Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Virtual Reality

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 06-06-2014 10:47

Med Octolus Rift, Facebook og hvad der ellers er sket inden for Virtual Reality på det seneste synes jeg vi har brug for en tråd om det. Jeg har netop set denne demo, som jeg vil foreslå jer at se.



Det minder jo meget om Nintendo On-rygtet fra nogle år tilbage.

Hvilket potentiale ser I fremtiden for spil - og generelt - med dette koncept?

Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 01-08-2014 11:20

Jeg begynder seriøst at overveje en investering i et VR headset.... Det her ser awesome ud!
http://www.zeldainformer.com/news/the-original-legend-of-zelda-is-on-the-oculus-rift#.U9tRsYB5OvY





powerfull499
powerfull499

112
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 01-08-2014 13:57 - Redigeret 01-08-2014 14:02

odensen skrev:

Jeg ser VR brugt i alle sammenhænge.. Skole, arbejde, oplevelser.. næsten alt.. Forestil jer et kontor i dag.. Et skrivebord med x antal skærme, papirer mm.. forestil jer så det samme kontor i VR.. Så meget bedre og billigere
..


Hvis man når så langt, så bliver det en trist verden at leve i. Pludselig bliver den virtuelle verden mere spændende, og man vil hellere leve i den. Jeg tror ikke, at vi ville kunne styre det. Heldigvis er der lang vej endnu.

KennethDN skrev:

Så mangler man kun at få de øvrige sanser med, og her har jeg hverken lyst til at skulle bevæge mig fysisk bare for at kunne bevæge mig i et spil, eller få de øvrige sanser med ind i spillet.
Her af er spørgsmålet ikke, hvor realistisk kan spil blive, men hvor realistisk vil vi have spil til at være.


Det kan godt være, at man ikke er interesseret i at få andre sanser med i spil, men det vil man i andre sammenhænge. Som tidligere nævnt, så kan den virtuelle verden pludselig blive mere interessant end den virkelige. Derfor synes jeg ikke, at det er en specielt klog udtalelse fra ham fra Game Theory, - det kan godt være at der ikke er et marked inden for spil, men det ville der helt sikkert være andre steder.
... og hvis det dukker op i mange andre sammenhænge, vil det sikkert også dukke op inden for spil.



KennethDN
KennethDN

29
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 02-08-2014 10:47

Selvfølgelige vil Virtual Reality og mere realisme komme til at præge spilindustrien, men det er jo ikke det, som bliver sat spørgsmålstegn ved i Game Theory videoen, men mere det, at det bliver ikke ligeså realistisk som man kan fantasere sig muligt.

I film vil man ikke komme længere end det objektive punkt inde for filmmediets grenser, og du ville derfor aldrig kunne bevæge dig eller interagere, ergo vil det ikke være en realitet. De vil bare se virkeligt ud, hvilket videospil også vil. Der er en interaktiv faktor til forskel mellem de to medier, og derfor mener jeg ikke, du kan benytte et glidebaneargument til at sige, at mest muligt realistisk film vil medføre mest muligt realistiske spil.

Jeg tror dog stadig på, at man vil udvikle et fuld VR koncept uden for spil- og filmindustrien, hvor man får overført sanser og bevægelse, og hvor kun fantasien sætter grænser. Sådan et kunne vel i teorien godt overføres til et spil. Men selvom sådan et koncept var udviklet, hvorfor i al verden vil du have besværet med at kreere overførsel af bevægelse eller smerte, når man bare kan være det foruden. Endnu engang har man en menneskelig begrænsning for hvor langt, man gider tage dette koncept.

For øvrigt, hvem siger desuden (retorisk spørgsmål Smiley), at man nødvendigvis vil suges ind i en virtuel verden, så længe det bare er i en anden sammenhænge end den spilmæssige? Jeg kan hvert fald også se begrænsningerne inde for fjernsyn, film og interaktion over sociale medier via VR, hvis det bliver en ting. Jeg antager selvfølgelig endnu engang, at vi ikke har nogen kvalitetsmæssig eller teknologiske begrænsninger for VR, så det udelukkende omhandler den humane begrænsning. Jeg har min tvivl om, hvor praktisk denne teknologi er, når den skal tilpasses den måde man benytter spil og øvrige visuelle medier på. Specielt da det er påkrævet, at man fordyber sig, hvilket jeg ikke altid ønsker at gøre.

Selvfølgelig kan jeg godt se det fascinerende i at have mulighed for at fordybe sig i et spil eller en film på en sådan måde (hvis nogen har været i Disney Land, så prøv at forestille jer Star Tours – Star Wars Ride elementer i en film på Oculus Rift Smiley). Der er bare mere reglen end undtagelsen, at jeg har en ”casual” tilgang til film og lignende medier. Størstedelen af det TV jeg har kørende er mens at jeg laver mad, gør rent eller har min computer fremme. Her ser jeg allerede en nuværende menneskelig begrænsning. Når man først har fået sat en hjelm på ens hoved, så er man eksempelvis helt opslugt af Octolus Rift, og den tager ALT dit fokus, din mentale og din fysiske tilstedeværelse… mm. du hedder Keith Apicary.

Ergo, tror jeg nok ikke den komme til at erstatte fjernesyn som vi kender det i dag.

Jeg kan forstå den ”hype” Oculus Rift har skabt, grundet intensiteten man får, når man er fuldstændig afskærmet fra omverden. Men af samme årsag, så tror jeg også, det er en teknologi, der får svært ved at ”dominere” de øvrige underholdnings industrier. Tænkt hvis det krævede alt din opmærksomhed for at se et TV program eller spille et spil, der for øvrigt er utroligt intenst. Her synes jeg bare teknologien har tidligere omtalte begrænsninger for humant bruge, der ikke på nogen måde kan overkommes.

Derudover har jeg svært ved at se den virtuelle verden skulle gå hen og blive mere interessant end den virkelige. Der er bare ting som, at det vil kræve at hele realiteten skal overgås af det virtuelle, hvilket er meget svært pga. arbejde, beskæftigelser og din bevidsthed om det virtuelle. Derudover vil der sikkert også interaktion med familie og venner, der ikke har nogen interesse i denne såkaldte ”mere interessante virtuelle verden”. Dermed har jeg dog ikke sagt, at interaktion i VR ikke kan være mere sensationelt idet der er uendelige muligheder.

Jeg vil dog ikke frygte, at vi alle ender ligesom menneskene i Wall-E, som følger af manglende fysisk kommunikation, eller at menneskeheden uddør i år 2050, fordi folk aldrig kommer væk fra deres Oculus Rift.




Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 04-09-2014 21:27

Så er Samsung kommet med på vognen også Smiley




O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 04-09-2014 21:34

Se det sjove ved det her er jo, at end ikke Oculus mener, at deres tech er parat til at blive solgt. Derfor kunne det tyde på, at dette blot er Samsung som bare vil ind og tjene lidt hurtige penge på et markedet, som de ikke har kontrol over, men hvad jeg synes er endnu mere spændende at overveje er, om det så rent faktisk kommer til at virke..

Oculus har ikke rigtig noget at tabe på det her, når det er Samsungs navn der sælges. Skulle det omvendte ske, at det bliver en succes, så sidder Oculus på en kæmpe guldmine... Hvis deres tech er godt nok til folk, og de vil licensere det yderligere.. wauw.. Måske udgiver Oculus aldrig noget officielt, for det her kunne nemt blive flere penge værd. Ellers kan det være, at de beholder deres bedste tech, så Oculus bliver en slags "elite VR oplevelse" for de mest dedikeret.

Spændende ikke desto mindre.




LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3011
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 05-09-2014 18:56

Faktisk består den nyeste developer-udgave af Oculus Rifts hardware af en Samsung Galaxy-telefon: http://arstechnica.com/gaming/2014/07/oculus-rift-dk2-includes-the-entire-screen-assembly-from-a-galaxy-note-3/


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 20-09-2014 19:31

Ocolus konference

http://www.twitch.tv/oculus


ThePatrickBay
ThePatrickBay

8000
Online
Level: 33 (Hammer Bro)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 27-09-2014 11:32

Jeg prøvede Samsung Gear VR her for et par dage siden. Bevægelsessensorerne fungerer rigtig godt og har så lav responstid, at jeg ikke oplevede det som et issue. Det eneste jeg kunne sætte en finger på, var opløsningen, som jo stammer fra en Galaxy Note 4. Hvis man kiggede efter, kunne man se hver enkelt pixel på skærmen, så dét bliver årsagen til, at jeg ikke vælger at købe Samsungs svar på Virtual Reality i første omgang i hvert fald.

Jeg har ikke prøvet Oculus Rift eller Project Morpheus, men jeg håber, at de får en meget bedre opløsning end Gear VR, for det er noget, der ville irritere mig. Udover det, så var det en kæmpe oplevelse.


KJ85
KJ85

21311
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 07-09-2015 17:13

Ikke Nintendo-relevant, men der skal nok være nogen, som vil finde dette interessant:

Project Morpheus fremvises for første gang i Danmark
PlayStations kommende Virtual Reality-system ’Project Morpheus’ bliver for første gang nogensinde vist frem i Norden. Det sker til spilmessen GameStop Expo i Bellacenter ved København den 17. september 2015, hvor et udvalg af danske forbrugere selv får mulighed for at prøve kræfter med Virtual Reality.


Når deltagerne til en af Nordens største spilmesser GameStop Expo går igennem døren til Bellacenter den 17. september, kan de som nogle af de første i Norden opleve Sony PlayStations nye Virtual Reality-system ’Project Morpheus’ på helt tæt hold. PlayStation har nemlig valgt Danmark som det første land i Norden, hvor almindelige forbrugere kan træde ind i Morpheus’ virtuelle verden

”Vi er helt vildt glade for at give deltagerne til GameStop Expo den her unikke mulighed. Vi ved, at rigtig mange mennesker har store forventninger til Project Morpheus, og nu kan vi så give et udvalg af forbrugerne mulighed for at prøve vores nye Virtual Reality-system, før det kommer ud i butikkerne,” siger Bo Michael Christensen, marketingchef i PlayStation Danmark.

Project Morpheus er et headset med en skærm, der dækker hele spillerens synsfelt. Dermed giver det en følelse af at være fysisk tilstede i computerspillets virtuelle verden. Project Morpheus lanceres i butikkerne i første halvdel af 2016.