N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

3rd party support er ovre for Nintendo - siger Bethesda's Pete Hines

O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

Skrevet 03-09-2013 15:27 - Redigeret 03-09-2013 15:31



Pete Hines, vice præsident for én af industriens mest respekterede udviklere, Bethesda Softworks (Fallout, Skyrim), påstår nu at Nintendo's tid, som de skulle have brugt til at appellere til 3. parts udviklere, er overstået for længst, og at de bør følge i Sony og Microsofts fodspor, hvad der angår konsoludvikling.

I et interview med GameTrailers siger han, at de bør kommunikerer med 3. parts udviklere, som Sony og Microsoft har gjort i lang tid. Han siger iøvrigt at Nintendo havde haft kontakt med dem, men deres tilgang ikke var særlig detaljeret, og ifølge Hines, dikterende frem for motiverende.

"De involverede os tidligt... de sagde "sådan her gør vi, det her er vores planer, vi tror det kommer til at fungere sådan her.." - sagde Hines. Han forsatte med følgende:

"Du skal bruge ualmindelig lang tid med sådan noget, før du gør noget. Hvis du bare beslutter at 'vi laver en konsol og sådan her fungerer den, og du skal lave spil til den'. Nej. Så er mit svar nej; jeg vil hellere fokuserer på andre ting, som understøtter det vi prøver at lave"

Det tydeligt at vi ikke kommer til at se noget af Bethesda's software på Nintendo's konsoller, og hvor jeg må indrømme, at jeg kan se Hines frustration, så er det samtidig klart at Nintendo laver maskiner, som først og fremmest appellerer til deres egne idéer frem for nogen andres - det er muligvis deres største kompromis, når de udvikler konsoller, at det som konsekvens kan skræmmer andre udviklere væk.

Samtidig er Nintendo også en forfærdelig konkurrent for next-gen udviklere. Deres spil er uden tvivl billigere at udvikle, og kan koste andre firmaer profit. Mario og Zelda kan snildt distrahere et god portion gamers fra andre spil, og det betyder også at 3. parts udviklere på affinde sig med, at de enten skal bruge ressourcer for at forblive på Nintendo's konsol, og nok ikke opleve noget profit ud fra dét, eller også må de efterlade Nintendo og håbe på at klare sig uden. I Bethesdas tilfælde, så tror jeg ikke Nintendo skræmmer dem, de har fundet en formula, som har udviklet en loyal fanbase, og derfor har de ikke meget at gøre på en Nintendo konsol, som Hines siger.

Det er svært at tage stilling til sådan en udtale, for den virker offensiv overfor Nintendo, men samtidig kan jeg forstå hvor han kommer fra, det jo ikke fordi Bethesda ikke vil have en udfordring, men det er tydeligt at de hellere vil se større spil med flottere grafik, fremfor touch-baseret gaming og alternativt gameplay, og så må man jo indrømme, at stærkere maskiner er vejen for dem.



Hver til sit, det er nok det rigtig at sige i dette tilfælde, men det er da synd, at Nintendo ikke kan få lov at nyde nogen af de stærke RPG's, som Bethesda udvikler. Så må man bare få fingrene i en PC eller Xbox/PS4

Hvad synes i om Hines udtale, eftersom Bethesda har forholdt sig relativ passiv, men nu lægger det klart på bordet?

http://www.gamespot.com/news/bethesda-nintendo-should-follow-example-set-by-sony-and-microsoft-6413963

Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I
    O-train
    O-train

    326
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 03-09-2013 15:34

    Synes det var en nyhed værd at diskutere. Bethesda er faktisk den første store udvikler, som har været ude og forklare hvorfor de IKKE KAN LIDE Wii U'en, og ikke hvorfor de bare er fraværende ligesom EA fx.

    Hvad kan det komme til at betyde for Nintendo?

    Tror i andre vil følge Bethesda med lign. udtaler?

    Vil i ønske Bethesda havde spil på Wii U, og hvilken?

    Ændrer det jeres syn på én af de to firmarer?


    KJ85
    KJ85

    21415
    Online
    Level: 58 (Tektite)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 03-09-2013 15:42

    Hvis spillene skal være så store som Skyrim, hvor det bliver uoverskueligt at gennemføre det må de gerne holde sig væk for min skyld. Et spil man aldrig bliver færdigt med vil hurtigt fjerne fokus fra en masse andre titler og det synes jeg ikke der er brug for på en konsol, hvor mange selskaber hungrer efter bedre salgstal..


    O-train
    O-train

    326
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 03-09-2013 16:39

    Jeg er fuldstændig enig. Spil som Skyrim, synes jeg iøvrigt hører hjemme på PC, men det en anden sag. Jeg har en Nintendo konsol, fordi jeg føler Nintendo spil altid har en replay value, som overgår alt andet. Der bydes på timevis af sjov, og når man endelig er færdig, så er der ofte flere ting at komme efter og en generel lyst til at vende tilbage.

    Historiedrevet spil er lidt af et dilemma for mig, da jeg føler de fleste spil taler stort om deres spil, men i virkeligheden leverer ekstremt tynde historier. Man kan selvfølgelig debaterer Nintendo's genbrug, men i sidste ende er der altid friske pust, som genopliver de forskellige ip's.

    Jeg har ikke meget til overs for den vestlige tendens til at overhype spil, og det er meget få udviklere som for alvor kan udvikle et spil, hvor gameplay ikke er fokus, men spillet stadigvæk leverer stort - Last of Us og Shadow of the Colossus er to spil, som jeg har gennemført for nyligt, som formår at gøre dette fantastisk; Skyrim er ikke.

    Men dét er vel altsammen subjektivt.