N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
stelzig
stelzig

4780
Online
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#1291 - Skrevet 12-10-2011 15:48 - Redigeret 12-10-2011 15:50

Alexander Brock Petersen skrev:
Det her er også fantastisk. Har endnu ikke fået spillet det spil.

Mega godt spil. Kan anbefales hvis du en dag får købt dig en 3ds Smiley

Edit: MEN DU STARTER UDEN SVÆRD!!! Smiley


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#1292 - Skrevet 12-10-2011 15:49

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår sammenhængen, og jeg er heller ikke sikker på, at jeg forstår kritikken af TPs map, som jeg synes var ret god. Om verdenen hænger helt tæt sammen eller er fordelt er vel ligemeget, især i betragtning af, at der som regel kun er én enkelt måde du kan komme fra område til område uanset.

(Inden I siger "men TPs verden var tom!", så synes jeg faktisk at der var ret meget at udforske, omend jeg gerne vil indrømme, at det kunne have blevet udvidet. Det er dog langt fra min største bøf med TP)

Link's Awakening har i øvrigt en god map, men det er fordi jeg synes at den giver en god fornemmelse af progression, og fordi den bare hænger enormt godt sammen.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1293 - Skrevet 12-10-2011 15:50

chessr skrev:
Oh det er et godt Zelda spil men det er altså ikke helt åbent Smiley der er nogle steder du ikke kan komme forbi før du har fået et bestemt våben. Det ser stort og indbydende ud men der er begrænsninger her og der Smiley


Der må gerne være begrænsninger, men det hele skal bare ikke være scriptet på en lineær måde.

Det giver jo super god mening i de gamle spil, at man skal erhverve sig diverse items eller snakke med en bestemt person for at komme VISSE steder hen. At få en magisk handske, så man kan løfte store sten væk fra sin vej, det giver god mening. Og det medfører, at man faktisk gider at investere tid i at få items og udforske. Hvis items så samtidig ikke bliver tvunget ned i hovedet på dig i hver enkel dungeon, bliver det jo først interessant. Så opstår der scenarier, hvor du KAN gennemføre en del af hele af spillet uden at erhverve specifikke items. Det skaber frihed og skaber et incitament for spilleren til at udforske og spille på sin egen måde.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#1294 - Skrevet 12-10-2011 15:55

kan være jeg husker lidt forkert men mener at man får alle items inde i dungeonsne og i de fleste dungeons skal man bruge de forskellige items Smiley det kan gennemføres uden de ekstra dragter og uden det bedste sværd, men det er vidst også det Smiley


Grauling
Grauling

410
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#1295 - Skrevet 12-10-2011 16:21 - Redigeret 12-10-2011 16:26

Alexander Brock Petersen skrev:
The Wind Waker havde et stort map, men det var rimelig tomt. Kun enkelte ø'er føltes spændende og uforudsigelige. Resten vidste man godt på forhånd, at de var ligegyldige.



Jeg synes personligt at WW havde en rigtig cool overworld Smiley
Nu var det ikke bare ø'erne der var jo også en masse ekstra rundt på kortet. Tror faktisk det er en af de eneste spil hvor jeg faktisk har udforskede hele overworlden (af det man havde adgang til) umiddelbart lige efter man får muligheden for det.

Gotta love Termina <3 bliver virkelig nød til at spille MM igennem snart igen. Alexander har du egentlig spillet det? Smiley



PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#1296 - Skrevet 12-10-2011 16:22

Jeg syntes selv at TPs map var vildt. Da jeg først spillede det, så troede jeg ikke at verden var SÅ stor som den var! Og så da man fik at vide at man skulle tilbage til skoven for at finde en ny og uudforskede del af den, så var jeg altså helt vildt hyped! Samme galt for ørkenen! Jeg kunne sangtens se der var noget derude da jeg var i Hylia, men troede ikke det var noget jeg senere kunne udforske!

Samt alle de små ting man også kunne opdage i løbet af spillets historie! Fx var der... i Hyrule field en hemmelig grotte fyldt med is, hvor man blev nød til at have den der... kugle-tingenst, som man fik i den der mansion i bjergene!

Ja, det var scriptet, men det var de rigtige steder det var! Fordi at udover dette, så var der mange ting at udforske mens man ikke fokuserede på historien! Og hvis man så siger at det burde være noget man kunne gøre fra starten, så tager i fejl, da man jo så kunne afsløre alt det der først var meningen der skulle ses efter et bestemt punkt!


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1297 - Skrevet 12-10-2011 16:25 - Redigeret 12-10-2011 16:28

PD skrev:
Ja, det var scriptet, men det var de rigtige steder det var! Fordi at udover dette, så var der mange ting at udforske mens man ikke fokuserede på historien! Og hvis man så siger at det burde være noget man kunne gøre fra starten, så tager i fejl, da man jo så kunne afsløre alt det der først var meningen der skulle ses efter et bestemt punkt!



Det handler om spildesign. Hvis de gør det rigtigt, kan man sagtens lave en god historie, der ikke kapitaliserer på gameplayet. Det er bare besværligt og hårdt, så vi laver bare mappen om til en verden med forskellige områder, der er forbundet af stier, så kan vi nemt styre hvornår spilleren går hvorhen osv.

Og ikke alt mht. TP's overworld var det rene skod. Synes personligt der var mange rigtig gode elementer. Smiley De bliver bare markant overskygget af "stisyndromet".


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#1298 - Skrevet 12-10-2011 16:29

Oni Nick skrev:

PD skrev:
Ja, det var scriptet, men det var de rigtige steder det var! Fordi at udover dette, så var der mange ting at udforske mens man ikke fokuserede på historien! Og hvis man så siger at det burde være noget man kunne gøre fra starten, så tager i fejl, da man jo så kunne afsløre alt det der først var meningen der skulle ses efter et bestemt punkt!



Det handler om spildesign. Hvis de gør det rigtigt, kan man sagtens lave en god historie, der ikke kapitaliserer på gameplayet. Det er bare besværligt og hårdt, så vi laver bare mappen om til en verden med forskellige områder, der er forbundet af stier, så kan vi nemt styre hvornår spilleren går hvorhen osv.


Ja, men det behøver jo heller ikke at være en dårlig ting! Det som fik det til at virke i TP, IMO, var at man senere ville udforske mere og mens man var gang i det, så havde man derfor lov til at udforske det hele hvis man ikke gad at fortsætte (efter de 3 første templer). Alt kunne udforskes, udover bjergene, da de var en del af bestemt sted, et bestemt tidspunkt, hvor man skulle udforske dét!


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#1299 - Skrevet 12-10-2011 16:30

chessr skrev:

Jeppe Larsen skrev:

chessr skrev:
nu er der altså ingen Tutorials i platform 2d spil overhovedet Smiley det er yderst sjældent. Men det har jo nok noget at gøre med at specielt den gang kun var 2 knapper Smiley der kunne det næppe lade sig gøre at blive forviret hehe Smiley



Det har ikke noget med det at gøre. Det har noget med at gøre at ordentligt spildesign kan give den samme information en tutorial der skærer det ud i pap kan. Det er ikke bare fordi det er et platformsspil, men også designet i de første levels i Super Mario der introducerer koncepterne. Man kan jo sagtens lave et platformsspil og have upædagoisk leveldesigns i de første baner.

Men et spil som Doom havde heller ikke brug for tutorials, ammos og healthpacks blinker ikke op for at indikere at man kan bruge dem. Det fungerer bare.



som sagt er der kommet en del flere spillere til med årenes løb som ikke har været med siden dengang. 3D spil kræver bare en intro for at forstå mekanikkerne hvis man ikke er vant til det.
Har aldrig spillet Portal 1 og 2 men tutorialen er garanteret i 2eren for de nye spillers skyld og ikke for folk der har spillet det første. Fans af Portal 1 vil nok gerne spille Portal 2 uanset om den første halve time er tutorial for de ved at resten er kvalitet som de kender det. Der imod hvis en ny bruger køber Portal 2 og starter det op og bare bliver smidt ind i det ville de der hurtig blive skræmt. For hvad skal man? hvad er fidusen? hvad er mit mål ? skrev godt nok jeg har aldrig har spillet Portal 1, det har jeg men dog i meget begrænset omfang, det skyldes nok min hjerne og portal puzzels ikke går godt i spænd med hinanden Smiley



Nu har jeg aldrig spillet Portal 1 (hvad jeg simpelthen bliver nødt til at købe), men spillede Portal 2. Det tager alt for lang tid at komme i gang med, hvad der heldigvis reddes af et ret godt manuskript og stemmeskuespil - at spillet er for nemt, er bare ærgerligt.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1300 - Skrevet 12-10-2011 17:21

66 siders diskussion! Men hvor meget der mon har været om Skyward Sword? Smiley


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3026
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#1301 - Skrevet 12-10-2011 18:11

Synes lige, at jeg ville dele denne Kotaku-artikel:

What Zelda is


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1302 - Skrevet 12-10-2011 18:16

Link-The-Wind-Waker skrev:
Synes lige, at jeg ville dele denne Kotaku-artikel:

What Zelda is


Cool nok. Mange af de scenarier, han beskriver, virker dog ikke til at være med i Skyward Sword - kun det med et rum, hvor man sidder fast med et puzzle.

Hvordan har du det selv med Zelda? Dit navn afslører jo, at du er fan af serien, men er du ligeså hyped, som du var engang? Smiley


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#1303 - Skrevet 12-10-2011 18:26

Alexander Brock Petersen skrev:
66 siders diskussion! Men hvor meget der mon har været om Skyward Sword? Smiley



Nu har der heldigvis ikke været en alt for kraftig moderering af diskussionen, ellers var den nok ikke kommet så vidt. At bruge en konkret case som afsæt for videre debat, er jeg selv klar proponent for! Så længe det ikke kommer for langt væk, eller kan relateres til spillet. At jeg svarer på et spørgsmål om tutorials med et andet spil, kunne man vælge at se som off-topic, det skaber et rimelig godt flow at man kan.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1304 - Skrevet 12-10-2011 18:31

Kragh >> Det skulle ikke ses som en kritik. Jeg kører selv off-topic fra tid til anden. Så længe vi har en diskussion om videospil, som har relation til Zelda, så er det fint.

Jeg elsker den dybde vi har i diskussionerne. Vi kommer vildt omkring i forhold de forskellige perspektiver, man kan have på videospil. Sådan nogle diskussioner finder man ikke på andre danske sider. Smiley


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#1305 - Skrevet 12-10-2011 18:39

Men så gad jeg godt vide om jeg lægger inde med noget som helst godt til vores diskusioner XD