N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nyt YouTube-design 2011

Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

Skrevet 12-07-2011 20:01 - Redigeret 12-07-2011 20:20

Hej alle!
Så har YouTube fået nyt design. Indtil videre skal man dog selv ind og slå det til, og det gør man i bunden af YouTube, i venstre side. Bare klik på "Try something new!" og så skal I se løjer Smiley Designet giver lidt andre farver, og et lidt andet design. De helt store forandringer (og forbedringer, i mine øjne) er kommentar-systemet, der nu fungerer som på ethvert andet site, hvor man kan trykke "reply" til en specifik kommentar, samt ens channel, der har fået en fed række nye funktioner Smiley

Jeg har lavet en lille video (på engelsk) om det på YouTube Smiley
New YouTube layout 2011

Som jeg siger i videoen, så er det her vist første gang YouTube har lavet en forandring, som jeg er positiv overfor. Man lærer jo at leve med det, selv hvis man er negativ overfor det fra starten, men denne gang er det sgu meget godt, synes jeg Smiley!

Men hvad synes I om det nye YouTube-design Smiley?

Edit: Her er det direkte link til det nye design Smiley

Med venlig hilsen Lukas Smiley
    Oni Nick
    Oni Nick

    25
    Offline
    Level: 26 (Octopi)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 12-07-2011 21:48

    Lækkert nok, men hvorfor navnet "Cosmic Panda"?


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 12-07-2011 21:54

    Ingen anelse, hvorfor er kodenavnet for Nintendo GameCube Dolphin Smiley? Sikkert bare noget de har fundet på helt tilfældigt Smiley

    Det helt store er for øvrigt ikke bare det nye design, men nok endnu mere de mange nye funktioner Smiley Jeg synes det ser meget interessant ud Smiley


    Togbis
    Togbis

    0
    Offline
    Level: 16 (Space Pirate)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 13-07-2011 02:13

    Det første jeg bemærkede var at videoen nu fylder hele bredden i browserviewet.
    Det er selvfølgeligt en skam, at man nu ikke kan vælge en ny relateret video ude til højre, uden først at skulle scrolle lidt ned.
    Men forhåbentligt er det fordi google gerne vil have at opløsningen på videoerne i fremtiden vil blive så høj, at de udfylder næsten hele området i browserenviewet.
    De har da også sat nogle funktioner ind, så man kan ændre størrelsen på videoen.

    Det næste jeg prøvede var HTML5.
    Flash er jo så forfærdelig sløvt og gammeldags, så det ville da være dejligt, hvis vi kunne få noget lidt hurtigere og mindre ressourcekrævende på banen, hvis vi en dag skal streame videoer i fuldHD over nettet.
    Desværre virkede det utroligt buggy på min Chrome browser og videoerne laggede vildt meget. Så der er vidst noget tid endnu, før HTML5 bliver standarden.

    Det seneste jeg har prøvet er Google Disco-funktionen, eller hvad de nu kalder den.
    Med det kan man bare typé et random band-navn eller genre ind og så laver den automatisk en playlist med relevante musikvideoer, der passer til tagget. Smart!


    M60dk
    M60dk

    0
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 13-07-2011 02:50 - Redigeret 13-07-2011 03:00

    Det er en stor forbedring fra de gamle. Synes måske godt de kunne have taget skridtet til et liquid design (dvs. designet ikke er låst på midten men automatisk tilpasser sig bredden af dit vindue).

    HTML5 afspilleren virker forresten helt fint her (Firefox 5.0).
    Og man kan da godt streame 1080p fra youtube, selvom det sjældent ligner det, sikkert pga. youtubes komprimering.

    Kan også godt lide at man nu har 3 forskellige billede størrelser, eller 4 hvis man tæller fuld skærm med. Det gav ingen mening at man før kunne vælge 720p, og så skulle se de i et vindue der var meget mindre.

    Umiddelbart lader det dog til at den boks hvori man kunne vælge andre videoer fra samme channel er væk. Jeg kan i hvertfald ikke lige finde den. EDIT: Det ser ud til at de arbejde på den lige nu. Nu er den tilbage, men ser lidt primitiv ud.

    Det bliver spændende at se hvad de ender op med, efter eksperimentet her.


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 13-07-2011 02:55

    Den boks synes jeg ikke lige at kunne huske Smiley? Eller vent, var det den der var i højre side, under den eventuelle reklame, øverst i listen?


    M60dk
    M60dk

    0
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 13-07-2011 03:01 - Redigeret 13-07-2011 03:04

    Det var den lige over videoen. I helt gamle dage sad den ud til højre. Nu er den tilbage under videoen. De arbejder vidst på den lige nu.
    EDIT: Næ, det var ikke den, det var en playlist bar åbenbart.


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 13-07-2011 03:27

    Du kan godt finde den under videoen, men så skal du have tilgået den gennem vedkommendes channel Smiley

    Men ok, hvis det var den lige over videoen, så tror jeg at jeg ved hvad du mener. Synes sgu den var træls Smiley Generelt synes jeg det er træls at browse videoer vandret. Jeg kan langt bedre overskue det når det er i en kolonne (eller i et ternet system), end i en række. Er jeg den eneste der har det sådan Smiley?


    Neffets
    Neffets

    68
    Offline
    Level: 15 (Geega)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 13-07-2011 07:49

    Det ser meget cool ud. Det eneste der irriterer mig er, at jeg skal lave en ny baggrund til min Channel Smiley Men det går nok..

    Lukas, jeg er 100% enig i, at browsing skal foregå lodret og ikke vandret. Alternativt er gittervisning også ok.


    Dingler_
    Dingler_

    21
    Offline
    Level: 3 (Koopa-Troopa)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 13-07-2011 09:24 - Redigeret 13-07-2011 09:24

    Lukas Pedersen skrev:
    Jeg har lavet en lille video (på engelsk) om det på YouTube Smiley
    New YouTube layout 2011


    Meta as fuck!

    Syntes ikke om det nye design, man er vel et vanedyr.


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 13-07-2011 14:52 - Redigeret 13-07-2011 16:31

    Du er godt nok begejstret over mine YouTube videoer Smiley ... Lad os Google Google og lave en side på Facebook om Facebook...


    Sillyyy
    Sillyyy

    2949
    Offline
    Level: 17 (Deku Baba)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 13-07-2011 16:47

    Jeg kan godt lide det nye Channel design.
    Men er der virkelig ikke mulighed for at skrive en privat besked til en anden Youtuber, eller ligge comments in på deres Channel, hvis man har det nye design slået til? Det afskær jo noget af kommunikationen mellem hinanden, (:


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #12 - Skrevet 13-07-2011 16:58

    Ja det har du faktisk ret i, det er i hvert fald ikke noget jeg har kunnet finde Smiley Kan heller ikke finde nogen report-knap på profiler, hvilket også er lidt træls Smiley


    Zalman
    Zalman

    322
    Offline
    Level: 28 (Skeeter)

    0
    1ups givet

    #13 - Skrevet 13-07-2011 17:08 - Redigeret 13-07-2011 17:09

    Amberrr skrev:
    Men er der virkelig ikke mulighed for at skrive en privat besked til en anden Youtuber, eller ligge comments in på deres Channel, hvis man har det nye design slået til?


    Ved ikke helt med private beskeder, men man kan godt lægge comments på folks channels. Man skal bare trykke Community og så View Comments.

    Synes btw godt om det nye layout. Især kommentarene synes jeg er forbedret en del. Kan godt lide at man kan se ens avatar ude til venstre.


    Sillyyy
    Sillyyy

    2949
    Offline
    Level: 17 (Deku Baba)

    0
    1ups givet

    #14 - Skrevet 13-07-2011 17:21

    Zalman skrev:Ved ikke helt med private beskeder, men man kan godt lægge comments på folks channels. Man skal bare trykke Community og så View Comments.


    Ah, nice :]


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #15 - Skrevet 13-07-2011 18:05

    Jeg har desværre i mellemtiden fundet ud af, at kommentarene ikke virker helt som jeg oprindeligt troede, og som det ville være mest optimalt Smiley Nå, ja ja, det er stadig cool. Håber dog de fikser det så det bliver bedre, som jeg troede oprindeligt Smiley