N-cast: E3 2019 Special

BoxBoy + BoxGirl (Switch ...

Lanceringstrailer for Blo...

Ugens Downloads: Uge 25 2...

Ny Tetris 99-konkurrence ...

Nintendo fortsætter flot...

Indtryk af Nintendos E3 2...

Spyro Reignited Trilogy k...

E3-trailer udsendt for Se...

Dr. Mario World udkommer ...

Zelda: Breath of the Wild...

Nintendo Switch

Switch Friend Codes

LOL tråden (Video, bille...

Pokémon Sword / Shield

Releasedatoer

Luigi's Mansion 3

Astral Chain

Spil på vej til Switch

Hollow Knight

S: Masser af spil

S: Starfox-samling & 3DS-...

Tilbudstråden

Preorders. Hvor?

K: Bowser Amiibo

Solgt

S: super smash bros switc...

K: Wii U spil

S : 2 switch Spil

S: 30 Wii U spil

Story of Seasons: Trio of Towns

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowsers Minions

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword


Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!

PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#886 - Skrevet 28-09-2011 08:14

Det var da endenligt meget god ide! Men der er nok visse folk som ikke støtter dette Smiley



Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#887 - Skrevet 28-09-2011 08:18

Jeg synes bare tiden skal gå som den nu engang gør. Man kan altid kombinere det med at man kan lægge sig til at sove for at få tiden til at gå stærkere, fx hvis man ønsker det skal blive dag hurtigere. Smiley



stelzig

910
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#888 - Skrevet 28-09-2011 10:06

Eller man kunne gøre det endnu nemmere og lave en sang som ændre det fra nat til dag og omvendt... Nå ja det gjorde de allerede i oot! Smiley

Eller ligesom i xenoblade chronicles hvor du simpelthen bare kan gå ind i menuen og ændre tidspunktet på dagen.

Nå ja, så længe der så er mange senge man kan overtage eller noget, eller at det IKKE er vigtigt - gider sgu da ikke backtracke hjem hver gang jeg bliver nødt til at være et sted om natten.



Jonas

188
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#889 - Skrevet 28-09-2011 10:30

Synes det er irriterende, når jeg er ved at lave en eller anden sideting, der kræver, at det er dag, og så bliver det pludselig nat (eller omvendt). Kunne de ikke bare lave et spil uden dag/nat, ligesom 2D-spillene?



Dead-Cheese

37
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#890 - Skrevet 28-09-2011 10:45

eftersom at man bruger en seng, kan det tyde på at man ikke har en ochania, eller at man har 2 mulligheder for at kunne justere tiden, hvor den ochania metoden først skal unlockes, lidt ligsom når man normalt skal kalde på eponia.



Andreas Tarding

1477
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#891 - Skrevet 28-09-2011 10:46 - Redigeret 28-09-2011 10:50

Jonas skrev:
Synes det er irriterende, når jeg er ved at lave en eller anden sideting, der kræver, at det er dag, og så bliver det pludselig nat (eller omvendt). Kunne de ikke bare lave et spil uden dag/nat, ligesom 2D-spillene?


Second that. Smiley Som en på NeoGAF skrev, så har det oftest virket som om, at natten blot låste for 70% af det overworld indhold, man umiddelbart havde tilgang til - og at det 30% "natte-indhold", der så var tilbage, ofte var forsvundet pga. solopgang inden man havde en chance for at nå det. Nat kan være en interessant dynamik, der får spilverdenen til at virke mere "uafhængig" og uscriptet, men har i Zelda oftest været til besvær efter min menifng.



kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#892 - Skrevet 28-09-2011 10:59 - Redigeret 28-09-2011 11:00

Dag-nat mekanisme fik verdenen til at følge levende og gav en en følelse af, at der skete udvikling. Måske de bare skulle have justeret lidt på længden af, i hvor lang tid, der var mørkt og lyst. De kunne jo bare antage, at det var sommer, så natten ikke varede så længe. Smiley

Det der pisser mig af, er at jeg bare ved, at det bliver brugt i sådan nogle puzzles som... "katten er blevet væk, gå ud og find den om natten etc". Og så skal man hele tiden ind i sin seng og skifte fra dag til nat.



Andreas Tarding

1477
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#893 - Skrevet 28-09-2011 11:26 - Redigeret 28-09-2011 11:39

Infoen Alexander citerede fra, plus en del øvrigt nyt (mest story-relateret) stammer fra et sæt scans fra det kommende Nintendo Power. spoil0rz lol



PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#894 - Skrevet 28-09-2011 12:20

Alting lyder altså fedt i mine ører Smiley



Kragh

11
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#895 - Skrevet 28-09-2011 12:41

Alexander Brock Petersen skrev:
Dag-nat mekanisme fik verdenen til at følge levende og gav en en følelse af, at der skete udvikling. Måske de bare skulle have justeret lidt på længden af, i hvor lang tid, der var mørkt og lyst. De kunne jo bare antage, at det var sommer, så natten ikke varede så længe. Smiley

Det der pisser mig af, er at jeg bare ved, at det bliver brugt i sådan nogle puzzles som... "katten er blevet væk, gå ud og find den om natten etc". Og så skal man hele tiden ind i sin seng og skifte fra dag til nat.



Ja, det er jeg også frygtelig bekymret for. Dit ræsonnement er meget godt. Hvis man laver en specifik game mechanic om, er det fordi man vil bruge det til noget. Den præmis virker logisk, når tiden bare kunne gå som i de forgående spil. Eftersom spillet (tilsyneladende) er ret puzzles-orienteret, kunne man sagtens forestille sig, at nogle sidequest, missioner, puzzles kun kan gennemføres om natten. Det lyder ikke lovende, men det kan jo være, at de får det implementeret som en rigtig god funktion!



kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#896 - Skrevet 28-09-2011 12:49 - Redigeret 28-09-2011 12:50

Alt andet lige må det, som du skriver, bliver brugt til noget specifikt. Og derudover skal man ikke undervurdere, at det er nemmere for spildesigneren at lave det sådan, fordi han så får fuldstændig kontrol over, hvornår man gør hvad. Man SKAL forbi sengen, inden man kan udforske om natten. Det ville være meget sværere at udvikle et Zelda-spil, med et dynamisk dag/nat-system, hvor tingene ændrede sig, når det blev mørkt.

For mig at se, kan det her potentielt være endnu skridt væk fra den originale formular (selvom du ikke mener, der findes sådan en Smiley)



chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#897 - Skrevet 28-09-2011 13:01

kører du stadig i den samme gamle trav om at det er "nemmere" eller "sværere"
De der formodninger kan ingen bruge til noget. De eneste der ved hvad der reelt sker på Nintendos arbejdsplads er såmænd medarbejderne selv Smiley

hvorfor tror du altid det værste ?

og kan det ikke være fløjtende ligegyldig om noget skal gøres om natten eller om dagen ? Det er jo ikke et problem for NOGEN håber jeg da. ellers skal der ikke meget til at slå en ud Smiley



kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#898 - Skrevet 28-09-2011 13:09

Det er ikke en formodning, det er logik.



Jonas

188
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#899 - Skrevet 28-09-2011 13:49

Alexander Brock Petersen skrev:
Dag-nat mekanisme fik verdenen til at følge levende og gav en en følelse af, at der skete udvikling.


Med andre ord skaber det vel "indlevelse"? Smiley



kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#900 - Skrevet 28-09-2011 13:52

Det skabte godt gameplay.