Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Spil anbefalinger

Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

Skrevet 08-10-2011 00:59 - Redigeret 27-07-2012 20:29

Anbefal et spil du kan lide Smiley
Eller spørg indtil et spil du vil vide mere om.

Regler:
- Der skal stå noget om spillet, f.eks. hvad i syntes omdet, features eller stilen. Medmindre man vil vide noget om et spil.
- Man kan spørge andre om hvad de syntes om et bestemt spil.
- Det kan både være retro, moderne eller indi spil.

Så spørg løs til alt i vil vide og diskuter alt i vil! God fornøjelse.

Master of Science
Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 08-10-2011 01:00 - Redigeret 09-10-2011 15:14

Jeg læger ud med disse i uge 40-41:
Den glemte juvel, et godt spil som ikke så mange kender.

Wild arms til Playstation 1
Det er et open world rpg fra 505 games, og et af de bedste. Spillet stod i skyggen af final fantasy VII Dengang, da det både var 3d og godt hele vejen i gennem, men tilbage til Wild arms.
Spillet har en fantastik og gribende historie om en dreng som drager ud i verdenen som møder 2 venner som hver har deres ønsker og mål. Mere fortæller jeg ikke, for det er noget der bare en oplevelse som ikke skal ruineres. Spillet har meget man kan interagere med og man skal lige lære alle funktioner at kende. Desuden kan man selv designe sine menu knapper til når man er i kamp! Så kan man side og tegne dem fra bunde eller bare redigere det som der er der i forvejen. Kampsystemet er enkelt, men der er så mange faktorer der spiller ind i en kamp at selv hvis du kæmper mod de samme fjender flere gange Følles det forskelligt hver gang. Level systemet er ganske normal, men der en smule customasation som kan være meget afgørende senere i spillet. Charterne er også vidt forskellige. En Gunner (special), en sværdmester (tanker), og en magiker (og healer). Og så musikken… Meget af det minder om temaet til the Good the Bad and the Ugly, men spillet har virkelig nogle mindeværdige melodier. Desuden har spillet en del udfordring at byde på. Det er ikke bare lige til, og der også puzzels der skal løses. Dele af spillet bestemmer man selv hvilken rækkefølge man tager det i, men meget af det er svært at finde, så du skal kigge dig godt omkring! Stilen er rimelig fed: monstre, riddere, og cowboys! Dette er uden tvivl et most for RPG fans, og jeg vil i hvert fald anbefale spillet.

Det sjældne spil, lige fra samler versioner (collector’s edition), til spil som kom i små oplag.
Skærmtrolden Hugo (C64)

En dansk klassiker, der har 2 sværhedsgrader, hvilket ikke så mange c64 spil havde, desuden var det på dansk, og der var primitiv stemme ligning, hvor man kunne fornemme hvad Hugo sagde. Spillet blev lavet så danskere kunne være med til at bruge Commodore spil, når det nu stod på dansk.
De kaldes for tv version og arcadeversionen. Tv versionen er tilsvarende det populære datidens fredagsshow Eleva2ren, som kørte på tv2, hvor Hugo blev spillet over telefon, hvor alle kunne være med. Arcadeversionen derimod var faktisk svær. I Tv versionen koster et kig på kortet 1 guldklump og bank på skærmen er gratis, derimod koster det 5 klummer at kigge på kortet i arcadeversionen, og 10 klumper at få et bank. Så sværhedsgraden er reelt ikke ændret hvis man kan alt uden af.
Man starter altid i en labyrint, hvor du skal samle mest mulig guld, inden dynamitten springer i luften. Der er forskellige udfordringer på ens vej. Men inden man flygter skal man over en bro med huller!! Og så kommer man til rummet hvor man kan få en belønning. Der er i alt 3 baner, hvor det gælles om at få så høj score som mulig. Styringen er dejlig simpel, hvilket hele spillet sådan set er.
Commodore versionen skiller sig lidt ud. Den har en lidt ringere billede og lyd kvalitet, den fylder nemlig kun 64.000 bytes, hvorimod tv2/Amiga versionen fylder hele 10.000.000 bytes! Trods det er det samme spil. Det kongelige bibliotek har både udstillet Commodore 64 versionen af skærmtrolden Hugo og Amiga versionen.

Det absurde spil, et spil som skiller sig så meget ud man vil skrive om det
Så skal vi have den. Jeg vil ikke bare tage noget alle har tænkt det stinker, så jeg har kigget lidt i min samling og fundet et lille forfærdeligt spil…
Vortex til Snes.

Super Nintendo er ikke ligefrem kendt for at have ”super” 3d grafik, men de skulle absolut forsøge. I kender sikkert Star wing til snes, hvilket ser okay, men det her er helt forfærdeligt.
Man styrer en kæmpe transformer som kan tranformere sig, men de koster energi, som man helst skal spare på, så man er for det meste bare langsom og klodset, alt skader en. Fjende kampe er kedelige, fordi at de som oftest kommer i samme ormering, hvor man ender med at skyde dem når de bevæger sig ind på skærmen. styringen er ganske forfærdelig uanset hvornår, og hvilken form man har. Man venner sig til det, og man må sige at de har brugt knapperne på controlleren, men udover det Følles det altid klodset. Den første bane er man i rummet, hvor det nærmest er den samme loop der går igen hele tiden. Rummet har intet at byde på, og da man er kortsigtet ser du kun fjender der er tæt på en. Banen er bare afgrænset med en blå stribe. One way. Og hvis man ikke lige forstår alt er der en tutorial stage, hvor man går på jorden, men den er sværere en bane 1, og målet med banen er svær at finde ud af, så den kan ikke rigtig anbefales… Men spillet foregår både på land og jord. Jord baner er lidt open world agtigt, hvor man har mål, som man selv bestemmer hvordan man vil gå an. Musikken i spillet ligner alt for meget hinanden i spillet hele vejen i gennem spillet. Nogen gange tror jeg bare at det er den samme melodi som kører hele tiden. Mere har jeg ikke at sige fordi jeg ikke orker at spille det mere.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 18-10-2011 02:09 - Redigeret 18-10-2011 20:18

Så stater jeg på uge 42's spil. Tema Dragonball!
Jeg starter med juvelen, og så kommer resten senere.
Den glemte juvel, et godt spil som ikke så mange kender.

Dragon ball Z taiketsu
Der var en del kamp spil til gba'en, deriblandt mortal combat 4, street fighter 3 alpha, tekken advance og international karate advance. Men selv om det er mange store navne, handlede de spil mest om dårlige ports eller sølle remakes. De fleste var ikke dårlige, men var kun et alternativ til den bedre konsol version, men lider har Dragon ball Z taiketsu det samme problem?
Lad mig forklare
Grafikken er bedre end langt de fleste af kamp spillene til gameboy, dpg er animationerne lettere kedelige det meste af vejen. Bagrundene er stilstående, men alt i alt flotte at se på. Lydsiden er lidt ligsom det til Budokai Tenkaichi serien, meget alsidigt, og et rimeligt udvalg af sange i forhold til så amnge andre gba spil.
Der er 16 characters man kan spille som, dog skal de fleste unlockes først, hvilket er tidskrævende. De har deres helt egen alternative storry, som man kan se ved at gennemførre spillet med dem. Desværre har ingen af dem et godt move set, hvilket for amnge fører til button smahing. Spillet er lidt ligsom samurai showdown, hvor man hellere skal satse på stræke angreb end lange combos. Alle har 3 super moves (ingen længervarende transformationer), som kan være irriterende at udføre. De fungerer lidt ligsom i street fighter 2. Alle characters har en ligende fremgangsmåde. Der er et energi system som fungerer ligsom i Budokai serien (dog uden karioken).
Spillet er foregår rimeligt hurtigt. man er hele tiden i bevægelse og modstanderen reagerer på god måde, så der altid sker noget.
I dette spil kan man ikke kæmpe i luften, men et sky battle system er der. Man kan flyve op for at lave et angreb hvor man komemr fra toppen af skærmen og rammer ned i jorden, hvilket giver modstanderen en del skade, emn hvis han havde valgt også at flyve op sker sky battle. Man trykker lød hvorefter den ene får betydelig skade, ligsom når man støder med super turbo mod super turbo i Budokai Tenkaichi serien.
Der er utroligt meget man kan unloce i dette spil, så meget at jeg ikke vil spoile det. Dog fungerer det som et shop system hvor man selv vælger hvad man vil unlocke.
Alt i alt er det ikke det bedste kamp spil, ikke engang det bedste dragonball z, men grunden til at den er her er at det måske er det bedste kamp spil til gba.
*Rettet til pal cover, da der er forskel mellem versionerne.


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 18-10-2011 13:58 - Redigeret 18-10-2011 13:59

Det spil har jeg også! Smiley Jeg syntes det var mega godt dengang. Smiley Nok det bedste GBA spil jeg investerede i. :] Det kan så også bare være fordi jeg var en stor fan af Dragonball serien. ;D


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 18-10-2011 19:37

Jeg kan huske at jeg brugte 40 euro første gang jeg så det. Jeg har ikke fortrudt endnu Smiley


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 18-10-2011 20:03

Taler i virkelig om det her spil?

Jeg har prøvet det kort hos en ven og jeg synes det er ekstremt dårligt. Det er ligesom en af de der dårlige SNES/Genesis button-mash fighters som der fandtes tonsvis af.
Grafikken er også bare grinagtig grim. Underlige derforme og karakterløse pre-rendered 3D sprites med enormt stive animationer.
Sorry, men jeg har svært ved at forstå at nogen overhovedet har kunne holde ud at spille det.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 18-10-2011 20:12 - Redigeret 18-10-2011 20:16

M60dk skrev:
Taler i virkelig om det her spil?

Jeg har prøvet det kort hos en ven og jeg synes det er ekstremt dårligt. Det er ligesom en af de der dårlige SNES/Genesis button-mash fighters som der fandtes tonsvis af.
Grafikken er også bare grinagtig grim. Underlige derforme og karakterløse pre-rendered 3D sprites med enormt stive animationer.
Sorry, men jeg har svært ved at forstå at nogen overhovedet har kunne holde ud at spille det.



Har du læst "anmeldelsen"?
Jeg kommer bl.a. ind på at det nok ikke er det bedste kamp spil, men en af de bedre på gba'en. Jeg nævner faktisk at det har button smashing elementer.
Mange betegner dette spil som det dårligste dragonball spil (jeg er uenig), men tænk på de andre kamp spil til gba'en (bl.a dem jeg nævner) de er alle dårligere udført.
Kort sagt: skal man grinne eller græde?
* billedet er ikke fra det spil nej. Det ligner dog.
dette er fra det spil jeg tænker på.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 22-10-2011 23:31

Pga. tidsmagel vil jeg i de løbende dage ændre reglerne i tråden, og jeg slutter dragonball temaet af meget kort:
Det sjældne spil, lige fra samler versioner (collector’s edition), til spil som kom i små oplag.
Dragon Ball GT: Final Bout

Dette fantastiske ps 1 spil var noget af det første jeg spillede til ps 1, men det til side så kom der aldrig mange af dem i europa, hvilket gør denne sag til noget som er svært at finde. Spillet er ganske vidst forældet, dog værd at holde øje med.
spillet var det første rigtige 3d dragonball spil. Det var rimeligt langsomt, og det havde ikke meget combo værkens. Man kunne dertil også kæmpe på land og jord smat lave super angreb. Rimeligt simpelt, når man har lært det mest basale.
Spillet blev udgivet i Dk 1997 (jeg er lidt i tvivl, men wikipedia har srevet det).


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 22-10-2011 23:43

Det absurde spil, et spil som skiller sig så meget ud man vil skrive om det
Dragon Ball Z: Ultimate Battle 22

Dette spil er måske mit livs største skuffelse angående spil.
Jeg kan ikke finde en præcis release date for dk, men jeg husker at have købt spillet efter final bout. I butikken jeg købte spillet var det på en kæmpe reklame som noget af det bedst sælgende.
Spillet var en kæmpe down grade, hvis man ser bort fra en større antal kæmpere.
Spillet havde dog en hvis charme da figurene ligner dem fra deres oprindelse, men der var så meget galt.
Mange betegner spillet som det værste, men andre betegner det som bedste.
Det har en del at byde på, men virkelig, det levede ikke op til de forventninger der var dengang. Spillet var 2,5 d det burde have været bare en del bedre.
Gameplay link, se det for jer selv og vælg jeres side Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 26-10-2011 17:33

Fuldkommen nye regler! I må gøre hvad i vil i tråden nu, så længe i overholder de regler der er Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 07-12-2011 17:43 - Redigeret 07-12-2011 18:44




Co-op ser ud til at være et meget vigtgt intiativ i dette spil

Jeg gennemførte spillet for ikke alt for mange dage siden. Det er ikke det bedste, men det er en af de meget få spil der gav mig contra fornemmelsen. Den føelse af at man skyder alt, men stadig så det giver mening, og spillet har en balance mellem fjender, våben, platforming og bosser. Bosserne er episke, platformingen er simpel, men kan tage liv, actionen er hurtig, og en bane går i gang efter 0,2 sekunder. Det her er instant aktion! Hele vejen igennem føltes det som contra med en tredje dimension.


Bosserne er episke

Spillet tager desværre ikke mere end 3 timmer og bosserne kan alle nemt besejres uden en strategi.
Der er også co-op, hvor man skal igennem story mode bare 2 mand. Det lyder meget sjovt, men jeg har ikke haft nogen at prøve det af med. Co-op ser ud til at være et meget vigtgt intiativ i dette spil.


spillet har en balance mellem fjender, våben, platforming og bosser

Det kan helt klart anbefalles.
Hvis man køber det vil jeg anbefale en større svrhedsgrad, for det er rimmeligt nemt, faktisk for nemt i starten.
Spillet er desuden ikke særligt dyrt, eller sjældent.
LINK - Starten af spillet, med cutcene og menu og første bane på medium sværhedsgrad
Hvad syntes i om det?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 24-03-2012 18:23

Nye regler.

Jeg ville gerne bumbe tråden igen, da jeg geren vil anbefale og høre fra andre hvad der er godt.
Jeg skriver nok en anbefaling en af de følgende dage.


0
0

0
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 24-03-2012 22:47

Jeg vil gerne anbefale Draw Something, som findes både til Android og iPhone, og man kan spille på tværs af styresystemer.

Det drejer sig i al enkelthed om at man skal tegne, som ens modstander kan gætte sig til. Når det er gættet, får begge parter x antal mønter, som senere kan bruges på at udvide sit farve sortiment eller køber bomber*. Det er virkelig vanedannende, og jeg håber nogle herinde fra melder sig til, så vi kan spille mod hinandenSmiley

* Ja, der er bomber i spillet.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 24-03-2012 22:49

Det eneste gode spil, der er udkommet i år.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 24-03-2012 22:55

Angry birds space udkom også denne uge.


0
0

0
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 24-03-2012 22:57

A skrev:
Det eneste gode spil, der er udkommet i år.



Skal vi game?