Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

MMOexp - Madden 25 Relea...

MMOexp - EA FC 24 TOTS Wa...

MMOexp - Hotfix 25 for Da...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#46 - Skrevet 27-06-2011 00:06

Angående linearitet i Zelda-spillene:

Problemet med ikke-lineære spil er at de ofte ender med at blive lineære alligevel.
Ganske vidst kan man rende rundt lige hvor man vil.
Men ofte vil størstedelen af verden være ubrugelig indtil man har opnået bestemte ting i spillet.
Hvilket betyder at der alligevel kun findes én 'rigtig' rute.
Der vil også ofte være én rute, der er sjovere end de andre.
Så hvis alle vælger samme rute, fordi den åbenlyst er bedre end de andre, havde de så i virkeligheden et frit valg?

Hvis alle ruter er sjove, hvorfor så ikke kombinere dem til én lang rute? Et spil i dag varer trods alt ofte kun omkring 10 timer. Så hvorfor dele dem ind i forskellige 2-timers bidder, istedet for at lade dem kombineres?
Det er næsten umuligt for de fleste spil at lave en kæmpe interaktiv verden alá World of Warcraft eller Fallout. Alt imens det høje niveau må bevares.
Så tricket må vel være at få en lineær oplevelse til at føles ikke-lineær. Som om ens valg rent faktisk påvirker gameplayet og historien. Interaktivitet.

Jeg tror det er en af grundene til at Heavy Rain både er så forhadt og elsket.
Folk, der ved hvordan spillet er opbygget, hader det, fordi de tror de bare vælger mellem filmsekvenser og ikke selv leverer noget input. Mens casuals bliver fascineret, fordi de tror at alle af deres handlinger påvirker hver enkelt lille del af spillet.


Jeg er dog ret ligeglad med om Zelda bliver lineær eller ej.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#47 - Skrevet 27-06-2011 08:22

Sjovt at du påstår at det næsten er umuligt at lave den form for spil, hvorefter du nævner to titler der netop er således... Smiley

Har ikke spillet hverken Fallout eller Wow selv, så det vil jeg ikke spørger mere til.
Zelda wise - så er Majora's Mask det perfekte eksempel.... Nord, syd, øst, vest. Alle veje var tilgængelige ligeså snart du var ude af byen. Jovist, du ente altid med at skulle gå syd i starten, men du var ikke forhindret i at møde karakterende du skulle hjælpe senere i spillet.

Det havde et linært forløb temple wise. Men måde du kom til dem, var igennem udforskning og side-questing. Det føltes ikke linært da der var så mange side-quest at gå i dybden med og det var ikke altid lige klart, hvilken quest der ledte dig til næste dungeon. Se det er godt Zelda!
Nu skal de bare gentage dette spil design i et spil som Twilight Princess. The Wind Waker følte jeg, var tæt på at gøre Majora's Mask kunsten efter henimod midtvejs igennem spillet.
TP kom aldrig til det punkt. At jage insekter var ikke spændende nok...!


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#48 - Skrevet 27-06-2011 10:47 - Redigeret 27-06-2011 10:49

Tp havde en tynd side quest del, men i majors mask var det dårligt at man var tvunget til at skulle klare alt på tid... Ja fint nok de første par gange, men når man begynder på at prøve en bestemt side quest der starter på et bestemt tidspunkt var det forfærdeligt ikke mindst at indeholde den stramme tidspunkt, men også at skulle vente der i en evghed. Også at man ikke bare kunne beholde sine items gav noget ekstra udfordring, men var irriterende som jeg ved ikke hvad. Spillet havde sin charme, men tidsopbygningen var forfærdelig.
Man møder også personer man skal hjælpe senere i Tp, nogen er mere påtvungene end andre. Men der var folk som man ikke havde noget med at gøre, før langt senere, man godt kunne komme i kontakt med.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#49 - Skrevet 27-06-2011 13:13

Nogen kunne lide tidsaspektet, andre kunne ikke. Jeg tænker nu mere på selve spillets opbygning. Tid kunne sagtens være en del af gameplayet, uden tidsrejsen.

TP havde nærmest ingen side quest. Kun mellemsekvenser imellem templer. Det ville jeg fortrække der ikke var.

Faktisk ville det være cool med et Zelda spil der var helt åbent. Hvor du kunne gå direkte fra starten til sidste bossen. Problemet skal så være, at det er rokker-svært uden items, hearts og magi ect.

Det samme med templer og side quest. Besøg dem for at vinde ekstra items og evner. På den måde, ville det at "klare spillet" ikke bare være at slå sidste bossen, men det ville være at udforske spillets verden.
Speedrunners ville så kunne forsøge at klare spillet hurtigt, med den højere udfordring, imens os andre kunne dykke ned i spillets univers og bruge det som et break fra hverdagen, mere end det at se det som en "A til B historie".

Se det ville være et PERFEKT Zelda!


HGC
HGC

7036
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#50 - Skrevet 29-06-2011 22:11

http://www.nintendo.dk/wii/spil/skyward-sword
Nu ved jeg ikke, hvor meget viden Bergsala egentligt har om Skyward Sword, men de beskriver det i hvert fald som om, at der er stort fokus på udforskning og puzzles.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#51 - Skrevet 29-06-2011 22:12

In Bergsala we trust.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#52 - Skrevet 29-06-2011 22:24

Under E3 sagde Nintendo flere gange, at hele spillet føltes som ét stort dungeon og at selv det at kæmpe mod en fjende var som at løse puzzles.

Ja, det sagde de ordret. Slå det op eller se diverse demonstrationsvideoer.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#53 - Skrevet 29-06-2011 22:26

Desuden har Aonuma sagt til Famitsu (hedder det ikke det), at det bliver en high school romance. Alle der har set lidt moderne anime ved hvad dette indebærer... Altså, at de som Link flyver med i starten er hans "skolekammerater", og at der kommer kærlighedsdrama med i spillet...

Sooo Zelda.


HGC
HGC

7036
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#54 - Skrevet 29-06-2011 22:29

Hold nu op med det hentai.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#55 - Skrevet 29-06-2011 22:38

Saria, Zelda og Malon kunne da også sagtens have været med i et japansk high school drama.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#56 - Skrevet 29-06-2011 23:01 - Redigeret 29-06-2011 23:02

Fordi.... at Link får en hest eller møder en pige i en skov? Det er rigtig nok, at Ocarina of Time var spillet, der startede trenden. Der er dog en forskel. I OoT foregik det meste i dit - ja dig - SPILLERENs - hoved. I de nye spil får vi det i højere grad proppet ned i halsen af Aonuma i form af cutscenes og dit og dat.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#57 - Skrevet 29-06-2011 23:39 - Redigeret 29-06-2011 23:40

Hmm, ja, siden OoT har der været lidt h-game over Zelda, men aldrig i særlig stor grad som Alexander siger. Det ser ud til at ændre sig med SS, ifølge Aonumas udtalelser i hvert fald. H-game er måske for meget sagt. x) Så meget tekst er der nok heller ikke. Tror heller ikke hentai bliver aktuelt, HGC. Smiley


koopi
koopi

1580
Offline
Level: 7 (Korok)

0
1ups givet

#58 - Skrevet 30-06-2011 00:08

Jeg er sådan set ligeglad, om der er mange cut-scenes. Bare spillet bliver sjovt. :3


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#59 - Skrevet 30-06-2011 09:43

Bare spillet får Replay value...


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#60 - Skrevet 30-06-2011 11:02

Har cutscenes og puzzles det? Smiley