Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Spilåret 2011

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 21-11-2011 20:16

Vi nærmer os årets afslutning og det er tid til at kigge tilbage - og måske lidt frem. Jeg har lavet nogle spørgsmål, som kunne være sjove at se jer svare på.

1. Det bedste spil I har spillet i år
2. Det værste spil I har spillet i år
3. Det spil som I har været mest positiv overrasket over i år
4. Det spil som I har været mest skuffet over i år
5. Det spil som I har brugt flest timer på i år
6. Det spil I glæder jeg mest til næste år

Som altid må I meget gerne uddybe jeres svar. I behøver selvfølgelig ikke kun at holde jer til Nintendo-spil. Smiley

    kasper88
    kasper88

    22
    Offline
    Level: 28 (Skeeter)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 21-11-2011 20:40 - Redigeret 21-11-2011 22:32

    Det bedste spil I har spillet i år: FIFA 12.
    EA Sports fortsætter med at forbedre serien. I år er der kommet mere dybde i gameplayet uden at det er gået direkte på kompromis med spillets tilgængelighed.

    Det værste spil I har spillet i år: The Legend of Zelda: Skyward Sword.
    Jeg har kun spillet det i et par timer, men det besidder noget af det værste spildesign, jeg nogensinde er stødt på. Derudover har spillet nærmest intet indhold.

    Det spil som I har været mest positiv overrasket over i år: Intet
    Men måske The Elder Scrolls V: Skyrim med tiden. Jeg har i hvert fald købt det, hvilket muliggør at jeg kan bliver overrasket over det.

    Det spil som I har været mest skuffet over i år: The Legend of Zelda: Skyward Sword
    Jeg vidste godt, at det formentligt ville være dårligt, men når man så endelig prøver det, kan man ikke undgå at blive skuffet over, at ens gamle yndlingsserie har afviklet sig selv.

    Det spil som I har brugt flest timer på i år: FIFA 11
    Masser af value - både offline og online.

    Det spil I glæder jeg mest til næste år: Intet.
    Jeg ved slet ikke, hvad der udkommer næste år.


    Oni Nick
    Oni Nick

    25
    Offline
    Level: 26 (Octopi)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 21-11-2011 21:00 - Redigeret 21-11-2011 22:06

    1. Bedste - A Link to the Past
    Tog det lige op igen, og det er det bedste jeg har spillet i år.

    2. Værste - Skyward Sword
    Det er godt nok dårligt, øv.

    3. Positiv overraskelse - Goldeneye 007 Wii var da meget sjovt at spille lokal multiplayer i. Men spillet er ikke så overdrevet fedt igen, så det bliver gammelt hurtigt desværre.

    4. Årets skuffelse - Enslaved - modern game design 101.

    5. Flest timer - A Link to the Past.

    6. Ser frem til - ved ik.


    Hassus
    Hassus

    0
    Offline
    Level: 22 (Ice Keese)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 21-11-2011 21:10 - Redigeret 21-11-2011 21:11

    Det har været Year of the 3DS for mig, hvilket min liste bærer præg af. Jeg glæder mig til at læse andres kåringer.

    1. Det bedste spil I har spillet i år: Super Mario 3D Land
    Det spil er ren spilglæde for mig. Det er sat rigtig godt sammen og er fyldt med meningsfyldt indhold.
    2. Det værste spil I har spillet i år: Rayman 3D
    Jeg har lavet en anmeldelse af det før på siden, hvor jeg dog alligevel kom ind på enkelte lyspunkter af spillet, hvoraf en af de største var at det dengang var den eneste 3D-platformer på 3DS'en. Dette er ikke tilfældet mere...
    3. Det spil som I har været mest positiv overrasket over i år: Pilotwings Resort
    Jeg havde ingen idé om hvor fanget jeg ville blive af at klare spillet 100% og at jeg ville ende med at bruge 50 timer på det. Det glædede mig især hvor meget 3D'en bidrog med til oplevelsen.
    4. Det spil som I har været mest skuffet over i år: Street Fighter IV 3D
    Det er langt fra et dårligt spil, men det skuffede mig da det gik op for mig at det ikke var for mig.
    5. Det spil som I har brugt flest timer på i år: The Legend of Zelda 3D - 80 timer
    Jeg har gennemført det almindelige og Master Quest(hvilket jeg ikke har fortrudt), men har langt fra fundet alle heart containers og har heller ikke formået at skaffe det der særlige sidequest-våben.
    6. Det spil I glæder jeg mest til næste år: Resident Evil Revelations
    Faktisk så jeg oprindeligt mere frem til det end Super Mario 3D Land. Det virker umiddelbart som en spiloplevelse lige til højrebenet for mig i dets struktur og stemning. Selvfølgelig er det muligt at det vil skuffe mig fælt.


    Abild
    Abild

    7
    Offline
    Level: 9 (Bob-omb)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 21-11-2011 21:46 - Redigeret 21-11-2011 21:47

    1. Det bedste spil jeg har spillet i år:
    Madden 12. De har rettet op på en del af fadæserne fra 11'eren, så der nu er masser af nørdede ting med hensyn til roster og off-season. Fysikken halter dog satdigvæk, den trænger til en overhaling.

    2. Det værste spil jeg har spillet i år:
    Skyward Sword. Har ikke spillet mange spil, så selvom jeg egentlig ikke mener, at det er decideret dårligt, så må det vel tage prisen.

    3. Det spil som jeg har været mest positiv overrasket over i år:
    Den nye flash-udgave af Achtung Die Kurve! Awesome spil, nu med en underlig items-mode, hvor der sker skøre ting. Et fantastisk spil!

    4. Det spil som jeg har været mest skuffet over i år:
    Enslaved. Ved ikke, om det udkom i år overhovedet, men har spillet det i år. Damn. Så kun de gode karakterer, og havde ikke undersøgt noget vedrørende spillet, men det var godt nok lineært og kedeligt.

    5. Det spil som jeg har brugt flest timer på i år:
    Madden 07. Har kun 07 versionen selv, thi jeg er en fattig studerende. Så den spiller jeg derhjemme.

    6. Det spil jeg glæder mig mest til, til næste år:
    Madden 13. Håber det bliver great!


    Oni Nick
    Oni Nick

    25
    Offline
    Level: 26 (Octopi)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 21-11-2011 22:04

    Nårh ja, Enslaved er også min største skuffelse, ja. Smiley


    Abild
    Abild

    7
    Offline
    Level: 9 (Bob-omb)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 21-11-2011 22:22 - Redigeret 21-11-2011 22:22

    Egentlig er Enslaved det vel også det dårligste, jeg har spillet.. Nå ja, kom først i tanke om det til sidst. Synes i hvert fald, at SS er bedre end det, men spillede også kun den første del af Enslaved. Havde jeg kun spillet de første 2-3 timer af SS, havde det været dårligere.


    Bota
    Bota

    140
    Offline
    Level: 20 (Moblin)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 21-11-2011 22:29

    1. Det bedste spil jeg har spillet i år:
    Der er mange konkurrenter, men det må nok være 999 til DS. Fabelagtig visuel novelle med godt udtænkte puzzles, hvis man er til den slags.
    2. Det værste spil jeg har spillet i år:
    L.A. Noire. Det mest overhyped spil i 2011. Slow-paced kedeligt gameplay og dårlig historie. Det var interessant i starten men blev meget hurtigt repetitivt og lineært.
    3. Det spil som jeg har været mest positiv overrasket over i år:
    Ghost Trick. Gameplay, historie, soundtrack, dialog, animation, ALT fungerer i det spil. Virkelig en DS-perle.
    4. Det spil som jeg har været mest skuffet over i år:
    L.A. Noire.
    5. Det spil som jeg har brugt flest timer på i år:
    Er lige ved at tro det er Uncharted 3, pga. Multiplayeren. Fifa 11 er dog også et godt bud.
    6. Det spil jeg glæder mig mest til, til næste år:
    Hvis Ubisoft fortsætter med de årlige AC-udgivelser, vil det nok være Assassin's Creed 3. (forhåbentlig ikke endnu et spin-off). Men det er lidt i mangel på bedre.


    0
    0

    0
    Offline
    Level: 23 (Skree)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 21-11-2011 23:37 - Redigeret 22-11-2011 00:24

    Jeg spiller så meget jeg kan komme til, på alle mine konsoller - både stationære, som håndholdte, og derfor er min besvarelse på tværs af dem alle, og ikke forbeholdt Nintendo only.

    Det bedste spil I har spillet i år: Super Mario 3D Land
    Selvom det er 3D (og ikke i 3DS forstand), så er det meget oldschool, og det er derfor allerede blevet mit yndlingsspil. MK7 kan meget vel overgå det, men tiden vil vise.

    Det værste spil I har spillet i år: TDU2
    Garbage. Og jeg elsker bil spil. Go figure!

    Det spil som I har været mest positiv overrasket over i år: Sonic Generations
    Har egentligt ikke spillet det så meget endnu, men havde nada forventninger til det, men er utrolig overrasket over hvor sjovt det egentligt bliver når man blander oldschool Sonic med newschool Sonic i ét spil!

    Det spil som I har været mest skuffet over i år: Dragon Ball: Ultimate Blast
    Utrolig flot grafik - utrolig dårlig gameplay. Intet er nyt i forhold til tidligere spil, udover at man nu kan kreere sine egne personer i spillet, men det fungerer rigtig skidt. Det værste ved spillet er at man undervejs i en kamp ligepludselig skal spille "sten-saks-papir" og her er det forkortet til "sten-papir" - dette betyder at hvis man taber den lille leg, får man ikke slået modstanderen, inden denne har lagt en 15x combo på dig. OM'ER!

    Det spil som I har brugt flest timer på i år: Mortal Kombat
    Mortal Kombat har altid været ét af mine yndlingsspil, og dette nye spil, som udkom i april har været flittigt benyttet i PS3'eren.

    Det spil I glæder jeg mest til næste år: Luigi's Mansion 2
    1'eren er nok mit yndlingsspil, derfor glæder jeg mig naturligvis til 2'eren (i 3D)


    PD
    PD

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 22-11-2011 00:24

    1. Det bedste spil I har spillet i år
    The Legend of Zelda: Skyward Sword. Har endnu ikke gennemført det, men indtil videre er det et vildt fedt Zelda spil, som, IMO, bruger mange af de ting, som folk hungre efter!

    2. Det værste spil I har spillet i år
    Hmm... kan slet ikke komme i tanke om noget...

    3. Det spil som I har været mest positiv overrasket over i år
    Pilotwings Resort. Det startede med at virke kedeligt, men blev bedere jo længere man kom!

    4. Det spil som I har været mest skuffet over i år
    Igen kan jeg ikke komme i tanke om noget...

    5. Det spil som I har brugt flest timer på i år
    The Legend of Zelda: Skyward Sword. Stadig ikke gennemført det, og jeg startede den 18... XD

    6. Det spil I glæder jeg mest til næste år
    Paper Mario 3DS. Der er flere, men det må være number 1!


    Michael
    Michael

    5316
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 22-11-2011 04:11

    Det bedste spil I har spillet i år
    Uden tvivl Bastion. Jeg mindes aldrig at være blevet så overrasket over hvor et spil kan vise sig at være. Det spil oser langt væk af kærlighed og omsorg fra udviklernes side. Alt er så fint poleret og betagende, at det på alle punkter melder sig som det bedste spil jeg har rørt i år.

    Det værste spil I har spillet i år
    Dream Trigger 3DS. Der er så mange ting i vejen med dette spil. Hold nu fast. Jeg har skrevet en anmeldelse af det et sted på nettet, så jeg vil ikke uddybe mere her.

    Det spil som I har været mest positiv overrasket over i år
    Bastion. Svaret står længere oppe.

    Det spil som I har været mest skuffet over i år
    Test Drive Unlimited 2. Aldrig har jeg kastet så meget op over et spil. Det er troll i spilform, og jeg fortryder lidt at jeg cavede i sin tid, og stak det en relativt pæn score (ingen grund til at blive opstemt, jeg cavede ikke over for andre end mig selv)

    Det spil som I har brugt flest timer på i år
    Uden tvivl League of Legends. Jeg havde aldrig spillet mobaspil før jeg engang i juli pludselig hev fat i LoL. Love at first sight, som man siger. Mums.

    Det spil I glæder jeg mest til næste år
    Jeg kan ikke meget andet end at sige Diablo III. Nu kan Blizz heldigvis heller ikke trække den meget længere.


    yasw
    yasw

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 22-11-2011 09:03 - Redigeret 22-11-2011 09:03

    1. Det bedste spil I har spillet i år
    StarCraft (ja det gamle)

    2. Det værste spil I har spillet i år
    Terminiator Salvation. Ja jeg prøvede det i et forsøg på et par nemme trophies, men det var jo helt horribelt dårligt, så droppede det efter efter et par missioner.

    3. Det spil som I har været mest positiv overrasket over i år
    Bulletstorm. Kendte ikke til det da det var et rent impulskøb. Ganske overraskende renmorskabs FPS uden alt for "realisme".

    4. Det spil som I har været mest skuffet over i år
    Ikke rigtig noget. Har ikke haft de store forventninger til de fleste spil alligevel.

    5. Det spil som I har brugt flest timer på i år
    StarCraft eller Duke Nukem Forever.

    6. Det spil I glæder jeg mest til næste år
    Serious Sam 3 (medmindre det når at komme til konsol i år)


    Dead-Cheese
    Dead-Cheese

    1967
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #12 - Skrevet 22-11-2011 13:07

    Huh det er svært at vælge, men jeg vil gerne prøve...

    Det bedste spil I har spillet i år:
    Tekken 6 (ps3). Det er bare godt gennemført. Spillet har nogle dårlige ting, sådan som den vej story'en er gået (til tider lidt dystert, eller dårlige plots). Men gameplayet er noget af det bedste der findes overhovedet. Alt passer bare sammen, og charaterne er meget udlignet. Det er bare genialt sammensat.

    Det værste spil I har spillet i år:
    Den er svær... Jeg har både spillet top gun og sonic the hedgehog (ps3)... Jeg har anskaffet mig en del spil som avgn har anmeldt. Så det værste spil... Det værste spil er:
    Spice world ps1... Danse spil på controller... Jeg sad en evighed og vidste ikke hvad jeg skulle... Spørgsmålet er så hvorfor jeg har spillet det.

    Det spil som I har været mest positiv overrasket over i år:
    Jeg tror jeg startede med at gennemføre alle modes i half-minute hero. Wow! En perfekt slutning til et perfekt spil. Do want to play again!

    Det spil som I har været mest skuffet over i år: Kingdom hearts re:coded.
    Spillet er rigtigt godt, tag ikke fejl. Jeg havde bare forventet mere... For tredje gang besøger man de første meget velkendte verdener. Det er sødt og kærligt genskabt, på en ny måde, som er meget ikonisk for spillet. Men i bund og grund spiller jeg første halvdel af det første spil, med nye cutcenes og alternativ fremgang. Det skuffede lidt, for at konklusionen til sidst var meget god, men alt for kort.

    Det spil som I har brugt flest timer på i år:
    Der er alt for mange spil til at jeg kan regne det ud... Men jeg vil skyde på kingdom hearts re:coded, tekken 6, half-minute hero... Ellers ved jeg det ikke rigtigt.

    Det spil I glæder jeg mest til næste år:
    Tekken 3d, tekken tag tournament 2 (ps3, ps vita), tekken vs. street fighter, street fighter vs. tekken, soul calibur 5 og smash bros wii-u og 3ds. Det bliver virkeligt et kampspil år!
    Så har jeg også Kingdom hearts: dream drop distance til 3ds.
    Se lige hvor sweet traileren ser ud!


    martinmartin
    martinmartin

    1003
    Offline
    Level: 12 (Fire Keese)

    0
    1ups givet

    #13 - Skrevet 22-11-2011 13:10

    1. Det bedste spil I har spillet i år

    Jeg fik endelig fat i en Sega Saturn i år og til trods for at hverken spillene eller maskinen har særlig meget med år 2011 at gøre, så er det alligevel lang tid siden en "ny" konsol har tryllebundet mig så meget. En skam at jeg ikke købte den tilbage, da ingen ville have den...

    Men!

    Det bedste spil jeg har spillet i år er spillet, der ret flot er gået ind, som mit absolutte yndlings spil. Spillet er Panzer Dragoon Zwei til Sega Saturn og det er ikke siden, at jeg købte Lylat Wars tilbage i slut halvfemserne, at jeg har været så hooked på en on rails shooter. Jeg elsker universet, bosserne, cutscenesne, det hele! Det er virkelig underholdende, intenst og enormt flot.

    Det er dog MEGET lettere, end Panzer Dragoon, som jeg også ejer. Nu mangler jeg bare at spille Panzer Dragoon Saga. Spørgsmålet er dog hvor meget jeg har lyst til at give for det og hvor "billigt" det kan fremskaffes.

    2. Det værste spil I har spillet i år

    Jeg er blevet enormt kræsen med spil og spiller alligevel næsten bare de samme spil år efter år, så jeg har faktisk intet særlig godt bud til dette.

    3. Det spil som I har været mest positiv overrasket over i år

    Chrono Trigger, fordi jeg ENDELIG fik muligheden for at spille det. Og hvor var det dog alle de års ventetid værd. Jeg er stadig ikke igennem det, men det er simpelthen sådan en oplevelse, at jeg vil anbefale alle med en interesse i RPG'er at gå ud at købe det. Jeg ved ikke helt, hvilken oversættelse, som jeg foretrækker, eneste jeg ved er at jeg hader nye tilføjelser til gamle spil... Hvilket lidt gør at den originale (som ligger på Virtual Console, hvor jeg startede med at spille det) muligvis vinder i længden.

    Som en side-note vil jeg også lige notere Tactics Ogre: Let Us Cling Together re-maket til PSP'en, der udkom i år. Jeg vidste det var godt, eller jeg var sikker på det var godt og alt omkring Ogre Battle og Tactics Ogre har interesseret mig lige siden Nintendo 64 dagene, hvor vi aldrig fik Ogre Battle 64 til Europe - til min store skuffelse, da jeg ventede og ventede. Det jeg vil sige er: At endelig få lov til at spille et sådan spil var også en oplevelse og oversættelsen til Tactics Ogre er muligvis en af de smukkeste jeg har læst. Dialogerne og monologerne, når der castes spells, er simpelthen så smukke. Det er virkelig et poetisk spil.

    Til dem der ejer en PSP og ikke har købt det, må jeg indrømme, at jeg kun kan anbefale at man gør det, hvis man vil have en rigtig god start til strategiske RPG'er.

    4. Det spil som I har været mest skuffet over i år

    Intet indtilvidere, men jeg mangler stadig at spille Skyward Sword...

    5. Det spil som I har brugt flest timer på i år

    Pokémon White. Forhelvede, hvor har jeg brugt meget tid på det. Stærk efterfulgt af min gen-gennemspilninger af Tactics Ogre, hah.

    6. Det spil I glæder jeg mest til næste år

    Jeg har slet ikke styr nok på spilverden mere til at vide, hvad der kommer af udgivelser. Det kommer, når det kommer.


    Zalman
    Zalman

    322
    Offline
    Level: 28 (Skeeter)

    0
    1ups givet

    #14 - Skrevet 24-11-2011 17:21 - Redigeret 24-11-2011 17:22

    Efter at have læst de andres, går jeg ikke ud fra, at det er Nintendo only...?

    1. Det bedste spil I har spillet i år
    Uncharted 3: Drake's Deception. Det spil er næsten perfekt, og jeg kunne ikke lægge controlleren fra mig i flere dage. Slutningen skuffede mig dog lidt, men det er stadig et fantastisk spil.

    Naughty Dog <3

    2. Det værste spil I har spillet i år
    Selvom jeg ikke selv købte det, har jeg spillet det ude i noget tid: PlayStation Move Heroes. At klaske Ratchet, Jak og Sly på samme spil burde resultere i noget godt, men det endte med at være det rene bæ. Har det på samme måde med Mario & Sonic. Måske bør man bare slet ikke gøre det!

    3. Det spil som I har været mest positiv overrasket over i år
    Ghost Trick: Phantom Detective. Jeg havde slet ikke regnet med, at det ville være så godt. Håber selv på en efterfølger. Dejlig start på året.

    Shout-out til Sonic Generations. Sega finally did it right!

    4. Det spil som I har været mest skuffet over i år
    Jeg køber kun spil, som jeg er nogenlunde sikker på, er gode. Har derfor ikke andet at sige end PlayStation Move Heroes. Puha, noget bras!

    5. Det spil som I har brugt flest timer på i år
    Muligvis Pokémon Black/White.

    6. Det spil I glæder jeg mest til næste år
    Sly Cooper: Thieves in Time. YEEAAAHHH!!! Eller et af de mange musts til 3DS.