N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#181 - Skrevet 31-08-2011 15:20 - Redigeret 31-08-2011 15:21

Desuden er den der model forfejlet. Jeg hatede ikke på TP, fordi det var en rehash, men det går de fleste åbenbart og tror... Næ, det er nærmere problemet at spillene udvikler og expander på de forkerte elementer.

Nyt content og nyt gameplay er aldrig negativt, så længe det giver mening. Det originale Zelda havde bare intet med flyvning at gøre. Smiley SS virker som et 3D Mario-spil - du har en hub, og så kan du vælge nogle forskellige verdener, ved at droppe ned imellem skyerne gennem portaler... Lover ikke godt, men kan ikke sige noget konkret, før jeg har spillet det.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#182 - Skrevet 31-08-2011 15:40

Oni Nick skrev:
Nyt content og nyt gameplay er aldrig negativt, så længe det giver mening. Det originale Zelda havde bare intet med flyvning at gøre. Smiley



Det handlede heller aldrig om at besøge byer og have RPG-elementer (Zelda II), det handlede heller ikke om en Light/Dark World (ALttP), om at slippe ud af en drøm (?) (LA), at rejse i tiden (OoT, MM, OoA), at få balanceret årstiderne (OoS), at...

Kan du se hvor jeg vil hen med det?


[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1844
Online
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#183 - Skrevet 31-08-2011 16:50

Good call @ Eagle


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7434
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#184 - Skrevet 31-08-2011 17:35

.. Blev det ikke nævnt i et interview på et tidspunkt, at denne "himmel-hub" I nævner ville omfatte svævende øer, spredt rundt omkring over skydækket , som man vil kunne lande på og udforske - meget som i The Wind Waker? Mener at kunne huske det, men kunne ikke lige google mig til det. Det var i hvert fald en af de ting i The Wind Waker, som jeg fandt allermest opslugende. Kunne være fedt at se det genbrugt. Smiley


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#185 - Skrevet 31-08-2011 17:54

Fuglen har trollface,


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#186 - Skrevet 31-08-2011 19:45

M60dk skrev:
Fuglen har trollface,



This?




Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#187 - Skrevet 31-08-2011 20:03 - Redigeret 31-08-2011 20:06

Jeg kan ikke finde PAL-boxartet Smiley

Andreas Tarding skrev:
.. Blev det ikke nævnt i et interview på et tidspunkt, at denne "himmel-hub" I nævner ville omfatte svævende øer, spredt rundt omkring over skydækket , som man vil kunne lande på og udforske - meget som i The Wind Waker? Mener at kunne huske det, men kunne ikke lige google mig til det. Det var i hvert fald en af de ting i The Wind Waker, som jeg fandt allermest opslugende. Kunne være fedt at se det genbrugt. Smiley



Lyder faktisk ret fedt, jeg elskede at opdage nye øer i TWW Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#188 - Skrevet 31-08-2011 21:08

Hvis jeg kender Aonuma ret, så er hele det himmelsystem ikke lavet for at man kan udforske, men for at slippe for at lave en rigtig overworld, da det kræver hårdt arbejde.

Selvfølgelig vil Nintendo påstå det modsatte og sige, at der er masser af fokus på udforskning i spillet, men det er ren spin og PR.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#189 - Skrevet 31-08-2011 21:16

Eagle skrev:

Oni Nick skrev:
Nyt content og nyt gameplay er aldrig negativt, så længe det giver mening. Det originale Zelda havde bare intet med flyvning at gøre. Smiley



Det handlede heller aldrig om at besøge byer og have RPG-elementer (Zelda II), det handlede heller ikke om en Light/Dark World (ALttP), om at slippe ud af en drøm (?) (LA), at rejse i tiden (OoT, MM, OoA), at få balanceret årstiderne (OoS), at...

Kan du se hvor jeg vil hen med det?



Du har ret i, at RPG-elementerne var unikke for AoL, og var et brud med det gameplay der var i LoZ, men dine andre eksempler er jo bare eksempler på nyt content i med de allerede etablerede gameplay mechanics - det vil jeg gerne have. Men et Zelda-spil der er FOKUSERET på at sejle, køre i tog, flyve, det gider jeg ikke. Der kan dog godt være sekvenser hvor disse indgår, men i et Zelda-spil vil jeg mindst have en overworld at begå mig i til fods. Det kan være SS har dette, og i så fald er det jo good and all, men det kan jeg ikke udtale mig om endnu.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#190 - Skrevet 31-08-2011 21:20

Min pointe var bare sådan set, at de tilføjer nye elementer til serien hele tiden, og jeg kunne ikke se hvorfor det at flyve skulle være så meget anderledes end nogle af de andre elementer jeg nævnte. Men det er måske mig der har misforstået, hvor stor en del af spillet det er?

Jeg vil lige slå mig til Jonas og sige, at det kunne være fedt hvis det var ligesom Wind Waker, men helst med lidt mere indhold. Hvis det bare er en cursor der vælger områder, så ville det være en smule skuffende, ja, men for mit vedkommende ville jeg stadig have det, jeg forbinder med kernegameplayet i Zelda, så det ville jo være godt nok.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#191 - Skrevet 31-08-2011 21:40

Eagle skrev:
Min pointe var bare sådan set, at de tilføjer nye elementer til serien hele tiden, og jeg kunne ikke se hvorfor det at flyve skulle være så meget anderledes end nogle af de andre elementer jeg nævnte. Men det er måske mig der har misforstået, hvor stor en del af spillet det er?

Jeg vil lige slå mig til Jonas og sige, at det kunne være fedt hvis det var ligesom Wind Waker, men helst med lidt mere indhold. Hvis det bare er en cursor der vælger områder, så ville det være en smule skuffende, ja, men for mit vedkommende ville jeg stadig have det, jeg forbinder med kernegameplayet i Zelda, så det ville jo være godt nok.



Jeg syntes netop ikke TWW var fet hvad det angår, men det er jo så bare to synspunkter. TWW ville have været meget bedre, hvis du havde en båd fra starten, og der var færre og større øer. Hvis man skal flyve lige så meget, som man skal sejle i TWW, så bliver SS kedeligt tror jeg. At der var to verdener i ALttP, og at LA var en drøm ændrer jo ikke på kernegameplayet, hvorimod en overworld fyldt med vand gør.

Håber du forstår.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#192 - Skrevet 31-08-2011 21:40 - Redigeret 31-08-2011 21:40

I The legend of zelda links awaking, kan man også flyve (ved at holde en fugl).
Og i Twilight princes kunne man svæve med en guld høne.
I mange top down zelda spil har man med en fjer kunne hoppe.
Så hvordan er at flyve noget nyt?
Toge og skibe er måske noget nyt, men flyve har næsten altid været der.
At man skal gennem himmel portaler, er vel fint når der er adskelige forums der beskriver hyrule field som en tom træls plads, hvor man nu kan teleportere sig forbi. Så hvem har ret til at klage? Er det ikke lige netop det folk SKREV de ville have?
Måske har nintendo faktisk forstået budskabet, lavet portaler, som leder din vej, men hvor man så aligevel skal igennem noget mindre overwolrd, men langt mere gennemarbejdet, da det måske er one way system? Det er gætteri, men man kan håbe at det ikke bare er genveje til dungeons, for til det har vi jo en ochania, og en hest Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#193 - Skrevet 31-08-2011 21:43 - Redigeret 31-08-2011 21:47

Ja, det er rigtigt, men før valgte vi selv om vi brugte dem. Nu tvinger Nintendo os til det. Smiley Det er en styrkning af lineariteten. Og hvis det er et one way system, hvis det er det, jeg tror du mener det er... Så tror jeg næsten jeg dropper Zelda-serien fremover.

Og som jeg sagde - der må GERNE være sekvenser med flyvning, toge og både, så længe de ikke kapitaliserer sig på hele spillets grundkerne, nemlig udforskningen. At flyve med høne og at hoppe med fjer er desuden ikke nær det samme, som det vi ser i SS.

PS. du kan også flyve med en ugle i OoT. Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#194 - Skrevet 31-08-2011 21:50

At man valgfrit kan tage fat i en kylling og svæve rundt i landsby har intet at gøre med, at Nintendo vælger at ændre hele overworld'en og gameplayet, fordi de ønsker at scripte flyvesekvenser ind i spillets kerne.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#195 - Skrevet 31-08-2011 21:54

Ja, jeg ved hvad du mener, men i ALttP, skal man flyve for at komme til nogle af de sidste dungeons.

Det første zelda var også ultra linært. Sammel dræb, sammel dræb, samle, draæbe, samle dræbe, købe, dungeon. Over and over.
Nu skal du a-b-c-d, frem for det frie valg, som tit leder en i døden...
Jeg syntes alle zelda spil er linærre. Deal with it.

Og om at det skulle være et problem? Næ, jeg vil genre have en rytme, så jeg har et mål Smiley
Forskellen er at det er blevet mere tydelig med en storry, og en barierre som forhindrer os i at få for meget sværhedsgrad i starten.