Skrevet 04-07-2014 18:55 - Redigeret 17-01-2017 12:14
#16 - Skrevet 27-08-2014 09:10
Hmmm... Jeg forventede aldrig Skyrim, men jeg ville være ked af det, hvis spillet havde loading screens og for mange opdelinger i form af dungeons m.m.#17 - Skrevet 12-12-2014 12:21 - Redigeret 12-12-2014 12:31
Jeg synes det er interessant, at Link er så populær en Amiibo-figur. Den mest sælgende både i USA og Japan. Der er altså mange Zelda/Link fans derude, ser det ud til.#18 - Skrevet 12-12-2014 12:37
Ja, jeg tror bestemt, at Amiibo bliver integreret i det næste Zelda-spil - sikkert også til en evt. 3DS-udgivelse.#19 - Skrevet 12-12-2014 14:14
Sheik kunne sagtens være et alternativt kostume til Zelda, og den sidste kunne man bruge for at fange tun, ligesom i fiskespillet til Ocarina of Time#20 - Skrevet 12-12-2014 14:46 - Redigeret 12-12-2014 14:48
JOEP skrev:
Ja, jeg tror bestemt, at Amiibo bliver integreret i det næste Zelda-spil - sikkert også til en evt. 3DS-udgivelse.
Der er fire amiibo-figurer til Zelda indtil videre: Link, Zelda, Sheik, Toon Link. Er sikker på, at Zelda og Link kan bruges, men til hvad? Det må ikke være en nøgle-feature til spillet, det ville gøre folk sure. Måske en ekstra dungeon, eller måske som i A Link Between Worlds, hvor man kan kæmpe mod en anden spillers Link. Måske bare et alternativt kostume til dem alle?
Lige den med andre kostumer, den ville ikke falde i min smag. Personligt synes jeg det vil være for tyndt, hvis det bare er "hold din Link Amiibo hen til Gamepaden, og vupti, nu kan du så spille med Link i en festlig ny farve, eller Epona kan få Zebra-striber" - i hvert fald ikke nok til, at det afgør, om jeg vil bruge 149 kr. på en Amiibo. Men det er nok bare mig der er gammel og sur.
Jeg ville hellere have noget, der gav en eller anden form for ekstra feature. F.eks. adgang til råd/vejledning fra Sheik om Quests eller lignende, eller måske en eller anden form for Zelda-lore historie (hvis der er referencer til tidligere Zelda-spil), som kan aktiveres ved at have en bestemt Amiibo. Altså noget der lægger et ekstra lag ovenpå fortællingen, eller udvider ens muligheder. Men selvfølgelig uden at det tager overhånd, så man skal have 4 Amiibos, for at få en ordentlig oplevelse af spillet. En svær balancegang!
#21 - Skrevet 08-01-2015 08:39
Aonuma udtaler:One aspect of Hyrule Warriors that really left a big impression on me was how the big bosses can actually move across the map while you're fighting them. For example, you can have a boss start by heading toward your stronghold and you'll attack and then follow them. That's something you don't usually see in a Zelda game because bosses are usually in enclosed spaces so that kind of gameplay feels fresh to me. It also works really well in an expansive world, which is what we're planning to do for the next Zelda game. It's going to be a really open world so that's the kind of gameplay we'd really like to incorporate.
#22 - Skrevet 08-01-2015 09:40 - Redigeret 08-01-2015 09:41
Lyder lidt som Shadow of the Colossus, selvom bosserne dog også var "indhegnet" i det spil.#23 - Skrevet 08-01-2015 09:45
Det var også min tanke, da jeg læste det. Også selvom jeg ikke selv har spillet SotC.#24 - Skrevet 08-01-2015 12:08
Nintendo har jo leget med ideen om en kæmpe, åben verden, siden Wind Waker, men måske i særdeleshed forsøgt sig med det, i Twilight Princess. Her er der også sekvenser, hvor man har forsøgt at udnytte hyrule field, til en form for slagmark for forskellige events. Først ved hele den der vogntur, og siden med kamp mod forskellige fjender. Det er vel den ide, som Nintendo nu tager op igen, efter deres detour med Skyward Snork.#25 - Skrevet 08-01-2015 12:37 - Redigeret 08-01-2015 12:38
^Skyward Snork!?#26 - Skrevet 08-01-2015 13:05
AND skrev:
Bare det næste Zelda ikke ender som en cartoon-version af Skyrim, med Animal Crossing elementer...
Hvorfor må Zelda ikke være som Skyrim? Skyrim var et fantastisk spil med masser af underholdning, enormt gode mekanikker og en enorm verden at udforske, samtidig med at historierne var interessante. Hvis områderne hedder de ting, de altid har heddet, så er der vel ikke noget galt i at gøre Zelda til en Skyrim-oplevelse. Animal Crossing-elementerne findes allerede i Skyrim i deres udvidelse, Hearth-et-eller-andet, hvor man skal købe et hus, udbygge det og skabe familie, og samtidig gælder det om at holde sig gode venner med købmændene, så man ikke skulle betale overpris.
#27 - Skrevet 08-01-2015 13:42
JOEP skrev:
AND skrev:
Bare det næste Zelda ikke ender som en cartoon-version af Skyrim, med Animal Crossing elementer...
Hvorfor må Zelda ikke være som Skyrim? Skyrim var et fantastisk spil med masser af underholdning, enormt gode mekanikker og en enorm verden at udforske, samtidig med at historierne var interessante. Hvis områderne hedder de ting, de altid har heddet, så er der vel ikke noget galt i at gøre Zelda til en Skyrim-oplevelse. Animal Crossing-elementerne findes allerede i Skyrim i deres udvidelse, Hearth-et-eller-andet, hvor man skal købe et hus, udbygge det og skabe familie, og samtidig gælder det om at holde sig gode venner med købmændene, så man ikke skulle betale overpris.
Jeg må indrømme, at jeg også ville finde det ret interessant, hvis de gik ned af den rute. Skyrim er utroligt dybt. Jeg tror dog ikke Nintendo er i stand til at kunne lave verdener af den kaliber. Jeg ved, at det kan lyde næsten blasfemisk, men jeg har altid fundet Zelda spillene skuffende ift. hypen. Twilight Princess var stort, og jeg troede vitterligt, at det skulle være fantastisk alene af den grund, men de kunne ikke udnytte pladsen. Nu har de ganske vidst flere kræfter at gøre brug af, men jeg tvivler stadigvæk... Nintendo lader ikke til at ville imponere bare for at imponere, så det skal nok give mening for dem på én eller anden vis. Jeg håber, men jeg tvivler.
#28 - Skrevet 08-01-2015 14:13 - Redigeret 08-01-2015 14:15
JOEP skrev:
Hvorfor må Zelda ikke være som Skyrim?
Fordi Zelda skal være Zelda - ikke Skyrim.
Ovenfor nævner jeg de elementer, som jeg synes er centrale i forhold til Zelda-serien. Det er disse elementer, som jeg frygter vil få tabt, hvis det hele kommer til at handle om at lave en kæmpe stor overworld.
EDIT: @ Aben - jeg så godt noget analyse af kortet forleden på youtube. Det er ret vildt, så meget folk kan spekulere og noget af det er sikkert rigtigt, men jeg tror at man skal tage det hele med et gran salt - som når der fx gættes på Death Mountains og Lake Hylias location osv. men bestemt spændende at se, hvordan det hele kommer til at se ud
#29 - Skrevet 08-01-2015 14:19 - Redigeret 08-01-2015 14:25
^Hvad adskiller Zelda og Skyrim i større grad? Skyrim er et action-adventure-RPG med masser af NPC, side-quests og dungeons. Zelda er et action-adventure-RPG med NPCs, side-quests og dungeons, der dog i modsætning til Skyrim er mere puzzle-orienteret (positivt!). Jeg ville bestemt ikke have noget imod, at Nintendo gik Skyrim-vejen med overworld og side-quests. Så kan de kalde områderne det, de altid har heddet, det gør ingen forskel. Så hvis de smider Zelda-templer ind i Skyrim, så har du egentlig udgangspunktet for et godt Zelda-spil i mine øjne.#30 - Skrevet 08-01-2015 14:29
Skyrim er et eksempel. Du ved tilsyneladende mere om Skyrim end jeg gør. For min skyld kan du skifte ordet Skyrim ud med middelalderspil, med kæmpe overworld, propfyldt med ensformigt hack 'n' slash-agtigt content.