Skrevet 04-07-2014 18:55 - Redigeret 17-01-2017 12:14
#61 - Skrevet 09-04-2016 19:30
Voice-acting og fokus på historien ville være en regulær katastrofe, hvis I spørger mig.#62 - Skrevet 09-04-2016 20:54
^This#63 - Skrevet 09-04-2016 22:31
Der må jeg nok erkende jeg er dybt uenig, eller, i hvert fald hvad angår historien i Zelda spil.#64 - Skrevet 10-04-2016 19:38
Det ironiske må jo så være, at der findes TONSVIS af spil med åbne verdener, dermed frihed, samt enorm mange ting at udforske og opdage efter en tilfredsstillende historie - i hvert fald én som er skruet nogenlunde sammen... Spørger i mig, så er Zelda markant dårligere til det, som i hædrer serien for, når man ser på mange andre serier derude.#65 - Skrevet 11-04-2016 10:57
O-train skrev:
Det ironiske må jo så være, at der findes TONSVIS af spil med åbne verdener, dermed frihed, samt enorm mange ting at udforske og opdage efter en tilfredsstillende historie.
En 'åben' verden er jo ikke nødvendigvis = den form for frihed, som Zelda-formularen blev kendt for (og som jeg henviser til, i mit sidste indlæg).
Spil som GTA og Arkham City kører eksempelvis med open world-konceptet, men den eneste frihed som det medfører er, at spilleren har mulighed for at lalle rundt og løse ligegyldige side quests. Hovedspillet ('historien' om man vil) er lige så lineær og scriptet, som i spil uden åben verden.
Hvis det er det, som du ønsker dig af et Zelda-spil, som er det jo fint, men det er bestemt ikke denne form for 'falsk' frihed, som jeg efterlyser (jf. sidste indlæg).
#66 - Skrevet 11-04-2016 11:21 - Redigeret 11-04-2016 11:59
Den 'frihed' du beskriver, det er friheden til at gennemføre missioner efter eget ønske af rækkefølge ikke sandt? Som i 'A Link Between Worlds' ?#67 - Skrevet 11-04-2016 12:57
O-train skrev:
Den 'frihed' du beskriver, det er friheden til at gennemføre missioner efter eget ønske af rækkefølge ikke sandt? Som i 'A Link Between Worlds' ?
Ikke helt. A Link Between Worlds er i realiteten Nintendos første forsøg på at gentage den originale Zelda-formular, siden det originale The Legend of Zelda til NES. Det er original-spillets formular jeg snakker om, og den ligner godt nok ALBW en del, men er mere gennemgribende, fordi du ikke får alle de hints til, hvor de forskellige dungeons er, som man gør i ALBW.
I The Legend of Zelda bliver man dumpet ned midt i Hyrule og så er det ellers bare med at komme i gang med udforskningen, hvis man vil samle triforce-stykker, samle og opgradere udstyr eller have mere i liv. (Dog skal det nævnes, at Nintendo oprindeligt inkluderede et kort over Hyrule, som fulgte med spillet)
Det er denne formular, som Eiji Aonuma har snakket om, i forbindelse med Zelda U og det er denne form for ultimativ frihed, som jeg ønsker i et Zelda-spil, for du har helt ret i, at vi ellers er blevet spist af med lineære historier og side quests, som i WW.
Angående mulighederne for historiefortælling i et ikke-lineært spil, så er jeg - som nævnt - helst fri for, at det fylder meget mere end ingenting i Zelda-spillene, men derudover kunne jeg sagtens forestille mig, at det kunne implementeres i spil generelt. Det handler jo om, hvordan man vil formidle historien.
Her har videospil en tendens til, at fortælle ved at afbryde gameplayet ved udvalgte fikspunkter, som trigger filmiske cutscenes, som i Resident Evil 4, Metal Gear Solid-serien, osv. Denne form for historiefortælling bliver nok svær, i et ikke-lineært spil, omend det ikke er umuligt, så længe disse cutscenes ikke har en naturlig kronologisk rækkefølge.
At det så er min personlige holdning, at cutscenes generelt er pisse irriterende, fordi de ødelægger tempo og indlevelse i gameplayet, kan man jo så være uenig i.
Men forestil dig et free roaming, non-lineært Zelda-spil, som alligevel vil formidle en historie ud over 'red-prinsessen og grill grisen'. I givet fald, kunne man bygge en verden op, hvor spilleren opdagede historien - her forstået som de begivenheder, der ledte op til den situation, som Link nu er nødt til at løse. Se hvordan det originale Metroid Prime formidler en enorm historie uden brug af cutscenes. Man kunne forestille sig en lignende strategi i Zelda, bare uden et scan-visor. Det kunne eksempelvis være, at man kunne snakke med Gorons, Zoras og andre lokale væsener, rundt omkring i spillet, for at finde ud af, hvad det var der foregik.
#68 - Skrevet 11-04-2016 13:54
^ Jeg har svært ved at forestille mig en konkret historie, men jeg kan godt se, hvad du mener, og jeg tror, at du har ret, hvis de gjorde, som de gjorde med Metroid, men jeg er ikke så vild med den slags. Det gør man jo meget i andre spil i dag, men jeg er så doven, at jeg ikke gider sådan noget haha. De kunne jo gøre som i Fallout og måske lave en masse små historier i form af sidemissioner. Jeg ved det ikke, men jeg ser virkelig frem til det, især hvis NX huser spillet, og de faktisk udskød udgivelsen, fordi de så ekstra potentiale og byggede på det.#69 - Skrevet 11-04-2016 17:14
Du mener, at du ikke gider læse al teksten i Metroid eller scanne alle områder? Begge dele kunne jo sagtens omgås, ved at formidle historien på en anden måde - så længe den ikke per definition skal fortælles i en bestemt kronologisk rækkefølge, er der næsten uendelige muligheder for, hvordan man formidler de enkelte dele ved de forskellige locations.#70 - Skrevet 27-04-2016 09:15 - Redigeret 27-04-2016 09:16
<b>Udskudt til 2017</b> Fra den japanske Twitter-feed:[News] had been scheduled to be released in 2016, but is the Wii U, "The Legend of Zelda: The latest", for further quality improvement, now that I am allowed to delay the release in 2017. Humbly thank you for your understanding. It should be noted that, in the Wii U version and the simultaneous release schedule, we are also developing the NX version.
Så er det vist officielt NX!
Nintendos investor-møde er ved at blive afholdt, så der kommer en masse nyheder i dag.
#71 - Skrevet 08-06-2016 14:33
Nintendo tweetede lige dette billede:#72 - Skrevet 08-06-2016 19:19
Hvad har folk i tankerne omkring spillet?#73 - Skrevet 08-06-2016 19:47
Dine forventninger er ca overens med hvad vi allerede ved om spillet.... Men det er også svært at have andre forventninger pt. Pt er spillet et stort mysterie.#74 - Skrevet 08-06-2016 21:44
Eh... Hvad er Zelda-tropes!?#75 - Skrevet 09-06-2016 18:14
Jeg er bare spændt på at se, hvad de har at vise