Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#76 - Skrevet 09-07-2011 20:46
Hassus skrev:
Jeg synes nu det ser ret frit ud. Tag for eksempel de mindre edderkopper. De har et svagt punkt på maven, ja, men det er op til dig hvordan du vil angribe det. Du kan vælge at slå dem, mens de hænger i deres tråde og se dem dingle frit rundt alt efter hvordan du slår dem. Hvis du kan få et slag ind på maven af en af dem kan du besejre den. Ellers kan du få den ned fra sin tråd ved at ødelægge tråden med et prokektil og i stedet vende den på ryggen med dit sværd for så at angribe det svage punkt. Skal man stole på hvad Nintendo siger, vil der være mange flere valg af den skuffe.
men alexander siger andet og han ved alt ud fra trailere
#77 - Skrevet 09-07-2011 22:09
HGC fra Danmark skrev:
Jeg synes ikke, at kampsystemet i Skyward Sword ligner quick time events. En væsentlig forskel er, at ved quick time events bliver der vist, hvilken knap man skal trykke på.
Det er naturligvis det, der sædvanligvis kendetegner en QTE, men her er promten bare skiftet ud med, at fjenden stiller sig på en bestemt måde, og så skal man svinge controlleren på en bestemt måde i stedet for at trykke på en knap. Ellers ser det ud til at fungere helt på samme måde.
#78 - Skrevet 09-07-2011 22:23
Det jeg egentligt mente var, at der ikke bliver vist, hvordan man skal svinge controlleren. Det må man selv regne ud. I quick time events bliver der midt på skærmen vist, hvilken knap man skal trykke på/hvordan man skal svinge controlleren.#79 - Skrevet 09-07-2011 23:18
Jonas skrev:
HGC fra Danmark skrev:
Jeg synes ikke, at kampsystemet i Skyward Sword ligner quick time events. En væsentlig forskel er, at ved quick time events bliver der vist, hvilken knap man skal trykke på.
Det er naturligvis det, der sædvanligvis kendetegner en QTE, men her er promten bare skiftet ud med, at fjenden stiller sig på en bestemt måde, og så skal man svinge controlleren på en bestemt måde i stedet for at trykke på en knap. Ellers ser det ud til at fungere helt på samme måde.
Er alle spil så ikke quicktime events? Man får billede feedback fra skærmen og reagerer ved at bruge controlleren på en bestemt måde.
Combat i Skyward Sword ligner meget det i de andre 3D Zelda spil. Man kan låse fast på fjerndene, hoppe rundt om dem, lave spin attacks osv. Det er den samme frihed som du altid har haft.
#80 - Skrevet 09-07-2011 23:40 - Redigeret 09-07-2011 23:44
Forskellen er bare, at man direkte bliver fortalt, hvilken handling man skal udføre (f.eks. vandret slash).#81 - Skrevet 10-07-2011 10:56 - Redigeret 10-07-2011 10:59
E3 2011: Legend of Zelda: Skyward Sword: Boss Fight - Demon Lord: Ghirahim (Det er vel en form for spoiler)"Cutesy" appearance and style!
Protagonists that attends high school!
Teenage drama!
Childhood friend with a crush!
Androgynous villains!
Homoeroticism between protagonist and antagonist!
Now we only need fanservice and a token kawaii underage girl and this would be indistinguishable from your average modern anime.
Well, that and some bizarre fetish appeal as well.
THIS IS THE FUTURE OF GAMING!
#82 - Skrevet 10-07-2011 13:08
Jeg er kun glad for, at Link har taget sin brune læbestift på.#83 - Skrevet 10-07-2011 14:58
Og SÅ tror jeg da liiige at vi fik slået fast med syvtommersøm at Hr. Brocksen ikke er begejstret for "Skyward Sword" (: Og Gud bryder sig slet SLET ikke om Nintendo og alt deres lort på dåse.#84 - Skrevet 10-07-2011 15:13
Er ret enig med Brock i at den boss-kamp ser ret nem og kedelig ud#85 - Skrevet 10-07-2011 15:22
8-Bit Monkey >> Jeg hader ikke Zelda-serien og har aldrig gjort det. Jeg forstår ikke, du ønsker at dreje diskussionen hen på det emne hver gang.#86 - Skrevet 10-07-2011 17:29
"Cutesy" appearance and style!
Protagonists that attends high school!
Teenage drama!
Childhood friend with a crush!
Androgynous villains!
Homoeroticism between protagonist and antagonist!
Hideo Kojima on the Japanese Obsession with Overseas Success
Kojima also noted that it's a case of Japanese developers wanting their cake and eating it too -- in other words, striving for acceptance (and sales) in the US, but not really making the changes required to make that happen.
"To put it in an extreme fashion, Americans like games where you have a gun and you're shooting at space aliens," he said.
"If you don't understand why that's fun, then you shouldn't be making games for the world market; you don't need to.
I mean, Japanese people might say 'Why space aliens?', but Americans will counter with 'What's with these games featuring these feminine-looking boys fighting in Japan with these huge swords?'
It's no wonder the target audience for a lot of games is getting so compartmentalized."
#87 - Skrevet 10-07-2011 18:08
Det er jo ikke kun vesten, der ikke bryder sig om den stil, for ellers ville det japanske hjemmekonsolmarked ikke være i en så dårlig tilstand.#88 - Skrevet 10-07-2011 18:18 - Redigeret 10-07-2011 18:19
PSP'en og dens spil sælger da ellers udmærket derovre, på trods af at vesten ikke kan lide stilen.#89 - Skrevet 10-07-2011 18:25 - Redigeret 10-07-2011 18:36
Det er jo nogle lidt andre spiltyper på PSP'en end til hjemmekonsollerne. Så derfor kan man også spørge sig selv om, HVORFOR at hjemmekonsolmarkedet i Japan ser ud til at dø ud. Hvis der virkelig var sådan et kæmpe behov efter spil som MGS eller anime-spil, så ville japanerne vel stadigvæk købe PS3-konsoller?#90 - Skrevet 10-07-2011 18:46 - Redigeret 10-07-2011 18:48
PSP'en sælger godt, netop fordi den har disse spil og PS3'en ikke har det.