N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#901 - Skrevet 28-09-2011 13:52

Aonuma ødelægger jo næsten alt hvad serien har etableret... Som Stelzig sagde, OoT havde den perfekte løsning med Sun's Song. Hvorfor skal Aonuma nu komme rendende og tvinge spilleren til at gå i seng?

Iiiih, hvor er jeg egentlig godt sur på den mand efterhånden... Mindre dynamik i verden er også ekstremt negativt. Kan ikke se hvorfor nogen er så overhyped på det her spil efterhånden... Det tegner for mig til at blive et vildt dårligt (Zelda) spil. :/


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#902 - Skrevet 28-09-2011 14:46

Man kunne også sige at det skaber mere frihed, nu hvor spilleren selv kan bestemme over døgnets cyklus.
Istedet for at den onde Aonuma alene skal bestemme om det skal være nat eller dag.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#903 - Skrevet 28-09-2011 14:53 - Redigeret 28-09-2011 15:02

Oni Nick skrev:
Det tegner for mig til at blive et vildt dårligt (Zelda) spil. :/


Jeg lærte personligt Zelda-serien at kende gennem OoT, og har derved min nostalgiske affektion tilknyttet dette spil frem for de ældre i serien, hvilken min holdning naturligvis tager form ud fra..

.. In any case, så er jeg efter at have fulgt tråden her et stykke tid stadig af den uændrede overbevisning, at selve definitionen "hvad er en Zelda titel?" udelukkende tilfalder ophavsfolkene at klarlægge - med andre ord en konservativt anlagt japansk udvikler, som tilfældigvis har tilegnet sig en udvidet målgruppe at levere til. Hele denne debat kunne vel lige så vel koges ned til, at salg til større masser af forbrugere altid vil omfatte en stræben efter mere populære mediers værdier -altså filmmediet- hurtigt krydret med spilproducentens trademark/gimmick (motion controls)? Se blot på, hvordan Zelda-karakteren etableres i Skyward Sword, hvis man læser den nye info i Nintendo Power: meget ligesom Ilia i Twilight Princess, dvs. for at skabe et lille romantisk forløsningsbehov i spilleren. Smiley

Min egen frustration over Skyward Sword har for længst peaket. Jeg sidder nu stille og roligt og glæder mig til at lege med det spilmæssige højdepunkt: raffinerede motion controls, tilsat et combat system hvis fjendedesigns måske ikke er truende, men giver mig lov til at lege med wiimoten og føle mig sej. Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#904 - Skrevet 28-09-2011 15:20 - Redigeret 28-09-2011 15:22

Togbis skrev:
Man kunne også sige at det skaber mere frihed, nu hvor spilleren selv kan bestemme over døgnets cyklus.
Istedet for at den onde Aonuma alene skal bestemme om det skal være nat eller dag.



Hva'? Det giver dig da ingen frihed. Når du er på landjorden skal du hele vejen op i himlen og i seng, før du kan "aktivere" natten (for den kommer ikke længere af sig selv). Det er da bare træls, når man tænker på at man i OoT, MM og TWW selv kunne styre det, ved hjælp af sange. Desuden ødelægger det dynamikken i verden. Det bliver med 100% brugt dette system, fordi det så er nemmere at strukturere opgaver der arbejder med dette system, og så også det at man slipper for at programmere et skifte, dvs. man skal ikke programmere så meget på NPC'erne og hvordan verden skifter fra dag til nat osv.

Det er ligesom i OoT, hvor tiden stoppede i byerne. Det var dog stadigvæk acceptabelt, da man kunne spille Sun's Song selv i byerne, og skifte mellem tidspunkterne. Men det var stadigvæk doven programmering...

Nu er vi så i 2011, og vi er åbenbart ikke kommet længere end det?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#905 - Skrevet 28-09-2011 15:29 - Redigeret 28-09-2011 15:31

Som OniNick skriver, er det ikke ensbetydende med mere "frihed", når Nintendo tydeligvis scripter spillet i endnu højere grad end tidligere.

Det er almen misforståelse blandt gamere at tro, at eksplicitte valg fra spildesignerens side er lig med mere frihed - i dette tilfælde "dag" eller nat". Det er lige præcis det modsatte. Når spildesigneren minimerer spillerens valgmulighed i en bestemt situation til at bestå mellem "dag" eller "nat", så fjerner han en dynamisk del af spillet, som havde givet en langt større frihed end det førnævnte simple valg.

Det er det samme, hvis du spiller et adventure- eller RPG-spil og støder på et sted, hvor du får valget mellem X eller Y. Det havde været meget bedre slet ikke at give det valg, men i stedet ved hjælp af content og mange interaktionsmuligheder lod spilleren foretage sine egne valg - der måske går udover valget mellem lige netop X eller Y.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#906 - Skrevet 28-09-2011 15:37 - Redigeret 28-09-2011 15:37

Andreas Tarding skrev:
Jeg sidder nu stille og roligt og glæder mig til at lege med det spilmæssige højdepunkt: raffinerede motion controls, tilsat et combat system hvis fjendedesigns måske ikke er truende, men giver mig lov til at lege med wiimoten og føle mig sej. Smiley



Det er selvfølgelig også fair nok, men ærligt talt: Er det alt folk forventer af et Zelda-spil nu om dage?

Jeg ved ikke selv hvad rigtigt forventer mere... Jeg forventer vel bare, at hovedpersonen har en grøn hat på... Eller, udover når han har konduktørhat på selvfølgelig.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#907 - Skrevet 28-09-2011 15:42

Det kaldes for brandloyalitet og det har været hovedårsagen til Zelda stadig har solgt nogenlunde de senere år.

Som tidligere nævnt forudsiger jeg, at det næste konsol Zelda-spil, der formentligt først udkommer i 2016 (LOL), bliver det første spil, hvor nedgangen bliver tydelig at se. Til den tid vil jeg være 30 og I andre vil være et helt andet sted i jeres liv, end I er nu. Jeg gætter på, det er det færreste af os, der til den tid gider at blive ved med at købe et spil, som ikke er specielt sjovt, men som fokuserer på japansk anime teenage love og skøre puzzles med børn.

Så er spørgsmålet om, der bider nye kunder på i mellemtiden. Altså børn og unge. Jeg tvivler. Zelda er ikke længere "cool" som det var i 80'erne og 90'erne. Så hellere brug pengene på noget Justin Bieber eller spil noget WoW eller Modern Warfare. Zelda er snart fortid.


Magtail
Magtail

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#908 - Skrevet 28-09-2011 16:06

Jeg har fulgt denne tråd længe og har langt hen af vejen fundet det spændende at læse om det forskellige holdning til det kommende spil.
Dog synes jeg at visse personer har en meget negativ og ensrettet måde at se på tingene. Og man må spørge sig selv hvorfor de overhoved gider at følge med omkring spillet eller i det hele taget være brugere på en nintendo side.
Samtidig ser det nogle gange ud som om folk kun læser deres egne indlæg - holdninger bliver der i hvert fald ikke rykket meget på og vi ender hvor vi begyndte. Det er vel ikke en særlig givende diskussion, hvis man ikke kan se sagen fra flere sider og som jeg læste i en Børsen reklame i dag, så er det kun tåber og fanatikere der altid er sikre på sig selv. Jeg kom straks til at tænke på denne tråd og måske kan det give lidt stof til eftertanke.
Selv venter jeg i ro og mag på spillet og har valgt ikke at tage stilling til noget før jeg sidder foran skærmen. Så kan jeg mærke og det irriterer eller begejstrer mig og så er det det.
Hvorfor bruge så meget krudt på at forudsige hvor dårligt det her bliver? Jeg tror sådan set Nintendo er ligeglade med diverse forudsigelser - I taler for døve øre og I ender med at prøve jorde at folk der mener noget andet end jer. Hvad får vi ud af det?
I stedet kunne man vel forsøge at skabe noget, når man eftersigende ved præcis hvordan et perle spil skal skrues sammen.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#909 - Skrevet 28-09-2011 16:07 - Redigeret 28-09-2011 16:23

Oni Nick skrev:
Det er selvfølgelig også fair nok, men ærligt talt: Er det alt folk forventer af et Zelda-spil nu om dage?

Jeg ved ikke selv hvad rigtigt forventer mere... Jeg forventer vel bare, at hovedpersonen har en grøn hat på... Eller, udover når han har konduktørhat på selvfølgelig.


Du har fanget mit livsmantra i en nøddeskal: forvent intet, og bliv positivt overrasket. Smiley

Har ikke nogle rundspørgedata/etc. om brandloyale Zelda-kunder, men mener ikke at jeg selv er sådan indstillet. Er netop træt af ærgrelse over, at loyalitetsbetingede forventninger til et brand, be it Zelda eller Nintendo som helhed, ikke indfries - synes det er spild af energi. Verden ændrer sig, og Nintendo er tilsyneladende mere fokuseret på casual/tilgængelighed i dag. Bliver da spændende om successen fortsætter for fremtiden, eller om en sirene "WiiUWiiUWiiU" vil lyde idet Nintendos brands køres til hospitalet.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#910 - Skrevet 28-09-2011 16:23 - Redigeret 28-09-2011 16:25

Magtail skrev:
Jeg har fulgt denne tråd længe og har langt hen af vejen fundet det spændende at læse om det forskellige holdning til det kommende spil.
Dog synes jeg at visse personer har en meget negativ og ensrettet måde at se på tingene. Og man må spørge sig selv hvorfor de overhoved gider at følge med omkring spillet eller i det hele taget være brugere på en nintendo side.
Samtidig ser det nogle gange ud som om folk kun læser deres egne indlæg - holdninger bliver der i hvert fald ikke rykket meget på og vi ender hvor vi begyndte. Det er vel ikke en særlig givende diskussion, hvis man ikke kan se sagen fra flere sider og som jeg læste i en Børsen reklame i dag, så er det kun tåber og fanatikere der altid er sikre på sig selv. Jeg kom straks til at tænke på denne tråd og måske kan det give lidt stof til eftertanke.
Selv venter jeg i ro og mag på spillet og har valgt ikke at tage stilling til noget før jeg sidder foran skærmen. Så kan jeg mærke og det irriterer eller begejstrer mig og så er det det.
Hvorfor bruge så meget krudt på at forudsige hvor dårligt det her bliver? Jeg tror sådan set Nintendo er ligeglade med diverse forudsigelser - I taler for døve øre og I ender med at prøve jorde at folk der mener noget andet end jer. Hvad får vi ud af det?
I stedet kunne man vel forsøge at skabe noget, når man eftersigende ved præcis hvordan et perle spil skal skrues sammen.



Folk kan da bare komme med nogle gode argumenter, der kan rykke min holdning. Lad mig spørge dig: Hvis du prøvede at sætte dig i min situation, som er den at jeg synes at TWW, TP, PH og ST alle var dårlige Zelda-spil, hvorfor skulle jeg så forvente at SS blev anderledes? Folk siger, at vi aldrig har prøvet det før, og bruger det som argument for, at vi ikke kan sige noget om Skyward Sword. Ud fra udtalelser fra udviklere og spilmagasiner er det dog tydeligt, at SS bærer meget præg af netop disse titler jeg ikke syntes var gode.

Prøv at overbevis mig om, at SS bliver et godt Zelda-spil i så fald. Det kan godt være at vi ikke rykker ved hiandens holdninger, men det er da et mærkeligt argument for, at undgå debat. Jeg er helt klar over, at man skal se tingene fra flere synsvinkler. Jeg har prøvet at se på Zeldas udvikling før Aonuma kom til, og efter Aonuma kom til. Og jeg må sige, at jeg synes at kunne konkludere, at serien lider mere under ham end den gjorde før han blev director. Jeg (og også Alexander) har igennem hele tråden argumenteret for dette, for at møde modsvaret: "Man kan jo ikke bedømme et spil, man ikke har prøvet." De glemmer bare lige, at der er masser af udtalelser om, hvordan spillet bliver.

Det er jo heller ikke sådan at SS bliver noget helt nyt - det bliver blot Aonuma Zelda med motion controls, hvis mine antagelser er korrekte. Derfor har jeg også tænkt mig at købe spillet, og spille det. Jeg forventer intet andet, end det jeg har givet udtryk for i denne tråd. Det handler ikke om, at jeg har besluttet mig for, at spillet er dårligt på forhånd, men at jeg frygter at det netop kommer til at blive som jeg tror. Og det har jeg brugt mange posts nu på at forklare, hvad jeg tror det bliver, og hvorfor det er skidt.

Hvis folk glæder sig til SS, det er helt fint, det har jeg intet imod. Hvad jeg har noget imod er, at Aonuma kalder det et Zelda-spil, that's all.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7429
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#911 - Skrevet 28-09-2011 16:51 - Redigeret 28-09-2011 16:53

Starten af spillets intro cinematic. Lidt i samme stil som Wind Wakers, krydret med noget musik fra orkesteret. Smiley


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#912 - Skrevet 28-09-2011 16:54 - Redigeret 28-09-2011 17:07

Oni Nick skrev:
Hvis folk glæder sig til SS, det er helt fint, det har jeg intet imod. Hvad jeg har noget imod er, at Aonuma kalder det et Zelda-spil, that's all.


Jamen er det ikke også bare at sige at du har noget imod os fordi vi kalder det for et Zelda-spil? Så har du jo noget imod os lol


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#913 - Skrevet 28-09-2011 16:56 - Redigeret 28-09-2011 17:06

Alexander Brock Petersen skrev:
Så er spørgsmålet om, der bider nye kunder på i mellemtiden. Altså børn og unge. Jeg tvivler. Zelda er ikke længere "cool" som det var i 80'erne og 90'erne. Så hellere brug pengene på noget Justin Bieber eller spil noget WoW eller Modern Warfare. Zelda er snart fortid.



Jeg tror du har ret i, at kernekunderne falder fra lidt efter lidt... Og du har helt ret i, at den snævre appel som Zelda-spillene har nu om dage gør, at populariteten vil dale, hvis ikke Nintendo får nye kunder. Det bliver spændende at se.

@PD: Du er da i din fulde ret til at kalde det et Zelda-spil, det er jo et Zelda-spil. Jeg siger bare at Aonuma har lavet Zelda om til noget det ikke er. At der er folk, der godt kan lide hans spil er jeg fuldt forstående overfor.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#914 - Skrevet 28-09-2011 17:09

Andreas Tarding skrev:
Starten af spillets intro cinematic. Lidt i samme stil som Wind Wakers, krydret med noget musik fra orkesteret. Smiley


Det er en film... nej, vent... det er en flysimulator... nej, vent.. det er Zack and Wiki II... nej, vent.. det er bare The Legend of Aonuma!


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#915 - Skrevet 28-09-2011 17:29

Alexander Brock Petersen skrev:

Andreas Tarding skrev:
Starten af spillets intro cinematic. Lidt i samme stil som Wind Wakers, krydret med noget musik fra orkesteret. Smiley


Det er en film... nej, vent... det er en flysimulator... nej, vent.. det er Zack and Wiki II... nej, vent.. det er bare The Legend of Aonuma!



Hahahahahahahahahah

... vent....



Jeg forstod den ikke Smiley