Skrevet 02-12-2011 11:49 - Redigeret 15-06-2015 13:50
Tråden, hvor vi præsenterer og diskuterer salgslister og salgstal fra verden over..#91 - Skrevet 13-12-2011 17:52
Mario Strikers er virkelig god fun, spillede det en del selvom jeg var meget skeptisk i starten. Det eneste jeg havde, er når en bil flyver på tværs af banen og slår samtlige spillere ud#92 - Skrevet 13-12-2011 18:01
Andi Christensen skrev:
Mario Strikers er virkelig god fun, spillede det en del selvom jeg var meget skeptisk i starten. Det eneste jeg havde, er når en bil flyver på tværs af banen og slår samtlige spillere ud
Helt enig, hadede baner med dumme kreative indslag. Det er sjovt et par gange, men derefter er det bare irriterende. At man ikke kunne slå de baner, man ikke ville spille, fra online, varvirkelig nederen.
Men stort set alt andet var bare cool, selvom DK og Boo er lidt for gode haha
#93 - Skrevet 15-12-2011 07:51
Media Create Sales: Week 49, 2011 (Dec 05 - Dec 11)
01./00. [3DS] Monster Hunter 3G # <ACT> (Capcom) {2011.12.10} (¥5.800) - 521.959 / NEW
02./01. [3DS] Mario Kart 7 <RCE> (Nintendo) {2011.12.01} (¥4.800) - 183.834 / 607.453 (-57%)
03./03. [3DS] Super Mario 3D Land <ACT> (Nintendo) {2011.11.03} (¥4.800) - 89.743 / 724.611 (+21%)
04./00. [PS3] The Elder Scrolls V: Skyrim <RPG> (Bethesda Softworks) {2011.12.08} (¥7.980) - 75.865 / NEW
05./02. [PS3] Mobile Suit Gundam Extreme Vs. <ACT> (Bandai Namco Games) {2011.12.01} (¥8.380) - 56.584 / 406.340 (-84%)
06./00. [NDS] Magician's Quest: Oshare na Mahou Tsukai <ETC> (Konami) {2011.12.10} (¥4.980) - 46.042 / NEW
07./00. [PS3] Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi <FTG> (Bandai Namco Games) {2011.12.08} (¥7.330) - 44.593 / NEW
08./07. [WII] Kirby's Return to Dream Land <ACT> (Nintendo) {2011.10.27} (¥5.800) - 44.570 / 327.487 (+63%)
09./00. [360] The Elder Scrolls V: Skyrim <RPG> (Bethesda Softworks) {2011.12.08} (¥7.980) - 37.037 / NEW
10./14. [WII] Just Dance Wii <ACT> (Nintendo) {2011.10.13} (¥5.800) - 30.935 / 279.272 (+71%)
11./13. [WII] Wii Party <ETC> (Nintendo) {2010.07.08} (¥4.800) - 30.826 / 2.086.603 (+61%)
12./12. [WII] PokePark 2: Beyond the World <ADV> (Pokemon Co.) {2011.11.12} (¥5.800) - 30.512 / 120.189 (+53%)
13./00. [WII] Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games <SPT> (Nintendo) {2011.12.08} (¥5.800) - 30.222 / NEW
14./00. [PSP] Toaru Kagaku no Chou Denjihou # <ADV> (Kadokawa Games) {2011.12.08} (¥6.279) - 29.016 / NEW
15./00. [NDS] Metal Max 2: Reloaded # <RPG> (Enterbrain) {2011.12.08} (¥6.090) - 24.233 / NEW
16./19. [WII] Wii Sports Resort with Remote Plus <SPT> (Nintendo) {2010.11.11} (¥5.800) - 23.163 / 703.242 (+46%)
17./17. [WII] Taiko Drum Master Wii: Definitive Edition # <ACT> (Bandai Namco Games) {2011.11.23} (¥5.040) - 21.471 / 70.237 (+29%)
18./05. [WII] The Legend of Zelda: Skyward Sword # <ADV> (Nintendo) {2011.11.23} (¥6.800) - 19.947 / 247.116 (-38%)
19./16. [NDS] One Piece: Gigant Battle 2 - New World # <FTG> (Bandai Namco Games) {2011.11.17} (¥5.230) - 18.696 / 179.052 (+11%)
20./06. [WII] Itadaki Street Wii <TBL> (Square Enix) {2011.12.01} (¥6.090) - 16.580 / 44.220 (-40%)
Link i frit fald.
#94 - Skrevet 15-12-2011 08:35 - Redigeret 15-12-2011 08:36
Abild skrev
Helt enig, hadede baner med dumme kreative indslag. Det er sjovt et par gange, men derefter er det bare irriterende. At man ikke kunne slå de baner, man ikke ville spille, fra online, varvirkelig nederen.
Ja det kunne være fint med lidt flere muligheder online så man undgik for mange maps som afgjorde kampe på at slå et helt hold ud, så den anden havde helt frit spil. Jeg er personlig stor fan af birdo og hammer bro, grundet de nemt står fra midten og banker den ind hver gang.
@ Alexander Det går jo godt.
#95 - Skrevet 15-12-2011 12:37
Alexander Brock Petersen skrev:
Link i frit fald.
Vi ved jo godt hvordan det ender.
Credits til Eagle.
#96 - Skrevet 15-12-2011 14:29
puuuuha hvor ingen gider eje Mario 3d land puuuuuha#97 - Skrevet 15-12-2011 14:38 - Redigeret 15-12-2011 14:43
chessr skrev:
puuuuha hvor ingen gider eje Mario 3d land puuuuuha
Ud fra mine beregninger har det solgt knap 40 % mindre på de første fem uger sammenlignet med New Super Mario Bros. Wii.
Forskellen bliver nok kun større med tid.
Meget afhænger dog af, hvor hurtige Nintendo er til at få smidt et ægte 2D Mario-spil ud. Ingen tvivl om, at 3D Land lever højt på, at der ikke er et alternativ til forbrugerne. Havde der været et 2D Mario-spil på markedet til 3DS, inden 3D Land var kommet ud, gætter jeg på 3D Land havde solgt meget, meget mindre.
#98 - Skrevet 15-12-2011 21:08
Tænk at salget falder så meget for SS, og det er ikke engang jul endnu.#99 - Skrevet 15-12-2011 21:11
^ Skal vi tage den igen Alexander?#100 - Skrevet 15-12-2011 21:12 - Redigeret 15-12-2011 21:14
Læg især mærke til, at der en del spil, der er udkommet for lang tid siden, men som hvis salg er steget (fordi vi nærmer os jul?) og har overhalet SS.#101 - Skrevet 15-12-2011 21:13
KJ85 skrev:
Ja, et Mariospil skal sælge konsoller, men det er altså ikke alle der går ud og smider XX antal valuta efter en ny konsol bare pga. et nyt Mario. De fleste Mariospil sælger sig selv bare ved at stå på hylderne i butikkerne, men kræver jo først og fremmest en ordentlig udbreddelse af den respektive konsol..
Steg salget af Wiis ikke også sammen med NSMB?
#102 - Skrevet 15-12-2011 21:26
Jo, det gjorde det nok - siger heller ikke at det ikke bør det..#103 - Skrevet 15-12-2011 21:34 - Redigeret 15-12-2011 21:35
KJ85 >> Du får det til at lyde som om, der ingen afhængig er mellem salg af spil og hardware - som om at hardwaresalg bare er noget, der stiger af sig selv og at spil ikke kan sælge godt, hvis hardwaresalget er lavet.#104 - Skrevet 15-12-2011 22:08 - Redigeret 15-12-2011 22:10
Alexander Brock Petersen skrev:
KJ85 >> Du får det til at lyde som om, der ingen afhængig er mellem salg af spil og hardware - som om at hardwaresalg bare er noget, der stiger af sig selv og at spil ikke kan sælge godt, hvis hardwaresalget er lavet.
Var ikke min mening at få det til at fremstå sådan, og har tidligere også skrevet, at der selvfølgelig skal gode spil til at sælge hardware.
Alexander Brock Petersen skrev:1. Hardwaresalget stiger, fordi nogle ser et spil, de er villig til at betale hardwareprisen for at spille. Grunden til at Wii'en solgte 90 millioner var på grund af spil som Wii Sports, Wii Fit og NSMBW.
Jeg er enig, men tror samtidig at det for mange har været en kombination af flere spiltitler, der har gjort en forskel. Jeg købte selv min udelukkende pga. Wii Sports, men tog da lige Mario Party 8 med for at have noget andet, og så var det jo nærliggende at snuppe noget man følte man kendte fra barndommen (N64). Netop det tror jeg også mange har gjort med NSMBW - ikke alle, men mange - og her er det altså bare slet ikke det samme med 3DS'en.
Tror ikke jeg kender nogen i min omgangskreds, der kunne finde på at investere i en 3DS. De fleste anser simpelthen DS-familien for at produkter rettet mod børn. Til gengæld er der mange der ejer en Wii og et eksemplar af NSMBW. Hvorfor? Fordi Wii Sports var en ny sjov form for social gaming og de kendte Mario fra barndommen.. Men hvis du ikke kan få dem til at investere i en 3DS når de ikke associerer sig med målgruppen så er vi jo ligevidt..
Alexander Brock Petersen skrev:
2. Selvom der så fandtes 90 millioner 3DS-ejere ville det ikke betyde, at salget af Super Mario 3D Land pludselig ville stige helt vildt. Det viser det middelmådige salg af Galaxy 2 da om noget.
Det er din personlige formodning.. Galaxy 2 solgte ikke optimalt nej, og har vel også ganske få ting til fælles med klassisk Mario. Personligt kan jeg godt lide Galaxy-spillene og de fastholdt min interesse meget bedre end NSMB-spillene, men det siger jo kun noget om mine præferencer.
SM3DL er et rigtig godt spil, og jeg er overbevist om, at det ville sælge endnu bedre med flere konsoller på markedet. Du ser jo stadig spil som NSMBW og Mario Kart Wii for den sags skyld sælge godt til Wii'en idag og givet, at der ikke udkommer et nyt Mariospil i samme stil til 3DS'en lige med det samme vil jeg også formode at SM3DL vil sælge godt i lang tid.
Alexander Brock Petersen skrev:3. Der findes ikke noget NSMB til 3DS. Det har en kæmpe positiv betydning på salget af Super Mario 3D Land. Hvorfor tror du, at Nintendo udgav 3D Land før et nyt 2D Mario-spil? Fordi de vidste, at 3D Land ville bombe for hårdt, hvis de gav forbrugerne valget mellem de to. Lige nu har forbrugerne IKKE valget, så der er helt sikkert en masse, der har købt 3D Land af nød.
Igen - det er din personlige overbevisning.. Prøv SM3DL - du vil blive overrasket
#105 - Skrevet 15-12-2011 23:32
ahaha kan kun grine af alexanders sidste udtalelse.