N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#511 - Skrevet 14-09-2011 16:07 - Redigeret 14-09-2011 16:10

Jeg kan ikke lide celshading lige så godt som realistisk stil. Husk, man kan godt have et mere realistisk-orienteret spil, med flotte, prængende farver. Bare se på remaken af OoT. Synes også at TP var lidt for mørkt og kedeligt, men overordnet set vil jeg til hver en tid fortrække TP's stil fremfor SS. Er dog meget enig med Togbis i, at karakterdesignet var virkelig elendigt i TP, det ser generelt bedre ud i SS, omend fjenderne virker meget uinspirerede. Hvorfor kan vi ikke bare have nogle frygtindgydende Moblins, istedet for de der dumme trolde, lol? Smiley

Jeg synes også overvejende TWW havde rigtig meget potentiale, og var et bedre spil end TP, fordi du, dog for sent i spillet, havde mere frihed, og at der da var mange øer at finde. Desværre var der intet content at komme efter, og i sidste ende var det bare for at gøre spillet længere, at man havde placeret en ø i hvert kvadrat af kortet.

Hvis jeg havde lavet TWW:

- Adgang til skib fra starten
- Ingen lang introduktion til hele plottet, lad spilleren komme frem til det af sig selv
- Færre men større øer, der ikke ligger lige så spredt som de mange utallige øer, der er med i spillet, samt en bedre geografi (var der ikke en Bomb Island, formet som en bombe, lol?)
- Lige så meget frihed til at sejle rundt til øerne og udforske dem, som man havde til at gå rundt i LoZ

Jeg kunne nemt se et Zelda med en båd i fremtiden, bare så længe at vi stadigvæk har en stor "rigtig" overworld at gå rundt i. Det var det jeg savnede primært i TWW. Men Great Sea var i sidste ende, ligesom Skyworlden i SS er, et "genialt" designvalg fra Aonumas synspunkt, der gjorde det nemmere for ham at scripte spillet, og danne en illusion hos spilleren om, at der var udforskning.

Mit syn på TWW.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#512 - Skrevet 14-09-2011 16:16 - Redigeret 14-09-2011 16:16

Men Great Sea var i sidste ende, ligesom Skyworlden i SS er, et "genialt" designvalg fra Aonumas synspunkt, der gjorde det nemmere for ham at scripte spillet, og danne en illusion hos spilleren om, at der var udforskning.



Uden at kaste mig ind i det hele, så skulle jeg da mene, at det gjorde det sværere at scripte. Har du set hvor nemt de har ved at låse områder af allerede i Ocarina of Time, Majora's Mask og Twilight Princess?

Jeg ved ikke helt hvad du mener med illusion, eftersom størstedelen af spillets world map var tilgængeligt ret tidligt.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#513 - Skrevet 14-09-2011 16:24

Du har helt ret i, at OoT, MM og TP også havde alt for mange lukkede områder. Men der vil jeg så argumentere for, at det som regel gav mening. Som regel. Så vidt jeg husker, kan du efter at have forladt skoven i OoT, tage til både Gerudo Valley, Castle Town, Kakariko Village og Zora's River. Du har ikke adgang til hverken Gerudo's Fortress eller Death Mountain, fordi der er en vagt, der stopper dig. Men at Nintendo har besluttet, at blokere vejen til vandfaldet i Zora's River med sten er beyond me. Det synes jeg ikke er nødvendigt på nogen måde. Men ja, delen før Master Sword er meget scriptet, hvilket jeg synes er synd, da der ikke er nogen grund til det i visse tilfælde. Men læg mærke til, at det er spilleren selv, der opsøger Zelda og får Zelda's Lullaby, der lukker op for mere af spillet. Havde det været i TWW havde King of Red Lions beordret dig til at sejle til Hyrule Castle, for at få den her sang, hvorimod i OoT var det et produkt af, at man selv valgte hvor man ville hen, uden at skulle igennem irrelevante sekvenser, som et hoppespil med pirater eller en twilightverden med lysende kugler.

Håber du forstår hvad jeg mener. Smiley


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#514 - Skrevet 14-09-2011 16:54

Himlen kan aldrig blive helt den samme overworld som nede på jorden. De andre spil havde en fin overworld med en god mængde skjulte grotter, men hvem gider udforske det når du alligevel ved at gevinsten er et piece of heart. Ikke er flere hjerter er en god ting, men Zelda er ikke sværere end at du kan 'nøjes' med de hjerter du får fra dungeons. Bare Min mening. Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#515 - Skrevet 14-09-2011 16:55

Hele indscanningen af Game Informers 10-siders artikel. En af billedteksterne beskriver, hvordan cel-shading grafikken skiller sig ud fra The Wind Waker ved at gøre brug af et særligt filter, der gryner detaljer med et maleri-lignende look, jo større afstanden til kameraet er.

Spillets art direction er jo inspireret af impressionistisk malerkunst, så lyder som en snedig måde at spare ressourcer på. The Wind Waker gjorde faktisk det samme - det var blot mere traditionel "fogging" samt noget, der skulle forestille et varmeslør. Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#516 - Skrevet 14-09-2011 16:59

Anch1989 skrev:
Himlen kan aldrig blive helt den samme overworld som nede på jorden. De andre spil havde en fin overworld med en god mængde skjulte grotter, men hvem gider udforske det når du alligevel ved at gevinsten er et piece of heart.



Rigtig god pointe, synes også at der ofte ikke rigtig er nogen grund til at gå på udforskning, fordi plottet alligevel "viser dig hen" til de vigtige steder, og så er der i sidste ende som regel ikke så meget spændende som spiller at opdage.


stelzig
stelzig

4775
Online
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#517 - Skrevet 14-09-2011 17:07 - Redigeret 14-09-2011 17:11

Oni Nick skrev:
Du har ikke adgang til hverken Gerudo's Fortress eller Death Mountain, fordi der er en vagt, der stopper dig. Men at Nintendo har besluttet, at blokere vejen til vandfaldet i Zora's River med sten er beyond me


wtf er forskellen nick? xD
Vil da sågar mene at stenen giver mere mening. Hvis jeg gerne vil udforske området bag vagten skulle jeg da nok kunne finde en vej rundt (som link også har mulighed for uden for hyrule castle), mens en sten definitivt blokerer min vej så jeg må jo hellere få anskaffet noget til at fjerne stenen.

"Der er en vagt der stopper dig så det er ok og giver mening"

Edit: That said så er det da fint nok at du vil have dem fjernet. Der er bare ikke rigtig nogen forskel på vagten ved death mountain og stenen ved zora river.


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#518 - Skrevet 14-09-2011 17:07 - Redigeret 14-09-2011 17:12

Der har i de fleste zelda spil været en god mængde sidequest, men den reward der ligger i det, gør det ikke værd at lave de sidequest (måske bortset fra MM, som var bygget op omkring sidequestene).

Personligt så jeg gerne sidequest med større Rewards, der gør det værd at bruge sin tid på. TP kørte jeg storyen igennem og droppede det meste andet. Jeg har heller aldrig besøgt samtlige øer i TWW fordi jeg tvivler på at det er besværet værd.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#519 - Skrevet 14-09-2011 17:14

@Stelzig: Det har du ret i. Link burde kunne snige sig udenom vagterne.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#520 - Skrevet 14-09-2011 17:25

Nej, for så er det ligesom stealth-delen i PH. Det kan vi jo ikke lide Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#521 - Skrevet 14-09-2011 17:26

Var der seriøst nogen, der syntes, at stealth-delen i WW var godt?


Michael
Michael

5396
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#522 - Skrevet 14-09-2011 17:27

Nej, det var det værste lort.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#523 - Skrevet 14-09-2011 17:29

Så vidt jeg husker havde jeg ikke noget imod den. Så længe det bare er en lille smule variation og ikke en dominerende gameplay-mekanik (som f.eks. Tears of Light i TP...) så tror jeg ikke har jeg noget imod den.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#524 - Skrevet 14-09-2011 17:29 - Redigeret 14-09-2011 17:29

Grunden til at jeg ikke gider at genspille WW, er fordi det tager så utroooooooooooooligt lang tid at komme i gang med det rigtig sjove - dvs. Link, sværd, båd og derud af.

Det er egentligt det samme med Twilight Princess, og er jeg er bange for at Skyward Sword får samme "indledning".


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#525 - Skrevet 14-09-2011 17:29

Stealth FTW

Lige så godt fundet på som at lede efter Triforce !!! Genialt.