N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#436 - Skrevet 13-09-2011 11:11 - Redigeret 13-09-2011 11:12

Alex læs nu hvad vi skriver. INGEN af os har spilet det så INGEN af os kan sige hvor godt det er endnu. DU har DINE ideer til hvad DU mener der skal gøres. Sådan tror du ikke det er blevet så lad være med at købe spillet hvis du bare vil sidde med en utilfreds mine mens du spiller det. Det får du jo personligt ikke noget ud af vil jeg da håbe, hvis du bare vil svine. Drop at køb det og spil de gamle igen igen igen.

M60 som med alle andre Wii spil er det aldrig påtvunget at stå op så selvfølgelig kan du sidde ned Smiley


Michael
Michael

5396
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#437 - Skrevet 13-09-2011 11:22

chessr skrev:
nu har ingen af os spillet det så det KUNNE jo være at der faktisk er en grund til at de har gjort som de har. De har nok ikke gjort det hvis det ikke passede ind eller for at pisse på deres fans.



Jeg har det lidt på samme måde. Hvis folkene bag ved hvad de vil med det, så lad dem endelig rulle ind med alle de fornyelser de kan finde på. Hvis folk vil spille eksakte kopier af de gamle Zelda-spil, så spil dog de gamle Zelda-spil. Giv udviklerne plads til at forny sig, så resten af os slipper for at genspille det samme eventyr igen og igen.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#438 - Skrevet 13-09-2011 11:23

Jeg har på intet tidspunkt skrevet, at jeg vil have at alle Zelda-spil skal være som det gamle.

Og Michael, der er jo heller ingen grund til at du er kritisk, da du får det gratis. Smiley


Michael
Michael

5396
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#439 - Skrevet 13-09-2011 11:25

Jeg skal ikke anmelde Skyward Sword, så nej det gør jeg ikke.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#440 - Skrevet 13-09-2011 11:30

Den der med, at man ikke kan have en mening om et spil, før man har spillet det, holder altså ikke helt. Jovist giver det ikke et komplet indtryk at sidde og kigge på en liste over features, men det giver alligevel et indtryk i, hvad man kan forvente, og i hvilken retning udvikleren har gået.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#441 - Skrevet 13-09-2011 11:30

Michael skrev:
Jeg skal ikke anmelde Skyward Sword, så nej det gør jeg ikke.


Oh, udlicitering til GR Norge/Sverige pga. manglende ressourcer eller har I seriøst en bedre Nintendo-gamer på redaktionen end dig? Smiley

Anyway, fedt du synes godt om Skyward Sword. Det gør jeg ikke. Det bliver spændende at se, hvordan det klarer sig, når det bliver udgivet.


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#442 - Skrevet 13-09-2011 11:30

chessr skrev:
M60 som med alle andre Wii spil er det aldrig påtvunget at stå op så selvfølgelig kan du sidde ned Smiley


Jeg har aldrig prøvet et Wii Motion plus spil, så jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvordan det der 1:1 fungerer. Hvis man skal lave hele armbevægelser, og ikke bare kan waggle svagt får jeg et plads-problem.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#443 - Skrevet 13-09-2011 11:34

Alexander Brock Petersen skrev:
Anyway, fedt du synes godt om Skyward Sword. Det gør jeg ikke. Det bliver spændende at se, hvordan det klarer sig, når det bliver udgivet.


Det kommer sikkert til at sælge kassen Smiley


Michael
Michael

5396
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#444 - Skrevet 13-09-2011 11:37

Uha ja, den altid fantastiske Thomas Blichfeldt har været redaktionens Nintendomand i rigtig mange år efterhånden. Det er nok ham der render med Zelda-tjansen Smiley

Men mere on-topic, så er det helt klart det indtryk jeg får, når et par af jer hiver negative bemærkninger op, og spår dommedag lige så snart Nintendo ændrer på Zelda formularen. Det virker som om folk bare vil spille Ocarina of Time om og om igen. Bevares det er et fint spil, men det betyder ikke at jeg ønsker at en 2011/12-titel skal ligne det på en prik (heh...)


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#445 - Skrevet 13-09-2011 11:50 - Redigeret 13-09-2011 11:55

Det er sjovt, at folk bliver ved med at bruge "innovation" som argumentet for, hvorfor nye Zelda-spil er gode.

Hvad er det, der er så innoverende? Det hele bygger jo stadig på Ocarina of Time-formlen, der introducerede tre skelsættende tiltag i forhold til de oprindelige spil:

- mere lineært og scriptet (udforske, dungeon, udforske, dungeon)
- auto-targeting
- hovedfokus på puzzles og storyline fremfor at kæmpe og udforske

Det er præcis den samme formel, Skyward Sword bygger på. Det eneste ændring er, at de har fjernet overworlden, så "udforske-dungeon-udforske-formlen" bliver mere strømlinet og der kommer endnu mindre fokus på udforskning. Men det er stadig den samme formel. Hvis de virkelig ville "innovere", havde de vel fjernet den formel og erstattet den med noget nyt?

Og hvad indeholder spillet ellers? Gimmicks som vi allerede har set præcis i samme form i Wind Waker, Twilight Princess og Phantom Hourglass:

- Flyve er det samme som at sejle i Wind Waker
- At samle "tears" er det samme som i Twilight Princess
- At snige sig rundt uden sværd er det samme som i Phantom Hourglass
- At skulle vende tilbage til et hovedtempel hele tiden er det samme som i Phantom Hourglass
- Karakteren "Fi" er præcis som Midna og Navi.
- Vi starter stadig i landsbyen uden sværd og bliver så "voksen"
- Stadigvæk de samme turtorials inden man rigtig kommer i gang med spillet
- Rehash af historien fra Wind Waker med, at Link og Zelda møder hinanden i starten uden at være "helt" eller "prinsesse", men så bliver Zelda kidknappet og...

Hvor er innovationen henne? At Link kan skyde med bugs? At Link kan løbe? At Link kan fortalt hvor man skal gå hen og hvor alle nøglerne ligger henne på hvilket som helst tidspunkt i spillet?

I don't get it.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#446 - Skrevet 13-09-2011 11:55 - Redigeret 13-09-2011 13:27

Fine kritiske udpluk fra GameInformer, Alexander fik postet tidligere i morges. Dog synes jeg, at visse positive også lige bør nævnes - skal selvf. advare om små spoilarz:

- set your own blue beacon to guide yourself during flight
Custom beacons. Måske lidt uklart, men tyder jo på, at himmel-overworld delen tilbyder andet end blot spawning i de forskellige områder på jorden.

- Link can jump off his bird above any island or beacon
Dette lader til at bekræfte svævende øer rundt omkring i himmel-overworlden, som man kan lande på og udforske. Bliver spændende at finde ud af mere omkring.

- Skyloft's map resembles that of Wind Waker
- bird flight is much faster than boat speed in Wind Waker
- you'll come across enemies and tornados while flying

Encounters med store fjender, etc. mens man flyver rundt. Fangede et glimpse af dette under fremvisningen i morges: YouTube-link. Virker imo. meget federe, og væsentlig mere intenst, end de søkampe med malstrøms-blæksprutter, man røg ud i i The Wind Waker.

Som jeg håbede på, lader der til at være et par elementer fra The Wind Wakers sejl-del, som er blevet genbrugt. Hvis dette betyder at bare noget af stemningen fra udforskningen, og usikkerheden, der fulgte med at sejle mellem øerne i TWW, kan findes igen i Skyward Sword, giver det ret mange point til spillet i min bog. De lader også til at have forbedret på en hyppigt kritiseret del af TWW, idet man rejser væsentlig hurtigere på fuglen, end man gjorde med sejlbåden.

Edit: *ser ny post ovenfor* Ja, er måske irriterende at de stadig holder sig meget til samme formel, som man så i f.eks. Ocarina of Time, men et eller andet sted synes jeg bare, at man må betragte det ift. Nintendos konservative tilgang til udvikling - de forsøger, som jeg nævnte tidligere, nu engang at tilføre nye elementer til spillet (sammenlignet med f.eks. Twilight Princess), samtidig med at gameplayet holdes accessible for den udvidede brugerbase, Wii'en har skabt. Ender nok med at købe Skyward Sword second-hand, men er efterhånden bare af den holdning, at Nintendo nok må tolereres som nogen, der gør tingene i deres eget tempo. Smiley


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#447 - Skrevet 13-09-2011 12:22

Alex - tror da ikke der er nogen som har sagt at de er innovative med det nye spil ? bare at de synes om det de har set Smiley


Mic
Mic

292
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#448 - Skrevet 13-09-2011 13:44

Det her er et af de første Zelda spil jeg er rigtig interesseret i. Stilen er superfed og elsker de nye funktioner - og fuglene! Er slet ikke i tvivl om, at det bliver endnu et fantastisk spil i Zelda-serien.

Og seriøst, Alexander, "jazz musik" som et (negativt?) punkt på din liste over dette spil er da for langt ude. Hvor kommer det Jazz musik fra? Synes ikke man har hørt særligt meget af spillets musik, så come on. På den anden side ville jeg da nyde et spil med jazz musik.


HGC
HGC

7031
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#449 - Skrevet 13-09-2011 13:58

3DS-konference
De første 11 minutter viser en masse spændende gameplay fra Skyward Sword. STØVSUGERRR!!


Mic
Mic

292
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#450 - Skrevet 13-09-2011 14:15

HGC fra Danmark skrev:
3DS-konference
De første 11 minutter viser en masse spændende gameplay fra Skyward Sword. STØVSUGERRR!!