Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alt om Zelda

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 13-10-2011 20:14 - Redigeret 25-09-2012 21:59

.

chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 13-10-2011 22:42 - Redigeret 13-10-2011 22:43

Alexander Brock Petersen skrev:
[citat]Dead Cheese skrev:

Tvungen (læs: scriptet) backtracking er helt andet fænomen og det er lamt. Så vidt jeg kan forstå er det med i Skyward Sword. Grunden til at en udvikler kan finde på at tvinge spilleren til at backtracke er for at skjule, at spillet slet ikke har særlig megen content. Det er et cheap forsøg på at få spillet til at føles større og længere, men det er bare ren genbrug - kedeligt genbrug.



backtracking er da også bare ren genbrug hvis det er for at lvl op ? kan da ikke se der er nogen stor forskel der Smiley ?
Og jeg kan godt forstå nogle udviklere ikke vil lave en kæmpe verden med en milliard ting at lave for hvis over halvdelen (inkl mig selv) bare tæsker igennem hovedhistorien i spil og sjældent bruger tid på andet. Så er det jo for dem spildte kræfter hvis ingen bruger tid på det. Så er det nemmere at lave spillet med enkelte veje og muligheder for så kommer man hele vejen rundt og alt som udviklerne har brugt tid og penge på faktisk bliver afprøvet af forbrugeren (ikke kun Zelda men generelt)

hvorfor skriver jeg som et citat ? Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 13-10-2011 22:51

Synes du, det er i orden, at udvikleren guider dig rundt i de samme gamle baner i stedet for at vise dig noget nyt, bare fordi de ikke gad at lave en mere omfattende spilverden?


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 13-10-2011 22:55

nogle gør det måske af dovenskab mens andre gør det fordi de synes det giver mening Smiley Man skal ikke altid male fanden på væggen fordi det ikke passer ens egen næsetip Smiley

Jeg tænker ikke over om jeg ser noget genbrug tror jeg Smiley
Jeg er nok bare mere tilgivende af natur Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 13-10-2011 23:02 - Redigeret 13-10-2011 23:03

chessr skrev:
Man skal ikke altid male fanden på væggen fordi det ikke passer ens egen næsetip


Selvfølgelig skal man da det. Det er vores penge, ikke Nintendos. Og netop af den grund køber jeg for første gang ikke et Zelda-spil for nyt af. Det er min måde at sige "ikke tilfreds" på.

Derudover virker det ret anti-rationelt, at du tager hensyn til udviklernes velvære (at udviklingsprocesen ikke skal være for håd) og ikke din egen (nyt content), men det er selvfølgelig op til dig. Jeg tvivler dog på, at majoriteten af markedet agerer på samme måde.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 13-10-2011 23:22

hvor tolker du at jeg tager hensyn til deres velvære osv. ?

jeg skriver bare jeg nok er mere tilgivende og ikke så krævende. Jeg vil bare underholdes Smiley jeg har bare ikke en masse ideer i mit hoved hvad der er et rigtigt spil inden for et kendt navn Smiley Jeg spiller det jeg nu engang får serveret hvis jeg synes det er interessant ud. Der er vi vel alle ens ?





M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 13-10-2011 23:45 - Redigeret 13-10-2011 23:46

Hej, jeg synes at de fleste Zelda spil er nogle vildt fede eventyrspil.
Historierne er inspirerede klassiske eventyr, men har et lidt uforklarligt mystisk twist. Musik spiller en rolle, og soundtracket er stemningsfuldt og mindeværdigt. Som man kommer videre i spillet bliver man hele tiden introduceret til nyt udstyr og evner som holder spillet interessant, og svært at ligge fra sig - helt til sidste minut.
Jeg kunne sikkert også tale i lang tid om hvad der er galt med Zelda serien, men hver gang jeg får et i hånden, synes jeg der skinner en enorm grad af godt solidt game design og finpudsning igennem som i sidste ende gør at det ikke betyder så meget om spillet var lidt for nemt, eller lidt for lineært.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 14-10-2011 08:25

Jeg så lige denne her gameplay video fra Ancient Cistern i SS.

Gameplay Video

Læg mærke til boss kampen til sidst. Jeg lagde mærke til, at der ikke var noget hint til hvordan man kunne angribe dens arm, hvilket jo ikke sker så meget i Zelda spil! Altså lige pt. ved jeg ikke hvordan man angriber den arm... :b


Dead-Cheese
Dead-Cheese

1967
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 14-10-2011 10:19 - Redigeret 16-10-2011 19:30

I dag eller lørdag vil jeg prøve at vise character sammenhængenge mellem de forskellige "links" der har været.
Det er inspirerret fra en gammel post, hvor Dingler ønskede en moderne udgave af 8 bit link.
Jeg håber det kan bruges til noget Smiley
Skubbet til søndag, pga. arbejde.
skubbet tl mandag pga. uduelighed.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 14-10-2011 13:52 - Redigeret 14-10-2011 13:52

Det lyder cool, Dead Cheese, selvom der ikke er nogen tvivl om, at Classic Link er det bedste og mest neutrale valg:

Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 14-10-2011 14:00

Noget jeg aldrig har forstået, var kristendommen den foretrukne religion i LoZ og AoL? Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 14-10-2011 14:11 - Redigeret 14-10-2011 14:23

LoZ og AoL hænger jo sammen, så det må være i begge.

Jeg tænkte nok, der ville komme en kommentar på korset. Korset er ikke det vigtigste, så det behøver ikke at være der - det hænger jo heller ikke rigtig sammen med den senere mytologi.

Det vigtige er at artstylen er rimelig neutral. Den er en blanding af "cute" og "seriøs". Det var Nintendos store force på NES'en og SNES'en - at de formåede at finde en gylden balance. Problemet med Zeldas artstyle efter Ocarina of Time og Majora's Mask (de to spil begyndte dog at have lige lovlige manga tendenser) er, at den enten har været for cute (The Wind Waker, Phantom Hourglass, Spirit Tracks) eller for "dark" (Twilight Princess). Man kan sige at Skyward Sword er en blanding af The Wind Waker og Twilight Princess. Problemet er blot, at den har nogle ekstrem søde og over-japanske symboler, som helt sikkert får nogle folk til at tage afstand - bl.a. mig selv.

Det er generelt meget vigtig at en artstyle finder den rette balance, så den er modtagelig overfor flest mulige spillere - det er dens job. Det mener jeg klart, at de gamle spils artwork gør bedst.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 14-10-2011 14:31 - Redigeret 14-10-2011 14:32

Tjah, kan godt se hvad du mener. Jeg synes nu OoT's artstyle formåede at være rimelig neutral og også Zelda-like. Den største forskel synes jeg ikke at være i, at den blev mere manga, mere at det var en mere realistisk vestlig form for manga. For synes også at artworket til de originale spil er mangaagtig - det er stadigvæk japansk, trods alt.




kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 14-10-2011 14:34 - Redigeret 14-10-2011 14:34

Er det officielt det der?

Artworken varierer tilsyneladende lidt, for her er det meget manga agtigt:


EDIT: Jeg tror, det artwork du linker til, blev lavet efterfølgende til soundtracket, kan det passe?


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 14-10-2011 14:37

Jeg ved det er officielt - ellers må du modbevise mig. Jeg skal ikke kunne sige hvornår det er lavet. Smiley Men lige meget om det er lavet før eller senere, så synes jeg at et Zelda i den artstyle ville være fed nok. Ikke for farverig, ikke for mørk, ikke for mange underlige japanske elementer, mere vestligt orienteret med et japansk præg.

Er det ikke noget i den retning du efterspørger?


HGC
HGC

7001
Online
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 14-10-2011 14:40 - Redigeret 14-10-2011 14:43

Jeg kan ikke se, hvad der er galt med Skyward Swords artstyle.
Det virker da både "cute" og "seriøst". Jeg synes i hvert fald af SSs artstyle, både in-game og artworks, virker fet og "Zelda-agtigt", dog en anelse for lyst i nogle tilfælde.