Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Malstrom har altid ret

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 10-11-2011 23:26 - Redigeret 05-06-2012 23:24



kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#46 - Skrevet 19-11-2011 12:14

Aonuma recently made comments that Zelda is ‘unique’ and must not be compared to any genre since it is unlike anything. This is ridiculous. Aonuma Zelda is exactly like the bargain bin PC adventure games. There is nothing unique here except a game with C rated gameplay getting A rated production values. Imagine playing a flash game that has an orchestra soundtrack. This is how Aonuma Zelda feels like to me. Giant buns with no beef inside.


LOL. Jeg tror jeg laver et impulskøb på Skyrim nu.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#47 - Skrevet 19-11-2011 14:09 - Redigeret 19-11-2011 14:10

Det er virkelig elendigt. Don't buy it.

Altså Skyward Sword. Smiley


Abild
Abild

7
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#48 - Skrevet 19-11-2011 16:02

Nu har vi dowset rundt efter en del af det der "nøglehjul" i lavadelen i 45 minutter. Vi ved godt, hvor det er, men vi kan ikke komme derhen. Øv. Og nu er den ene af os (vi er tre) faldet i søvn lol. Godt nok kedeligt.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#49 - Skrevet 19-11-2011 16:54 - Redigeret 19-11-2011 17:02

Pre-dungeon ritualet er helt afgjort værst ved de 3 første - iblandt spillets lavpunkter. Var selv tæt på at rage quitte ved 3. tempels fetch quest. Smiley Der kommer dog lidt tiltrængt afveksling, rent gameplaymæssigt, ved de efterfølgende templer.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#50 - Skrevet 19-11-2011 17:05

Alle andre end virkelig hardcore gamere quitter efter det første tempel. Hvis ikke før. Så dårlig er starten på det her spil.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#51 - Skrevet 19-11-2011 17:09

Starten er meget lig moderne JRPG'er. Final Fantasy er i langt større problemer end Zelda, eller måske bare samme problemer.

Hvordan tror i Nintendo vil reagere på modtagelsen af Skyward Sword? Ifølge Malstrøm er spillet jo en katastrofe.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#52 - Skrevet 19-11-2011 17:15

Er i øvrigt ret ærgelig over Gameapots SS anmeldelse. Anmelderen rammer mange gyldige kritikpunkter, men hans forarbejde virker nærmest mangelfuldt mht. kritik af kontrollen. Motion+ får ganske rigtigt kalibreringsproblemer, men han får f.eks. også sagt, at aiming sker med IR-sensoren - dette er ikke tilfældet, det sker vha. Motion+ og gencentrerer sig selv automatisk, hvilket man helst skal vide for at kunne bruge kontrollen ordentligt.

Denne lille, faktuelle fejl i reviewet har simpelthen åbnet mulighed for et ærgeligt stort hav af ild fra fanbasen (tjek f.eks. ZeldaInformers antal af nyheder om det..) og får generelt sat hvad der ellers er en glimrende anmeldelse, i et fuldstændig unødvendigt lys. Kun pga. sjusk fra anmelderens side af. Er lidt skuffet, for at være ærlig. Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#53 - Skrevet 19-11-2011 17:19

@Togbis: Spillet er en katastrofe. Nintendo har lige mistet en loyal Zelda-kunde.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#54 - Skrevet 19-11-2011 17:36 - Redigeret 19-11-2011 17:41

Togbis skrev:
Hvordan tror i Nintendo vil reagere på modtagelsen af Skyward Sword? Ifølge Malstrøm er spillet jo en katastrofe.


Nintendo har postet så mange penge i markedsføringen af Skyward Sword og i spillets production values, at det vil få solgt et par millioner hjem, og så kan Nintendo bilde sig selv ind, at grunden til det ikke solgte mere var på grund af "stor konkurrence op til jul på spilmarkedet" og at "Wii'en er død".

Som alle herinde ved, har jeg længe været kritiker af Skyward Sword, men selv jeg er faktisk overrasket over, hvor meget kritik spillet får - ikke kun fra old school gamere som mig, men også fra N64-gamere - som nogle af jer herinde.

Når Zelda Wii U udkommer om 4-5 år, så er alle N64-gamerne væk (minus Zelda Fanboy-sekten, selvom nogle af dem kan risikere at være blevet voksne til den tid) og så bomber spillet hurtigere end Nintendo kan nå at sige "puzzle", og så tror jeg, serien slutter.


powerfull499
powerfull499

167
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#55 - Skrevet 19-11-2011 18:31

Spillet er ellers blevet rost til skyerne.

Jeg tror næppe, at det er en katastrofe.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#56 - Skrevet 19-11-2011 18:36

Metascoren er jo afgjort suveræn - 95. Har haft mulighed for at "hvile" et par dage efter gennemførsel nu, og må nok sige, at det af alting er et spørgsmål om præferencer, om man kan lide den puzzle-orienterede, spillervalgs-løse linære main quest eller ej. Mainstreamen har nok bare vænnet sig til, at det moderne Zelda-design omhandler dette.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#57 - Skrevet 19-11-2011 18:40

"Mainstreamen"? Zelda er jo netop ikke mainstream, da det kun er forholdsvis dedikerede "hardcore" gamere, der gider/har overskud til sådan et spil.

Jeg mindes i øvrigt aldrig at have set så stor uenighed mellem brugere og anmeldere. Spillet har fået så mange "perfekte" anmeldelser, men det bare slet ikke det indtryk, man får, når man læser brugere oplevelser.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#58 - Skrevet 19-11-2011 19:09 - Redigeret 19-11-2011 19:12

Det kan du nok have ret i - har fortrinsvis begrænset mig til at læse visse tidlige reddit-tråde, da jeg havde brug for nogle øvrige "gennemførere" af afreagere sammen med i forgårs. Smiley

Nintendo forsøger vel at udbrede Zelda til et mere "mainstream" målgruppe, der er mere modtagelig overfor det nye design, i takt med Wiiens anderledes markedsføring/målgruppe end Gamecube. Twilight Princess, der jo dybest set var et GC spil, var måske lige så meget i "Aonuma-land", men det føltes bestemt ikke lige så "serveret" som Skyward Sword, efter min opfattelse. Markedsføringen af SS rækker jo utvivlsomt også bredere ud, end TPs.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#59 - Skrevet 19-11-2011 19:26 - Redigeret 19-11-2011 19:29

Men det er kun fordi, at folk i spilindustrien bilder sig ind, at grunden til at alle de mange millioner af gamere, der køber FIFA, Modern Warfare eller for den sags skyld Angry Birds ikke spiller andre hardcore spil, er fordi de er "for svære" eller ikke "tilgængelige nok".

Jeg mener derimod ikke, at "sværhedsgraden" er problemet, men selve spildesignet, som Malstrom også er inde på. De problematikker han oplister ved Aonumas Zelda-spil - kan påduttes mange andre hardcore spil i mindre eller højere grad - og der er bare ikke mainstream potentiale i det.

De fleste vil nu engang gerne SPILLE og UDFOLDE sig selv, fremfor at se en masse mellemsekvenser og scriptede og kedelige gøremål. Man skal jo tænke på, at nye potentielle Zelda-kunder har ikke noget følelsesmæssigt (nostalgisk) forhold til serien, som vi andre har. De er fuldstændig ligeglad med, om Nintendo "virkelig har forsøgt at producere et fantastisk flot spil, hvor Zelda som karakter er mere involveret". De vil bare spille og have det sjovt, imens vi andre kan sidde og tænke "det er godt nok kedeligt det her, men senere kommer der nok godt" og "det er jo Nintendo!". Vi er langt mere large end de er.

Skyward Sword er et fuldstændigt umuligt spil at komme i gang med. Hvorimod det er meget nemmere at prøve sig frem med noget multiplayer i FIFA eller Modern Warfare, fordi man det samme for lov til at udfolde sig selv. Det er det samme med Minecraft. Det har også haft mainstream succes. Og det er også et spil, hvor man bare gå lige på og hårdt med at gøre, hvad man vil.

På mange måder mener jeg at tutorials og scriptede sekvenser gør spil MERE UTILGÆNGELIGE, selvom det er det problem, de prøver at løse.


powerfull499
powerfull499

167
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#60 - Skrevet 19-11-2011 20:56 - Redigeret 19-11-2011 21:01

Hvis scriptede spil sælger, så er det det, der bliver lavet. Det er egentlig logisk. Det skal nok regulere sig helt af sig selv, hvis en type spil eksploderer.

Så kan man snakke om, at dem der køber spil er dumme. Der er fx nogle der siger, at de ikke fatter, hvorfor folk køber en ny udgave af et spil hvert år. Jeg tror, at det skyldes, der skabes et hype hvert år omkring spillet, hvilket får mange til at købe det. Hvis spillet dog direkte er dårligt, så vil det nok ikke sælge. Men det som jeg prøver at nå ind til er, at spildesignet udvikler sig i den retning, som køberne vil have (det som sælger bedst). Det er derfor vi får mange spil, der ligner hinanden i design. Det er måske derfor indie-games er begyndt at blive så populære, fordi folk trænger til noget nyt?

Det er spørgsmålet Smiley.