Skrevet 13-10-2011 20:14 - Redigeret 25-09-2012 21:59
.#16 - Skrevet 13-10-2011 22:42 - Redigeret 13-10-2011 22:43
Alexander Brock Petersen skrev:
[citat]Dead Cheese skrev:
Tvungen (læs: scriptet) backtracking er helt andet fænomen og det er lamt. Så vidt jeg kan forstå er det med i Skyward Sword. Grunden til at en udvikler kan finde på at tvinge spilleren til at backtracke er for at skjule, at spillet slet ikke har særlig megen content. Det er et cheap forsøg på at få spillet til at føles større og længere, men det er bare ren genbrug - kedeligt genbrug.
backtracking er da også bare ren genbrug hvis det er for at lvl op ? kan da ikke se der er nogen stor forskel der ?
Og jeg kan godt forstå nogle udviklere ikke vil lave en kæmpe verden med en milliard ting at lave for hvis over halvdelen (inkl mig selv) bare tæsker igennem hovedhistorien i spil og sjældent bruger tid på andet. Så er det jo for dem spildte kræfter hvis ingen bruger tid på det. Så er det nemmere at lave spillet med enkelte veje og muligheder for så kommer man hele vejen rundt og alt som udviklerne har brugt tid og penge på faktisk bliver afprøvet af forbrugeren (ikke kun Zelda men generelt)
hvorfor skriver jeg som et citat ?
#17 - Skrevet 13-10-2011 22:51
Synes du, det er i orden, at udvikleren guider dig rundt i de samme gamle baner i stedet for at vise dig noget nyt, bare fordi de ikke gad at lave en mere omfattende spilverden?#18 - Skrevet 13-10-2011 22:55
nogle gør det måske af dovenskab mens andre gør det fordi de synes det giver mening Man skal ikke altid male fanden på væggen fordi det ikke passer ens egen næsetip#19 - Skrevet 13-10-2011 23:02 - Redigeret 13-10-2011 23:03
chessr skrev:
Man skal ikke altid male fanden på væggen fordi det ikke passer ens egen næsetip
Selvfølgelig skal man da det. Det er vores penge, ikke Nintendos. Og netop af den grund køber jeg for første gang ikke et Zelda-spil for nyt af. Det er min måde at sige "ikke tilfreds" på.
Derudover virker det ret anti-rationelt, at du tager hensyn til udviklernes velvære (at udviklingsprocesen ikke skal være for håd) og ikke din egen (nyt content), men det er selvfølgelig op til dig. Jeg tvivler dog på, at majoriteten af markedet agerer på samme måde.
#20 - Skrevet 13-10-2011 23:22
hvor tolker du at jeg tager hensyn til deres velvære osv. ?#21 - Skrevet 13-10-2011 23:45 - Redigeret 13-10-2011 23:46
Hej, jeg synes at de fleste Zelda spil er nogle vildt fede eventyrspil.#22 - Skrevet 14-10-2011 08:25
Jeg så lige denne her gameplay video fra Ancient Cistern i SS.#23 - Skrevet 14-10-2011 10:19 - Redigeret 16-10-2011 19:30
I dag eller lørdag vil jeg prøve at vise character sammenhængenge mellem de forskellige "links" der har været.#24 - Skrevet 14-10-2011 13:52 - Redigeret 14-10-2011 13:52
Det lyder cool, Dead Cheese, selvom der ikke er nogen tvivl om, at Classic Link er det bedste og mest neutrale valg:#25 - Skrevet 14-10-2011 14:00
Noget jeg aldrig har forstået, var kristendommen den foretrukne religion i LoZ og AoL?#26 - Skrevet 14-10-2011 14:11 - Redigeret 14-10-2011 14:23
LoZ og AoL hænger jo sammen, så det må være i begge.#27 - Skrevet 14-10-2011 14:31 - Redigeret 14-10-2011 14:32
Tjah, kan godt se hvad du mener. Jeg synes nu OoT's artstyle formåede at være rimelig neutral og også Zelda-like. Den største forskel synes jeg ikke at være i, at den blev mere manga, mere at det var en mere realistisk vestlig form for manga. For synes også at artworket til de originale spil er mangaagtig - det er stadigvæk japansk, trods alt.#28 - Skrevet 14-10-2011 14:34 - Redigeret 14-10-2011 14:34
Er det officielt det der?#29 - Skrevet 14-10-2011 14:37
Jeg ved det er officielt - ellers må du modbevise mig. Jeg skal ikke kunne sige hvornår det er lavet. Men lige meget om det er lavet før eller senere, så synes jeg at et Zelda i den artstyle ville være fed nok. Ikke for farverig, ikke for mørk, ikke for mange underlige japanske elementer, mere vestligt orienteret med et japansk præg.#30 - Skrevet 14-10-2011 14:40 - Redigeret 14-10-2011 14:43
Jeg kan ikke se, hvad der er galt med Skyward Swords artstyle.