Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 18-02-2012 12:59 - Redigeret 12-05-2012 01:03

Det er sjovt at bedømme forskellige ting: Spil, musik, film, tv-serier, bøger, sodavand, mad, rejsedestinationer og lignende. Så derfor skal vi da have et samlet emne, hvor vi kan gøre det.

Der er som sådan ingen regler. Kom med din topliste og spørg hvad andres er - uanset emne. Sørg dog lige for at giv andre tid til at besvare tidligere emner, så vi ikke kører forskellige lister oveni hinanden.

Listerne kan eventuelt inddeles i tiers:
- Top
- High
- Middle
- Low

0
0

0
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#151 - Skrevet 26-02-2012 21:54

Ikke fordi Letterman ikke er god - manden er skam sjov. Jeg synes bare han står på repeat en del aftener i træk, men nu er det også længe siden jeg ikke har set til ham.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#152 - Skrevet 26-02-2012 22:19

@Galactico: Min holdning til Letterman er gået lidt op og ned. Han udfører sit show på en meget sikker måde kan man sige. Med tiden er jeg dog begyndt at sætte pris på hans "jeg er gammel og ligeglad" attitude Smiley Jeg synes også han virker meget ærlig og giver klart udtryk for når han har en yndlingsgæst på programmet(Ricky Gervais, Norm Macdonald, Don Rickles, Jim Carrey, Howard Stern, etc.).

Jeg har ikke set nok Leno til at udtale mig om ham og jeg tror jeg vil være biased gennem mit forhold til Conan og Letterman. De har tilsyneladende ikke et særlig godt indtryk af ham.

@Navn: Talkshow eller ej(synes "fake news" ligger på grænsen til at være klassisk talkshow, men man kan vel i sidste ende ikke komme udenom at det er en form for talkshow) så er jeg også fan af Colbert. (Omkring 5 minutter inde i dette indslag bliver det rigtig sjovt!)


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#153 - Skrevet 11-03-2012 08:33

Toppen af POProck i 0'erne(uden særlig rækkefølge):
- Blink 182 - Down
- Papa Roach - Scars
- Avril Lavigne - Nobody's Home
- Hoobastank - Running Away
- Maroon 5 - Harder to Breathe


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#154 - Skrevet 16-03-2012 17:22

Top fem over de chilier som har den bedste smag.

1) Chollate Scotch Bonnet
2) Market Peach Habanero
3) Hungarian Hot Wax
4) Naga Jolokia
5) Toftegaards Citron Chili

Yumyum Smiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#155 - Skrevet 16-03-2012 19:00

Jeg ved ikke så meget om chili men jeg har en rimelig tolerance for stærk mad.
Min bror havde en flaske ghost pepper chili sauce med hjem til mig fra Californien for et par år siden. Det er fuldstændigt hjernedødt hvor stærkt det stads er.


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#156 - Skrevet 16-03-2012 19:34

Hassus skrev:
Jeg ved ikke så meget om chili men jeg har en rimelig tolerance for stærk mad.
Min bror havde en flaske ghost pepper chili sauce med hjem til mig fra Californien for et par år siden. Det er fuldstændigt hjernedødt hvor stærkt det stads er.



Jeg har sådan en i køleskabet og den er sindsyg lækker Smiley Den er lavet på Naga Jolokia chilien, som jeg har på listen. Tricket er kun at bruge en lille smule i maden. Så får man smagen, men ikke den fulde styrke a saucen.

Skal man generelt bruge de meget stærke chilier, så kan man eksempelvis skære dem over, sænke dem ned i maden i en ske eller andet og så smage på maden konstant, og straks tage chilien op, når maden har en styrke og smag der passer en.

Har ofte serveret mad med stærke chilier i for familie og venner, hvor de ikke har lagt mærke til styrken, men kun den gode smag Smiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#157 - Skrevet 17-03-2012 12:09

Smart! Det lyder som lidt det samme princip som med en tepose Smiley Det kan være jeg skal prøve det engang.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#158 - Skrevet 17-03-2012 12:29

Chili er fantastisk!
Jeg kan desværre ikke huske navnene, men her i huset er de blevet dyrket af flrere omgange i drivhus.
Chili giver tit det sidste pif til maden.


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#159 - Skrevet 17-03-2012 17:58

Helt enig me dig Dead Cheese. Det kan virkelig gøre underværker i god madlavning.

Og ja Hassus det er en ret god sammenligning. Nu kan mig og kæresten godt lide maden meget stærk, så vi lader ofte de hele chilier ligger i, men får vi gæster, så bruger vi rent faktisk sådan en te-dims (den til løse te-urter) til at sænke chilien ned med.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#160 - Skrevet 17-03-2012 18:14

Den med at bruge en tepose er ny for mig... Vi plejer at lade gæster lide, eller putte mindre i maden.

I øvrigt er chili og chokolade en fantastik blandning.
Chili med chokolade, gør at smagen breder sig rigtig godt inden i munden.
Man kan også med fordel lave en kage med chili og chokoade, det fremhæver chokolade smagen merkant. Jeg ville smide en opskrift op, men jeg har desværre ikke uploadet den til min families kogebog hjemmeside.


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#161 - Skrevet 17-03-2012 18:29

Jeg kunne dårligt være mere enig i, at chokolade og chili går godt sammen. Det er af samme grund min yndlings er en Chokolate Scotch Bonnet. Super lækker intens smag, som jeg kan anbefale at bruge u måe Chili Con Carne, Lasagne og mange andre retter.

Nu hvor jeg får talt så meget om det her, så synes jeg lide jeg vil smide et par opskrifter på gode chili pastaer jeg har lavet Smiley

Zøvnigs hjemmelavede Chili Pastaer