Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#76 - Skrevet 09-07-2011 20:46

Hassus skrev:
Jeg synes nu det ser ret frit ud. Tag for eksempel de mindre edderkopper. De har et svagt punkt på maven, ja, men det er op til dig hvordan du vil angribe det. Du kan vælge at slå dem, mens de hænger i deres tråde og se dem dingle frit rundt alt efter hvordan du slår dem. Hvis du kan få et slag ind på maven af en af dem kan du besejre den. Ellers kan du få den ned fra sin tråd ved at ødelægge tråden med et prokektil og i stedet vende den på ryggen med dit sværd for så at angribe det svage punkt. Skal man stole på hvad Nintendo siger, vil der være mange flere valg af den skuffe.



men alexander siger andet og han ved alt ud fra trailere Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#77 - Skrevet 09-07-2011 22:09

HGC fra Danmark skrev:
Jeg synes ikke, at kampsystemet i Skyward Sword ligner quick time events. En væsentlig forskel er, at ved quick time events bliver der vist, hvilken knap man skal trykke på.


Det er naturligvis det, der sædvanligvis kendetegner en QTE, men her er promten bare skiftet ud med, at fjenden stiller sig på en bestemt måde, og så skal man svinge controlleren på en bestemt måde i stedet for at trykke på en knap. Ellers ser det ud til at fungere helt på samme måde.


HGC
HGC

7001
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#78 - Skrevet 09-07-2011 22:23

Det jeg egentligt mente var, at der ikke bliver vist, hvordan man skal svinge controlleren. Det må man selv regne ud. I quick time events bliver der midt på skærmen vist, hvilken knap man skal trykke på/hvordan man skal svinge controlleren.


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#79 - Skrevet 09-07-2011 23:18

Jonas skrev:

HGC fra Danmark skrev:
Jeg synes ikke, at kampsystemet i Skyward Sword ligner quick time events. En væsentlig forskel er, at ved quick time events bliver der vist, hvilken knap man skal trykke på.


Det er naturligvis det, der sædvanligvis kendetegner en QTE, men her er promten bare skiftet ud med, at fjenden stiller sig på en bestemt måde, og så skal man svinge controlleren på en bestemt måde i stedet for at trykke på en knap. Ellers ser det ud til at fungere helt på samme måde.


Er alle spil så ikke quicktime events? Man får billede feedback fra skærmen og reagerer ved at bruge controlleren på en bestemt måde.
Combat i Skyward Sword ligner meget det i de andre 3D Zelda spil. Man kan låse fast på fjerndene, hoppe rundt om dem, lave spin attacks osv. Det er den samme frihed som du altid har haft.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#80 - Skrevet 09-07-2011 23:40 - Redigeret 09-07-2011 23:44

Forskellen er bare, at man direkte bliver fortalt, hvilken handling man skal udføre (f.eks. vandret slash).

Som jeg sagde tror jeg dog, det er for tidligt at fælde dom over det, specielt når jeg ikke har holdt så skarpt øje med spillet, som andre åbenbart har Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#81 - Skrevet 10-07-2011 10:56 - Redigeret 10-07-2011 10:59

E3 2011: Legend of Zelda: Skyward Sword: Boss Fight - Demon Lord: Ghirahim (Det er vel en form for spoiler)

Se hvilken fantastisk mellemsekvens! Læg mærke til animationen af Link's øjne. De fantastiske kamera-vinkler. Jeg er sikker på, at denne mellemsekvens bliver sjovere og sjovere at gense, jo flere gange men genspiller Skyward Sword. Bare måden, hvorpå den androgyne fjende stikker sin lange tunge ud på. Så spændende. Jeg kan lige indleve mig i situationen.

Læg i øvrigt mærke til, hvor fantastisk kampen er. Kameraet flytter sig slet ikke mærkeligt og bossen er slet ikke scriptet, så han forsvinder hver gang man rammer ham lidt, så man kan starte forfra med det 'samme mønster'. Og sikke megen modstand fjenden gør - og han er endda en boss! Der er virkelig brug for skills, og det handler slet ikke om bare at bruge to minutter på det - bare for at gøre det, og for at spillet skal virke længere.

Her er i øvrigt et citat fra et andet forum. Det rammer meget godt, hvad Skyward Sword virker til at blive:

"Cutesy" appearance and style!
Protagonists that attends high school!
Teenage drama!
Childhood friend with a crush!
Androgynous villains!
Homoeroticism between protagonist and antagonist!

Now we only need fanservice and a token kawaii underage girl and this would be indistinguishable from your average modern anime.
Well, that and some bizarre fetish appeal as well.





THIS IS THE FUTURE OF GAMING!


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#82 - Skrevet 10-07-2011 13:08

Jeg er kun glad for, at Link har taget sin brune læbestift på.


[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1769
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#83 - Skrevet 10-07-2011 14:58

Og SÅ tror jeg da liiige at vi fik slået fast med syvtommersøm at Hr. Brocksen ikke er begejstret for "Skyward Sword" (: Og Gud bryder sig slet SLET ikke om Nintendo og alt deres lort på dåse.
Der skulle være plads til alle, right Alex? o_O
Også den eventuelle fan der måske stadig har en lille livsgnist tilovers for Zelda...
Jeg tror vi alle er klar over nu hvad du mener om dette spil.
Nogle gange kommer du helt afgjort med noget fin kritik og gode argumenter men du har nærmest ikke bestilt andet, i dette "Skyward Sword" emne, end at sable Zelda ned, gang på gang.
Det er helt okay at du kommer med din mening (der skal jo være plads til alle) men det begynder snart at virke som om du egentlig helst ser at alle andre herinde også føler det samme som du ang. f.eks. Galaxy spillene og 3D Zelda. . .
Måske man skulle kalde det en aften og gi' faklen videre til andre der måske havde noget nyt på hjerte?
...oO( beginning to sound like a broken record )Oc.
Just a little food for thought. Smiley

On-topic: Da vi får lidt baggrundshistorie til nogle af grundelementerne i Zelda-mytologien at se i "Skyward Sword", som f.eks. historien om "Master Sword"s oprindelse, så ville jeg da lige linke den røde fugl til at være ophavs"and" til "Roc's Cape" og "Roc's Feather":LiNkEy!! Smiley
Synes det er en fed teori.LiNkEy den anden...



Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#84 - Skrevet 10-07-2011 15:13

Er ret enig med Brock i at den boss-kamp ser ret nem og kedelig ud Smiley
Bossen er virkelig også grimt designet.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#85 - Skrevet 10-07-2011 15:22

8-Bit Monkey >> Jeg hader ikke Zelda-serien og har aldrig gjort det. Jeg forstår ikke, du ønsker at dreje diskussionen hen på det emne hver gang.

Du postede en artikel fra Zelda-informer, hvor forfatteren skrev, at kampene i Skyward Sword var ligesom i Zelda II. Det har jeg nu brugt to indlæg på at modbevise. Så nu er det din tur.

8-Bit Monkey, hvordan kan du KONKRET se i de gameplay-videoer, der har været vist af Skyward Sword til E3, at kampene minder om dem i Zelda II?

Jeg er kommet med følgende argumenter for, hvorfor kampene i Skyward Sword IKKE minder om dem i Zelda II:
- Fjenderne telegraferer deres angreb, dvs. vent på at fjenden slår én gang, og så er den åben for skade.
- Fjenderne er ikke offensive og aggressive. De slår kun ud efter dig, hvis du går helt tæt på dem.
- Du bliver aldrig angrebet af flere fjender på én gang.
- Fjenderne har ingen kunstig intelligens, så de følger efter dig eller angriber og parerer strategisk/uforudsigeligt. Det hele er scriptet i telegraferede angreb.
- Fjenderne er så svage, at de ikke kan dræbe dig med mindre du ikke gør noget.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#86 - Skrevet 10-07-2011 17:29

"Cutesy" appearance and style!
Protagonists that attends high school!
Teenage drama!
Childhood friend with a crush!
Androgynous villains!
Homoeroticism between protagonist and antagonist!




Hideo Kojima on the Japanese Obsession with Overseas Success
Kojima also noted that it's a case of Japanese developers wanting their cake and eating it too -- in other words, striving for acceptance (and sales) in the US, but not really making the changes required to make that happen.
"To put it in an extreme fashion, Americans like games where you have a gun and you're shooting at space aliens," he said.
"If you don't understand why that's fun, then you shouldn't be making games for the world market; you don't need to.
I mean, Japanese people might say 'Why space aliens?', but Americans will counter with 'What's with these games featuring these feminine-looking boys fighting in Japan with these huge swords?'
It's no wonder the target audience for a lot of games is getting so compartmentalized."





kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#87 - Skrevet 10-07-2011 18:08

Det er jo ikke kun vesten, der ikke bryder sig om den stil, for ellers ville det japanske hjemmekonsolmarked ikke være i en så dårlig tilstand.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#88 - Skrevet 10-07-2011 18:18 - Redigeret 10-07-2011 18:19

PSP'en og dens spil sælger da ellers udmærket derovre, på trods af at vesten ikke kan lide stilen.

Det japanske marked er generelt flyttet over på de håndholdte konsoller. Wii'en solgte også ret så dårligt, på trods af at DS'en solgte utrolig godt.

EDIT: Men, yeah, de henvender sig selvfølgelig alle til et lille niché marked.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#89 - Skrevet 10-07-2011 18:25 - Redigeret 10-07-2011 18:36

Det er jo nogle lidt andre spiltyper på PSP'en end til hjemmekonsollerne. Så derfor kan man også spørge sig selv om, HVORFOR at hjemmekonsolmarkedet i Japan ser ud til at dø ud. Hvis der virkelig var sådan et kæmpe behov efter spil som MGS eller anime-spil, så ville japanerne vel stadigvæk købe PS3-konsoller?

Wii'en solgte da ikke dårligt i Japan? Jo, salget gik i stå ligesom alle andre steder i verden, da Nintendo stoppede med at udgive god software, men så vidt jeg ved har Wii'en stadig solgt næsten dobbelt så meget som PS3 i Japan. Men PS3'en har måske så solgt elendigt?


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#90 - Skrevet 10-07-2011 18:46 - Redigeret 10-07-2011 18:48

PSP'en sælger godt, netop fordi den har disse spil og PS3'en ikke har det.

MGS har aldrig solgt særlig godt i Japan, det er derfor Kojima betegner sig selv som en "vestlig" udvikler.
(Men der findes også 5 MGS spil til PSP og kun 1 til Ps3.)

Der findes næsten ingen anime spil til PS3, da de kun udkommer til PSP.
(De sælger og der er MANGE af dem).

Sony har med PS3 derimod næsten udelukkende satset på det vestlige marked.
Sony's flagskibsserier som Resistance, Killzone, Infamous, God of War osv. solgte elendigt i Japan og var aldrig målrettet det japanske marked.
Derfor var PS3 bestemt ikke en succes i Japan. Selvom PS3'en aldrig satsede på dette marked til at starte med.