Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#1156 - Skrevet 09-10-2011 13:14 - Redigeret 09-10-2011 13:21
Lyder spændende med medal-systemet, men min umiddelbare intuition siger mig at det bliver lidt "Nintendo-overfladisk", læst ud fra Kotakus ene eksempel der. Synes item suitability tallet er overkill, så hellere at ens equipments relevans (for de små world puzzles osv.) kunne læses ud fra miljøet.Kotaku skrev:
I also found another Fi menu option called "Rumors". I asked the Nintendo people if they could comment on it,
lolz
#1157 - Skrevet 09-10-2011 14:16
Så er spillet forudbestilt! £33,84 (~295 kr.) hos Zavvi - det er godt nok billigt for sådan en stor titel. Nu må det gerne blive november!#1158 - Skrevet 09-10-2011 15:04 - Redigeret 09-10-2011 15:05
Apropros diskurser:Miyamoto: "Of course the core aspect of all Zelda games - the puzzle-solving, are still intact."
Og et andet nyt og sigende citat:
Miyamoto: "I can't imagine controlling a swords with buttons anymore. I feel like the controls are part of my muscle-memory. It's a new experience. I feel like we created a new genre in interactive entertainment."
#1159 - Skrevet 09-10-2011 15:49
Herre Jemini..#1160 - Skrevet 09-10-2011 17:28
At Miyamoto har en chefstilling i firmaet, behøver vel ikke give ham ud for samtidig at være god kommunikationsmand. Kan netop forestille mig, at en kreativt indtillet af hans kaliber somme tider får udbrudt noget, man næppe ville høre fra en mere dannet i faget, f.eks. Reggie.#1161 - Skrevet 09-10-2011 17:49
Miyamoto siger hvad han skal, som PR-gut.
Ordbogen skriver:
1. a person or thing that puzzles
2. a problem that cannot be easily or readily solved
3. the state or condition of being puzzled
4. (Group Games / Games, other than specified) a toy, game, or question presenting a problem that requires skill or ingenuity for its solution
Med andre ord; Puzzle er et svært spil, der kræver udforskning og øvelse at kunne gennemføre.
Det er der vel intet galt i?
#1162 - Skrevet 09-10-2011 17:50
Puzzles i Zelda er bare hverken svære eller sjove.#1163 - Skrevet 09-10-2011 18:00 - Redigeret 09-10-2011 18:00
Mange af monster kampene i Phantom hour glass var meget underholdende, og kampene i zelda 2 skulle man også tænke sig om.#1164 - Skrevet 09-10-2011 19:42
Oni Nick skrev:
Puzzles i Zelda er bare hverken svære eller sjove.
Det er fordi at Zelda er et spil alle skal kunne spille
#1165 - Skrevet 09-10-2011 20:13
PD skrev:
Oni Nick skrev:
Puzzles i Zelda er bare hverken svære eller sjove.
Det er fordi at Zelda er et spil alle skal kunne spille
Det gav ingen mening det der
#1166 - Skrevet 09-10-2011 20:22
Problemet er at spil er gået fra at være 'easy to play - hard to master' til at være 'hard to play - easy to master'.#1167 - Skrevet 09-10-2011 20:27
Der er ingen læringskurve i moderne Zelda-spil. De er ikke udfordrende, de er bare komplicerede og tidskrævende.#1168 - Skrevet 09-10-2011 20:28
Jeg har stadig i dag problemer med et puzzle i Phantom Hourglass. Og det er endda et af de alleredeførste puzzles!#1169 - Skrevet 10-10-2011 10:13
Alexander Brock Petersen skrev:
Der er ingen læringskurve i moderne Zelda-spil. De er ikke udfordrende, de er bare komplicerede og tidskrævende.
Og desværre er de måske ikke engang komplicerede eller tidskrævende - og hvad er så tilbage?!
#1170 - Skrevet 10-10-2011 12:25
Alt i livet har den omkostning, at det tager tid, så at spille et Zelda-spil er naturligvis også tidskrævende, selvom de enkelte elementer af spillet måske ikke tager speciel lang tid at udføre.