N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 21-06-2011 17:27

Jeg er stort set enig i alt, hvad du skriver, Oni Nick.

Det er i øvrigt sjovt, at du skriver, at du ikke er enig med alt i artiklen, men det virker ellers sådan, når jeg læser din kommentar - måske med undtagelse af OoT vs. ALttP-diskussionen.

Jeg kan lide begge spil, men foretrækker klart ALttP den dag i dag over OoT. Sådan har det ikke altid været, men sådan er det blevet, fordi OoT ikke ældes særlig godt med tiden.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 21-06-2011 17:53 - Redigeret 21-06-2011 18:41

Det var også mest småting jeg ikke fandt mig enig i, såsom at TP skulle have seriens bedste dungeons. Nogen af dem er rigtig gode i mine øjne, Lakebed Temple som et eksempel, men mange af de andre er for meget hand-holding. Men det er jo i princippet en smagssag, da næsten alle dungeons er ens.

Udover Snowpeak Ruins, som jeg ikke ved hvorfor var et tempel, men det var godt med lidt variation. Problemet var bare, igen, at Zelda-teamet havde en idé om, at folk ville grine af deres smarte rute rundt i huset, hvor man troede man fik Boss Key, men så var det bare et græsskar. x) Hahaha, jeg grinede ikke, nej. Dette "tempel" burde have været ét af mange lokationer man som spiller selv skulle kunne udforske, og de skulle ikke være bundet af dungeon-modellen. Som artiklen også skriver, det TP gør rigtigt gør det også rigtigt. Men der er bare så mange fejl, der trækker det ned. Jeg er vild med at finde grotter rundt omkring i overworlden som i ALttP, men problemet er bare, at der ikke er megen belønning for det. Se, hvis Snowpeak havde været et selvstændigt bjerglandskab, der egentlig ikke havde betydning for historien, og det havde været et stort åbent område, med en masse grotter, fjender, forhindringer osv., og så et palæ man kunne udforske, så ville spilleren selv have skabt sin oplevelse, og deri have fået en større belønning, end bare at springe et hul i overworlden og finde en indholdsløs lille grotte.

Fordi, seriøst, Snowpeak havde ingen relevans for historien. Der var lige et spejl, men det var også det. Og hele området, der fylder en stor del af overworlden, gik ud på at følge et spor med Wolf Link, og så spille et sledding minispil - there you go, næste tempel, move on. -_-

EDIT: Synes det her ser bedre ud end Skyward Sword. I'm not kidding.

http://www.youtube.com/watch?v=QTtrD3FlI70&feature=player_embedded#at=97


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 21-06-2011 21:09

Undskyld for dobbelt post, men lavede en tråd om dette emne på Zelda Informer's forum, der skulle være ret aktivt, så det ville være cool hvis nogen ville joine - eller i hvert fald Alexander, da jeg ikke tror der er mange, der deler mit synspunkt derinde. x)

http://forums.zeldainformer.com/threads/the-definition-of-a-zelda-game.7517/


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 21-06-2011 22:08

I det hele taget burde folk måske istedet tage deres negative kritik hen til de internationale foraer.
Det er da fint nok at i kan argumentere for, at i synes at spil er blevet dårligere. Men det ændrer næppe noget at brokke sig overfor N-clubs besøgende og ud fra reaktionerne at dømme, så hører den slags diskussioner måske ikke helt til på et dansk forum, der eksisterer for at folk kan dele deres entusiasme for spil.
Vil i påvirke den retning, som spilindustrien tager. Så find istedet nogle game developer communities eller nogle af de sider, der fokuserer på analysen af markedet. Det er en langt mere effektiv måde at påvirke udviklerne på.

Jeg synes også det er lidt åndsvagt at N-Clubs forside er fyldt med nyheder om at Nintendo har håndteret deres marketing forkert under en bussiness konference. Jeg indrømmer, at jeg da også er en af dem, der kommenterer nyhederne og interesserer mig for stoffet.
Men hvad er det helt præcist læserne, eller de 90% der ikke har planer om at arbejde i industrien indenfor de næste par år, får ud af at vide det?
Er det dét, som N-Club, 'the Danish Nintendo Community', skal handle om?



Ikke underligt at aktiviteten på de danske Nintendo-sider er faldet.




kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 21-06-2011 22:47

Togbis >> Den kritik, som Oni Nick fremfører af Zelda-serien har intet med business at gøre, men handler om spiludvikling. Smiley


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 21-06-2011 23:00

Det er derfor han måske skulle skrive det på et forum for spiludviklere og ikke et forum for danske teenagere, der kan lide at spille Nintendo.

Det er ikke for at kritisere det han skriver, du har især også en masse vigtige punkter. Men til tider kan det godt virke lidt spildt på døve øre.

Jeg tror mange savner lidt mere fokus på communitiet, meet-ups og fornøjelsen ved at game. Jeg frygter, at der muligvis kunne være en masse potentielle brugere, der tjekker siden en gang i mellem fordi de har købt en wii eller ds og gerne vil møde andre Nintendofans.
Men som bliver skræmt væk af alt den snak om spiludvikling og industrien som helhed.

Det er ikke fordi alt snak om industrien og udviklingen af spil helt skal forbydes. Men det kunne muligvis være noget i burde overveje at diskutere blandt crewet.

Nu skal jeg passe på jeg ikke spammer Zelda-tråden her til for meget. Smiley


SS har awesome concept art, forresten.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#22 - Skrevet 21-06-2011 23:16 - Redigeret 21-06-2011 23:24

Jeg hører din kritik angående diskussioner omkring industrien og spiludvikling. Jeg mener dog, at business og spilglæde altid vil hænge sammen - forstået på den måde, at en forretning er kun god, hvis firmaet laver et godt produkt.

Når det er sagt, så er jeg lydhør over for din - og andres kritik - om at det af og til fylder for meget. På N-club skal der være plads til alle, så målet må være at dele tingene lidt mere op end det er tilfældet lige nu.

Jeg går faktisk med planer om at oprette nogle tråde, der skal bruges til mere konkrete diskussioner vedrørende industri, spiludviklere etc. Betyder det så, at det kun vil foregå i disse tråde? Nej, men de store diskussioner vil, og det vil forhåbentligt gøre alle mere glade, både dem der er for og imod.

I forhold til meet-ups så har vi jo Live, og derudover har jeg selv tænkt på at høre om man kunne samle nogle folk til noget socialt gaming. Den eneste grund til at jeg ikke har oprettet en tråd om det, er fordi det er sommerferie p.t. Men hvis nogle keder sig, så befinder jeg mig i Århus hele julimåned... Smiley

Og SÅ vender vi tilbage til emnet.

The Legend of Zelda: Skyward Sword - DISCUSS! Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#23 - Skrevet 21-06-2011 23:17

Ja hvis ikke fuglen havde sådan et grimt næb.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#24 - Skrevet 21-06-2011 23:20 - Redigeret 21-06-2011 23:32

Concept artet er rimelig godt, men den grafiske stil i spillet, bryder jeg mig ikke om. Farverne er bare... off... og Zelda ligner en drenge-pige fremfor en prinsesse. Og så de der fugle. Hmm.

Faktisk havde Twilight Princess for mig en rigtig god art style, hvis man fjernede alt det der Twilight Zone halløj, der gjorde det alt for mørkt.

EDIT: Angående art work, så har vi haft diskussionen før i en kommentartråden. Jeg er faktisk ligeglad, hvordan Link ser ud, så længe han ikke ligner en fe-dreng, som han gør som Toon Link.


Ovenover: IKKE en fe-dreng.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#25 - Skrevet 22-06-2011 00:11 - Redigeret 22-06-2011 00:11

Kunne nu meget godt lide Toon Link (og hele Wind Wakers look i det hele taget), men det vil folk jo altid have forskellige meninger om Smiley


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#26 - Skrevet 22-06-2011 00:38

Jeg var ikke særligt vild med stilen i TP.
Nintendo startede godt ud i den første trailer, men jo tættere de kom til launch jo værre blev designe.
Størstedelen af personerne ser vildt sære og nærmest halvgrimme ud.






Tingle så måske også mærkelig ud i de tidligere spil, men i det mindste havde han da sin charme.


En af Links inkarnationer, som jeg godt kan lide, er den Link man ser i concept art'et til Minish Cap (sprites'ne var dog ikke så pæne, alt for lyse).

Link har stadigt samme proportioner, som dem man finder i Wind Waker og som i vesten opfattes som barnlig. Men imodsætning til store dele af Wind Waker, så fremstilles Link her alligevel som viljestærk og heltemodig. Faktisk får den barnlige stil, gennem kontrasten, ham til at virke endnu mere hardcore.




Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#27 - Skrevet 22-06-2011 01:19 - Redigeret 22-06-2011 01:28

.



Jeg er spændt på om de som alid laver ameriaknsk og japansk art work eller om vi får en fældes atwork...
Det skal lige siges at det ene billed har jeg set før det andet, er jeg i tvivl om egentlig er det japanske, men der plejer at være 2. Især Kirby har altid 2.
Vi i europa får normalt det amerikanske artwork.


Så vidt jeg ved har vi det japanske boks art ved toon link... Men Tp osv. har vi amerika... Enden kan blive at vi får en helt tredje.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#28 - Skrevet 22-06-2011 01:29

http://www.zeldainformer.com/2011/06/why-skyward-swords-combat-feels-like-a-puzzle-and-is-completely-realistic-and-awesome.html

Aww, jeg fik dem til at skrive en hel artikel. Feels kinda good. Smiley


[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1824
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#29 - Skrevet 22-06-2011 10:52

Og en rigtig fin artikel der kom ud af det!
SMASK i fjæs på alle jer "Brock"hoveder der på forhånd har afskrevet "Skyward Sword" som værende ikke andet end en Puzzle-fest.
Smiley
Men kan stadig kun følge dig, Alexander, i at Eiji driver stygt gæk, med Zeldaserien for tiden, med hans båd/ulv/tog brainfarts Smiley

On-Topic: Jeg er vild med grafikken i SS!
Zelda, tomboyish eller ej, er da mega smuk. Hendes piratdage er forhåbentlig ovre. Og i TP var hun bare lidt for gloomy for mit vedkommende.
Synes måske at Ghirahim skulle tøjle sine orale tendenser en anelse...
Glæder mig virkelig meget til at flyve rundt i de smukke impressionistiske skyer over Hyrule.
Og hvad angår "drageanden" så er den da meget fin.





Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#30 - Skrevet 22-06-2011 13:42

Jeg TROR nu stadig SS bliver lineært. Jeg afskriver det ikke, men tror det bliver TP om igen. Bare fordi udviklerne siger at det er frit og alt det, ved jeg at man ikke kan stole på dem. SS kan blive rigtig godt og rigtig dårligt. F.eks. skrev en i min tråd på ZI, at flyvedelen af spillet bliver unlocket gennem portaler til andre skyverdener. Allerede der sætter min alarm i gang. Smiley