Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#2791 - Skrevet 10-02-2012 22:21
Jeg er sikker på jeg linkede til et site hvor der stod at alt musik i SS er orkester som nogle her inde ikke mener det er. hvor blev det af ? eller var det i en anden tråd ?#2792 - Skrevet 11-02-2012 12:09 - Redigeret 11-02-2012 12:11
Dinmor skrev:
En investering er en investering... Det handler om indskud og udbytte, ligegyldigt om det er tid eller penge.
At bruge 3 timer på noget der ikke er sjovt, gør det til spildt tid er nok det dummeste, jeg nogensinde har hørt.
Du har lige givet en simpel definition, og så tre linjer efter kan du ikke engang selv følge den.
Du har ingen ret til at kalde mit udsagn for dumt, da du ikke ved, hvad mit udbytte bliver, ved at spille videre. Mit udbytte er subjektivt defineret ud fra min nytteværdi, som du ingen indsigt i, men som du måske ville have en ide af, hvad ville være, hvis du havde læst andre af mine indlæg i denne tråd.
Stort set alt der hedder pligter skulle være spildt tid så.
Nej, fordi de har et udbytte.
Som jeg sagde, så må man nogen gange gøre ting for at kunne have det sjovt bagefter - det er dumt, at det skal være sådan i et spil, men det er jo som sagt en fejl fra udviklernes side.
Ja, det er dumt, og jeg har ret til at være kritisk. Nok forskellen på mig og fanboys/hardcore gamers, der godt kan lide at bruge penge, selvom udviklerne nyttemaksimerer deres egen velfærd/profit på bekostning af os.
Jeg må nok støtte op om Chessr's svar til dine eksempler på spil. Jeg bad ikke om eksempler på gode (bedre) spil - så kan det være fuldkommen ligegyldigt med, om man kan abstrahere fra om de tager 3 timer at gennemføre eller 20 - for dem kan jeg sgu finde overalt. Jeg har trods alt på intet tidspunkt sagt, at det er det bedste spil, jeg har spillet. Du sagde, at et spil, der kan gennemføres på 3 timer (uden at det er et speed run), kan hamle op med et spil, der tager 40 timer at gennemføre (hvoraf 37 af dem er sjove timer). Det kan det på mange måder, men det er umuligt for dem at opbygge et æstetisk univers på niveau med det lange spil, og det er klart en af Zelda spillenes største forcer.
Bla bla bla. Æstetisk univers? Jeg går op i at have det sjovt. Og jeg vil hellere spille Duck Tales end Skyward Sword.
#2793 - Skrevet 12-02-2012 15:26
Alexander Brock Petersen skrev:
Dinmor skrev:
En investering er en investering... Det handler om indskud og udbytte, ligegyldigt om det er tid eller penge.
At bruge 3 timer på noget der ikke er sjovt, gør det til spildt tid er nok det dummeste, jeg nogensinde har hørt.
Du har lige givet en simpel definition, og så tre linjer efter kan du ikke engang selv følge den.
Jeg følger ikke min definition? Hvis jeg anser de 3 timer som indskuddet, så er det da fuldstændigt korrekt.
Du har ingen ret til at kalde mit udsagn for dumt, da du ikke ved, hvad mit udbytte bliver, ved at spille videre. Mit udbytte er subjektivt defineret ud fra min nytteværdi, som du ingen indsigt i, men som du måske ville have en ide af, hvad ville være, hvis du havde læst andre af mine indlæg i denne tråd.
Præcis! Det ved du jo nemlig heller ikke, netop min pointe. Jeg har læst mange af dine pointer, og det virker sgu lidt til, at det hele bunder i, at du ikke gider bullshit cutscenes, hvilket er hvad de 3 første timer er. Du vil gerne have gode kampe, og det synes jeg bestemt allerede jeg har haft, på trods af, at jeg ikke er så langt i spillet. Så er der selvfølgelig dit had til puzzles, men ud fra hvad jeg har læst, så synes du OoT er et godt spil, og det er også fyldt med puzzles. Anyways, det er fuldkommen irrelevant for min pointe - at du ikke har spillet spillet og derfor ikke burde udtale dig om dets kvalitet. Du kan udtale dig, om de første 3 timer, ikke hele spillet!
Stort set alt der hedder pligter skulle være spildt tid så.
Nej, fordi de har et udbytte.
???? Hvorfor er 37 sjove timer i et spil ikke et udbytte?
Som jeg sagde, så må man nogen gange gøre ting for at kunne have det sjovt bagefter - det er dumt, at det skal være sådan i et spil, men det er jo som sagt en fejl fra udviklernes side.
Ja, det er dumt, og jeg har ret til at være kritisk. Nok forskellen på mig og fanboys/hardcore gamers, der godt kan lide at bruge penge, selvom udviklerne nyttemaksimerer deres egen velfærd/profit på bekostning af os.
Jeg er da bestemt også kritisk over for hvad jeg spiller, men jeg kan også selv se ud over min kritik, hvilket du giver mig et indtryk af, at du kan have lidt svært ved....
Jeg må nok støtte op om Chessr's svar til dine eksempler på spil. Jeg bad ikke om eksempler på gode (bedre) spil - så kan det være fuldkommen ligegyldigt med, om man kan abstrahere fra om de tager 3 timer at gennemføre eller 20 - for dem kan jeg sgu finde overalt. Jeg har trods alt på intet tidspunkt sagt, at det er det bedste spil, jeg har spillet. Du sagde, at et spil, der kan gennemføres på 3 timer (uden at det er et speed run), kan hamle op med et spil, der tager 40 timer at gennemføre (hvoraf 37 af dem er sjove timer). Det kan det på mange måder, men det er umuligt for dem at opbygge et æstetisk univers på niveau med det lange spil, og det er klart en af Zelda spillenes største forcer.
Bla bla bla. Æstetisk univers? Jeg går op i at have det sjovt. Og jeg vil hellere spille Duck Tales end Skyward Sword.
Det lyder godt nok som en ensformig gaming historie, hvis du har kunnet nøjes med det samme spil de sidste 20 år........
#2794 - Skrevet 12-02-2012 15:46
Do NOT mess with DuckTales!#2795 - Skrevet 12-02-2012 16:39
Jeg tror Dinmor og Alexander taler om to forskellige ting.#2796 - Skrevet 12-02-2012 17:01
Hehe, så kører rygtebussen pga. et jobopslag..#2797 - Skrevet 12-02-2012 17:15
Fanboy LOL spekulation. Tjek lige jobopslaget. Tænk sig at de gider at skrive en hel nyhed om det, når der ingen kød er på.#2798 - Skrevet 12-02-2012 17:32
^Var også inde og tjekke opslaget inden jeg skrev her.#2799 - Skrevet 12-02-2012 17:51
Fans egen ønske tænkning. Meget mere er der vist ikke i det.#2800 - Skrevet 12-02-2012 17:56
Det er da ikke meget anderledes end da folk gik amok over at en nyansat fra Retro Studios havde skrevet på sin twitter, at overtid i år bliver nemmere efter hans ven havde lånt ham nogle dvd-film.#2801 - Skrevet 12-02-2012 18:23 - Redigeret 12-02-2012 18:24
chessr skrev:
Jeg er sikker på jeg linkede til et site hvor der stod at alt musik i SS er orkester som nogle her inde ikke mener det er. hvor blev det af ? eller var det i en anden tråd ?
jeg kan nu høre - helt uden problemer - at der er musik, som er det reneste midi. Ikke engang af særlig god kvalitet, for så man det være svært at høre forskel, hvis man ikke er "kender" af instrumenterne. Godt nok har jeg ikke spillet det endnu (mon jeg kommer til det?), men jeg kan huske en saxofon i baggrundsmusikken fra en basar, som uomtvivsteligt ikke er et rigtigt instrument. Et Fætter-BR keyboard lyder mere autentisk. (Det samme gælder i øvrigt også for bassne og trommerne...)
#2802 - Skrevet 12-02-2012 18:50 - Redigeret 12-02-2012 18:59
Nu, hvor vi snakker syntetisk musik VS. akustisk, indspillet musik --#2803 - Skrevet 12-02-2012 19:15 - Redigeret 12-02-2012 19:25
Desto mere simpelt det er, jo lettere er det typisk at producere gode sampels, der lyder meget autentiske. Jeg vil nok ikke tale om det som "akustisk", fordi der selv i klassisk musik foregår en ret lang efterproduktion af musikken i studiet. Dette stykke synes jeg lyder meget godt, men det kan omvendt være nogle voldsomt gode sampels. Dem der kan høre forskel er typisk blæsere, der kender alle overtonerne af deres eget instrument, ligesom resonans også er svært at producere ordentligt.#2804 - Skrevet 12-02-2012 22:52 - Redigeret 12-02-2012 23:59
Kragh, hvordan kan det være, at jeg godt kan lide midi i A Link to the Past, men ikke i Twilight Princess? Det simple svar vil selvfølgelig være, at kvaliteten af melodierne er langt bedre i A Link to the Past, men er det hele svaret? Er det kompleksiteten/genren/samplekvaliteten, der udstiller midiformen i Twilight Princess eller?#2805 - Skrevet 13-02-2012 00:14 - Redigeret 13-02-2012 00:15
Hmm.. det er et ret godt spørgsmål, og jeg ved ærlig talt ikke helt hvad det kan skyldes. Tror ikke der er skrevet så meget litteratur lige præcis om dét - Kan du ikke komme med nogle eksempler? Evt. to, der er relativt ens, vi kan sammenligne?