Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#181 - Skrevet 31-08-2011 15:20 - Redigeret 31-08-2011 15:21
Desuden er den der model forfejlet. Jeg hatede ikke på TP, fordi det var en rehash, men det går de fleste åbenbart og tror... Næ, det er nærmere problemet at spillene udvikler og expander på de forkerte elementer.#182 - Skrevet 31-08-2011 15:40
Oni Nick skrev:
Nyt content og nyt gameplay er aldrig negativt, så længe det giver mening. Det originale Zelda havde bare intet med flyvning at gøre.
Det handlede heller aldrig om at besøge byer og have RPG-elementer (Zelda II), det handlede heller ikke om en Light/Dark World (ALttP), om at slippe ud af en drøm (?) (LA), at rejse i tiden (OoT, MM, OoA), at få balanceret årstiderne (OoS), at...
Kan du se hvor jeg vil hen med det?
#183 - Skrevet 31-08-2011 16:50
Good call @ Eagle#184 - Skrevet 31-08-2011 17:35
.. Blev det ikke nævnt i et interview på et tidspunkt, at denne "himmel-hub" I nævner ville omfatte svævende øer, spredt rundt omkring over skydækket , som man vil kunne lande på og udforske - meget som i The Wind Waker? Mener at kunne huske det, men kunne ikke lige google mig til det. Det var i hvert fald en af de ting i The Wind Waker, som jeg fandt allermest opslugende. Kunne være fedt at se det genbrugt.#185 - Skrevet 31-08-2011 17:54
Fuglen har trollface,#186 - Skrevet 31-08-2011 19:45
M60dk skrev:
Fuglen har trollface,
This?
#187 - Skrevet 31-08-2011 20:03 - Redigeret 31-08-2011 20:06
Jeg kan ikke finde PAL-boxartetAndreas Tarding skrev:
.. Blev det ikke nævnt i et interview på et tidspunkt, at denne "himmel-hub" I nævner ville omfatte svævende øer, spredt rundt omkring over skydækket , som man vil kunne lande på og udforske - meget som i The Wind Waker? Mener at kunne huske det, men kunne ikke lige google mig til det. Det var i hvert fald en af de ting i The Wind Waker, som jeg fandt allermest opslugende. Kunne være fedt at se det genbrugt.
Lyder faktisk ret fedt, jeg elskede at opdage nye øer i TWW
#188 - Skrevet 31-08-2011 21:08
Hvis jeg kender Aonuma ret, så er hele det himmelsystem ikke lavet for at man kan udforske, men for at slippe for at lave en rigtig overworld, da det kræver hårdt arbejde.#189 - Skrevet 31-08-2011 21:16
Eagle skrev:
Oni Nick skrev:
Nyt content og nyt gameplay er aldrig negativt, så længe det giver mening. Det originale Zelda havde bare intet med flyvning at gøre.
Det handlede heller aldrig om at besøge byer og have RPG-elementer (Zelda II), det handlede heller ikke om en Light/Dark World (ALttP), om at slippe ud af en drøm (?) (LA), at rejse i tiden (OoT, MM, OoA), at få balanceret årstiderne (OoS), at...
Kan du se hvor jeg vil hen med det?
Du har ret i, at RPG-elementerne var unikke for AoL, og var et brud med det gameplay der var i LoZ, men dine andre eksempler er jo bare eksempler på nyt content i med de allerede etablerede gameplay mechanics - det vil jeg gerne have. Men et Zelda-spil der er FOKUSERET på at sejle, køre i tog, flyve, det gider jeg ikke. Der kan dog godt være sekvenser hvor disse indgår, men i et Zelda-spil vil jeg mindst have en overworld at begå mig i til fods. Det kan være SS har dette, og i så fald er det jo good and all, men det kan jeg ikke udtale mig om endnu.
#190 - Skrevet 31-08-2011 21:20
Min pointe var bare sådan set, at de tilføjer nye elementer til serien hele tiden, og jeg kunne ikke se hvorfor det at flyve skulle være så meget anderledes end nogle af de andre elementer jeg nævnte. Men det er måske mig der har misforstået, hvor stor en del af spillet det er?#191 - Skrevet 31-08-2011 21:40
Eagle skrev:
Min pointe var bare sådan set, at de tilføjer nye elementer til serien hele tiden, og jeg kunne ikke se hvorfor det at flyve skulle være så meget anderledes end nogle af de andre elementer jeg nævnte. Men det er måske mig der har misforstået, hvor stor en del af spillet det er?
Jeg vil lige slå mig til Jonas og sige, at det kunne være fedt hvis det var ligesom Wind Waker, men helst med lidt mere indhold. Hvis det bare er en cursor der vælger områder, så ville det være en smule skuffende, ja, men for mit vedkommende ville jeg stadig have det, jeg forbinder med kernegameplayet i Zelda, så det ville jo være godt nok.
Jeg syntes netop ikke TWW var fet hvad det angår, men det er jo så bare to synspunkter. TWW ville have været meget bedre, hvis du havde en båd fra starten, og der var færre og større øer. Hvis man skal flyve lige så meget, som man skal sejle i TWW, så bliver SS kedeligt tror jeg. At der var to verdener i ALttP, og at LA var en drøm ændrer jo ikke på kernegameplayet, hvorimod en overworld fyldt med vand gør.
Håber du forstår.
#192 - Skrevet 31-08-2011 21:40 - Redigeret 31-08-2011 21:40
I The legend of zelda links awaking, kan man også flyve (ved at holde en fugl).#193 - Skrevet 31-08-2011 21:43 - Redigeret 31-08-2011 21:47
Ja, det er rigtigt, men før valgte vi selv om vi brugte dem. Nu tvinger Nintendo os til det. Det er en styrkning af lineariteten. Og hvis det er et one way system, hvis det er det, jeg tror du mener det er... Så tror jeg næsten jeg dropper Zelda-serien fremover.#194 - Skrevet 31-08-2011 21:50
At man valgfrit kan tage fat i en kylling og svæve rundt i landsby har intet at gøre med, at Nintendo vælger at ændre hele overworld'en og gameplayet, fordi de ønsker at scripte flyvesekvenser ind i spillets kerne.#195 - Skrevet 31-08-2011 21:54
Ja, jeg ved hvad du mener, men i ALttP, skal man flyve for at komme til nogle af de sidste dungeons.