Skrevet 18-12-2010 01:56
I forbindelse med diskussionen om Spirit Tracks i en anden tråd, fik jeg løst til at starte en ny diskussion:
Hvad med Zelda kunne være med i det næste SSB?
Baner:
Skyward Sword ved vi ikke nok om endnu, men da Link kommer fra et nyt rige oppe over Hyrule, kunne Skyloft være en potentiel erstatning for Temple. Men lad os behændigt springe videre foreløbigt:
Spirit Tracks' infame togture foregik i det nye Hyrule, og havde referencer til det glemte Hyrule under havet i TWW, samt referencer til PH. Jeg tænkte et perspektiv som i Big Blue, hvor man så toget på langs hovedsageligt, men langt langsommere med mulighed for at løbe langs skinnerne bag toget eller ved siden af toget. En anden variation ville være flere toge set fra enderne af, så man kan se, hvor man kører hen, mens man går mellem parallelt kørende tog - da ét togs bredde ikke er nok som plateau.
Det at kæmpe på et eller flere tog ville være forholdsvist originalt for SSB. Samtidig ville udsigten til ørken, sneland, bjerge, skov og submarine liv være en god repræsentant for Zelda.
Alternativet til flere toge i samme perspektiv ville være at kæmpe på et bredt tog som Demon Train. Dette leder tankerne hen på om man også skal kunne opleve Dark Realm på turen, men så kan det måske godt gå hen og blive for meget for én enkel smash bane, hvis man bl.a. skal under vand plus køre op ad stejle bjerge.
Dette leder så til gengæld tankerne hen på muligheden for spiller interaktion med banen. Det er selvsagt at der skal være en fjende der korrespondere for et af landområderne, men hvad hvis man kunne påvirke rækkefølgen af landskaber ved at slå switches og ændre togets kurs? Det har jeg særligt høje tanker for.
Transport kunne påskyndes vha. rejseportalerne fra spillet.
Spilbare figurer:
Link: fra Skyward Sword, men mere ved vi ikke på stående fod.
Toon Link: mindre TWW, mere enten Minish Cap, Phantom Hourglass eller Spirit Tracks, særligt når det kommer til sværdet, da Master Sword kun behøver være til den ene Link (SS-Link).
Ligesom Wario havde to individuelle sæt af tøj, klassisk og moderne, kunne Link også have en simpel dragt uden hat ved siden af det oprindelige kostume. Alt efter farve gjorde det ham til Outset eller engineer, og sværdet kunne også være et helt tredje her, måske et mindre helligt sværd, for at gøre de to Toon Link kostumer så distancerede som muligt.
final smash: FOUR SWORDS angreb, selvom de nok havde givet ham det i Brawl hvis de ville gøre det.
Toon Zelda/Tetra. a la Zelda/Shiek.
final smash: henholdsvis Phantom angreb og Pirate Crew!
Toon Ganondorf: ville være alt for badass... og selvom jeg er i tvivl om Final smash, så er jeg ikke tvivl om at han skal være lige så behændig og sværdkæmpende som i TWW, langt mere original end en sørgelig Capt. Falcon-klon.
Resten vil jeg gerne høre fra jer, så bare fyr løs! Det skal velargumenteret på niveau med, hvad jeg skriver, hvorfor man vælger netop den Zelda-reference i et SSB-spil.