N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 26-06-2011 02:13

Aonuma:
I've been involved with every game in the series since The Legend of Zelda: Ocarina of Time, so I don't feel that way. I'm like, "Tch!" (laughs)

Osawa:
Well, that's your job.

Koizumi:
Aonuma-san, wanna switch with me on Super Mario Bros. sometime?

Aonuma:
Hey, that sounds good… Not!

Koizumi:
I'll make the next Zelda game. Then you can enjoy playing it.

Aonuma:
No way. (firmly)

Everyone:
(laughs)

Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 26-06-2011 13:33

Lol Nintendo griner ligefrem af tanken om at lade andre end Aonuma styre seriens udvikling?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 26-06-2011 13:55

Har det ikke noget med at japan har et Stort Strukturgeringsbehov (yder stort pres på tilhængere af denne type struktur, man føler ansvar. Modstander af fornyelse. Lov og orden prioriteres højt).
Vi ser det anderledes fordi at vi har et Lille Strukturgeringsbehov(afslappede træk. Risikovillig. Tør godt sige imod. Går ikke op i tro, eller tvangs holdninger), og derfor ser deres firma træk som mærkelige eller unødvendige. Faktsik ville en fyring af auroma eller hvis man flytter ham fra zelda holdet, medføre at nintedo mister respekt og ære. Men hvis de endelig fejler fulkommen vil de måske trække sig ud af det hele som ved square enix, hvor filmen final fantasy havde fejlet, spang en af de "æres tagende" af. "Æres tagende" er et udtryk jeg bruger om folk i lande/virksomheder med et stærkt strukturerings behov, som skriver deres navn på tingene og "tager æren". Selv om der er flere hundrede om et projekt er der kun en som man siger "wow" til. Her kan man se et foretangende som the nightmare before christmans, hvem husker man som bagmand? Tim burton. Deres fortagende har et stærkt strukturerings behov. Deres orindelse taler imod, men deres fremgangsmåde gør ikke.
Japan har også en makulin kultur og stor magtditance og vi har feminin kultur og lille magtditance. Derfor ser vi anderledes på tingene end de gør. Hvad der så er bedst er en anden ting.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 26-06-2011 14:14

Ej nu må folk da styre sig lidt. Hvis et spil slet ikke var linært, så ville der jo slet ikke være nogen historie... det ville også blive kedeligt og længden og så ville jeg ikke spille det... Twiligt Princess var en stor forbedring, som havde en god historie og var nemt at finde vej i.

Det er jo heller ikke meningen at man skal bruge flere timer på noget man ikke kan finde eller slå det alt sammen op på nettet... Twiligt Princess blev jeg selv slet ikke nød til slå noget som helst op! Det er slet ikke negativt, det er positivt :b


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 26-06-2011 14:28

Angående Zelda, så tror jeg ikke de prøver at gøre hende til en tomboyish drengepige. Men nok snarere det man engang kaldte idealet for en bondepige.
Bondefamiler har ikke hundrede stylister til at sætte datterens prinsesse hår, så det bliver istedet til pagehår gennem saks og en gryde over hovedet, samt fletninger.



PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 26-06-2011 14:41

Ja, SS foregår FØR Ocarina of Time og selvom Zelda universet altid har foregået i en middelalder-tidsperiode, så er SS stadig tilbage I tiden, så de vil derfor give, i hvert fald Zelda, et mere gammeldags look Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#37 - Skrevet 26-06-2011 15:01

Jeg tror stadig ikke på at der findes en timeline for Zelda.

Zelda er en legende. Legender, kan ligesom myter eller eventyr, have et hav af forskellige udformninger, alt efter hvem der fortæller den.
Det er derfor der aldrig har været numre i titlerne på Zelda spil. De er ikke kronologisk sat op.

Jovist, de låner og referere til hinanden, men de gør det aldrig så klart, at vi kan bestemme hvilken titel der refereres til.
Majora's Mask er nok det tætteste på en sequal vi har set. Meget åbenlyst lavet som parallel verden til Ocarina of Time og med omdrejning i samme koncept: tidsrejse.

Legend om Zelda, forgår i et tidsløst univers. Bare se på blanding af opfindelser. Bomber, kamera, bue og pil, sværd og skjold, tog, skibe, hoteller, rock/jazz bands, bundet sammen om magi og et tidsløst univers.

.... Topic. Nintendo skal til at droppe at lege med på den her tidslinie ting. Tidslinien er opstået på forums, ikke hos Zelda-temaet.
Giv os et Zelda som vi kendte det, med massere af veje til målet og side-quest! TP var for tyndt på side-quest delen.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 26-06-2011 18:06

PD skrev:
Det er jo heller ikke meningen at man skal bruge flere timer på noget man ikke kan finde



Hvornår begyndte du at spille Zelda?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#39 - Skrevet 26-06-2011 19:06

^det giver faktisk ikke mening. Det er ikke sjovt bare at lede, at lede skal også være sjovt i et zelda spil. Hvis man farer vildt så er det en tendens at slå det op på internettet, som man ikke rigtig kunne før, så derfor er det ikke så populært, da man har alt for let adgang til de informationer. Men det var da meget sjovt før, men knap så meget søgen og mere åbenlyse veje, var noget som gjorde tp bedre end de andre efter min mening. But who cares.

On topic, jeg er stadig spændt på om vi får amerikansk eller japansk art box art... Det er jo en blanding af toon zelda og tp zelda.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 26-06-2011 20:45

Er GTA et sjovt spil? Baseret på spillets succes, vil jeg påstå at det er... Personligt er det ikke min smag, jeg er mere til en hyggelig/charmerende verden serveret i form af Zelda universet.

Det gode Zelda spil, giver dig hints (ikke Navi "HEY!" hints), designet til at pirrer ens nysgerrighed. Et hjerte-stykke gemt på toppen af en klippe, ganske tydeligt, men uden tydeligt at give en løsning til hvorledes det kan anskaffes.
Det sidste spil jeg husker brugte disse tricks, var Metroid Prime. I Twillight Princess var hjerte-stykker utroligt nemme at finde. TP er det eneste Zelda-spil hvor jeg fik fundet alle hjerte-stykker.

Personligt gør bruger jeg aldrig online facts/guides til at komme igennem mine spil. Bare fordi de findes, behøver jeg ikke at bruge dem (og jeg er for doven til at læse sådan noget).


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 26-06-2011 21:03

Jeg tror på en timeline, men ikke som et ét-og-alt koncept som Zelda-serien formes efter. Snarere som en eftertanke hos Nintendo, for at få det hele til at gå op. Skyward Sword er et godt eksempel: Hele konceptudviklingen er startet med Wii-moten hvilket har ført tankerne på at give sværd-gameplay en central rolle i spillet - altså får sværdet en stor rolle i spillet og når man snakker Zelda kan man ikke komme uden om Master Sword, så plotmæssigt kunne det passe med skabelsen af Master Sword, hvilket vil sige nær begyndelsen af tidslinjen.


HGC
HGC

7031
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 26-06-2011 22:00 - Redigeret 26-06-2011 22:01

Thomas Dyregaard skrev:
Det gode Zelda spil, giver dig hints (ikke Navi "HEY!" hints), designet til at pirrer ens nysgerrighed. Et hjerte-stykke gemt på toppen af en klippe, ganske tydeligt, men uden tydeligt at give en løsning til hvorledes det kan anskaffes.
Det sidste spil jeg husker brugte disse tricks, var Metroid Prime. I Twillight Princess var hjerte-stykker utroligt nemme at finde. TP er det eneste Zelda-spil hvor jeg fik fundet alle hjerte-stykker.

Personligt gør bruger jeg aldrig online facts/guides til at komme igennem mine spil. Bare fordi de findes, behøver jeg ikke at bruge dem (og jeg er for doven til at læse sådan noget).


Jeg er faktisk næsten helt enig med ovenstående. Jeg er dog lige så meget enig med Maxio omkring, at man ikke skal lede for meget. The Legend of Zelda (NES) er et pragteksemplar på begge dele, synes jeg.

(SPOILER)
Jeg har både i går og i dag siddet 2-3 timer og spillet The Legend of Zelda på Virtual Console. Og gæt hvad jeg har brugt det meste af tiden på. At lede efter 8. dungeon. Uden at ane, hvad jeg egentligt skulle lede efter. Tilfældigvis, da jeg smadrede statuer, åbenbarede en trappe sig for mig. Og nede i hulen stod en gammel mand og gav et kryptisk hint: "Secrets is in the tree in the dead-end" (eller noget i den retning). Jeg satsede på, at denne "secret" var 8. dungeon, for jeg havde trods alt lige fået mig et opgraderet stearinlys. Derfor gik jeg systematisk i gang med at brænde hvert eneste træ i hvert eneste område, der bare kunne minde en lille smule om en blindgyde. Og så, et sted, hvor jeg egentligt ikke regnede med gevinst, fandt jeg endelig den 8. dungeon!

Men det jeg egentligt vil sige med det er, at sådanne hints er en god slags hints, og dem er der mange af i TLoZ. Problemet med lige netop dette eksempel er bare, at hintet var gemt for godt. Det var et fuldkommen tilfælde, at jeg overhovedet fandt det (jeg er egentligt blevet båret igennem hele spillet af tilfældigheder, lol). Det burde have været at finde i den 7. dungeon i stedet for et tilfældigt sted på Hyrule Field.

Jeg synes, jeg har brugt lidt for meget tid på bare at rende rundt og lede efter ting og sager i TLoZ. Der kunne godt have været nogle flere hints til at hjælpe mig, synes jeg.

Nå, nu er jeg i hvert fald i gang med 9. dungeon, som ser ud til at kunne blive lidt af en udfordring, hoho.

Tl;dr: Kryptiske hints er gode, og der bør ikke være alt for få af dem.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#43 - Skrevet 26-06-2011 22:44

Oni Nick skrev:

PD skrev:
Det er jo heller ikke meningen at man skal bruge flere timer på noget man ikke kan finde



Hvornår begyndte du at spille Zelda?


Ocarina of Time. Da vi spillede det (mig og min kusine) blev vi nød til at bruge en guide på nettet da vi ikke vidste hvad vi skulle... man skal så derfor ikke gøre spil så svære at man bliver nød til at slå alt op. Jeg ved kun hvad jeg skal gøre i OoT i dag fordi jeg kan huske guiderne :b


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#44 - Skrevet 26-06-2011 23:05

Så din pointe er, at spil skal være så lineære og blottet for udforskning og puzzles, at små børn kan gennemføre dem uden at tænke for meget? (Jeg går ud fra, at du ikke var så gammel, da du spillede OoT).


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#45 - Skrevet 26-06-2011 23:55

Aonuma: We have tended to lower the difficulty of recent Zelda games because we want everyone to reach the goal, like by placing healing items right before a boss battle and so on. But Miyamoto-san has been complaining that without anything to get stuck on, the games don't stick with you as memories.



Synes det var et interessant citat. Det er taget fra den seneste Iwata Asks.