N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvordan samler i?

Mr. Gimmick
Mr. Gimmick

1
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

Skrevet 01-09-2011 14:30

hej.

Nu er jeg selv stor fan af at samle NES spil i SCN udgaven og prøver at få alle dem der er udgivet. Og så vidt muligt gerne med æske og manual tilSmiley

Hvordan samler i?
Køber i bare alt i kan komme i nærheden af eller har i nogen
meget bestemte spil i går efter?
Har ikke selv opfattelse af at der er rigtig mange NES samlere i danmark men alligevel virker det som om der er mange om budet når der er gode pakker til salg rundt omkring Smiley

chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

1
1ups givet

#1 - Skrevet 01-09-2011 14:34

Jeg samlede en del engang men nu har jeg kun de spil jeg spiller og sælger når det er slut Smiley


ChronoSousa
ChronoSousa

12
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 01-09-2011 18:03

Samler til alle consoler, som er et stor arbejde... har mere end 25 forskellige consoler.

Men samler ikke på alle spil, Kun dem som jeg vil ha i min samling, resten sælger jeg.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 01-09-2011 19:06

jeg hamstrer spil som jeg kan lide.
Jeg ser på de spil jeg vil have. Kiger standen og design. Jeg vurderer hvor stort et most det er at spille for mig, og til sidst forhandler jeg en pris.
Gamle diskette spil til bl.a. windows gir jeg sjældent mere en en flad femmer for, mens jeg kan finde på at give en del mere for spil jeg virkelig vil have.
Nes har jeg kun en meget lille "samling" af.
Når jeg skal finde et spil der er noget for mig, kiger jeg først en gang på ryet. F.eks. spil som er kendt for noget. Et spil som avgn har andmeldt er som oftest en advarsel, men nogen af dem er så dårlige at de skal ejes, og nu har jeg 2 topgun spil Smiley
Andre gange er det box art. Nogen spil har udsedvanelige covers (grimme, som kønne) og derfor kan jeg finde på et køb, ellers ryet (carmagedon, nærmest bandlyst på grund af den stemning der var i spillet). Et spil jeg kun vil spille og som jeg syntes har kedelig boxart, køber jeg som oftest uden noget til. For at spare penge Smiley
Så kan det være af nostalgiske orsager. Generhvervelse af spil jeg har lånt som barn.


gumphfy
gumphfy

0
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 01-09-2011 19:58

Jeg køber det jeg vil have. Har ikke rigtig nogle bestemte titler jeg går efter, det er bare hvad der nu dukker op på nettet eller andre steder.
Fordi jeg er sælger, har jeg kommet på rigitg mange markeder i løbet af sommeren, her finder man tit gode deals på både spil og konsoller.
Bl.a. fandt jeg en mega drive med all kabler 1 controller samt 2 spil for en 50'er. Så skulle man da være et skarn, hvis man sage nej tak til sådan et tilbud.


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 01-09-2011 22:23

Jeg er selv samler, men jeg køber ikke bare alt, hvad jeg får øje på. Plejer at have en liste liggende på computeren med interessante titler, som jeg så ender med at købe.

Af ældre spil [N64, GBA etc.] går jeg meget op i at have både æske og manual med i samlingen, selvom det kan være en stor udfordring at finde dem til salg.

Hvis jeg kommer til at købe et spil, jeg alligevel ikke bryder mig om, plejer jeg at sælge det. Dette sker dog meget sjældent. Jeg ser ingen grund til at have et spil liggende, som jeg ikke har haft gode stunder med. Alle titler i min samling er således spil, som jeg kan lide.


Nikra
Nikra

32
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 01-09-2011 23:57

Jeg samler udelukkende på GC spil. Og kun PAL spil med box og manual. Jeg holder mig dog fra amerikanske sportsspil som NHL, NBA, NFL og hvad de ellers hedder. Faktisk alle sports grene der ikke er racing.


CAPTAIN N
CAPTAIN N

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 26-09-2011 13:17

Jeg køber for det meste kun spil som har fanget min interesse, til gengæld køber jeg dem altid med både æske og manual til.

Dog er det sjældent jeg rent faktisk får spillet dem da jeg har svært ved bare at nå de aktuelle spil på markedet

Smiley


Optimus Prime
Optimus Prime

9
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 31-03-2012 19:34

Jeg samler på spil til alle Nintendos konsoller, dog kun spil som jeg finder spændende og der skal være kasse og manual til!
Der er visse spilserier som jeg bare må eje alle spillene af som feks Mario og Zelda.
Spil til SNES og N64 er nok der hvor min største interesse ligger, men falder jeg over et spændende NES spil i rigtig god stand og til en rimelig pris, så siger jeg da ja takSmiley
Jeg har også en ønskeliste med spil som jeg synes mangler i min samling!


m1chelsen
m1chelsen

177
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 03-12-2013 23:55

Jeg har siden jeg startede med at samle, samlet på tværs af samtlige platforme. Af og til har jeg haft en periode, hvor jeg fokuserede mere på en maskine frem for de andre, men fælles har hele tiden været at jeg havde målet om at få fat i "samtlige konsolspil" Smiley

Når jeg derfor har anskaffet spil, har jeg kun gået efter de spil jeg gerne ville have, og som så interessante ud for mig. Men når jeg kom i nærheden af en bundle, som indeholdte diverse spil som jeg ikke interesserede mig for, har jeg alligevel valgt at beholde dem i min samling, netop med formålet, at jeg en dag skal have alle spil Smiley

Efter at jeg har rundet over 1000 spil i samlingen - samt konen synes at vores soveværelse er en anelse uromantisk? -har jeg valgt at fokusere på et mindre delmål. Jeg har valgt at rette fokus imod at anskaffe et komplet PAL N64 sæt, eftersom det er i en overkommelig størrelse (243 titler).

http://www.youtube.com/watch?v=vab6XNMQ2j8

Valget stod faktisk mellem at gå efter et komplet PAL N64 bibliotek, eller et komplet PAL Dreamcast bibliotek (Mener det er 217 titler?). Jeg synes dog cartridges er så lækre, så valget faldt på N64, dog har Dreamcasten stadig en lille plads i fokusområdet Smiley


Iampsimon II
Iampsimon II

260
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 04-12-2013 07:55

Jeg kan godt lide at samle GB, GBA, NDS og jeg elsker at samle assesories til håndholdte konsoller. Det er sjælden at jeg køber på internettet, jeg går mest til loppemarkedet og håber på at der er nogen spil. Jeg kan bedere lide loppemarkedet fordi priserne er meget lavere. , go man kan få nogle ret fode deals. Jeg tager også meget i genbrugsbutikker, men det er sjældent de har noget, og hvis de har noget, er det mest nogle ps2 spil, og dem samler jeg ikke.


ThePatrickBay
ThePatrickBay

8080
Offline
Level: 33 (Hammer Bro)

1
1ups givet

#11 - Skrevet 04-12-2013 11:46

Eftersom Nintendo 64 er min yndlingskonsol (og den jeg voksede op med), går jeg efter at få fat i samtlige PAL N64-spil. Jeg er ikke nået så langt, men er da på omkring 40 titler lige nu!


Sumpe
Sumpe

2
Offline
Level: 7 (Korok)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 04-12-2013 12:03

Jeg er vokset op med gameboy og snes. Mit mål er en komplet pal gameboy samling, men jeg samler også på spil fra nes, snes, mega drive, gamecube osv, hvis der er spil jeg gerne vil spille. Jeg køber det fleste af mine spil på dba, gulgratis, qxl og engang i mellem på loppemarkeder.


AND
AND

542
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 04-12-2013 14:12

Jeg samler hovedsagligt på N64-titler da det også er min favorit-konsol Smiley Men både SNES, Gamecube, GBA, GB og Wii har interesse (og naturligvis Wii U!). Jeg bruger mest n-club og brugtespil.dk - men det lyder jo som om at loppemarkeder er vejen frem, så det kunne være at man skulle prøve det Smiley

Jeg vil lige indskyde, at jeg synes at Virtual Console er en virkelig nice måde at samle på - med mindre man er helt vild med originale formater, kasser og manualer og sådan noget, så er VC bare meget billigere og nemmere og udvalget er jo efterhånden rigtig godt, i hvert fald på NES og SNES.

Jeg kunne godt finde på at investere i en NES i fremtiden (eneste stationære nintendo-konsol, som jeg ikke ejer) - primært for at få de gamle Disney-spil (ducktales, rescue rangers, etc.) som jo desværre ikke ligger på VC og åbenbart heller ikke kommer til det lige foreløbig, men da mange af de titler også er ret bekostelige typisk, så er det helt klart ikke noget der ligger lige for - og heller ikke noget, som jeg vil prioritere højt.


m1chelsen
m1chelsen

177
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 14-12-2013 23:01

Jeg har lige noteret mine tanker og mål ned i korte træk, med hensyn til min jagt på det komplette N64 PAL sæt Smiley

Disse kan læses på min blog:
http://konsolting.blogspot.dk/2013/12/n64-pal-samlingen-i-billeder-45-50-ud.html


anthi
anthi

153
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 15-12-2013 13:12

Jeg går egentlig bare efter de ting, der kunne være fede at have. Dvs. Zelda spillene, Mario spillene og de andre klassikere. Og så er der måske kommet et eller to af de mere sjældne spil med også - bare fordi det er sjovt Smiley

Alt jeg har, er købt over nettet. Jeg har sørget for at støde på gode tilbud ved at have en app kørende på min telefon, der vibrerede ved nye annoncer, så jeg kunne få så mange ting som muligt - så billigt som muligt Smiley