Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo Magasinet

Gissel
Gissel

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 17-09-2007 14:11 - Redigeret 17-09-2007 17:33

Efter at have læst en tråd i Zelda forumet, så fik jeg helt lyst til at læse i mine gamle nintendomagasiner. Det første jeg fandt frem var fra novenber 1993, det første der faldte mg i øjene var prisen, den var sgu på 25kr! - hvilket var meget for et blad den gang, hehe, mine turteles tegneserier kostede i hvertfald kun omkring 10 -15kr så vidt jeg husker.
Men ja ja, nok om det!
Det der fangede mig mest var brevkassen, eller rettere "Box Mario," her kunne man stille massere af spørgsmål, og så ville nintendo magasinet forsøge at svare på dem.
Det var rigtig mange gode, sjove og dumme spørgsmål, men de sjoveste var faktisk dem hvor magasinet havde givet et rigtig dårligt svar, eller måske endda et helt forkert.
Her er de 3 bedste, efter min mening:

1. Kommer Street fighter-spillet til game boy?
Svar: Nej.
-ret tosset da man kort tid efter finder street fighter til game boy.. Så kunne man da have svaret "det ved vi ikke med sikker hed," som de skrev til så meget andet.

2. Kommer Game boy'en med farver?
Svar: NEJ!
-slap af, det var jo bare et lille sødt spørgsmål. Det er lidt sjovt at de nærmest råber nej, nå man nu, dagen i dag, spiller flot 3d grafik med farver på sin gameboy.

3. Jeg har hørt, at man kan få en dims til gamboy'en som kan få den til at spille på fjernsynet. er det rigtig?
Svar: Ja, game boy'en kan godt kobles til fjernsynet, men det er en ret vanskelig, tekninsk affære.
-Skulle svaret ikke have været, "skaf dig en super gameboy til din snes"?


Er I faldt over andre sjove artikler, udtalelser m.v., så post dem her.

Wii nr.: 5864 9284 4860 1650
Ploek
Ploek

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 17-09-2007 14:29

dejlig nostalgisk tråd!
har stadig mit eksemplar af det aller første!
Det er nok ved at have en værdi af ca 2,50 kr! Smiley



Justaway
Justaway

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 17-09-2007 16:42 - Redigeret 17-09-2007 16:43

godt med stavefejl Smiley just the way I like it!
hehe nå men on-topic så så jeg faktisk en artikel i BT hvor der stod at nintendo ikke var særlig bruger venlig fordi at de altid laver nye konsoller og spillene fra den forrige konsol ikke passer til den..Smiley

og hvor meget er det lige nintendo magasinet koster nu? hehe


Gissel
Gissel

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 17-09-2007 17:39

-Tjaaa, det er jo direkte noget pis at sige. Nintendo følger da bare med tidens, og dens teknik, - ligesom både xbox og playstation..
Og ja, wii'en er da den bedste af de nye konsoller til at afvikle de gamle spil, deter i hvert fald hvad jeg har hørt.


Ja ja, i dag er nintendomagasinet gratis, men det er nu også langt fra ligeså godt som det var i sin tid. Et betalings-blad er nu bare (oftets) bedre.


madjor
madjor

543
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 17-09-2007 17:39

Så har jeg bladret lidt i mine eksemplarer af Nintendo-magasinet. Og der er virkelig tale om et herligt blad, som jeg selvfølgelig havde abonoment på dengang tilbage i starten i 1990'erne Smiley

I nr. 3 fra den 29. marts 1994 stilles der følgende spørgsmål i Box Mario:

Q: "Findes eller kommer Super Punch Out til Super Nes?"
A: "Nej, desværre"

Hmm... Så vidt jeg husker så udkom det alligevel Smiley Men det er jo også så nemt at sidde og være klog 13 år senere Smiley

Jeg elsker ihverftfald det blad Smiley


Gissel
Gissel

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 17-09-2007 17:41

Hehe, jamen det er det da. Men det er nu også ret sjovt.


madjor
madjor

543
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 17-09-2007 17:45

Hehe... Det har du helt ret i! Så her kommer der lige endu en lille sjov ting fra Box Mario Smiley

Nintendo Magasinet nr. 4 28. november 1991:

Q: "Hvordan kommer man til Bane 4 i Blaster Master?"
A: "Alle oplysninger om Blaster Master står i instruktionsbogen"

Hmm... Sikken hjælp Smiley Mon ikke han nåede til Bane 4 med det samme Smiley


Mecha_tails
Mecha_tails

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 17-09-2007 17:52

En Nasty Brevkasse mand der svarer på spørgsmålene Smiley!!


madjor
madjor

543
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 17-09-2007 18:02

En af de ting jeg glædede mig til når mit Nintendo Magasin dumpede ind af brevsprækken, var Tips & Tricks sektionen Smiley

Så her følger der lige lidt Tips & Tricks:

Konami-koden: op, op, ned, ned, venstre, højre, venstre, højre, B, A, start

Denne kode kunne anvendes i mange af Konami's spil dengang. Bl.a. i Probotector og Gradius Smiley


Platon
Platon

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 17-09-2007 18:42

Haha, hvor underholdende at læse, og sikke et røvhul der besvarede spørgsmål. Sådan har det vist altid været tilbage "dengang" hvis man ser The Angry Video Game Nerd's anmeldelse af Nintendo Power, det engelske Nintendo blad som har været at savne længe!!! Herhjemme, da det er virkeligt godt og fyldt med informationer, så kan dem der besvare spørgsmål i brevkassen godt nok være nogle dumme nogen.


Justaway
Justaway

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 17-09-2007 18:53

madjor skrev:
Så her følger der lige lidt Tips & Tricks:

Konami-koden: op, op, ned, ned, venstre, højre, venstre, højre, B, A, start

Denne kode kunne anvendes i mange af Konami's spil dengang. Bl.a. i Probotector og Gradius Smiley


ja det er en skam at den slags koder ikke findes i de nye spil TT__TT


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 17-09-2007 19:49

Platon skrev:
hvis man ser The Angry Video Game Nerd's anmeldelse af Nintendo Power, så kan dem der besvare spørgsmål i brevkassen godt nok være nogle dumme nogen.


Ja, især:
Spørgsmål:
Uh, nice names guys.
Super Mario 64
Super Mario Kart 64
Doom 64
Megaman 64
(og en masse andre)
Well, i will not say that i'm mad, but u guys could at least put some effort into the names of the games.
Svar:
So you're saying that you wouldn't like our new plan to rename the magazine, Nintedo Power 64? Smiley


Tupiaz
Tupiaz

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 18-09-2007 19:09

BoBoGinBerry skrev:
godt med stavefejl Smiley just the way I like it!
hehe nå men on-topic så så jeg faktisk en artikel i BT hvor der stod at nintendo ikke var særlig bruger venlig fordi at de altid laver nye konsoller og spillene fra den forrige konsol ikke passer til den..Smiley

og hvor meget er det lige nintendo magasinet koster nu? hehe



Det er jo så faktisk rigtigt!

Af en eller anden grund kan du kun spille advance spil på ds'en, ikke alt før det. Derudover er gameboy franchiesen den eneste nitendo produkt (udover wii og GC) som hænger sammen. Ps3 kan tage 2 generationer tilbage. Wii kan en, og det er selvom nitendo har været på market godt og vel ti år før sony. Den eneste grund til at nitendo ikke gik til cd, fordi de altid har været så skide paranoide med at miste spil, at de vil tage et produkt der kunne kopiere for let, Det betød så at N64 spillene var ekstrem dyrer da case fremstilling er/var(det bruges jo ikke mere) end cd fremstilling. Så istedet for at give nitendo kunder et produkt der gav billige spil, tog man det hvor pirat kopering var sværre. Jeg beslutte mig for ikke at købe en n64, men en ps. Fordi det var på cd, ikke fordi jeg ville have brændte spil (fik hellere aldri en chip), men fordi det simpelthen fordi det var sejere, plus at spillene var alt for dyrer til n64. langt de fleste spil kostede jo 600 kroner selv flere år efter. Det har nitendo også været dårlige til. At sætte deres produkterne, og det skyldes at nitendo kun satser på gaming industrien, så alt de laver skal give overskud. Hvor imod sony og ms sælger deres konsoler med underskud for så at tjene på spillene.


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 18-09-2007 19:36

Det kan godt være der er noget om det med at de ikke kunne spille de forrige spil... men den første populære maskine der kunne det var vel egentlig PS2... (skal lige siges jeg ikke er helt sikker da jeg ikke har 100% styr på Sega's konsoller)
Og hvis nintendo skulle lave en konsol der skulle spille N64 spil igen så ville det kræve at de fortsatte med casetterne...
Giver det mening?


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 18-09-2007 19:39

Nej.
Og det er nemlig lige det jeg ikke kan forstå dem i:
Man laver da ikke en seperat boks til at sætte kassetter i, på en konsol der bruger CD'er/DVD'er/etc. ?


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 18-09-2007 20:11

Og jeg vil lige fortsætte min indlæg. De eneste konsoller der har kunnet og kan spille spil fra tidligere konsoller er dem med disc.
Og da PS1 først kom da den teknologi var udviklet og Sony iforvejen producerede cd'er er det da ikke underligt at de bruger disce.
Nintendo derimod er ikke et firma der har udviklet discmans osv. og det var deres samarbejde med sony der skulle have lavet en opdateret snes med disc (AKA PS1 idag).
Hvis i vil have en gamecube som kan spille alle casette spillene så skulle den altså være en hel del større.