N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Legend of Zelda: Breath of the Wild - tråden

Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

Skrevet 04-07-2014 18:55 - Redigeret 17-01-2017 12:14



Udvikler: Nintendo EPD
Udgiver: Nintendo
Platform: Wii U og Switch
Størrelse: 14 GB (Switch), 13 GB (Wii U)
DLC: TBA
Amiibo: Ja - 5 nye + Wolf Link fra Twilight Princess
Dato: 3. marts 2017
Genre: Action-adventure / Action-RPG
Antal spillere: Single-player

Trailer fra Switch fremvisning 13. januar 2017



Trailer fra The Game Awards 1. december 2016



E3 2016 trailer og Nintendo Treehouse stream





For billeder af BotW-Amiibo i høj opløsning tryk her

E3 2014 og øverige fremvisninger








AND
AND

542
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#61 - Skrevet 09-04-2016 19:30

Voice-acting og fokus på historien ville være en regulær katastrofe, hvis I spørger mig.

Jeg ville overhoved ikke kunne leve mig ind i rollen som Link - en figur, som har været kendetegnet ved sin tavshed de sidste 25 år - hvis han pludselig skulle til at en stemme. Det går direkte imod min opfattelse af, hvem og hvad Link-figuren indeholder.

Alle roser Skyward Sword for historien. Jeg fandt ikke historien videre spændende, men selv hvis den havde været god, mener jeg ikke at fokus på historiefortælling hører hjemme i Zelda-spillene. Det kan man køre The Last of Us, Metal Gear Solid eller lignende, hvis man vil have. Zelda handler om udforskning og frihed; det handler om at kunne gøre hvad man vil, når man vil, hvilket teamet bag det kommende spil, jo netop også har fokuseret på. Så nytter det ikke noget, at man skal følge et lineært script, for at trigge den ene langsommelige cutscene efter den anden.

Næ, gi' mig et Zelda-spil i seriens ånd, med masser af frihed. Så kan Nintendo gøre alvor af rygterne om en Zelda-spillefilm, hvis de vil, men det skal skisme ikke være midt i mit game!


[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1824
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#62 - Skrevet 09-04-2016 20:54

^This
Kunne ikke ha' sagt det bedre selv. Mere frihed, større oververden, flere dungeons, flere puzzles og mindre film!



seb_gbk
seb_gbk

172
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#63 - Skrevet 09-04-2016 22:31

Der må jeg nok erkende jeg er dybt uenig, eller, i hvert fald hvad angår historien i Zelda spil.

Først og fremmest vil jeg lige understrege, at rygtet går på, at der vil være voice acting til de FLESTE karakterer i spillet, dog ikke Link. Det giver også perfekt mening, for som du også pointerer, ville det være svært at leve sig ind i rollen som Link, hvis han rent faktisk fik en stemme. Meningen ved en stum hovedkarakter er netop typisk, at man skal kunne leve sig ind i rollen som denne hovedkarakter. Måske ikke så meget i Mario, men da i hvert fald i Zelda, og også Pokémon i en hvis grad, trods jeg personligt har lidt svært ved for alvor at leve mig ind i en håndholdt oplevelse Smiley

Nå, men udover det. Jeg synes personligt, at et Zelda spil der er udelukkende åben verden og eksploration, og næsten ingen historie om hvad plottet egentligt er, ville tage næsten alt livet ud af spillet. Jeg er udmærket klar over det var det, som var intentionen i sin tid for nu 30 år siden, men det er så trods alt også 30 år siden, det er andre tider, og der er langt flere muligheder for spiludviklere, og så sandelig også meget større krav fra spillerne.

Jeg siger ikke der nødvendigvis skal være en lineær oplevelse, men efter min mening ville den bedste mulighed nok være noget midt i mellem. Altså at du kan klare ting nogenlunde i den rækkefølge du vil, men nogle gange skal du have nået bestemte ting for at komme videre. Det efterlader os så med en nogenlunde frihed til spilleren, men også plads til, at vi kan få noget historie omkring selve plottet i spillet.

Det er muligt jeg er gal på den, men det er i hvert fald sådan jeg ser på det Smiley


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#64 - Skrevet 10-04-2016 19:38

Det ironiske må jo så være, at der findes TONSVIS af spil med åbne verdener, dermed frihed, samt enorm mange ting at udforske og opdage efter en tilfredsstillende historie - i hvert fald én som er skruet nogenlunde sammen... Spørger i mig, så er Zelda markant dårligere til det, som i hædrer serien for, når man ser på mange andre serier derude.

Dét sagt, så har jeg aldrig været stor fan, og jeg mener Zelda gør sig bedst med unikke mechanics og puzzles.


AND
AND

542
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#65 - Skrevet 11-04-2016 10:57

O-train skrev:
Det ironiske må jo så være, at der findes TONSVIS af spil med åbne verdener, dermed frihed, samt enorm mange ting at udforske og opdage efter en tilfredsstillende historie.



En 'åben' verden er jo ikke nødvendigvis = den form for frihed, som Zelda-formularen blev kendt for (og som jeg henviser til, i mit sidste indlæg).

Spil som GTA og Arkham City kører eksempelvis med open world-konceptet, men den eneste frihed som det medfører er, at spilleren har mulighed for at lalle rundt og løse ligegyldige side quests. Hovedspillet ('historien' om man vil) er lige så lineær og scriptet, som i spil uden åben verden.

Hvis det er det, som du ønsker dig af et Zelda-spil, som er det jo fint, men det er bestemt ikke denne form for 'falsk' frihed, som jeg efterlyser (jf. sidste indlæg).


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#66 - Skrevet 11-04-2016 11:21 - Redigeret 11-04-2016 11:59

Den 'frihed' du beskriver, det er friheden til at gennemføre missioner efter eget ønske af rækkefølge ikke sandt? Som i 'A Link Between Worlds' ?

Det er da bare ikke noget, som der har været gældende for de sidste par Zelda spil på hjemmekonsol, som jeg forstår det. Wind Waker HD var det sidste jeg spillede, og det var da lineært, som det kan blive, selvom jeg da ganske vidst kunne sejle rundt og udforske. Men det er, som du beskriver mine eksempler.

Den form for frihed, som du nævner (hvis jeg forstår ret) er KLART den fedeste. Jeg foretrækker bestemt muligheden for at vælge, som det passer mig. Men så kan man ikke kræve en god historie samtidig, synes jeg.

Det er godt nok svært at skrive en historie som er noget værd, hvis alle missioner skal have samme bærende effekt for plottet. Desuden kan intet skride historien fremad på naturlig vis. Så skal alt være forudbestemt, og det skal således være antallet af missioner, som du gennemfører, der bestemmer hvor langt du er i historien - og ikke hvilke rækkefølge du spiller dem i.

Eksempel kunne være, at du er nået til et sted i historien, hvor du skal bestige et bjerg for at finde en nøgle.

Du kan vælge missionen, hvor du bestiger bjerget, og dermed er det logisk, at du nu er på den anden side af bjerget, hvor du herfra kan finde nøglen.

ELLER

Du vælger missionen, hvor du skal fange en kæmpe fisk, og nu er du på den anden side af bjerget...

Det lyder fjollet, men det er sådan jeg forestiller mig det. Historien kan ikke have meget fylde, bortset fra start og slut, medmindre man forcerer nødvendige rammer omkring spillerens tilgang til spillet. Friheden gør hurtigt sådan, at alt føles som sidemissioner. Det har ikke nødvendigvis været sådan førhen, fordi Link oftest skal finde specifikke ting, så han netop kan få adgang til sidstebossen. Altså historien er, at Link skal finde ting i verden for at redde Zelda. Det er ikke særlig spændende. Men det kan stadigvæk være sjovt.

Spørg man mig, så bør man holde sig helt fra tanken om en god Zelda historie. Nintendo har ikke skrevet en god historie i deres spil nogensinde, så hvorfor skal de til at starte? De bør bare fokusere på en spændende verden fuld af sjove gåder og udfordringer, men det er bare min holdning.


AND
AND

542
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#67 - Skrevet 11-04-2016 12:57

O-train skrev:
Den 'frihed' du beskriver, det er friheden til at gennemføre missioner efter eget ønske af rækkefølge ikke sandt? Som i 'A Link Between Worlds' ?



Ikke helt. A Link Between Worlds er i realiteten Nintendos første forsøg på at gentage den originale Zelda-formular, siden det originale The Legend of Zelda til NES. Det er original-spillets formular jeg snakker om, og den ligner godt nok ALBW en del, men er mere gennemgribende, fordi du ikke får alle de hints til, hvor de forskellige dungeons er, som man gør i ALBW.

I The Legend of Zelda bliver man dumpet ned midt i Hyrule og så er det ellers bare med at komme i gang med udforskningen, hvis man vil samle triforce-stykker, samle og opgradere udstyr eller have mere i liv. (Dog skal det nævnes, at Nintendo oprindeligt inkluderede et kort over Hyrule, som fulgte med spillet)
Det er denne formular, som Eiji Aonuma har snakket om, i forbindelse med Zelda U og det er denne form for ultimativ frihed, som jeg ønsker i et Zelda-spil, for du har helt ret i, at vi ellers er blevet spist af med lineære historier og side quests, som i WW.

Angående mulighederne for historiefortælling i et ikke-lineært spil, så er jeg - som nævnt - helst fri for, at det fylder meget mere end ingenting i Zelda-spillene, men derudover kunne jeg sagtens forestille mig, at det kunne implementeres i spil generelt. Det handler jo om, hvordan man vil formidle historien.
Her har videospil en tendens til, at fortælle ved at afbryde gameplayet ved udvalgte fikspunkter, som trigger filmiske cutscenes, som i Resident Evil 4, Metal Gear Solid-serien, osv. Denne form for historiefortælling bliver nok svær, i et ikke-lineært spil, omend det ikke er umuligt, så længe disse cutscenes ikke har en naturlig kronologisk rækkefølge.
At det så er min personlige holdning, at cutscenes generelt er pisse irriterende, fordi de ødelægger tempo og indlevelse i gameplayet, kan man jo så være uenig i.

Men forestil dig et free roaming, non-lineært Zelda-spil, som alligevel vil formidle en historie ud over 'red-prinsessen og grill grisen'. I givet fald, kunne man bygge en verden op, hvor spilleren opdagede historien - her forstået som de begivenheder, der ledte op til den situation, som Link nu er nødt til at løse. Se hvordan det originale Metroid Prime formidler en enorm historie uden brug af cutscenes. Man kunne forestille sig en lignende strategi i Zelda, bare uden et scan-visor. Det kunne eksempelvis være, at man kunne snakke med Gorons, Zoras og andre lokale væsener, rundt omkring i spillet, for at finde ud af, hvad det var der foregik.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#68 - Skrevet 11-04-2016 13:54

^ Jeg har svært ved at forestille mig en konkret historie, men jeg kan godt se, hvad du mener, og jeg tror, at du har ret, hvis de gjorde, som de gjorde med Metroid, men jeg er ikke så vild med den slags. Det gør man jo meget i andre spil i dag, men jeg er så doven, at jeg ikke gider sådan noget haha. De kunne jo gøre som i Fallout og måske lave en masse små historier i form af sidemissioner. Jeg ved det ikke, men jeg ser virkelig frem til det, især hvis NX huser spillet, og de faktisk udskød udgivelsen, fordi de så ekstra potentiale og byggede på det.


AND
AND

542
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#69 - Skrevet 11-04-2016 17:14

Du mener, at du ikke gider læse al teksten i Metroid eller scanne alle områder? Begge dele kunne jo sagtens omgås, ved at formidle historien på en anden måde - så længe den ikke per definition skal fortælles i en bestemt kronologisk rækkefølge, er der næsten uendelige muligheder for, hvordan man formidler de enkelte dele ved de forskellige locations.


JOEP
JOEP

74169
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#70 - Skrevet 27-04-2016 09:15 - Redigeret 27-04-2016 09:16

<b>Udskudt til 2017</b> Fra den japanske Twitter-feed:

[News] had been scheduled to be released in 2016, but is the Wii U, "The Legend of Zelda: The latest", for further quality improvement, now that I am allowed to delay the release in 2017. Humbly thank you for your understanding. It should be noted that, in the Wii U version and the simultaneous release schedule, we are also developing the NX version.


Så er det vist officielt NX!

Nintendos investor-møde er ved at blive afholdt, så der kommer en masse nyheder i dag. Smiley


JOEP
JOEP

74169
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#71 - Skrevet 08-06-2016 14:33

Nintendo tweetede lige dette billede:


Det er vist nyt... Smiley


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#72 - Skrevet 08-06-2016 19:19

Hvad har folk i tankerne omkring spillet?

Jeg er ikke selv særlig stor Zelda-fan, og jeg forventer derfor ikke mere end den trivielle omgang Zelda med flottere grafik og større landskaber, så mine forventninger er ret kedelige om end (i min optik) realistiske, når nu Zelda altid har været overhyped og sjældent levet op til potentialet.

Mine umiddelbare spekulationer er følgende:

- Bogen om Links talje vil have én eller anden betydning, som vi kender det fra andre Zelda spil. Det vil sikkert hedde "The Legend of Zelda: Book of >ét eller andet<"

- Kampsystemet vil bevares én-dimensionelt, men motion-controls vil stadigvæk gøre sin optræden i form af brug af bue og pil samt. evt. instrumenter udenfor kamp.
- Jeg tror ikke på voice-acting, selvom det rygtes.

- Spillet vil se større inspiration fra A Link Between Worlds ift. hvordan man vælger at gå spillet imøde. Der vil altså være større grund til at udforske, end der hidtil har været i en hjemmekonsol-titel fra serien.

Jeg håber på voice-acting, valg af køn for Link og en langt rigere- og historiedrevet verden, men jeg tror at sådan ændringer i formularen er alt, alt, alt for store for Nintendo at turde begå sig med. Jeg tror ikke, at de vil tør bevæge sig ud i en reel RPG oplevelse og vil hellere bevare en adventure/action/puzzler formular, som vi kender det.

Jeg ved dog, at der er Zelda-entusiaster herinde, og I huser sikkert langt større forventninger end jeg, så I har sikkert gjort jer bedre spekulationer!




Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#73 - Skrevet 08-06-2016 19:47

Dine forventninger er ca overens med hvad vi allerede ved om spillet.... Men det er også svært at have andre forventninger pt. Pt er spillet et stort mysterie.

Personligt håber jeg du tager fejl og at Nintendo har vendt spanden med Zelda-tropes på hovedet og skyllet det ud med badevandet.

Så længe de giver frihed til at udforske og et fantastisk soundtrack. Så er jeg solgt. Faktisk er jeg mere spændt på at høre musikken og se title skærmen end så meget andet.


AND
AND

542
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#74 - Skrevet 08-06-2016 21:44

Eh... Hvad er Zelda-tropes!?

Jeg gider ikke voice acting, men håber på non lineær exploration i en verden proppet med content, der refererer til - og uddyber - Zelda-mytologien.


TheSonicolas
TheSonicolas

476
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#75 - Skrevet 09-06-2016 18:14

Jeg er bare spændt på at se, hvad de har at vise Smiley