Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Malstrom har altid ret

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 10-11-2011 23:26 - Redigeret 05-06-2012 23:24



kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#61 - Skrevet 19-11-2011 21:07 - Redigeret 19-11-2011 21:10

powerfull499 skrev:
Hvis scriptede spil sælger, så er det det, der bliver lavet. Det er egentlig logisk. Det skal nok regulere sig helt af sig selv, hvis en type spil eksploderer.


Nej, det er ikke logisk, fordi der vil altid være personlige interesser til stede, der ikke nødvendigvis stemmer overens med, hvad markedet vil have.

Et empirisk eksempel: 2D Mario-spil sælger 25-30 millioner, imens 3D Mario-spil sælger 5-10 millioner. Økonomisk set burde Nintendo udelukkende producere 2D Mario-spil, men det gør de ikke. I stedet bliver Nintendo ved med at lave flest 3D Mario-spil. Hvorfor? Fordi ledelsen af store virksomheder ikke styres direkte af markedet. Der er ingen der befaler, hvad Iwata skal gøre. Han kan lytte efter markedet, men han kan også lade være. P.t. lader han være og lader sig styre af Miyamoto og co.'s dømmekraft og ønske om "at være kreative". Og de gider ikke at lade 2D Mario-spil, fordi de synes det er svært og kedeligt.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#62 - Skrevet 19-11-2011 21:15

Mon det at Skyward Sword kræver motion+ betyder at spillet vil sælge endnu dårligere?

Det udelukker jo hele den del af markedet, der endnu ikke har købt motion+.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#63 - Skrevet 19-11-2011 21:16

Problemet med Skyward Sword, med særligt henblik på at se det som et Zelda-spil, er, at spillet kun har vage referencer til Zelda-universet overhovedet. Zeldas personlighed og figur er helt ved siden af - det samme med Link. De er anime-figurer. Og jeg forstår ærligt talt ikke hvorfor alle de hardcore Zelda-fans æder det råt. De vil støtte et Zelda-spil, blot Link og Zelda er med.

Det har altså ikke kun oget med gameplay at gøre. En som mig, der blev bidt af serien i OoT-dagene, kan slet ikke relatere til Skyward Sword... Det er så fremmedgjort, det midner om en dårlig udgave af en higschool anime og Avatar blandet sammen... Smiley

Bare for at slå det fast: Skyward Sword er ikke mainstream. Om det så skal tage Nintendo de 5 år at indse, så ændrer det ikke på, at de kommer til at miste mange fans fra N64-dagene. Det er jeg ret overbevist om.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#64 - Skrevet 19-11-2011 21:22 - Redigeret 19-11-2011 21:24

Togbis skrev:
Mon det at Skyward Sword kræver motion+ betyder at spillet vil sælge endnu dårligere?

Det udelukker jo hele den del af markedet, der endnu ikke har købt motion+.


Både ja og nej.

Jeg går ud fra at mange af den lille gruppe af Zelda-fans, der er tilbage, har Motion Plus allerede, da de er forholdsvis dedikerede. Hvis Ikke, er de så store Zelda-fans, at de køber det.

Mainstream forbrugerne, som formentligt ikke har MotionPlus, gider alligevel ikke at købe Aonuma spil.

Når det er sagt, er der nok nogle "i midten", der ikke gider. Men det har nok mest at gøre med, at Skyward Sword er så ringe, at de ikke gider at bruge pengene på det. Hvis nu Skyward Sword havde været knald godt a la Ocarina of Time eller A Link to the Past, så havde folk sgu nok hostet op med pengene.


powerfull499
powerfull499

177
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#65 - Skrevet 19-11-2011 21:45 - Redigeret 19-11-2011 21:46

Jeg ville have ønsket mig Skyward Sword til jul hvis ikke det krævede Motion Plus. Jeg gider ikke til at bruge 2-300 kroner på en ting, man stikker op i Wii-moten.

Og det med 2D vs 3D spil. Jeg synes ikke helt, du kan sammenligne det. Firmaer vil jo ikke lave noget outdated, da det sandsynligvis vil sælge ringe. Firmaer gør jo meget for at være med på det nyeste.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#66 - Skrevet 19-11-2011 21:57 - Redigeret 19-11-2011 21:58

Hvorfor sælger de nye 2D-Mario-spil så ikke ringe? Hvorfor sælger 3D-Mario-spillene ringere og ringere over årene?

3D er ikke per definition bedre. Det er svært at skabe ægte arkade-gameplay i et 3D-rum. (når det kommer til Nintendo i hvert fald, deres 2D-spil sælger mere end deres 3D, ud fra hvad jeg har kunnet granske mig frem til i hvert fald.)


powerfull499
powerfull499

177
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#67 - Skrevet 19-11-2011 22:00 - Redigeret 19-11-2011 22:00

De laver jo ikke 2D-spil længere. New Super Mario Bros. til DS/Wii er jo 3D. Man ser det fra siden, men figurerne er 3D. De har jo ikke lavet noget rigtigt 2D i mange år.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#68 - Skrevet 19-11-2011 22:11 - Redigeret 19-11-2011 22:11

Når vi skriver 2D Mario, mener vi de spil, hvor kameraet er fastlåst og man går fra venstre mod højre - disse spil sælger omtrent tre-fire gange så meget som 3D Mario-spillene gør.


powerfull499
powerfull499

177
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#69 - Skrevet 19-11-2011 22:19

De er sikkert også igang med noget, men som du selv siger; Det er svært, at lave sådan en type spil og så lave det lige godt hver gang.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#70 - Skrevet 19-11-2011 22:28

3d mario platformere siden n64 tiden:
Super mario 64 (nintendo 64)
Super mario sunshine (Game cube)
Supern mario galaxy (wii)
Super mario galaxy 2 (wii)
Super mario land 3d (3ds)

Remakes og ports:
Super mario 64 ds (ds)

2d mario platformere siden n64 tiden:
Super paper mario (wii)
Wrecking Crew '98 (Super Famicom) - Japan only
Super Mario Bros. Deluxe (Game Boy Color)
Mario vs. Donkey Kong (Game Boy Advance)
Super Princess Peach (Nintendo DS)
New Super Mario Bros. (Nintendo DS)
Mario vs. Donkey Kong 2: March of the Minis (Nintendo DS)
Mario vs. Donkey Kong: Minis March Again! (DSi)
New Super Mario Bros. Wii (Wii)
Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem! (DS)

Remakes og ports:
Super Mario Advance: super mario bros. 2 (Game Boy Advance)
Super Mario World: Super Mario Advance 2 (Game Boy Advance)
Yoshi's Island: Super Mario Advance 3 (Game Boy Advance)
Donkey Kong - nes classic (Game Boy Advance)
Donkey Kong Junior 2 - nes classic (Game Boy Advance)
Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 (Game Boy Advance)
Super Mario Bros.: nes classic (Game Boy Advance)
Wrecking Crew: nes classic (Game Boy Advance)
Super Mario Bros.: The Lost Levels: nes classic (Game Boy Advance) - Japan only
Super Mario All-Stars 25th Anniversary Edition (Wii)

Føj, hvor har nintendo da opgivet 2d mario!
Hvis man så vil tælle spin of titler og youshi spil med kan man evt. se wikipedias side med en komplet liste over mario spil.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7449
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#71 - Skrevet 19-11-2011 22:35 - Redigeret 19-11-2011 22:37

Oni Nick skrev:
Problemet med Skyward Sword, med særligt henblik på at se det som et Zelda-spil, er, at spillet kun har vage referencer til Zelda-universet overhovedet. Zeldas personlighed og figur er helt ved siden af - det samme med Link. De er anime-figurer. Og jeg forstår ærligt talt ikke hvorfor alle de hardcore Zelda-fans æder det råt. De vil støtte et Zelda-spil, blot Link og Zelda er med.


Begrundelsen for at smide enorme mængder Zelda-lore til siden, og indskyde alle mulige random koncepter, er jo at de kalder det "begyndelsen på tidslinjen". Tillader ganske praktisk, at de først behøver ulejlige sig med større "lore-sammenhænge" i den aller-aller sidste cutscene - umiddelbart efter rulleteksterne. Smiley Og man behøver sådan set ikke at se den, for at kunne regne ud hvad der sker.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#72 - Skrevet 19-11-2011 22:36

Nintendo laver stadig 2D spil, men de tager dem ikke alvorligt mere. Det har de ikke gjort siden 1995.

NSMBW har solgt 23 millioner og er udviklet med et lille budget af et af Nintendos B eller C udviklingshold. Super Mario Galaxy har solgt 7 millioner og er udviklet med et kæmpe budget med Nintendos A udviklingshold.

Hvornår ser vi et New Super Mario Bros. udviklet med et stort budget?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#73 - Skrevet 19-11-2011 22:38 - Redigeret 19-11-2011 22:39

Andreas Tarding skrev:
Begrundelsen for at smide enorme mængder Zelda-lore til siden, og indskyde alle mulige random koncepter, er jo at de kalder det "begyndelsen på tidslinjen".


Og det er bare en undskyldning for, at Aonuma og co. kan gøre, hvad det passer dem.

Nintendos udviklere er trætte af Zelda-mytologien, men ved godt, at der er en efterspørgsel efter Zelda-spil. Hvad gør de så? Udvikler en prequel, så de kan fortælle hvilken som helst historie, de vil.

Sakamoto gjorde noget lignende med Metroid-serien i forbindelse med udgivelsen af Fusion og Other M.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#74 - Skrevet 19-11-2011 22:45

Det syntes jeg lyder som en dårlig unskyldning at de ikke tager dem seriøst.

De laver flere 2d platformere med mario, med et lavere budget ja.
Det er vel meget naturligt. 2d mario spil er nemmere at lave, for ikke at tale om billigere. Nu taler vi selvføllig ikke om level opbygning, men om det rent financielle i det, som engine og andre resurcer.
Nintendo kan med et lavere budget stadig lave et mario spil i 2d. Så enkelt er begrundelsen for at de ikke puter flere penge i det.
De kunne også sætte langt flere penge til side for marketing, og generelt putte flere ting i, men det gælder også for 3d mario.
Men igen, så lyder det vel også mest logisk at give 3d mario mere rekalme, når de sælger mindre. Et spil som allerede sælger de 22 millioner skal vel ikke bruge marketing i samme grad.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7449
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#75 - Skrevet 19-11-2011 22:45 - Redigeret 19-11-2011 23:03

Alexander Brock Petersen skrev:
Og det er bare en undskyldning for, at Aonuma og co. kan gøre, hvad det passer dem.


Mhm, I know. Smiley Er heller ikke fordi det føles specielt overbevisende, frem for bare random (de små robot-dudes i ørkenen topper nok "wtf"-listen), når man spiller det igennem.

Goron-racen fra Ocarina of Time optræder faktisk i spillet - men efter mit indtryk mest som følge af udviklere, der har haft brug for en tilbagevendende "hint-figur", og manglet en non-human race til ham. Smiley

Malstrom spekulerer jo for øvrigt på, hvorvidt Sakamoto egentlig bare hader Metroid Prime-spillene, og nærmest fik dem sat ud af produktion inden Other M skulle udkomme - af den enkle årsag, at retningen, de 3 spil tager, åbenbart skiller sig for meget ud fra hans egne fortolkninger. Nok lidt i den vilde ende - forestiller mig at andre faktorer spillede ind. Men Sakamoto lyder da som en hyggelig fætter. Smiley