N-cast: Juli 2018

8 spil, jeg gerne vil se p...

South Park: The Stick of T...

Octopath Traveler (Switch)

Sonic Mania Plus ude i mor...

Vi streamer Octopath Trave...

Pokémon Let's Go, Pikachu...

Captain Toad: Treasure Tra...

Fortnite sæson 5 er start...

Ugens downloads: Uge 28 20...

Octopath Traveler Spørgsm...

Switch - spilrygter og spe...

Super Smash Bros. Ultimate...

Pokémon Let's Go, Pikachu...

Oplade switch med USB-C ka...

Mario Kart 8 Deluxe

+300 spil gennemføres

Nyt batteri til N3DS

Hvad spiller du nu? Hvor e...

Spil på vej til Switch

B: La Noire til Switch

Tilbudstråden

S : Mario Odyessey + Zelda...

Yu-Gi-Oh! Kort - Rare card...

GBA og GBC Spil til salg

Solgt!

Nintendo 64 m. tilbehør s...

S: Mario kart 8 Deluxe

S: 3 stks Swicth spil

Nintendo konsoller

Madden 10 (Wii)

Celebrity Sports Showdown (Wii)

Hvordan skal det næste Zelda være?


AND

77
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

Skrevet 16-06-2012 14:37 - Redigeret 16-06-2012 14:40

Lidt inspireret af en snak jeg havde med Alexander for nyligt, så tænkte jeg at det måske var aktuelt, med en forum-tråd der diskuterer hvordan det næste Zelda-spil bør være. Altså, denne tråd handler ikke så meget om hvordan det reelt bliver, hvilket jo alligevel er rene gætterier på nuværende tidspunkt, men derimod om, hvordan du synes at det skal være.

Ligeledes er det muligt, både at diskutere det næste Zelda-spil til Wii U, og det kommende Zelda-spil til 3DS. Jeg lægger selvfølgelig selv ud. Jeg har valgt, til at starte med, at fokusere på det kommende Zelda Wii U.

For mig er Zelda-serien bedst, som den er præsenteret til Nintendo 64-spillene, hvad enten vi så snakker OoT eller MM. Derfor synes jeg også at det er vigtigt, at det kommende Zelda vender tilbage til open world konceptet, der ikke var tilstede på samme måde i SS, men som det har været i alle tidligere tredimensionelle Zelda-spil. Jeg ønsker mig også at det næste Zelda til Wii U fortsætter den tredimensionelle tradition, til trods for at jeg også godt kan lide 2D Zelda, som vi kender det fra NES, SNES og de håndholdte konsoller.
Samtidig så er det nødvendigt, at der er massere af side quests, som manglede i TPs open world. Side quests er vigtigt, fordi de er med til at give noget frihed i udforskningen af verden, og fordi de er med til at forlænge spillets varighed.

Historien er ikke så vigtig for mig, men hvis jeg alligevel skal pege på et sted, hvor man kunne hente inspiration, så ville jeg sige Majora's Mask. Dette spils dommedagshistorie, er så gennemført, selvom den fylder så lidt, at man virkelig kan mærke den dunkle stemning, som den medfører, igennem hele spillet. Og der er, vel at mærke, næsten ingen cutscenes eller lignende, i hvert fald sammenlignet med SS, som jeg ellers i øvrigt også synes er et ganske udemærket spil.

Det grafiske er heller ikke afgørende for mig, men jeg ser alligevel helst at man fjerner cell shading fra Zelda-serien. Det passer bare bedre med noget mere realistisk grafik - i hvert fald hvis man skal udnytte Wii Us efter sigende flotte grafikmuligheder i et 3D Zelda.

Det vigtigste i det næste Zelda-spil bliver dog, at spillet formår at kombinere samspillet imellem dungeons og overworld på balanceret vis. Jeg synes at en af de fede ting ved SS er, at man har mulighed for at bruge mere eller mindre tid på at indsamle forskellige genstande, som muliggør opdateringer af diverse items. Det er ikke obligatorisk, men hvis man hæver sværhedsgraden i det kommende Zelda, og gør de forskellige opgraderinger af items lidt mere interessante og nyttige, så er jeg sikker på at det vil komme til at fungere rigtig godt, og være noget som jeg godt kunne finde på at bruge en del tid på, imellem dungeons. I det hele taget synes jeg at det er vigtige at de forskellige dungeons er svære, og varierer i velgennemtænkte temaer og strukturer, men samtidig er det rejserne imellem de forskellige dungeons, der virkelig konstituerer Zelda-spillenes essens, for mig. Derfor vil kombinationen af lidt flere valgfrie collecting-elementer, og de ønskede side quests (meget gerne MM-inspirerede!), være med til at gøre oplevelsen rigtig god, for mig.
I forbindelse med sværhedsgraden, så tror jeg også at det er meget vigtigt, at Nintendo skruer kraftigt ned for Fi-funktionen fra SS, hvor spilleren var tvunget til at blive guidet igennem alt for meget. Der skal være meget mere plads til selv at udforske og finde ud af tingene.

Det hele kræver dog, at den åbne overworld er lavet ordentligt. Dvs. den skal være stor - rigtig stor, men den må ikke være tom. Den skal netop fyldes op at forskellige side quests, indeholde forskellige udfordringer og massere af muligheder for udforskning. Jeg ser helst at det kommende Zelda foregår i Hyrule. Og det må rigtig gerne hænge sådan sammen, at man kan tage de forskellige templer, i forskellige rækkefølge - så man altså ikke er tvunget til at spille dem, i samme rækkefølge hver gang. Det tror jeg også er et element, som vil give større genspilningsværdi og følelsen af en lidt mere unik oplevelse.
På den måde vil der nemlig både være plads til, at spillet kan indeholder de kendte locations som Kokiri Forest, Hyrule Castle Town, Kakariko Village, Death Mountain, Lake Hylian, Gerude Desert, etc. etc. Samtidig er det dog også vigtigt at der kommer nye locations til. Jeg synes at Snow Peak var en fantastisk tilføjelse til Twilight Princess, som både var super stemningsfuld og samtidig anderledes udformet. Mere af den slags nye elementer, tak!

Det var hvad jeg overordnet havde at sige om det kommende Zelda, i første omgang. Håber at I andre har lyst til at dele jeres tanker Smiley

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mystical Ninja: Starring Goemon Greatest '98
Ibisumaru: "Igimagiocar!!"
Konami Yeah!!
Side: 12Vis alle
Side: 12Vis alle