Skrevet 27-10-2007 03:42 - Redigeret 27-10-2007 04:08
Detter er i mangle på bedre overskift som ikke ville blive cuttet, en mere passene overskift ville nok være:#1 - Skrevet 27-10-2007 09:23
det var måske en fejl det med at de ikke brugte cd'er.. men det var ikke pga det med piratkopier..#2 - Skrevet 27-10-2007 10:20
Sankiros skrev:
det var måske en fejl det med at de ikke brugte cd'er.. men det var ikke pga det med piratkopier..
har du spillet på en ps1?? så ved du også at loading tiden er syg oven i hovedet.. jeg har uden pis siddet i 6mins og 24sek og set på en loading screen.. ja jeg tog tid ... Nintendo og Sony startede med at lave et projekt sammen, en konsol der kørte på cd'er... Nintendo eller sony baillede.. jeg har hørt begge versioner.. den ene er at Nintendo gik fordi de ikke ville lave det med cd'er alligevel når de så hvor lang loading tid der var, og den anden version er at sony sked Nintendo op af ryggen og stjal ideer og så videre (HOST det ville ikke være første gang) for at være ærlig er jeg ikke sikker på at nogen af dem er sande..
men ligemeget hvorfor de ikke lavede det med cd'er så var det måske en fejl.. personligt mener jeg stadig at N64 er en af de bedste konsoller der nogensinde har været og ps1 når den ikke til sokkeholderne (hvis en konsol har sådan nogle )
Helt enig.. Det var en super fed følelse at bare gå i gang med at spille, når alle andre skulle vente på at lortet loadede færdigt..
Som jeg husker det, så var det enda noget af det Nintedo var kendt for..
Måske kunne nintedo have solgt mere..
JA! Det var noget pis at FF serien røg..
Men det har måske været med til at udvikle nintendo mod det de er i dag.. En smule modgang kan vendes til endnu hårdere arbejde mod at gøre noget revolutionerende som vi kan se..
#3 - Skrevet 27-10-2007 11:34
undskyld, men jeg synes N64 var fint med at have cartridges og hvor står det henne at FF7 og/eller andre titler kun blev lavet til PS1 pga. nintendo fravalgte CD mediet? så længe jeg ikke har læst at der står "årsagen til FF7 kom til ps1 var pga. nintendos valg af medie"#4 - Skrevet 27-10-2007 11:40
Hadede Catridgene og æskerne de kom i, de blev smadret for hurtigt, og på grund af Catridges var meget dyrere at producere var det ik unormalt at et N64 spil kom op i 600-700kr ....#5 - Skrevet 27-10-2007 11:51 - Redigeret 27-10-2007 11:52
Problemmet med N64 var at der ikke kunne være mere end 64MB på sådan et Catridge .. derfor kunne spillene ikke indholde CGI film osv ..og spil til PS1 kunne lægge på flere CD'ere .. der var aldrig noget N64 spil på 2xCatrigde..#6 - Skrevet 27-10-2007 12:14
pladsen på et cartridge er lavt, men tror stadig godt på det er muligt at lave et spil hvori du kan skifte under spillet. og FF7 kunne jo sagtens blive lavet uden CGI film og i stedet bruge grafikken fra spillet til at lave scener.#7 - Skrevet 27-10-2007 12:26 - Redigeret 27-10-2007 12:26
Heh .. Square og Nintendo blev meget uvenner efter 6'eren til SNES .. kan ikke huske hvad det var .. men der var jo en Tech demo med FF6 til N64 .. men de blev så gode venner i 2001-2002 eller sådan noget..#8 - Skrevet 27-10-2007 12:53
Grunden til at playstation blev lavet var at sony og nintendo gik sammen om at lave en konsol der kørte på cder. Aftalen gav også sony ret til at bruge nintendos figurer som mario og zelda. Men projektet blev droppet og sony gik over til phillips og lavede den forfærdelige CD-I med de rædselsvækkende zelda spil og marios hotel m.m. Cd-ien solgte ikke så godt så Sony besluttede at bruge teknologien til at lave playstation. Final fantasy 7 kom til playstation på grund af prisen på høj kapacitets cartridges var meget højere end prisen for cd'er. Det var en af de ting Squaresoft reklamerede med i deres slogan for final fantasy 7, det var noget i stil med "only kids uses cartridges, cds are the future".#9 - Skrevet 27-10-2007 12:56
Den største fejl er helt sikkert at de udgiver spillene forskudt. Det gør at den hype der oprindeligt var omkring spillene forsvinder, jeg skrev faktisk et læserbrev til et dansk spilmagasin omkring det her er brevet:#10 - Skrevet 27-10-2007 17:15 - Redigeret 27-10-2007 18:38
Det vil jeg nu ikke mene, europa som typisk for spillene sidst, er dem som tit køber flest eller næste flest af den givene konsol, plus vi også køber bunker af spil, netop derfor, fordi vi alligevel køber det og konkurence ikke er så stor (sony har sidet solidt på det her over, i usa kæmper sony med ms og i japan med nintendo). Ergo vi får ting senere fordi vi køber ufattelige meget og der ikke er helt den samme konkurence. Derudover kom halo vist en da senere her, AC kommer 1 dag senere i europa end i usa. Derudover glemmer du at spillet skal oversættets til tysk,fransk, måske enda dansk svens og norsk, lave nye manualer ect. Dette tager tid.Sankiros skrev:
det var måske en fejl det med at de ikke brugte cd'er.. men det var ikke pga det med piratkopier..
har du spillet på en ps1?? så ved du også at loading tiden er syg oven i hovedet.. jeg har uden pis siddet i 6mins og 24sek og set på en loading screen.. ja jeg tog tid ... Nintendo og Sony startede med at lave et projekt sammen, en konsol der kørte på cd'er... Nintendo eller sony baillede.. jeg har hørt begge versioner.. den ene er at Nintendo gik fordi de ikke ville lave det med cd'er alligevel når de så hvor lang loading tid der var, og den anden version er at sony sked Nintendo op af ryggen og stjal ideer og så videre (HOST det ville ikke være første gang) for at være ærlig er jeg ikke sikker på at nogen af dem er sande..
men ligemeget hvorfor de ikke lavede det med cd'er så var det måske en fejl.. personligt mener jeg stadig at N64 er en af de bedste konsoller der nogensinde har været og ps1 når den ikke til sokkeholderne (hvis en konsol har sådan nogle )
Så vidt jeg ved var det pga. pirat kopering, det også derfor at gamecuben kom på de små disk istedet for normale dvd'er.
Nintendo smuttede til fordel for phillips hvilket skabte kæmpe ballade i japan, da japanske firmaer burde arbejde samme ikke bekrige hinaden, i sidste ende blev det med phillips ikke til noget, sony valgte så senere hen at gå videre med den ide de havde startede med nintendo, og efter som nintendo alligevel valgte at gå helt andre veje, var det sådan set ikke at stjæle, især ikke når de selv var med i projektet.
http://www.gametrailers.com/player/23449.html
Lige under billedstribe 4
http://www.gamereactor.dk/artikler/66885/Resident+Evil/
"Omtrent samtidig med at Code: Veronica blev udsendt, viste Capcom de første billeder af Resident Evil Zero frem. Spillet blev annonceret til Nintendo 64, en platform, der ikke tidligere havde huset et originalt Resident Evil-spil, men som altså pludselig skulle til det. Desværre for Nintendo var gyserserien ikke ligefrem let at presse ned i cartridge-form, så projektet blev droppet, og det blev først genoplivet, da Nintendos GameCube så dagens lys. I et interview med Dengeki forklarede Mikami grunden til at projektet blev droppet:"
"Det var gået hen og blevet alt for svært at få tingene ned på det lille cartridge. Vi snakkede indgående med Nintendo om problemerne forbundet med udviklingen og kom frem til at Resident Evil Zero ikke ville være et økonomisk bæredygtigt projekt på Nintendo 64. Kort tid efter denne beslutning annoncerede Nintendo GameCube, og så genoptog vi arbejdet på spillet."
Nu pjeler gamereakor at have tjek på deres ting, omend deres nyheder i blandt er en dag eller to gamle. Så hvis citatet er korrekt, hvilket jeg regner med, kan ikke se hvorfor gamereaktor skulle lyve om det. Så har det nok ikke været den eneste hændelse.
Tilførsel:
Taget fra wiki, og ja jeg ved alle kan skrive der, men finder olysningen relavant og rimelig korrekt, og nej har ikke selv skrevet det.
"During the 32/64-bit era, Nintendo made the decision to make the N64 a cartridge based system like its predecessors. Publicly Nintendo defended this decision on the grounds that it would give games shorter load times than a Compact Disc (and would decrease piracy)."
Som jeg sagde, cardige er svære at skabe kopiere af, og det har udentvivl været noget nintendo selvfølgelig har haft i overvejelse. Derudover har tiden vist at cardige ikke var vejen frem. Det er faktisk tankevæggene at nintendo har været på market siden slut firserne, mens sony kun har været her siden mid halfemserne, alligevel kan sony mønstre en BC på en generation mere, på trods af at nintendo har været på 2 mere.
"It also had the dubious benefit, however, of allowing Nintendo to charge higher licensing fees, as cartridge production was considerably more expensive than CD production."
Som jeg også nævnte i første post, kan det også være med til at skræmme kunder væk (jeg valgte ps i sin tid, på grund af ps havde cd, det virkede bare mere voksent, og jeg var den gang en knægt på 14 som ville være sej og voksen (at jeg så ikke var det, er noget helt andet)).
Da det sidste stykke ikke giver nogen engtlige eksempler, men blot konkludere at der var firmaer som valgte nintendo fra af den grund. Og pladsen betød altså noget ff7 flydte 4 cd'er, gad vide hvor mange cardige det skulle ahve været på.
#11 - Skrevet 29-10-2007 07:52
En bruger postede dette indlæg i mit forum:#12 - Skrevet 29-10-2007 07:59
Hyuuga skrev:
Problemmet med N64 var at der ikke kunne være mere end 64MB på sådan et Catridge .. derfor kunne spillene ikke indholde CGI film osv ..og spil til PS1 kunne lægge på flere CD'ere .. der var aldrig noget N64 spil på 2xCatrigde..
Det var også pisse dyrt at lave spil på Catridge til N64'eren .. efter hvad jeg kan huske var der også nogle spil der kostede 600-700kr når de kom til danmark..
Og som Benno siger .. så var det Nintendo der backstabede sony .. også valgte sony så at lave Playstation .. haha så man kan jo sige at Nintendo faktisk selv er skyld i at de er blevet pwned de sidste 2 generationer xD
Næh, men der var alligevel et N64 spil på 2x cd rom! Nemlig Resident Evil 2
#13 - Skrevet 29-10-2007 09:54
Glem nu heller ikke at Nintendo rent faktisk var i gang med at udgive en add-on til N64 med CD-ROM men det udkom vidst kun i japan så vidt jeg husker.#14 - Skrevet 29-10-2007 14:03 - Redigeret 29-10-2007 14:13
Gradius skrev:
Glem nu heller ikke at Nintendo rent faktisk var i gang med at udgive en add-on til N64 med CD-ROM men det udkom vidst kun i japan så vidt jeg husker.
Ja, den hed DD64, og brugte floppy-disks...
Desværre kom 'DD' åbenbart til at stå for 'Dead as a Dodo' udenfor Japan.
Fandt et DD64 videoklip på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6bP5754i1kM
#15 - Skrevet 29-10-2007 18:20
kai666 skrev:
En bruger postede dette indlæg i mit forum:
"That the name "Playstation" was copywrited to Nintendo, as Sony and Nintendo was designing a cd drive for the SNES. unfortunatly Sony and "Nintendo" had a dissagrement and they went on to make the Playstation... Nintendo then sued Sony for 6 million! in 2000"
Mener helt bestem at navnet Playstation oprindeligt var Nintendo's
Det kan man jo diskutere frem og tilbage, desuden var sony med i projektet, så det er for mig sådan lidt påstand mod påstand.