Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 27-07-2011 17:22 - Redigeret 11-05-2012 18:17



Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 27-07-2011 21:09

^Dragon Crown ser rigtig nice ud. Det skulle være teamet bag Muramasa: The Demon Blade til Wii, der står for at udvikle spillet.

IGN var desuden meget positive overfor spillet Sound Shapes.

Som de placerede på førstepladsen i deres "Top Ti mest ventede PSVita spil" liste.
Det er en slags Super Meat Boy møder Electroplankton.

Ken Levine var også fremme ved Sony's E3 konference og afsløre at de arbejder på et nyt projekt til konsollen. Højst sandsynligt et nyt Bioshock. Spændende!



Jeg giver dog ikke så meget for Uncharted, Resistance, Killzone og hvad der ellers er blevet annonceret til konsollen.
Hvorfor købe en konsol for at spille et random outsourcet Uncharted-spinoff, der foregår i akurat samme miljø som etteren, med dårligere grafik og en historie, der sikkert ingen relevans har for serien, når man på sin PS3 kan spille Uncharted 1, 2 og 3 udviklet af selveste Naughty Dog?
Så vil man næsten hellere bare spille PS3-ports. De interesserer mig egenligt ikke så meget, da jeg har en PS3. Men hvis det kan hente nogle udviklere og skabe profit på konsollen, så er det vel okay.


Så er der også Wipeout, hvilket jeg fandt ud af faktisk er et ret så skægt racer spil. Ikke helt på højde med Mario Kart eller F-Zero, hvis jeg selv skal sige det. Men det kan vel lige gå an i mangel på bedre.

Jeg håber at Sony formår at få fanget nogle af iPhone udviklerne. Et D-Pad, et par knapper og eventuelt Dual Analog ville gøre underværker for rigtig mange iPhone-spil.
Sony forsøgte med PSP minis. Men det endte vidst bare med at de måtte bestikke udviklerne til at udvikle noget til tjenesten og det blev vidst ikke den helt store succces.
Jeg er dog helt forelsket i PSN Store på PS3'en(og sikkert også XBLA, havde jeg haft en 360).
Masser af fede arkadespil til en pris mellem 25-105 kr. stk. er virkeligt nice!

Det er dejligt at PSVita konsollen er relativt billig. ($250 - samme pris som 3DS'en havde til launch.)
Det er mit indtryk at hardwaren klart er 3DS'en overlegen. Både hvad angår grafikken og styringen. Enorm LED-skærm + Dual Analog er ret nice.
Forhåbenligt bliver batteri-tiden ikke alt for dårlig.
Hardwaren kræver sikkert en masse energi, men tilgengæld er den også stor, så der er plads til et bredt batteri bag på, og så skulle LED teknologien være relativt energi-venlig (i hvert fald sammenlignet med 3DS-skærmen.

Men ak, PSVita har ikke noget Mario. Ikke noget Zelda. Ikke noget Pokémon og da slet ikke noget Luigi's Mansion. Får jeg overhovedet råd til nye konsoller, når jeg snart skal til at betale egen husleje og studieomkostninger? Smiley
Det er også svært at kombinere håndholdt gaming med det sociale, i hvert fald hvis man er den eneste, der ejer maskinen og det omtalte spil.


powerfull499
powerfull499

107
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 28-07-2011 18:24

Jeg har prøvet 3DS'en nogle gange efterhånden, og 3D-effekten siger mig ikke noget. Jo, nok virker den, men jeg synes ikke, at effekten gør spil bedre.

Personligt synes jeg derfor at PSP Vita ser langt mere interessant ud. Jeg kan godt lide, at de har udstyret den med en multitouch skærm, samt de har været lidt originale og tilføje en trykfølsomt pad på bagsiden, hvilke jeg ser stor potentiale i. Desuden så vil grafikken være langt bedre på Vita'en end på 3DS'en, og spiludvalget vil sikkert også være (meget) bedre! Jeg har altid savnet lidt mere hardcore titler på DS'en, og det eneste, der egentlig kom var GTA Chinatown Wars (hvilket er en af de bedste spil jeg har til min DS.). Det er ærgerligt, at der ikke kommer flere af dem. Jeg tror, at Vita'en vil byde ind med flere af sådan nogle titler.

Derfor ville jeg vælge Vita'en fremfor 3DS'en. (Hvis jeg altså skulle have af en af dem).


Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 28-07-2011 19:01

Vita, i Choose you!

Alt jeg følte var irriterende på min psp er sådan set rettet (hader stadig måden man holder på og mangel på r2, 3 og l2, 3). Men der er så meget nyt, jeg er meget spændt på hvad der kan ødelægge alt.

Vedrørende bateri levetid tror jeg at bateri forstøringer og ligende som man kan købe steder som gamebits fremover vil blive langt mere aktuelt end det er nu. Så jeg er ikke så nervøs for det hele Smiley
Dog håber jeg på at den vil kunne spille Umd spil (valget hos sony er ikke truffet).


yasw
yasw

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 29-07-2011 14:53

Jeg er dog også mere lun på PSP Vita end jeg har været på nogen anden håndholdt konsol. Ikke mindst fordi jeg bare generelt har mere tiltro til at Sony kan tilbyde et ordentligt udvalg af mindre downloadable spil til rimelige priser. Udover Wipeout har jeg ikke kig på nogen spil endnu, men har overvejet en PSP før primært for at spille PS1 spil på, men nu venter jeg i hvert fald på Vita og ser hvad der er.


HGC
HGC

7001
Online
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 29-07-2011 23:57

Men den har jo hverken Zelda, Mario eller Pokémon Smiley Giv mig én god grund til, at jeg skulle vælge sådan noget Sony-shit frem for Nintendo.


powerfull499
powerfull499

107
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 30-07-2011 03:24

Fordi de eneste gode titler er fra firmaet, der selv har produceret maskinen.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7384
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 30-07-2011 10:29

Har det faktisk selv sådan, at jeg glæder mig allermest til at se potentialet for PS3/360 ports på maskinen. Det er jo den tætteste håndholdte på disses oplevelse so far, både mht. kontrol og grafik, plus den har lidt ekstra gejl i form af de to touchpads. Oplevelsen af at sidde med det i hænderne tiltaler mig bare - og lagt oveni egne oplevelser med Wii, Nintendos udtalelser om Wii U online, dennes hardware (f.eks. valg af touch screen teknologi) og så selvf. 3DS'en, tror jeg endda min opfattelse af Sonys "hardware-karma" sætter PS Vita op som et reelt alternativ til Wii U.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 30-07-2011 10:59 - Redigeret 30-07-2011 11:01

Problemet med Vita er prisen og det faktum, at der uden tvivl vil komme et kæmpe "hardcore fokus" i form af en strøm af PS3- og 360-porte. Der er helt sikkert nogle, der kan lide det (som Andreas Smiley), men overordnet set er det at overskyde markedet. Håndholdte oplevelser fungerer nu engang bedst på en håndholdt maskine. Som Jeppe eller Togbis (?) tidligere har nævnt, tror jeg Sonys store chance bliver, at lave en platform, der minder lidt App-store, men som har en d-pad og en analogstick, hvilket medfører muligheden for at købe digitale traditionelle (gode!) spil.

Det er i øvrigt sjovt at se, at der er mange Nintendo-brugere, der pludselig bliver interesseret i en Vita, som normalt aldrig vil have været det. Sådan går det, når man skider på sine kunder. Endnu et bevis på, at Nintendo er i kæmpe problemer.




powerfull499
powerfull499

107
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 30-07-2011 11:40

Jeg har også på fornemmelse, at de er i problemer. Jeg var virkelig skuffet over, at Nintendo ikke gjorde mere ved Wii'en. Den solgte jo over dobbelt så mange som konkurrenterne. Af en eller anden mærkelig grund stoppede Nintendo så med at konkurrere med de andre, da de allerede havde vundet 'krigen'. Jeg forstår fx ikke hvorfor de ikke lavede en bedre online-del, som Xboxen og PS3'en havde.

Mener også, at jeg så en nyhed her på siden, hvor en fra Nintendo sagde, at de ikke ville have den bedste online-del. Det er virkelig for dårligt. Når de tjener dobbelt så mange penge, så burde også have en dobbelt så god online-del.

Nintendo skal til at gøre noget.


dyremose
dyremose

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 30-07-2011 14:35

blev lige nødt til at oprette en profil herinde for at joine diskussionen Smiley

lad mig starte ud med at sige at jeg ikke er synderligt glad for Nintendo generelt. gaming i min barndom foregik på Sega konsoller (+ gameboy). da de droppede at stå for hardware var jeg automatisk sprunget over til playstation. jeg har aldrig kunne forstå hvad folk så i mario,zelda og metroid. en stor del af denne apatiske tankegang har helt sikkert noget med at gøre at jeg ikke får nostalgi følelsen af at spille disse franchises som mange herinde utvivlsomt gør.

jeg har derfor altid set på spillene og bedømt dem kun ud fra standarden for de nyeste spil på markedet. jeg ser på dem og tænker at det er outdated og endda at kvaliteten er langt lavere end de fleste AAA franchises. ( det skal dog lige siges at jeg har spillet meget pokemon, men den nyeste udgave skuffede)
det var derfor et stort skridt for mig da jeg endelig besluttede at give 3dseren en chance... måske var det en uheldig platform at vælge, for den har faktisk kun forstærket mine tidligere indtryk.. jeg ved at spillene som er ude nu ikke ligeffrem er det bedste systemet kan byde på, men mit førstehåndsindtryk er noget som jeg ikke tror jeg kan glemme igen.

jeg er klart mere spændt på ps vita, men eftersom at jeg nu har 3dseren så prøver jeg desperat på at forstå hvad det er som nintendo fans helt præcist elsker ved disse franchises... er det bare nostalgi eller hvad er det som der foregår Smiley?

jeg kunne virkelig godt tænke mig at kunne lide 3dseren, men hardwaren virker også så primitiv for mig. selv 3d virker ikke imponerende når man kan se pixels Smiley


L3G3ND
L3G3ND

6
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 30-07-2011 14:53 - Redigeret 30-07-2011 14:54

Jeg kan bedst lide de spil, der kommer til Nintendos håndholdte. Så simpelt er det. Omvendt forstår jeg ikke, hvordan grafik kan betyde så meget for dig, at du disliker 3DSen udelukkende ud fra, at grafikken er dårligere end Vitas og de store HD-konsoller, i stedet for at kigge på spillenes gameplay Smiley


dyremose
dyremose

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 30-07-2011 15:50

gameplay er også yderst vigtigt, men de fleste titler har godt gameplay. og hvis vi tænker på spil som outland på psn/xbla så har disse titler jo ligeså godt gameplay som fx mario, men aligevel nyder det fordel af en lavere pris og flottere grafik.

jeg siger ikke at nintendos spil er dårlige, men i stedet for kun at fokusere på gameplay burde forbrugerne så ikke gå efter den komplette pakke? Smiley


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 04-08-2011 15:35

http://money.msn.com/business-news/article.aspx?feed=AP&date=20110804&id=14046022

Det ser ud til at konsollen er udskudt til første kvartal i USA og Europa.
Konsollen står dog stadigt til at blive udgivet i Japan 2011.

Med 3DS'ens nylige pricecut, tror i så 3DS har en chance for at skore stort på julesalget og på den måde få et forspring?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 04-08-2011 15:43 - Redigeret 04-08-2011 15:44

Det er svært at sige. Som det ser ud lige nu, så skal jeg ikke have nogen af dem. Jeg tror nøglen for både Nintendo og Sony bliver at lokke folk som mig til at købe én af deres håndholdte konsoller. Den, der formår det (og det er ikke sikkert at nogen af dem gør det) kommer til at vinde kampen stort. Hvis det ikke sker, så fortsætter væksten på det mobile marked bare *kigger på sin iPhone* og Nintendo og Sony må slås om et blødende marked.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 04-08-2011 23:37

Det er en skam de ikke udgav konsollen i vesten først.

PSP'en klarer det glimrende ovre i Japan og her til efteråret får maskinen det næste store Final Fantasy spil, hvilket med garanti vil holde de japanske psp-gamere beskæftiget resten af året.

I vesten derimod er PSP'en så godt som død. Sony ville altså ikke miste nogen solgte PSP'er ved at udgive den her op til Jul.

Det må være fordi Uncharted, Wipeout og hvad Sony nu ellers har af vestlige spilprojekter til konsollen, ikke kunne nå at blive færdige inden slutningen af året.
Sony har været meget inde på, at de vil have en kraftig launch.