Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#106 - Skrevet 11-07-2011 19:05

De har brut det som en form for grundlag, og det er på samme måde at jeg håber at SS vil bruge det, så det ikke hele ender i et kærlighedsdrama. Hvis det er tilfælledet skal det være en god kærlighedsdrama, som ikke spiller hovedrollen. Lidt side story agtigt vil være okay med mig.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#107 - Skrevet 11-07-2011 19:06 - Redigeret 11-07-2011 19:07

Det vigtigste er sådan ikke, hvordan udvikleren mener, at deres spil fremstår. Det er vigtigste er, hvordan spilleren opfatter spillet.

Det her er jo et fantastisk eksempel på den manglende ligevægt mellem udvikleren og spillerens forståelse. Dead Cheese skriver, at han ikke opfattede spillet som en teenage historie, men læste så et interview med udvikleren, der mente, at det var det.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#108 - Skrevet 11-07-2011 19:10

Nemlig, given historie har mange opfatelser.
Selv hvis det skulle blive main story og skabelsen af Master sword er side story, vil jeg egentlig være ligeglad. Story er ikke det vigtigste i Zelda (jeg regner med at de fleste er enige her), men en feature som giver en form for underholdning (de kan da skippes relativt nemt).


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#109 - Skrevet 11-07-2011 19:13

Jeg har selv set interviewet, og han ham fra Insomniac siger bare, at de har brugt det som en slags skabelon til nogle af racerne i spillet (en race er de typiske highschool-bøller, der stjæler dine madpenge, en anden race er de socialt akavede nørder osv.). Det har absolut intet med spillets historie eller temaer at gøre.

Jeg forstår dog godt pointen. Dumt af Aonuma at lave Zelda om til et teenage-drama, når folk ikke opfatter Zelda-spillene på den måde.


stelzig
stelzig

4785
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#110 - Skrevet 11-07-2011 19:26 - Redigeret 11-07-2011 19:28

Hvad er det forresten du mener R&C har taget fra SMG? Så store ændringer har der da ikke været i serien og det første R&C er da en del ældre end SMG så vil mene det mere er gået den anden vej hvis noget, heh...

Ratchet and clank har måske et par elementer i dets gameplay som har været i mario generelt, men kan ikke rigtig se hvad det skulle være de har tilføjet som de lige snuppede fra galaxy =/


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#111 - Skrevet 11-07-2011 20:30

Måden kameraet virker på (eller kan virke med, der er jo flere styringsmåder at vælge i mellem), især ved de små planeter.
Og de små planeter genrelt, har mange "små mario ideer". De blob 2 har gjordt det samme, så det er abselut ikke noget dårligt.
Men Insomaniac har som altid haft mange gode ideer. Jeg vil tro det er nogle af mine ynglingsudviklere.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#112 - Skrevet 11-07-2011 20:36

Kameraet i Galaxy var forfærdeligt, så jeg er glad for, at Insomniac ikke lod sig inspirere af dem Smiley
Ratchet & Clank 2 og 3 havde også de små planeter, og det var år før Galaxy.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#113 - Skrevet 11-07-2011 20:49

Begge spil er kedelige efter min mening. Ratchet and Clank? Har aldrig fattet begejstringen. Men skulle måske være vokset op med dem? Jer der voksede op med dem - spiller I dem stadig regelmæssigt?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#114 - Skrevet 11-07-2011 20:58

Jaja, men styringen i first person shooter minder så meget om mario galaxy kamaraet som du nævner, især på små planeter, ganske forfærdeligt. Og måden de små planter fremstår er en hel anden end dem som serien tidligerem havde... Det kan knap nok genkendes. Nu er det kun ganske småt men de har altså kigget lidt af. Alle kiger af når nogen gør noget godt. Som at kunne hoppe op fra en kant når man hopper op mod den. Det er da mange der gjorde efter det blev set første gang.
Graviteten når man hopper var på en måde også den samme på små planeter, man blev slynget rundt om planeten og der er det lidt ligsom i mario, hvis man ser bort fra spring højden.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#115 - Skrevet 11-07-2011 21:45 - Redigeret 11-07-2011 21:52

Alexander Brock Petersen skrev:
Begge spil er kedelige efter min mening. Ratchet and Clank? Har aldrig fattet begejstringen. Men skulle måske være vokset op med dem? Jer der voksede op med dem - spiller I dem stadig regelmæssigt?


Jeg er ikke vokset op med dem, men jeg er alligevel helt vild med dem (det skal dog siges, at jeg indimellem spillede nogle af PS2-spillene med en kammerat).
Det er ikke så længe siden, at Tools of Destruction (det første R&C-spil, jeg købte) fik en tur i PS3'en, og jeg kan ikke påstå, at det vakte gensynets glæde - blandingen af platformer og shooter holder bare og bliver ved med at være sjovt Smiley


stelzig
stelzig

4785
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#116 - Skrevet 11-07-2011 22:33 - Redigeret 11-07-2011 22:34

Hvad snakker du dog om dead cheese? ps. bevares nu har jeg aldrig spillet first person i det nyeste ratchet and clank anyway, men som Jonas siger har der været små planeter længe.

Alexander: Tjaeh jeg spillede det første da det udkom, men jeg voksede vel ikke op med det når min første konsol allerede var en gameboy mursten heh.
Anyway så er det en af mine yndlingsserier og som jeg skrev til Jonas på msn for lidt siden var det første ratchet and clank et af de sidste spil hvor jeg har nydt/orket/villet udforske spillet for at samle ting og også få den der OCD 100% complete. Det single player spil jeg nød mest den generation og det blev genspillet 9 gange så vidt jeg husker (replay funktion når man gennemførte)... Og ja jeg spiller det stadig heh.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#117 - Skrevet 11-07-2011 22:36

Måske man skulle prøve det. Hvilket er bedst at starte med?


stelzig
stelzig

4785
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#118 - Skrevet 11-07-2011 22:41

Faktisk synes jeg at A crack in time er det bedste ratchet and clank. Det er det første som har formået at gøre clank-delen underholdende. I de tidligere spil var områder hvor man kun brugte clank lidt sådan nogle der bare skulle overstås. Smiley

De tre spil til ps3 har en lidt mere sammenhængende historie end dem til ps2, men vil tro man stadig sagtens kan spille det sidste uden at røre de to andre først

1'eren husker jeg selv som pissegod, men lang tid siden jeg har spillet det og styringen skulle være forbedret markant i 2'eren og 3'eren så muligt du i hvert fald gerne vil springe det spil over indtil du finder ud af om du synes om spillene Smiley (kan være det var styringen fra 1'eren der skræmte dig væk i første omgang? Smiley)


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#119 - Skrevet 11-07-2011 22:43

Hvis du har en PS3, er Tools of Destruction og A Crack in Time nogle gode steder at starte. Jeg skal måske lige advare om, at Clank har en hel del puzzles i ACiT. Dem er du jo ikke så glad for ;P (de går dog ikke ud på at skubbe en kasse hen til et bestemt sted eller tænde fem fakler eller andre clichéer).


stelzig
stelzig

4785
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#120 - Skrevet 11-07-2011 22:46

Synes egentlig der var for få clank-puzzles i spillet, heh. Men bestemt mere end i de tidligere spil, ja.

Denne tråd handler nu om ratchet and clank. Det er også meget bedre end skyward sword anyway /hijacked Smiley