Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Zepto

kaldra
kaldra

13
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 06-11-2008 22:05

jeg ville bare lige hører om hvad folks erfaringer med zepto er? har både hørt at det er høj kvalitet, men også at de bryder sammen efter et par måneder.




    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 06-11-2008 22:07

    En af mine venner har en Zepto bærbar PC, som han købte i starten af skoleåret for to år siden. Den virker endnu - jeg har ihvertfald set ham bruge den så sent som i går.


    ZharO-,,
    ZharO-,,

    10
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 06-11-2008 23:01

    zUumZAMZARRARAR, hvad fanden har det med Zepto at gøre O.o ??

    Jeg har selv en Zepto, og jeg er sgu glad for den .. Min er dog ny, men den er mega lækker og kører smooth ^^ ..
    Flere af mine venner har Zepto er det er klart et mærke både de og jeg vil foretrække fremover også ..


    TuXX
    TuXX

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 07-11-2008 01:16

    Har hørt meget divergerende historier om Zepto, men det som holder mig på lang afstand fra firmaet er deres nye hovede i toppen..

    Manden bag det tidligere Alfaview...




    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 07-11-2008 14:17

    I3r1ng-It-0n skrev:
    zUumZAMZARRARAR, hvad fanden har det med Zepto at gøre O.o ??

    Jeg har selv en Zepto, og jeg er sgu glad for den .. Min er dog ny, men den er mega lækker og kører smooth ^^ ..
    Flere af mine venner har Zepto er det er klart et mærke både de og jeg vil foretrække fremover også ..



    Evt. læs det ordenligt igennem?


    BecelClaes
    BecelClaes

    5
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 07-11-2008 14:23

    Ahh, Eagle har købt en driver på Zepto, ergo er tråden der relateret?

    Nej, ZUMAZAUEHRUAEHURAEHRAUE (ja, jeg synes stadigvæk ikke om dit navn). Tag og læs tråden ordentligt igennem før du hoster op med sådan noget.


    Eagle
    Eagle

    3
    Offline
    Level: 21 (Paragoomba)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 07-11-2008 15:44 - Redigeret 07-11-2008 16:48

    zuMzArr har ret. Læs mere grundigt. Jeg har ikke købt en driver. Jeg har hentet en driver til min bærbare som jeg har købt hos Zepto.

    Jeg vil godt skrive en længere historie om dem, men sidder faktisk lige nu i kø til deres supportlinie, lol. Redigerer mit indlæg senere.

    EDIT: Ok, here goes.

    Maj 2007, jeg køber en bærbar fra dem. Den virker udmærket, den er hurtig, og jeg fik nået at snuppe en udgave med XP før de gik over til Vista-only.

    Et halvt år efter, den bryder sammen. Ikke noget specielt ved den sag; der er jo 2 års garanti på, og jeg får den repareret gratis. Det ville selvfølgelig være rart hvis den ikke havde brudt sammen, men så vidt jeg husker var reperationen forholdsvis hurtig.

    Et halvt år går igen, min blæser begynder at blive meget larmende. Jeg prøver at rense den, men det hjælper ikke det store. Jeg tænker ikke det store over det, og lader det være.

    Midt i august 2008: Min bærbare stopper pludselig med at modtage strøm. Jeg ved ikke helt hvad problemet er, men kontakter Zepto om det, beder dem om at kigge på blæseren mens de er i gang, og sender min bærbare og strømforsyning (i tilfælde af at problemet lå der) ind til reparation hos dem.

    Der går ca. en måned før jeg endelig får den tilbage. Blæseren er repareret, og de skriver at de har givet mig en ny strømforsyning... men problemet med at den ikke vil modtage strøm forekommer STADIG.

    I det tilfælde ville det være logisk at konkludere at det ikke er strømforsyningen den er gal med, men maskinen selv, ikke sandt? Jeg ringer ind til Zepto og fortæller om problemet, de beklager mange gange, og lover at gøre en hastesag ud af reperationen. De glemmer dog at sende os de sædvanlige papirer der sparer os alle gebyrer til posten, så jeg må ringe ind igen for at minde dem om at sende den til mig.

    Jeg sender den ind til reparation igen, og der går... ca. 3½ uge, hvilket er under al kritik når man tænker på at de lovede en hastesag.

    Jeg får den endelig tilbage, de har udskiftet en del ting indeni maskinen... MEN PROBLEMET ER DER STADIG. Den modtager stadig ingen strøm.

    Jeg ringer ind til Zepto igen. De undskylder endnu engang, lover en hastesag endnu engang (jeg fortæller dem hvad jeg synes om deres hastesager), og jeg sender den ind til reparation igen.

    Forbavsende nok, så får jeg en e-mail fra dem allerede efter 2 dage, der skriver, at de har sendt den tilbage... fordi de har testet computeren hos dem, og ikke har konstateret nogen fejl.

    Jeg ringer ind til dem og gør opmærksom på at de har sendt min bærbare tilbage og ikke har gjort noget ved den, selvom jeg stadig har konstateret en fejl. De siger, at fordi de ingen fejl har konstateret, så kan de ikke gøre noget, medmindre jeg konstaterer en fejl igen når jeg får den tilbage (og selvfølgelig gør jeg det - de har jo ikke rørt noget ved den, og den reparerer jo ikke sig selv). Ham jeg snakkede med denne gang var i øvrigt usædvanligt uhøflig.

    Jeg får den tilbage dagen efter, og den virker stadig ikke, som vi forventede. Jeg er lidt træt af det, og ringer ind igen... de fortæller mig, at de kan modtage den til reparation igen, men hvis de igen ikke konstaterer en fejl, så modtager jeg en regning.

    Nåja, det må jeg jo så bare klage over, hvis det skulle komme til det. Inden jeg sender den ind igen, kommer jeg dog i tanke om, at min mors bærbare også er fra Zepto - jeg prøver strømforsyningen til hendes bærbare, og ja, pludselig virker min bærbare igen.

    Altså har Zepto spildt ca. 2½ måned på et problem, der var så simpelt som en ny strømforsyning - og da jeg første gang havde den inde til reparation med dette problem påstod de jo, at de havde sendt mig en ny en. Altså må de jo have sendt mig en defekt strømforsyning. Hvis det ikke er uprofessionelt, så ved jeg ikke, hvad er.

    Jeg ringer ind og fortæller dem at jeg selv har fundet løsningen på mit problem (lol). De siger, at de kan erstatte strømforsyningen, hvis jeg sender den defekte ind. Det gjorde jeg i sidste uge, og jeg har i skrivende stund stadig ikke modtaget den. (Og det var en af grundene til at jeg ringede til dem i dag.)

    Tidligere i denne uge sker problemet jeg skrev om i denne tråd.

    Jeg ringer ind den ene dag, og de foreslår, at jeg bruger Windows XP-CD'ens reparationsfunktion. Ingen forbedring. Jeg bliver nødt til at ringe dagen efter for at fortælle dem dette, da de havde lukket efter jeg havde prøvet.

    Næste dag - de foreslår at jeg formaterer hele min bærbare. Bemærk - jeg havde mange ting liggende på den - brugbare ting - som jeg ikke kunne lave backup af. Jeg tog alt hvad jeg kunne, og formaterede. Efter at have installeret XP igen, kan jeg konstatere, at farverne på skærmen er tværet ud og opdateringshastigheden er langsom, lidt ligesom hvis jeg havde brugt en ældre version af en driver til mit grafikkort. Jeg prøver at installere den nyeste driver til min bærbare igen - jeg får samme problem med sort skærm efter XP-loadingskærmen. Så de har altså hastigt konkluderet at jeg skulle formatere, når det ikke engang hjalp på problemet... det synes jeg i øvrigt er lidt for dårligt.

    Så i dag har jeg ringet for at sige at intet virker, og nu må de tage den ind til reparation igen. Jeg mindede dem desuden lige om opladeren jeg burde have modtaget for godt en uge siden ("den skulle være på vej" ).

    Ja, jeg har haft mange problemer med Zepto de sidste 3 måneder.

    En kammerat jeg kendte havde også problemer med dem sidste år - jeg kender ikke til hele sagen, men der var kommet nogle sorte pletter på hans skærm. Han mente ikke selv, at han havde foretaget noget der kunne have skadet skærmen, men de nægtede alligevel at reparere det for ham - deres mening var, at det var selvforskyldt. Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvem der har ret i denne situation, men jeg er nu lidt tilbøjelig til at tro på min kammerat.


    Dark Kyo!
    Dark Kyo!

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 28-01-2009 17:14

    well Eagle... må sige til deres forsvar at du sagde den ikke modtog strøm... hvis de så har tested den med en anden form for strømforsyning end den der følger med, virkede den jo fint...

    men hvis en laptop ikke tager strøm ville et godt start sted være at kontrollere strømforsyningen da de ofte brænder af,

    og da du ikke havde oplyst der muligvis kunne havde været fejl i strømforsyningen, men i stedet i strøm modtagelsen troede de din strømforsyning virkede (højst sansynligt i hverfald).


    Eagle
    Eagle

    3
    Offline
    Level: 21 (Paragoomba)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 28-01-2009 17:21 - Redigeret 28-01-2009 17:23

    Jeg sagde til dem at det muligvis var strømforsyningen. Jeg sendte endda strømforsyningen MED min bærbare da den skulle til reperation for det problem. Så vidt jeg husker var det endda dem selv, der bad mig om at sende både min bærbare og min strømforsyning derind.

    En lille opdatering til min sag: Efter at jeg har sendt den til reperation i november, har jeg STADIG IKKE FÅET DEN TILBAGE.

    Jeg kontaktede dem efter at de havde haft den inde i 2 måneder (hvor de ikke har kontaktet mig overhovedet selvom de normalt lover ca. 15 dage til reperation!), og fortalte mig, at de ville sende mig en ny bærbar istedet. Efter 3 uger sidder jeg stadig tomhændet, og i de 3 uger har jeg rykket for den ca. 3 gange; i sidste uge fik jeg fortalt, at den skulle igennem nogle tests, og ville blive sendt fredag eller i starten af denne her uge.

    Efter at jeg stadig ikke havde modtaget noget kontaktede jeg dem igen i dag -- der var åbenbart gået noget galt da de testede den, og de kunne ikke engang give mig et svar på, hvornår jeg så ca. kunne forvente at få en ny maskine fra dem!

    Den korte udgave: De har altså haft den til reperation i ca. 3 måneder i alt, og det tog dem ca. 2 måneder at konkludere, at jeg skulle have en ny maskine, og jeg sidder stadig tomhændet!

    Jeg sidder og formulerer en længere mail til dem lige nu -- jeg er parat til at gå til aviserne eller Kontant med sagen.


    Lukas Skywalker
    Lukas Skywalker

    2193
    Offline
    Level: 25 (Kokiri)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 28-01-2009 17:31

    Basta kunne være grineren =D


    Malte Schmidt
    Malte Schmidt

    0
    Offline
    Level: 1 (Goomba)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 28-01-2009 17:42

    Jeg har selv en Zepto Znote 3415W, som jeg købte i april 2008. Først havde jeg nogle problemer med, at få betalingen igennem, men det kan lige så godt have været bankens skyld. Ellers har jeg haft nogle småproblemer her og der. Somme tider sent ud på aftenen bliver den meget langsom eller går helt i stå, så man bliver nød til at slukke den direkte på on/off knappen. Andre gange har den fucked midt i et spil, og af en eller anden grund kan jeg ikke spille HL2 på den.

    To af mine venner har den præcis samme model. Den ene oplever faktisk rimelig tit, at hans computer bare lukker fuldstændig ned lige pludselig. Den anden har haft den til reparation to gange.

    Så kan du jo selv bedømme, om det er det værd, trods den lave pris.


    Mic
    Mic

    292
    Offline
    Level: 16 (Space Pirate)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 28-01-2009 18:21

    Jeg har to venner som begge har Zepto-bærbarer og begge har haft problemer med dem (og de tilhørende tasker som begge mine venner har oplevet er gået i stykker i remmen). Jeg ved, at min ene ven har sendt sin til reparation, men så har jeg ikke fulgt den sag mere. Den anden får konstant blue screen of death bare han rykker bærbaren en lille smule. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor han ikke har sendt den til reparation endnu.

    Jeg ved i hvert fald at jeg aldrig vil handle hos Zepto.


    LinkTheWindWaker
    LinkTheWindWaker

    3026
    Offline
    Level: 22 (Ice Keese)

    0
    1ups givet

    #12 - Skrevet 05-02-2009 21:47

    Jeg har en Zepto Znote 3215W, som kører uden problemer. Jeg har dog aldrig været i kontakt med deres support, og den historie, Eagle har haft, er jo ligefrem grotesk (hvis du kommer i fjernsynet, må du huske at sige til!).


    Eagle
    Eagle

    3
    Offline
    Level: 21 (Paragoomba)

    0
    1ups givet

    #13 - Skrevet 05-02-2009 22:51

    Der bliver nok ikke en sag ud af det -- jeg har i al fald ikke lyst til at kontakte dem mere nu, da jeg endelig har fået en bærbar fra dem (som jeg fik i mandags).

    Burde i princippet klage over, at de har sendt mig en model med en mindre skærm end min forrige, men jeg har ikke umiddelbart noget mod det, så det går nok.


    LinkTheWindWaker
    LinkTheWindWaker

    3026
    Offline
    Level: 22 (Ice Keese)

    0
    1ups givet

    #14 - Skrevet 23-02-2009 22:04

    http://newz.dk/mange-klager-over-zeptos-service