Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#452 - Skrevet 13-09-2011 15:19 - Redigeret 13-09-2011 15:22
En lille trailer over alle Zelda spillene#453 - Skrevet 13-09-2011 17:18 - Redigeret 13-09-2011 17:32
Av, det ser ikke godt ud det her...#454 - Skrevet 13-09-2011 17:33
Mon Oni Nick vågnede op med et råddent ben? o_O#455 - Skrevet 13-09-2011 17:34 - Redigeret 13-09-2011 17:36
Det må være kedelig at være så negativ hele tiden ?#456 - Skrevet 13-09-2011 17:35
Oni Nick er bare skuffet, fordi han var enormt positiv overfor Skyward Sword før du viste ham den video.#457 - Skrevet 13-09-2011 17:40
#458 - Skrevet 13-09-2011 17:49 - Redigeret 13-09-2011 17:50
Hvem kan seriøst argumentere for, at flyve har noget med Zelda at gøre? I er godt klar over, at flyvedelen er det primære element i spillet, det der skal sælge det? Zelda handler om at du udforsker et landskab, finder grotter og hemmeligheder, skatte, genstande og våben, der gør dig i stand til at dræbe monstre. Ikke at samle tears of light, ikke at skulle lege stealth som Solid Snake, ikke at skulle igennem påtvungne sekvenser, som den der Siren World ser ud til at blive, præcist ligesom Twilight-delen i TP.#459 - Skrevet 13-09-2011 17:57 - Redigeret 13-09-2011 18:00
Oni Nick skrev:
Hvem kan seriøst argumentere for, at flyve har noget med Zelda at gøre? I er godt klar over, at flyvedelen er det primære element i spillet, det der skal sælge det?
Det tror jeg du tager fejl i. For mig at se er det med at flyve bare en måde at komme rundt på ligesom at sejle i wind waker, bortset fra at det nu går hurtigere og ikke er så langtrukkent som det kunne blive i wind waker. Hvis det samme gælder for alle de andre negative elementer (stealth og triforce shard hunting) så gør de mig absolut intet. Det er spillet som helhed der gerne skulle sælge det og det at man flyver for at komme (hurtigt) omkring mellem områder ændrer ikke zelda markant. For mig virker det ekstremt praktisk faktisk.
Edit: De ting med våben o.l er jo forresten stadigvæk med og er i den grad også med i ratchet and clank som du åbenbart forsøger at sammenligne det med. DESVÆRRE minder det ikke ekstremt meget om ratchet and clank som ellers er en fantastisk serie og imo bedre end zelda. Det minder heller ikke om jak-spillene, men dem er jeg heller ikke sådan helt vild med så det passer mig fint
#460 - Skrevet 13-09-2011 18:00 - Redigeret 13-09-2011 18:00
Ok, men du kender jo også min holdning mht. Wind Waker.#461 - Skrevet 13-09-2011 18:02 - Redigeret 13-09-2011 18:07
Jaeh og jeg er helt enig i at det ofte bliver sygt i wind waker, men tror også at det primært er fordi det tager for lang tid - derfor er flyvning praktisk, specielt hvis der åbenbart er en masse backtracking involveret.#462 - Skrevet 13-09-2011 18:17
TWW er én af mine yndlingsspil. Men jeg vil indrømme, at det ikke er et godt Zelda-spil.#463 - Skrevet 13-09-2011 18:20
Hvad har heste med Zelda at gøre?#464 - Skrevet 13-09-2011 18:29 - Redigeret 13-09-2011 18:32
Læste også lige, at Miyamoto under sin præsentation nævnte, at spillet indeholder Boss Challenge-mode ligesom OoT 3D - samt måske mere interessant en "second playthrough mode". Kunne være lækkert med noget Master Quest-lignende sværhedsgrad (omend kedeligt hvis det ikke kan aktiveres fra starten af )#465 - Skrevet 13-09-2011 18:34
Oni Nick skrev:
Hvem kan seriøst argumentere for, at flyve har noget med Zelda at gøre?
Skyward Sword?
I er godt klar over, at flyvedelen er det primære element i spillet, det der skal sælge det?
næ
Zelda handler om at du udforsker et landskab, finder grotter og hemmeligheder, skatte, genstande og våben, der gør dig i stand til at dræbe monstre. Ikke at samle tears of light, ikke at skulle lege stealth som Solid Snake, ikke at skulle igennem påtvungne sekvenser, som den der Siren World ser ud til at blive, præcist ligesom Twilight-delen i TP.
Zelda findes ikke udenfor spillene, så Zelda er hvad Nintendo synes det skal være.
Det har ikke noget med alle mulige gimmicks at gøre så som at styrtdykke ned i himlen, og skubbe til træstammer, gå på line og alt muligt. Puzzles er okay, og der bør altid være puzzles i Zelda-spil... Men det som Skyward Sword præsenterer i den der trailer er jo direkte taget ud af et WarioWare-spil.
Fordi det var mega sjovt at rende rundt på græsplænen kendt som Hyrule Field fra den elskede overworld?
Er dybt skuffet. Fjenderne og landskabet minder desuden slet ikke om Zelda. Det minder i langt højere grad om Ratchet & Clank, eller måske en celshaded version af Jak and Daxter. Øv øv øv.
Yeah, i langt højere grad.