Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 01-11-2011 23:55 - Redigeret 11-05-2012 17:54

.

Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#91 - Skrevet 15-12-2011 00:20 - Redigeret 15-12-2011 00:27

Ikke SRP-relateret, men jeg har fået min første eksamensopgave for dette semester i et fag jeg absolut ikke bryder mig særlig meget om: Contemporary American Society. Det lyder spændende, men det er bare en masse politik.

Jeg kan enten vælge at skrive om et relevant emne inden for nutidigt amerikansk politik, eller jeg kan vælge at skrive om Obamas term. Uanset hvad, så skal jeg konstruere et argument.

Ingen af delene siger mig noget, og jeg har endnu ikke besluttet hvad jeg vil skrive om. Jeg føler mig på ingen måde selvsikker på, at jeg kan skrive 10-12 sider om noget som helst, og jeg har aldrig skrevet et politisk essay, så jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde.

Idéer?

Jeg har dog allerede besluttet at jeg vil gå et stort skridt uden om religion, fordi dét er godt nok et farligt emne at tage op til eksamen, lol. Jeg har det lidt på samme måder med ja/nej-emner som same-sex marriage, abortion osv, men tja...


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#92 - Skrevet 15-12-2011 00:32

Har du ikke fået udleveret noget materiale?


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#93 - Skrevet 15-12-2011 00:36 - Redigeret 15-12-2011 00:37

Jooo, mit pensum. Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal konstruere et ordentligt argument ud for det. Jeg kan kigge lidt på noget data og præsentere nogle forskellige synspunkter, men jeg er ikke rigtig sikker på hvad jeg har tænkt mig at argumentere for.

Ja, og så har jeg jo også adgang til en masse videnskabelige journaler og bøger og lignende gennem universitetet.

Her er den præcise problemformulering.

1) Choose an issue of importance to contemporary American politics and write an essay explaining its complexity. Be sure to justify your choice of topic, discuss a broad range of views, and make a clear argument in your essay.

2) The election of Barack Hussein Obama was a watershed event in American politics. His election campaign inspired millions with the slogan of “hope” even as he faced waves of vitriolic opposition. Now that President Obama’s first term is nearing its final year, write an essay that critically accesses his time in office. Has he lived up to his campaign promises? What kind of changes has he brought about to economic, foreign, and social policy? How has he been limited by his opponents, his position as president in a tripartite system of government, and his own choices? What policies of his predecessor has he embraced? Be sure to make a clear argument in your essay.



Jeg hælder mod 2eren fordi essayet stort set er outlined for en, men jeg føler mig godt nok ikke særlig godt væbnet til at skrive om Obama.

EDIT: Argh, dumme quote-tags


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#94 - Skrevet 15-12-2011 01:05

Jeg aner heller intet om amerikansk politik for at sige det mildt, så jeg vil foreslå at du bare læser noget stof omkring det.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#95 - Skrevet 15-12-2011 01:12 - Redigeret 15-12-2011 01:12

Det har jeg gjort hele semesteret

og jeg aner stadig intet om det

Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#96 - Skrevet 15-12-2011 01:19

Well... Et sted at starte er vel at lære det grundlæggende om hvordan deres politiske system er struktureret, og så gå ind og læse om hvad Obama overordnet set har lavet mens han har været præsident... Det handler jo om at sammenligne den gamle politik med den nye, right? Gå ind og find ud af hvad han har gjort anderledes.

Det kan da ikke være så svært. Smiley


Bota
Bota

140
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#97 - Skrevet 15-12-2011 02:30

SRP har fucked med min døgnrytme rimelig meget...
Mit SRP-emne er, at jeg skal lave en musisk analyse, samt tekstanalyse og -fortolkning af 3 Bob Marley numre, hvor teksterne skal fortolkes til rastafarianismen.
Sidder pt. og laver en tekstanalyse af Bob Marleys Redemption Song. Synes selv emnet er meget interessant. Smiley
Skal også aflevere her på tirsdag og er oppe på næsten 12 sider... Det skulle nok kunne nås.


Esmun
Esmun

10
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#98 - Skrevet 09-01-2012 17:49 - Redigeret 09-01-2012 17:50

Så er 3. semester ved at være slut. Vil lige dele vores endelige produkt med jer Smiley




Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#99 - Skrevet 09-01-2012 22:07

Jeg er meget i tvivl om hvilken retning jeg vil læse i, og mine interesser spænder ret vidt, så det kommer i højere grad til at afhænge meget af hvilket snit, jeg kommer ud med - adgangskravene kan måske også tvinge mig til at tage den beslutning, jeg ellers ville have svære ved at tage. Selvom interessen for området helst godt må være der, så afhænger det også af, hvad jeg tror er realistisk og "holdbart".

Heldigvis skal Botalisko og jeg om 3 dage til noget uddannelsesmesse og forhåbentligt blive lidt klogere...


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#100 - Skrevet 09-02-2012 19:46

@Pebling

Blev i klogere? Smiley


Grunden til at jeg ikke har været så aktiv her på siden de sidste par uger, er at jeg er startet nede på The Drawing Academy i Viborg.
Vi lærer hardcore konstruktiv anatomisk tegning og lytter man efter, forbedrer man sig enormt hurtigt. Der er også foredrag om karakterdesign, perspektiv, filmkomposition, portfoliotips osv. så trods den lige lovligt høje pris, så er det virkelig fedt og spændende.

Jeg fandt dog ud af at jeg er den eneste på mit hold, der ikke bor på kollegiet, men istedet tilbringer tre timer om dagen på sæddet af en bus. Man kan godt føle sig lidt udenfor, når alle de andre er naboer, køber ind sammen og mødes på cafeer om aftenen, så jeg overvejer også at flytte ind, hvis stedet altså har et billigt værelse ledigt.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#101 - Skrevet 09-02-2012 19:50

Hvor lang tid skal du gå der, Togbis? Flyt ind - tror ikke du vil fortryde det.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#102 - Skrevet 09-02-2012 21:14

Det er et semester-kursus på 19 uger, så jeg skal gå der til 1. juni. Smiley

Efter det kan man så søge ind på en af skolens to bachelor-uddannelser, 'Character Animation' og 'Computer Graphics Art' eller anvende det man har lært som supplement til andre uddannelser, der også benytter sig af visuel kommunikation. (F.eks. Mediaologi eller tøjdesign)

Får jeg en lejlighed 1. Marts bliver det trods alt kun i 3 måneder, så det er heller ikke fordi jeg har det helt store at tabe ved i det mindste at prøve det.
Jeg skal bare lige have styr på det økonomiske og husholdningen, det bliver trods alt første gang jeg flytter hjemmefra! Smiley

Jeg har ikke helt fundet ud af hvad jeg vil bagefter, noget i retning af illustration eller den grafiske del af spildesign tænker jeg.
Men jeg er også den yngste på hele årgangen, så skulle jeg ikke søge ind i år, tror jeg heller ikke det ville skade at få lidt ekstra livserfaring istedet.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#103 - Skrevet 09-02-2012 21:20 - Redigeret 09-02-2012 21:23

Fedt.

En lille update fra mig. Har p.t. et kursus i Corporate Finance (apropros Skyward Sword-diskussionen) og et i Industrial Organizational Analysis. Ganske spændende.

Forstår stadigvæk ikke, hvorfor finansiering ikke på en eller anden måde indgår i folkeskolens pensum. Uanset om man har interesse i det eller ej, er det ekstrem brugbar viden - ikke mindst i forhold til ens egen privatøkonomi.


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#104 - Skrevet 01-05-2012 09:31

Nu er der kommet en del nye brugere herinde, og ser lige jeg slet ikke har svaret!

Jeg læser på KU og har gjort det siden 2006. Lige nu er jeg i gang med mit speciale i (ren) Matematik, som jeg skal aflevere her til sommer, hvorefter min plan er at komme ud og arbejde eftersom jeg hverken føler en stor trang til at undervise eller forske inden for mit felt Smiley