Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alt om Zelda

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 13-10-2011 20:14 - Redigeret 25-09-2012 21:59

.

Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#871 - Skrevet 27-03-2012 22:05

Jeg er delvis uenig

Nogle ting vil måske blive mere besværlig, det er jeg enig i, men egetlig bliver det bare svæere at metre.
Her er det lavet meget enkelt, men angerbene får en til at suse frem og tilbage, som man formodentlig også ville i smash bros '3d'. Jeg tror det kan fungere lidt som dette spil (som i øvrigt er udemærket, har dog en del mangler).
Det mangler kun verden, karakterer og items og en del mere platformning for at kunne være smash bros '3d'. Det kan sagtens fungere. Der her spil er pære let, og med et udviget kampsystem kunne det være fedt nok til smash bros.


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#872 - Skrevet 28-03-2012 09:09

Svarer det ikke lidt til at sige at Mario 64 ville have været for nemt i 2D? Altså, når man bygger et gameplay op, så er det da klart at det ville fungere mindre godt hvis man ændrer antallet af dimensioner...?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#873 - Skrevet 28-03-2012 09:47

AND skrev:
Svarer det ikke lidt til at sige at Mario 64 ville have været for nemt i 2D? Altså, når man bygger et gameplay op, så er det da klart at det ville fungere mindre godt hvis man ændrer antallet af dimensioner...?



Nej.

Det er ikke det, men selvføllig giver det ikke samme resultat.
Linket er til et spil, som blander super mario 64 og sunshine sammen i et 2d spil.


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#874 - Skrevet 28-03-2012 10:25

Hvordan er det at linke til et helt andet spil, belæg for at Super Mario 64 ikke ville have ændret sig hvis det var blevet ændret til 2D...?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#875 - Skrevet 28-03-2012 10:33 - Redigeret 28-03-2012 10:35

Hvad? Nej, selvføllig ændrer spillet sig.
Det var til at du skrev det ville være for nemt. Her er nogen som faktisk har prøvet at omsætte der, og jeg vil ikke mene at det nødvendigvis er blevet "for let".

Spillet har en del af baneopbygninger tilfælles, f.eks. den første bane i slotet minder meget om hinadnen i bege spil.

Det er bare for at vise at gameplay (eller i hvert fald gameplayværdier) godt kan overføres til mindre eller flere dimensioner. Grundstrukturen og styringen vil (næsten) altid blive ændret, men det forhindrer ikke at det kan lykkedes.


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#876 - Skrevet 28-03-2012 10:53

Nej, det er jeg skam enig i, men min pointe var i højere grad at illustrere det selvindlysende i NETOP at man er nødt til at ændre på dele af spillet og ikke bare kan overføre det hele direkte fra en dimension til en anden. Altså, Nick siger jo at Smash Bros. ville blive sværere i 3D og jeg mener for så vidt at hans argument er forkert skruet sammen, da det vel ikke kan udelukkes at et smash bros. ville kunne fungere godt i 3D, hvis man tilpassede gameplayet, hvorimod det naturligvis er selvindlysende at det ikke ville fungere at smide eksempelvis en ekstra dimension på melee, lige så vel som det ikke ville fungere at fjerne en dimension i Super Mario 64.

Så med 'let' mener jeg altså at platform-elementet er sværere i 3D end i 2D, fordi det jo i sagens natur kræver mere at ramme de enkelte platforme, underforstået: hvis omtalte platforme eller er identiske i størrelse, afstand til forrige platform, osv. Derfor er man, som Dead Cheese også siger, nødt til at tilpasse spillene de forskellige dimensioner, men derfor kan de naturligvis godt minde meget om hinanden - heraf mit argument for at et Smash. Bros. potentielt godt kunne fungere i 3D, såfremt at man tilpasser spillet til denne dimension.

Muligvis ikke så klart udtrykt, men jeg mener egentlig bare at smash bros. argumentet er lidt fjolletSmiley Sorry, back to topic!


Abild
Abild

7
Offline
Level: 9 (Bob-omb)

0
1ups givet

#877 - Skrevet 28-03-2012 13:53

AND:
Du har muligvis ret i, at man kan lave smash bros i 3D, så det fungerer, hvis man starter med en struktur, der er bygget efter det princip. Men det fede ved smash bros er jo netop, at det ikke er i 3D.. Så 3D er bare meh..

Det er selvfølgelig bare min holdning, og det har for såvidt ikke ngoet at gøre med, om smash bliver sværere i 3D. Men jeg tror, at det bliver dårligere haha xD

Taktil fattede jeg btw heller ikke noget af haha Smiley
Men man kan snakke om, at det vil betyde meget for smash bros som serie, hvis man ændrer på det spatiale forhold (2D til 3D).


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#878 - Skrevet 28-03-2012 16:30

And;
Jeg forstår ikke dit argument med at det skal smides direkte fra 2d til 3d og omvendt.
Hvis de ikke tilpasser sig en ny dimension ville controllet også stadig være i 2d..?
Jeg steg af. Jeg syntes det er lidt modsigende.
Du mener altså at spil kan tilpasse sig en ny dimension... Men Det med det direkte forstår jeg bare ikke.

Steet fighter er et 2d kamp spil.
Tekken er et 3d kamp spil.

De har lige fået et cross over, og de får snart et igen. Deres kamp stile fra tekken kunne fint omsættes til 2d, og nærmere til street figther stilen.


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#879 - Skrevet 28-03-2012 21:46

Oni Nick skrev:
Hvis du havde en tredje dimension i Smash Bros. ville det være svært og kluntet at placere sig i forhold til hinanden og ramme hinanden, og kampene ville blive kedeligere.



AND skrev:
Svarer det ikke lidt til at sige at Mario 64 ville have været for nemt i 2D? Altså, når man bygger et gameplay op, så er det da klart at det ville fungere mindre godt hvis man ændrer antallet af dimensioner...?





Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#880 - Skrevet 28-03-2012 22:30

Derfor er 2D Zelda og 3D Zelda ikke det samme spil, da 3D Zelda bliver bygget op på en anden måde. Man kunne godt gøre det bedre, men det er svært.


STEEL
STEEL

7
Offline
Level: 6 (Cucco)

0
1ups givet

#881 - Skrevet 11-04-2012 17:40

Syndtes du det er bederer eller væreSmileyDer kommer snart zelda majora's mask til 3DS DER er Link grimmerer. Men hvis man er en ægte Zelda fan skal man havde det og det er jeg så jeg glæder mig til det kommerSmiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#882 - Skrevet 11-04-2012 18:05

Jeg synes 3D Zelda er dårligere.

Er man ikke en ægte fan, hvis ikke man køber alle spillene?


Sillyyy
Sillyyy

2979
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#883 - Skrevet 11-04-2012 18:48

STEEL skrev:
Der kommer snart zelda majora's mask til 3DS


Er det virkelig blevet bekræftet, at det kommer? Jeg kan godt lide at spille Ocarina of Time til 3DS'en, så skal helt sikkert også prøve Majora's Mask til konsollen, :]


Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

#884 - Skrevet 11-04-2012 18:58

Jeg er ret så sikker på at det ikke er blevet bekræftet, men jeg tror også godt det kan trække det, så jeg ser det bestemt ikke som en umulighed eller endda usandsynligt at det sker.


KJ85
KJ85

21447
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#885 - Skrevet 11-04-2012 22:09

Jep, det er med sikkerhed slået fast at det næste Zelda til 3DS ikke bliver en genudgivelse -det er jeg næsten 100% sikker på.