Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 27-07-2011 17:22 - Redigeret 11-05-2012 18:17



kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#91 - Skrevet 15-03-2012 15:55

Hvad gør du egentlig, når du kører bil rigtig?


Jaksen
Jaksen

2
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#92 - Skrevet 15-03-2012 15:56

A skrev:
Hvad gør du egentlig, når du kører bil rigtig?

Bruger to øjne.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#93 - Skrevet 15-03-2012 15:58

Og det gør du ikke, når du spiller PSP?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#94 - Skrevet 15-03-2012 15:59 - Redigeret 15-03-2012 16:00

Oni Nick skrev:
Så før 3D'ens tid var det ikke muligt at styre i racerspil?

Ej, skal nok lade det ligge, folk er jo trætte af diskussioner. Jeg forstår bare simpelthen ikke, at 3D kan være et så vigtigt element i et racerspil.


Han skrev det jo direkte; Afstandsvurdering.

Øjet kan nemmere opfatte at noget er tæt på en hvis det er i 3d.
Hvis du viser et 2d klip med et monster der kommer mod dig og tæt på cameraet, ligner det bare at det er en rude eller sådan noget den klasker op i mod

Hvis du derimod viser det i 3d, ligner det at den kommer ud mod dig. Dette er en af de mest anvendte hollywood triks i film.
Tit virker den bare billig løsning for indlevelse, men med mange kurver og modstandere som kan påkøre en, så kan 3d medvirke at signalere fare til dig, bedre end 2d ville gøre det fordi din hjerne ser en bariere (skærmen som det ikke kan bevæge sig ud af), og ved 3d får du en fornmelse af at der ikke er nogen bariere (lidt ligsom et åbent vindue).

Ikke at din hjerne sætter dig i alarmtilstand, men at man altså får en bedre indlevelse (igen åbent vindue, mod lukket vindue. Kaster nogen en tomat imod det, vil du reagere bedre ved et åbent vindue).


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#95 - Skrevet 15-03-2012 16:03

Så er det derfor at jeg bliver ved med at køre ind i mure og vægge og modstandere og alt muligt når jeg spiller Mario Kart Wii. Tænk, jeg vidste slet ikke man havde teknologien til at lave racerspil, der faktisk er til at spille.

Må købe mig en 3DS og skrue op for 3D'en, så kan jeg også finde ud af racerspil.


Jaksen
Jaksen

2
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#96 - Skrevet 15-03-2012 16:07

A skrev:
Og det gør du ikke, når du spiller PSP?

Jo. Men ruden på ens bil og glasset på PS Vita er jo væsentligt forskellige, idet glasset på bilen ikke er i 2D. Så forstår ikke rigtigt dit argument?


stelzig
stelzig

4790
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#97 - Skrevet 15-03-2012 16:08

Ikke fordi jeg er vild efter at genstarte diskussionen, men jeg har rent faktisk haft modsatte indtryk mht. afstandsbedømmelse i netop racing (mariokart). Jeg føler at jeg skal koncentrere mig meget mere når jeg spiller i 3D.

Jeg kan godt se dybden i diverse spil og kan forestille mig at afstandsbedømmelse måske er nemmere i nogle tilfælde hvor man skal lande på platforme eller noget. Men netop i racing har jeg faktisk nemmere ved at vurdere hvor langt jeg er fra/i i et sving når jeg spiller uden 3D. Smiley

Hvordan er styrepindene på vitaen? Bedre end psp? Bedre end 3DS'ens circle pad?


Jaksen
Jaksen

2
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#98 - Skrevet 15-03-2012 16:11

stelzig skrev:
Ikke fordi jeg er vild efter at genstarte diskussionen, men jeg har rent faktisk haft modsatte indtryk mht. afstandsbedømmelse i netop racing (mariokart). Jeg føler at jeg skal koncentrere mig meget mere når jeg spiller i 3D.

Jeg kan godt se dybden i diverse spil og kan forestille mig at afstandsbedømmelse måske er nemmere i nogle tilfælde hvor man skal lande på platforme eller noget. Men netop i racing har jeg faktisk nemmere ved at vurdere hvor langt jeg er fra/i i et sving når jeg spiller uden 3D. Smiley

Hvordan er styrepindene på vitaen? Bedre end psp? Bedre end 3DS'ens circle pad?

Different strokes I guess.

Ja pindene er bedre! De er gode på Vita'en, og ligger fint.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#99 - Skrevet 15-03-2012 16:12

Stereoskopisk 3D tilføjer ikke ny information. Jeg gentager: stereoskopisk 3D tilføjer ikke ny information.


Jaksen
Jaksen

2
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#100 - Skrevet 15-03-2012 16:22

A skrev:
Stereoskopisk 3D tilføjer ikke ny information. Jeg gentager: stereoskopisk 3D tilføjer ikke ny information.

yes. Det har vi hørt.


Sillyyy
Sillyyy

2979
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#101 - Skrevet 15-03-2012 16:25

Jeg har det som Jaksen, at efter jeg har spillet med 3D på Nintendo 3DS'en, kan jeg ikke vænne mig til at spille spillene uden. Jeg har engang i mellem fjernet effekten og sat den til igen for at mærke forskellen, og jeg bliver ikke længe ved 2D'en, før jeg skifter tilbage til 3D'en. :]


KJ85
KJ85

21442
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#102 - Skrevet 15-03-2012 16:28

Synes snart the A-team blot skal acceptere, at der også er folk herinde, der føler at 3D effekten bidrager til spiloplevelsen, og i enkelte tilfælde giver spilleren bedre styreevne.

Vi behøver jo ikke alle at minde hinanden på vores egne holdninger, hver evig og eneste gang, at nogen mener noget andet. Det ville jo bare blive til tur på tur rundt i trædemøllen, hvilken på ingen måde synes interessant..


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#103 - Skrevet 15-03-2012 16:31 - Redigeret 15-03-2012 16:31

KJ85 skrev:
the A-team



saw what you did der.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#104 - Skrevet 15-03-2012 16:39 - Redigeret 15-03-2012 16:39

KJ85 skrev:
Synes snart the A-team blot skal acceptere, at der også er folk herinde, der føler at 3D effekten bidrager til spiloplevelsen, og i enkelte tilfælde giver spilleren bedre styreevne.

Vi behøver jo ikke alle at minde hinanden på vores egne holdninger, hver evig og eneste gang, at nogen mener noget andet. Det ville jo bare blive til tur på tur rundt i trædemøllen, hvilken på ingen måde synes interessant..


At stereoskopisk 3D ikke tilføjer ny information er ikke en tilfældig holdning, men et videnskabeligt fact.

Det begynder at blive rigtig problematisk, når 3D-fanatikerne prøver at få det til at fremstå som om at "2D-spil" slet ikke er i 3D.


stelzig
stelzig

4790
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#105 - Skrevet 15-03-2012 16:52 - Redigeret 15-03-2012 16:55

Selvom den så ikke tilfører ny information som sådan (hvad end det så indebærer), så ændrer det på hvad man ser. Du kan også ganske enkelt se mere (forestil dig widescreen, der er ting i hjørnerne der rent faktisk forsvinder fra billedet når du slår 3D fra).

KJ85 skrev:
Synes snart the A-team blot skal acceptere, at der også er folk herinde, der føler at 3D effekten bidrager til spiloplevelsen, og i enkelte tilfælde giver spilleren bedre styreevne.


Synes bare at jeg ville pointere at jeg føler det omvendte med netop racing. Det skal siges at mariokart er det eneste spil på min 3DS som jeg aldrig spiller med 3D slået til Smiley