 - Redigeret 19-11-2011 14:10
Det er virkelig elendigt. Don't buy it.#48 - Skrevet 19-11-2011 16:02
Nu har vi dowset rundt efter en del af det der "nøglehjul" i lavadelen i 45 minutter. Vi ved godt, hvor det er, men vi kan ikke komme derhen. Øv. Og nu er den ene af os (vi er tre) faldet i søvn lol. Godt nok kedeligt.#49 - Skrevet 19-11-2011 16:54 - Redigeret 19-11-2011 17:02
Pre-dungeon ritualet er helt afgjort værst ved de 3 første - iblandt spillets lavpunkter. Var selv tæt på at rage quitte ved 3. tempels fetch quest. Der kommer dog lidt tiltrængt afveksling, rent gameplaymæssigt, ved de efterfølgende templer.#50 - Skrevet 19-11-2011 17:05
Alle andre end virkelig hardcore gamere quitter efter det første tempel. Hvis ikke før. Så dårlig er starten på det her spil.#51 - Skrevet 19-11-2011 17:09
Starten er meget lig moderne JRPG'er. Final Fantasy er i langt større problemer end Zelda, eller måske bare samme problemer.#52 - Skrevet 19-11-2011 17:15
Er i øvrigt ret ærgelig over Gameapots SS anmeldelse. Anmelderen rammer mange gyldige kritikpunkter, men hans forarbejde virker nærmest mangelfuldt mht. kritik af kontrollen. Motion+ får ganske rigtigt kalibreringsproblemer, men han får f.eks. også sagt, at aiming sker med IR-sensoren - dette er ikke tilfældet, det sker vha. Motion+ og gencentrerer sig selv automatisk, hvilket man helst skal vide for at kunne bruge kontrollen ordentligt.#53 - Skrevet 19-11-2011 17:19
@Togbis: Spillet er en katastrofe. Nintendo har lige mistet en loyal Zelda-kunde.#54 - Skrevet 19-11-2011 17:36 - Redigeret 19-11-2011 17:41
Togbis skrev:
Hvordan tror i Nintendo vil reagere på modtagelsen af Skyward Sword? Ifølge Malstrøm er spillet jo en katastrofe.
Nintendo har postet så mange penge i markedsføringen af Skyward Sword og i spillets production values, at det vil få solgt et par millioner hjem, og så kan Nintendo bilde sig selv ind, at grunden til det ikke solgte mere var på grund af "stor konkurrence op til jul på spilmarkedet" og at "Wii'en er død".
Som alle herinde ved, har jeg længe været kritiker af Skyward Sword, men selv jeg er faktisk overrasket over, hvor meget kritik spillet får - ikke kun fra old school gamere som mig, men også fra N64-gamere - som nogle af jer herinde.
Når Zelda Wii U udkommer om 4-5 år, så er alle N64-gamerne væk (minus Zelda Fanboy-sekten, selvom nogle af dem kan risikere at være blevet voksne til den tid) og så bomber spillet hurtigere end Nintendo kan nå at sige "puzzle", og så tror jeg, serien slutter.
#55 - Skrevet 19-11-2011 18:31
Spillet er ellers blevet rost til skyerne.#56 - Skrevet 19-11-2011 18:36
Metascoren er jo afgjort suveræn - 95. Har haft mulighed for at "hvile" et par dage efter gennemførsel nu, og må nok sige, at det af alting er et spørgsmål om præferencer, om man kan lide den puzzle-orienterede, spillervalgs-løse linære main quest eller ej. Mainstreamen har nok bare vænnet sig til, at det moderne Zelda-design omhandler dette.#57 - Skrevet 19-11-2011 18:40
"Mainstreamen"? Zelda er jo netop ikke mainstream, da det kun er forholdsvis dedikerede "hardcore" gamere, der gider/har overskud til sådan et spil.#58 - Skrevet 19-11-2011 19:09 - Redigeret 19-11-2011 19:12
Det kan du nok have ret i - har fortrinsvis begrænset mig til at læse visse tidlige reddit-tråde, da jeg havde brug for nogle øvrige "gennemførere" af afreagere sammen med i forgårs.#59 - Skrevet 19-11-2011 19:26 - Redigeret 19-11-2011 19:29
Men det er kun fordi, at folk i spilindustrien bilder sig ind, at grunden til at alle de mange millioner af gamere, der køber FIFA, Modern Warfare eller for den sags skyld Angry Birds ikke spiller andre hardcore spil, er fordi de er "for svære" eller ikke "tilgængelige nok".#60 - Skrevet 19-11-2011 20:56 - Redigeret 19-11-2011 21:01
Hvis scriptede spil sælger, så er det det, der bliver lavet. Det er egentlig logisk. Det skal nok regulere sig helt af sig selv, hvis en type spil eksploderer.