N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 18-02-2012 12:59 - Redigeret 12-05-2012 01:03

Det er sjovt at bedømme forskellige ting: Spil, musik, film, tv-serier, bøger, sodavand, mad, rejsedestinationer og lignende. Så derfor skal vi da have et samlet emne, hvor vi kan gøre det.

Der er som sådan ingen regler. Kom med din topliste og spørg hvad andres er - uanset emne. Sørg dog lige for at giv andre tid til at besvare tidligere emner, så vi ikke kører forskellige lister oveni hinanden.

Listerne kan eventuelt inddeles i tiers:
- Top
- High
- Middle
- Low

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 18-02-2012 13:01 - Redigeret 18-02-2012 13:10

Jeg lægger ud med et velkendt emne, som sikkert er blevet diskuteret før: Favorit konsoller (del den gerne op i stationære og håndholdte)

Stationære
Top
1. NES
2. SNES

High
3. Wii

Middle
4. PlayStation 1
5. Nintendo 64
6. PlayStation 2

Low
7. GameCube
8. PlayStation 3 / Xbox 360

Håndholdte
Top
1. Game Boy
2. Nintendo DS

High
3. Game Boy Advance

Middle
4. Nintendo 3DS

Low
-


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 18-02-2012 13:12

Jeg forstår ikke din liste... Baserer du det på de spil der er til?
Jeg mener, advance kan jo godt spille (stort set) alle tidligere gameboy spil, og burde være gameboy overlegen da den kan bruges til langt flere spil. Desuden er der et bedre greb, og mulighed for at lave en bred og tynd skærm til ældre spil.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 18-02-2012 13:20

Det er en subjektiv vurdering med mine oplevelser med konsollerne - det er hovedsageligt spillene, der vægter - dog trækker anti-consumer tiltag ned, hvilket det har gjort ved fx 360 og PS3.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 18-02-2012 13:36

Ok...
Jeg ville have vurderet det på kvaliteten af konsollen, mulligheder for spil dertil, gimicks, features, udstyr der er lavet dertil, spil biblioteket (antal, og bagudkombabilitet), og specs, men nu har jeg jo ikke lavet nogen liste.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 18-02-2012 14:05

Vurder dem som du vil. Det er op til dig. Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 18-02-2012 14:13

Har vurderet dem efter, mine oplevelser med maskinerne som jeg husker dem. Gamecube perioden er den der står stærkest i min hukommelse sammen med Nintendo 64. Super Nintendo har jeg nogle gode barndomsminder med. Håndholdte maskiner har jeg aldrig rigtig fået et tæt forhold til, men købet af DS Lite står stærkt grundet omstændighederne den var købt under Smiley

Konsoller
Top
1. Gamecube
2. Nintendo 64

High
3. Xbox360
4. Super Nintendo

Middle
5. Wii
6. Nintendo DS Lite

Low
7. Gameboy Advance




stelzig
stelzig

4775
Online
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 18-02-2012 15:11

1. Gamecube
2. Playstation1/2
3. Wii/N64

Har aldrig spillet så meget NES/SNES så dem har jeg ikke sat på. SNES virker dog til at have utrolig mange gode spil. Shoutouts til NES for alle dets megaman spil, men alt andet jeg har prøvet til den har været ret dårligt Smiley

Kan være jeg udvider og smider håndholdt på senere Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 18-02-2012 17:08 - Redigeret 18-02-2012 17:12

Spin off spil
Top
Wario land: super Mario land 3
Wario land er ligsom Yoshis island en platformer som udspringer fra de velkendte Mario platformere. Spillet var godt med en helt ny struktur, men stadig med den samme charme.
Resident evil umerella chronicles
Resident evil... I arcade shooter stil! Det er virkelig velykket, og fortolker serien rigtigt godt. Det var perfekt til at indhente storien i tidligere spil man ikke havde prøvet. Det havde også en god co-op mode, og tilmed var det stop fyldt med hemeligheder og med forsklellige sværhedsgrader. Faktisk vil jeg gå så vidt at sige at dette spil er et af de bedste spil i sin genre, og at jeg foretrækker det frem for andre spil i serien.
Mega Man X
Virkelig godt gennemført og på nogen måder overgår Mega man. Den blev betragtet som en moderne version af den forige serie af mange. Jeg har sat den til tops, fordi det er et af de mange rigtig gode megaman spin offs.

High
Mario kart/Crash Team Racing/Jak X/sonic racing spil og gnerelt karting spin off titler.
Det er altid sjovt at se sine ynglings spil i en racing udgave. Det er forskeligt hvor gode de er, men de er altid velkommende
Pokemon-, stadium, coluseum og XD gale of darkness
Det er de bedste pokemon spin off titler efter min mening. De holder pokemon princippet, men har et fokus på kamp. Det er okay, især til hvis man vil spille med andre, og ikke gider træne pokemoner så meget. Det skal så siges at coluseum og XD skal pokemonerne trænes, og der i stadium ingen verden er til at gå rundt i. Jeg har ikke prøvet battle revolution til wii, ellers ville den måske også havde været der.
Pokemon pinball
Bare et af de bedste pinball spil of all time. balndingen af de to passede bare godt sammen. Det der skiller spillet ud fra andre pinball spil er at man kan fange pokemoner, hvilket giver spillet sjæl. Desuden var der boss kampe og mini games. Spillet var meget sjovt, både til score og collecting. Der er altid 2 boards, men det gør ikke noget da de tilbyder meget underholdning.
Heroes of might and Magic
Spillet er blevet mere populært end hoved serien. Skal jeg sige mere?

Middle
Wario ware
Mini games! Masser af dem! Lidt vildt, men det er underholdende.
Pokemon snap
... Det er bare ikke særligt sjovt at tage billeder af pokemoner. Det er okay, da der er meget at opdage, men bare ikke et særligt godt princip.
Generelle pinball spinoffs
Tjo det er sjovt at se spil i en pinball udgave, men det er sjældent at det giver et godt resultat. Nogen spil klarer det godt, som med pokemon pin ball jeg skrev om for sig selv, eller sonic pinball. Men de rammer bare midten. De er sjældent juble sjove, og har ikke så meget at byde på. De er hurtige ovre og så¨er det bare score det handler om. Det er også okay, men som oftest rimeligt tyndt.
Lego spin offs
Spil i Lego form... Jai. Det er meget sjovt at se forskellige pop ting kommer i lego, men de minder meget om hinanden, og kommer derofr også kun op på et midel niveau.
Final fantasy chokobo titler (hælder mod high)
Jeg regnede ikke med noget af ds spillet, men belv meget overasket. Det havde charme, virkede sødt, men havde også en lidt dyster side. Det var sjovt med de små historier. Wii spillet var nærmere et dungeon spil med langt større story fokus. Det spil var faktisk også meget sjovt.
Worms golf
Det er meget sjovt, og har en del at byde på. Det har worms charmen, og til prisen er det godt. Det er dog ikke noget jeg brænder vildt meget for.
Freshly-picked: Tingle's Rosy Rupeeland
Det er et meget sødt spil hvor penge (rubys) er alt. Find, samle og sælge er noget man kommer til i dette spil. Det er looting som er det vigtigste. Der er kampe og dungeons som foregår på en utradionel vis. tilmed er der en god story. Penge principept er dog til tider også irriterende.

Low
dead space ignition
Har intet med resten af serien t gøre, borset fra lidt story relation. det er bare en blanding af kedelige minigames, som tilmed også ser utrolig kedelig ud... Det er bare skidt.
Castlevania Judgement
Jeg ved ikke hvad der gik galt her, men det gik rigtigt galt. Wii controls er bare forfærdeligt i det her spil. Der er ikke mange angreb, og heller ikke meget strategi. Det er ærgeligt, for spillet så ud til at have charme, men det blev bare ikke til noget.
Mario is missing, Marios time machine, Mario paint
Det er dårlige Mario spil hvor navnet er blevet misbrugt til at sælge lære spil til børn.

Alexander Brock Petersen skrev:
Vurder dem som du vil. Det er op til dig. Smiley


Det var også kun et forslag.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 18-02-2012 17:22

Alexander Brock Petersen skrev:
Sørg dog lige for at giv andre tid til at besvare tidligere emner, så vi ikke kører forskellige lister oveni hinanden.




Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 18-02-2012 17:24

Det her gør vi hele tiden i smash-communitiet Smiley

Sodavand
God Tier

Coca Cola
Pepsi Cola

High Tier
Light Cola
CocaCola Zero
Albino Cola

Ok-til-prisen-tier
Frem Cola
Harboe Cola

Discount-tier
Cult Cola
Pepsi Max Cola
Jolly Cola


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 18-02-2012 17:28

Fuck it. Lad os lave anarki. Slip listerne løs på kryds og på tværs!


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 18-02-2012 17:32 - Redigeret 18-02-2012 17:40

Sodavand

God of Awesomeness
Cherry Coke
Cult Cola
Coca Cola
Monster Energy
Mountain Dew

High
Pepsi Cola
Fanta
Sprite

Semi-High
Coca Cola Zero
Schweppes Lemon
Vestfyen Cola Light (har kun smagt light-udgaven)
Pepsi Max
Faxe Kondi

Middle
Harboe Cola Light
Coca Cola Light

Low
Harboe Cola Minus

Shit
Dr. Pepper
Sansao
Dr. Pepper Vanilla Cherry (!!!!!!)


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 18-02-2012 17:41

Haha, my bad. Havde ikke læst original post ordentligt igennem Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 18-02-2012 17:42 - Redigeret 18-02-2012 17:43

Folk må lige selv samle op på, hvad de vil svare på. Håber det går - udover at nogle lister nok bliver overset. Markedets magt. Smiley

Kan du kun lide Cola af sodavand eller hvad? Smiley


Statustekst
Statustekst

3
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 18-02-2012 17:43

Stationære

Top
PS3 / Xbox 360
PS1

High
PS2
Xbox
Nintendo 64

Middle
Gamecube

Low
Wii

Håndholdte

Top
Gameboy / GB Colour
GB Advance

High
PSP
GB Advance

Middle
Nintendo DS

Low
Ingen

Bliver sjovt at se hvor Vitaen ender. Smiley