Skrevet 11-10-2012 19:57 - Redigeret 11-10-2012 19:59
Ja som titlen afslører, er denne tråd dedikeret til snak om spiludvikling - har I været med til at udvikle et spil før, har I evt. noget I kan vise, og hvad er jeres erfaringer/oplevelser?#1 - Skrevet 11-10-2012 22:47
Jeg har desværre ikke evnerne til det. Det tætteste jeg har været på, var at jeg lavede en del spiltest fra det danske Deadline Games som i sin tid stod bag Total Overdose og et par andre titler. Det var super fascinerende at være lidt med på sidelinjen og se hvordan et så stort projekt foregår, men tættere på kommer jeg nok desværre ikke.#2 - Skrevet 13-10-2012 21:58 - Redigeret 13-10-2012 22:13
Rigtig mærkværdigt koncept, Tøjza. Først syntes jeg det var for meget og for smagløst, men som den kulsorte humor begyndte at desensitivere mig(som sådan noget jo har det med at gøre) endte jeg med at have en unik oplevelse jeg er glad for at jeg havde.#3 - Skrevet 14-10-2012 00:34
Jeg skulle have været med på GDC i år - spiludviklingscamp for unge, nysgerrige amatører - men måtte desværre springe fra. Jeg interesserer mig ikke så voldsomt meget for programmering, så jeg respekterer dem der har viljen og lysten til at kode. Selv interesserer jeg mig mere for den kreative proces i idé- og konceptudvikling til gameplay, content og setting.#4 - Skrevet 14-10-2012 02:39 - Redigeret 14-10-2012 02:40
Lisko skrev:
Rigtig imponerende ... trods manglende lyd (?)
Hassus skrev:
(vi arbejdede i 7. gear i døgnet op til deadlinen og blev kun lige færdige med et acceptabelt produkt - derefter rørte vi ikke ved det længere).
Hormoner og dovenskab må tage skylden for spillets lidt mangelfyldte sluttilstand.
Tror ikke der er så meget mere jeg kan skrive til det
Ellers er jeg glad for at du synes om det. Jeg gør det også selv i et vist omfang og er generelt glad for det arbejde jeg lagde i det. Al ros mht. programmeringen bør gå til programmøren, Jext.
#5 - Skrevet 14-10-2012 13:51
Jeg har aldrig rigtig færdiggjort noget, men har lavet diverse småting i Flash og et par ting i Unity. Kunne helt sikkert godt tænke mig at forddybe mig i et projekt i flere måneder, men jeg tror ikke at jeg har nok selvdiciplin til det.#6 - Skrevet 18-10-2012 12:20
Spiludvikling, wooho! Jeg har fulgt lidt med i jeres projekt Tøjza og det ser ganske godt ud#7 - Skrevet 18-10-2012 22:39
M60dk skrev:
Jeg har aldrig rigtig færdiggjort noget, men har lavet diverse småting i Flash og et par ting i Unity. Kunne helt sikkert godt tænke mig at forddybe mig i et projekt i flere måneder, men jeg tror ikke at jeg har nok selvdiciplin til det.
Jeg kunne godt tænke mig at lave noget metroidvania-agtigt, men det er bare svært at lave noget som ikke er lavet bedre og mere originalt 1000 gange før. Men måske bør man bare bide det i sig, man kan jo ikke blive dygtig uden erfaring.
Helt sikkert, gør det! Jeg vil i hvert fald støtte dig, om end ikke teknisk, men i hvert fald moralsk og kreativt. Et godt Metroidvania er altså ikke noget man ser særlig ofte, mind you, så der er rigelig plads til at udfordre feltet ifh. hvad der er blevet produceret på det sidste.
#8 - Skrevet 18-10-2012 23:37 - Redigeret 18-10-2012 23:39
Jeg så "Indie Game the Movie" i går og synes lige jeg ville nævne den herinde. Den afbilleder meget godt den passion, der er en del af at udvikle indie spil. Den følger skaberen af Fez før spillet kom ud, skaberne af Super Meat Boy under udgivelsen af spillet og skaberen af Braid med hans tilbageblik på at have udgivet et succesfuldt indie spil(bl.a. hvordan han fik det dårligt af at læse positive anmeldelser, når anmelderen ikke nævnte de ting, der i følge ham, var vigtigst ved spillet). Den fik mig helt til at savne at rode med spiludvikling - både det sure og det søde...#9 - Skrevet 19-10-2012 02:36
^Rigtig god film; så den på ITU. Den giver nok et meget godt billede på al stressen osv. som man umiddelbart ikke tænker over, når man går og drømmer om at udvikle spil.