Skrevet 19-06-2008 09:21 - Redigeret 19-06-2008 09:22
Jeg ved ikke om jeg er den eneste, men jeg er ved at være ret træt af at Sony stjæler idéer fra Nintendo.#31 - Skrevet 20-06-2008 19:44
Er jeg den eneste der er træt af at Nintendo hele tiden stjæler fra Sony?#32 - Skrevet 20-06-2008 19:53 - Redigeret 20-06-2008 20:05
Togbis skrev:
Er jeg den eneste der er træt af at Nintendo hele tiden stjæler fra Sony?
Memory Cards
Dual Analog
Rigtig 3D Grafik
Dobbelte Shoulderbuttons
Indbygget Rumble
DVD-format
Alt dette fik Sony før Nintendo.
Come on and flame me you shameless fanboys
Så vidt jeg ved så kom Analog med på N64, der var ikke analog på Ps1 controllers i starten. De gule knapper blev bare udskiftet til analog på Gamecube for ikke at skulle gå i stykker lige så let.
Jeg så første gang ordentlig 3D grafik i Mario 64 og ikke et spil til Ps1, og jeg har spillet på dem begge fra starten af deres udgivelse.
De dobbelte Shoulderpads var allerede med på SNES controllers.
Rumble var der heller ikke på Ps1 men var noget du kunne tilføje i din N64 controller.
DvD format har været nødvendigt fordi spil og andre sager fylder mere på en disk og pladsen er derfor blevet større. Tror heller ikke det var Sony selv der fandt på det, men nærmere nogle "virtuel-hukkomelse-forskere".
Desuden var den første save mulighed, så vidt jeg ved, i Super Mario Bros. 3 til SNES. Den er så bare gjort at den gemmer på et kort hvilket ikke er den store opfindelse. EDIT: Har lige kigget lidt på nettet og så vidt jeg kan finde er det det spil som først havde save funktion.
#33 - Skrevet 20-06-2008 20:11 - Redigeret 20-06-2008 21:04
I3r1ng-It-0n skrev:
Så vidt jeg ved så kom Analog med på N64, der var ikke analog på Ps1 controllers i starten. De gule knapper blev bare udskiftet til analog på Gamecube for ikke at skulle gå i stykker lige så let.
Jeg skrev også DUAL analog, altså 2 styks
Jeg så første gang ordentlig 3D grafik i Mario 64 og ikke et spil til Ps1, og jeg har spillet på dem begge fra starten af deres udgivelse.
bare fordi du så det første gang, betyder det ikke det kom på 64 først
De dobbelte Shoulderpads var allerede med på SNES controllers.
der var kun 2 på snes controlleren, der er 4 på playstation
Rumble var der heller ikke på Ps1 men var noget du kunne tilføje i din N64 controller.
læser du ikke hvad jeg skriver? Jeg skrev INDBYGGET
DvD format har været nødvendigt fordi spil og andre sager fylder mere på en disk og pladsen er derfor blevet større. Tror heller ikke det var Sony selv der fandt på det, men nærmere nogle "virtuel-hukkomelse-forskere".
Nej jeg tror det var Toshiba, men det var heller ikke Nintendo der fandt på motion sensing, men alligevel synes i at de havde det først?
Desuden var den første save mulighed, så vidt jeg ved, i Super Mario Bros. 3 til SNES. Den er så bare gjort at den gemmer på et kort hvilket ikke er den store opfindelse. EDIT: Har lige kigget lidt på nettet og så vidt jeg kan finde er det det spil som først havde save funktion.
Jeg tror det er Legend of Zelda du tænker på, Super Mario Bros. 3 havde vidst ikke en save-funktion. Selvom det nu heller ikke var Nintendo der opfandt rewriteable memory. Men igen det er ikke et memory card, men intern hukommelse
Edit: Hvis der er nogen der endnu ikke har opdaget det så var min pointe, at alle elektronik firmaer bruger og viderudvikler hinandens ideer og at Sony ikke er den store stygge ulv mange af jer synes den er.
#34 - Skrevet 21-06-2008 00:47 - Redigeret 21-06-2008 01:04
Lich skrev:
Så er det så her jeg er den stædig Nintendo-fanboy der ikke ved hvornår man skal stoppe
CD/DVD indførelsen var noget man kan finde overalt idag.. Desuden var Nintendo også nødt til det da spillene kræver mere plads end før hvor det lå på forskellige cartridges og senere hen den der mini-disc eller hvad den hedder.
Det åbner også op for svaret på en anden ting, backward-compatibility... Nintendo har ikke haft mulighed for det før fordi det var forskellige cartridges. Denne her gang var det muligt. Desuden, Nintendo kom faktisk før Sony mht backward-compatibility, bare tænk på Game Boy-familien.
Desuden er det kun småting, det er noget andet når man pludselig begynder at stjæle mere markante og originale ting som Wiimoten+Nunchuk osv.
Forresten mht. til den hvide farve i iPod og sådan noget, det har ingen betydning da Apple ikke mister kunder fordi de helle vil høre musik på Wiien end på en iPod
Jeg synes det skal holdes inden for spil-industrien.. Ellers kan man jo grave ALT op.
*Forestiller mig at der kommer en og skriver at Nintendo har stjålet det der gule/røde lys på power-knappen fra et uddødt selskab der solgte blinkende dimser *
Lich skrev:
Så er det så her jeg er den stædig Nintendo-fanboy der ikke ved hvornår man skal stoppe
Nej du er bare en fanboy som ikke har forstået mit indlæg.
Jeg er godt klar over at det sikkert ikke er alt som jeg har skrevet der passer, jeg gad ikke at undersøge det, da meningen med mit svar var: Hvis virksomheder ikke kopierede fra hinanden så ville der ikke være noget udvikling på markedet det ville da godt nok være æv, så ville vi stadig sidde og spille pong foran vores ultralyds fjernkontrollerede sorthvide 14" fjernsyn.
#35 - Skrevet 21-06-2008 01:32 - Redigeret 21-06-2008 01:33
Lich skrev:
Duck-Seal skrev:
synes de skal blive ved med at efterabe hinanden
det kommer jo kun os forbrugere til gode
Forestil dig at den eneste forskel på konsollerne i sidste ende kun er navnet, fordi alle stjæler idéer fra hinanden...
Jeg synes at konsollerne skal have lov at beholde det der gør dem specielle.
Wii - Wiimote, lav pris, sjov
PS3 - Hi-def, høj pris, spil til den lidt ældre aldersgruppe
X360 - Red ring of death (FAILURE )
Et tidspunkt med tre konsoller lavet af epic win? Hvor eneste forskel er spillene I ISH ZEH DREAMING
anyway:
konsollen er uvæsenlig
spillene er det vigtige
#36 - Skrevet 21-06-2008 08:22
I3r1ng-It-0n skrev:
Desuden var den første save mulighed, så vidt jeg ved, i Super Mario Bros. 3 til SNES. Den er så bare gjort at den gemmer på et kort hvilket ikke er den store opfindelse. EDIT: Har lige kigget lidt på nettet og så vidt jeg kan finde er det det spil som først havde save funktion.
Well, jeg mener ellers at det første spil man kunne save i var The Legend Of Zelda til NES, og i Japan kunne man gemme sit Metroid.
#37 - Skrevet 21-06-2008 15:48
Togbis skrev:
Er jeg den eneste der er træt af at Nintendo hele tiden stjæler fra Sony?
Memory Cards
Dual Analog
Rigtig 3D Grafik
Cutscenes
Dobbelte Shoulderbuttons
Indbygget Rumble
DVD-format
Alt dette fik Sony før Nintendo.
Ikke for noget men 3D grafik var muligt på SNES'en (og jo det er præcis lige så rigtigt som det man ser på PS1), og Cutscenes har eksisteret siden NES tiden...
Dual analog, indbygget rumble, dobbelt shoulderbuttons er jo bare variationer af ting som Nintendo havde lavet før.
Men som sagt Sony har været god til at bygge videre på de ting de har begyndt. Og selvom de måske har lånt hist og her, har de skabt en enormt god controller, bedere end de fleste Nintendo controllere.
#38 - Skrevet 21-06-2008 18:25 - Redigeret 21-06-2008 18:28
Ikke for noget.. Men, der var en der sagde at SNES kom først med shoulder buttons og N64 med analog.. ik?#39 - Skrevet 21-06-2008 18:56
JEg synes ikke der er noget galt i at andre kopierer ting#40 - Skrevet 21-06-2008 19:48
Lich skrev:
Ikke for noget.. Men, der var en der sagde at SNES kom først med shoulder buttons og N64 med analog.. ik?
Er dual analog og dobbelt shoulder buttons så ikke bare dual/dobbel rip-off? Ej joke.. Jeg går ikke så meget op i det med knapperne og sådan noget.. Jeg synes at at Wii'en motion-dims var noget virkeligt innovativt og originalt, en virkelig god ide.. Derfor pisser det mig en smule af når sony aber efter.. Jeg er fuldstændig ligeglad med om sony har stjålet d-pad, shoulderbuttons og analog fra nintendo.. Det kan jeg bedre forstå fordi det næsten er en nødvendigt at have på en controller... Lissom at Nintendo er nødt til at bruge DVD'er til at have deres spil på nu, fordi det ikke længere er praktisk for dem at benytte sig af cartridges..
Derimod er det ikke en nødvendighed for sony at inkludere motion-dimsdutten. Istedet burde de måske bygge lidt videre på deres eyetoy eller hvad det nu hedder.. Der er jo lavet noget der hedder Z-cam som kan opfange tingene tre-dimensionelt istedet for to-dimensionelt.. Det ville jeg ikke have noget imod hvis sony benyttede sig af, for det ville bare være en viderebyggelse af eyetoy.
der var motion control på ps1'en
#41 - Skrevet 22-06-2008 16:18
Duck-Seal skrev:
der var motion control på ps1'en
? Det har jeg aldrig hørt om Har du et link eller noget?
#42 - Skrevet 22-06-2008 17:57 - Redigeret 22-06-2008 18:00
Lich skrev:
Duck-Seal skrev:
der var motion control på ps1'en
? Det har jeg aldrig hørt om Har du et link eller noget?
?
Vidste du ikke det?
skal se om jeg kan finde en video
(Det er en kontroller lavet af pelican, og ikke sony BTW)
http://www.youtube.com/watch?v=5cOBtMMWteA
og den har rumble D:
#43 - Skrevet 22-06-2008 18:04
Når den ikke er lavet af Sony selv tæller det vel ikke, for det er jo ikke Sony der har fundet på det. Det kunne lige så godt være udviklet til N64#44 - Skrevet 22-06-2008 18:08 - Redigeret 22-06-2008 18:09
det kunne det#45 - Skrevet 22-06-2008 18:13
Jo da, selvfølgelig har de da stjålet det, ligesom Nintendo nok også har