Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

Bo130
Bo130

110
Offline
Level: 38 (Tatori)

0
1ups givet

Skrevet 12-06-2013 09:30

Donkey Kong Country: Tropical Freeze var nok den største (eneste?) overraskelse til gårdagens Direct, tænkte det behøvede en separat tråd.



Hvad synes I om at det er dette spil Retro arbejde på?
Dixie og en anden joiner ind som nye aber, er det godt?
Hvilke forbedringer håber I på at se i forhold til Donkey Kong Country Returns?

Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 12-06-2013 11:31

Mere end 2 spillere af gangen, selvom de nok ville have sagt, hvis det var med.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 14-10-2013 12:52

For god ordens skyld flytter jeg lige denne samtale fra tilbudstråden over i nogle mere passende rammer:

AND skrev:

Hassus skrev:
Retro Studios og Nintendo EAD Tokyo har ikke skuffet endnu, så det kommer de formentlig heller ikke til med de næste to spil Smiley



Jeg synes især at DK ser rigtig lovende ud; som om at Retro bare at videreudviklet konceptet fra det første spil og lige tweaket de ting, som kunne trænge til det.



Hassus skrev:
Enig.
Den "vibe" jeg får når jeg ser videoer fra Tropical Freeze giver mig en slags associationer til den type efterfølger som Super Mario Galaxy 2 var til Super Mario Galaxy. Begrundelsen for at lave en 2'er til Donkey Kong lyder i interviews nærmest identisk med den begrundelse Nintendo EAD Tokyo havde for at lave Galaxy 2, nemlig at udviklingsholdet stadig havde en overflod af ideer liggende efter færdiggørelsen af etteren.
Jeg synes videoen nedenfor lidt ligner en bekræftelse på dette, hvor en en traditionel mine cart-bane nærmest er blevet genopfundet ved at ændre kameravinklen.



Det der bliver mest uretfærdigt overset med Retro's Donkey Kong Country-spil synes jeg er banernes gennemførte designs. Efter min mening er de lige så artistisk veludtænkte og gennemførte som det Retro præsterede med Metroid Prime-serien. Donkey Kong-verdener skal imidlertid af gode grunde være lettere at fordøje for spilleren, så man bliver nok ikke naturligt optaget af Donkey Kong-verdenen på samme måde som med Metroid-verdenen. Stopper man dog en smule op i Donkey Kong Country Returns og sætter sig for at holde øje med de detaljer i spillet som egentlig ikke behøvede at være der for at gøre det til et gennemsnitligt godt spil, venter der en en lang strøm af glædelige overraskelser. Det er et spil jeg synes er super tætpakket med gode påfund, hvorfor det også er et af mine favoritspil i nyere tid.



AND skrev:
@ Hassus - du har helt ret. Det grafiske er jo især tydeligt i bonus-banen i world 1, samt første bane i world 7, hvor de kører silhuet-tema; det er bare endnu en feature, som jo også være tilstede ved den gamle Country-serie, hvor grafikken ligeledes var utroligt imponerende - selvom Retro udtrykker det på en anderledes måde.
Jeg synes i det hele taget at Tropical Freeze minder om Diddy Kong's Quest, der netop også var den naturlige efterfølger til det originale Country, idet spillet havde mere af alt det fede og så bare havde tilføjet endnu federe banedesigns (fx mine cart banerne, som der var flere af), bosserne var mere udfordrende, de to aber kunne interagere med hinanden, osv.




@AND: Man kan i hvert fald håbe det er nogenlunde den retning spillet tager og ud fra hvad der er blevet vist indtil videre ser det ret sandsynligt ud.

Grafikken er i hvert fald imponerende i.f.t. de konsoller spillene kører på. Jeg synes dog det er endnu mere imponerende den omtanke, der er lagt i brugen af den, hvis det giver mening. En af minebanerne fra det kommende spil er et godt eksempel synes jeg. Donkey Kong hopper på nogle platforme for at komme igennem et klippeterræn, hvor de nye beboere er gået i gang med at mine. Det koncept bygger hele banen stort set på. Normalt i et platformspil som Mario eller Kirby, vil det være set som tilstrækkeligt at der er indsat nogle flagermus, fugle eller et eller andet der flyver i nogle bestemte mønstre som man så skal undgå. I Retro's Donkey Kong er der imidlertid et minekoncept, som designerne har været tro imod i en bane, hvorfor det i stedet for fugle og andre skabelonagtige fjender er dynamit på et transportsystem af reb, som skal undgås. Kun rebbene bestemmer hvor dynamitten kan bevæge sig hen, hvilket igen er Retro's designhold, der er tro mod et koncept og ikke tager mere til takke med traditionel "spillogik" end nødvendigt. Dynamit-på-reb-konceptet bliver udtømt på nærmest alle tænkelige måder i den ene bane, hvor det bevæger sig op, ned, svinger fra side til side, etc. Fordi Retro har gået den ekstra mil med at være tro ved meningen i det de fylder deres Donkey Kong-baner med, både i for- og i baggrunden, kan hver bane værdsættes som en slags økologisk samlet helhed på samme måde som Metroid Prime's verden med dens spor fra tidligere civilisationer, naturen og invasionen fra rummet. Donkey Kong er selvfølgelig baseret på mere tegnefilminspireret og umiddelbar underholdning, men integriteten i spilverdenernes koncepter er i bund og grund den samme. Grafisk er det den form for helhedstænkning i spillenes design jeg nok sætter allermest pris på ved Retro Studio's spil. De er fyldt med den slags detaljer som man måske kun underbevidst lægger mærke til, mens jeg dog stadig klart synes de kan fornemmes.


[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1854
Online
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 14-10-2013 13:04

^ Hermed definitivt smidt et styks +1up i den gode hr. Hassus' retning!
Du formår endnu engang at forbløffe, et laverestående bæst som jeg selv, med dit øje for detaljerne.
Very well put, Mr. Hassus... Very well put indeed!


...og som svar på din signaturtekst:
I. Smiley



Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 14-10-2013 13:27

You are too kind, Mr. Monkey!
Angående signaturteksten vil jeg selv have meget svært ved at vælge et overordnet svar. Det er begge vigtige aspekter ved hvorfor jeg holder af at spille og mine favoritspil - som Retro's spil f.eks. - giver heldigvis rig mulighed for en mellemvej mellem begge tilgange.


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 14-10-2013 14:45

Det er en rigtig god pointe, Hassus (og så fik vi da også endelig brugt det her emne til noget). Jeg er enig og synes igen at det kan ses som en videre-bygning af de klassiske Country-spil. Jeg læser lidt dit indlæg sådan, at Retro formår at inkorporere to ting i deres banedesigns:

1. deres tematik og dynamik er gennemført.

2. interaktionen imellem figur og miljø er bedre tænkt og derfor mindre 'mekanisk'.

Det er mht. 2 at jeg kommer til at tænke på de klassiske Country-spil, hvor bare sådan en lille ting, som at man kunne komme op på toppen af træerne - som jo i udgangspunktet var baggrunds-pynt, virkelig gav en anderledes følelse af frihed, eller i hvert fald vækkede fantasien. Hele procent-systemet som var bygget op omkring hvor mange hemmeligheder spilleren kunne tvinge spillene til at afsløre (so to speak) bygger lidt videre på den grundlæggende ide og det er efter min mening den afgørende faktor ved Donkey Kong Country - det er ikke bare en super awesome platformer, der virker forud for sin tid og har nogle af de fedeste spil-karakterer - det er også spil, der udfordrer dig og vel i virkeligheden fint understreger - som du selv pointerer - samspillet imellem de to Resident Evil-spørgsmål fra din signatur. Man kan tonse gennem Donkey Kong Country-spillene og så får man en super fed platformer; eller man kan vælge at opsøge alle udfordringerne og interagere med banerne og dermed få en meget mere dybdegående oplevelse ud af det Smiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 15-10-2013 23:11

AND skrev:
Man kan tonse gennem Donkey Kong Country-spillene og så får man en super fed platformer; eller man kan vælge at opsøge alle udfordringerne og interagere med banerne og dermed få en meget mere dybdegående oplevelse ud af det Smiley


Jeg tror nogenlunde du har ramt hovedet på sømmet hvad angår Donkey Kong Country-spillene. Der var på et tidspunkt et interview med nogle af de involverede for udviklingen af Donkey Kong Country Returns, hvor de bl.a. fortalte at nærmest alle i Retro havde været hardcore Donkey Kong Country-spillere før i tiden. Da de først gik i gang med at designe baner til spillet havde de næsten lagt alt fokus på at gøre banerne så sjove som muligt at speedrunne - det var jo det de som hardcore Nintendo-fans havde forbundet mest med spillene. Det krævede i følge interviewet at Retro fik et prik på skulderen før de blev mindet om vigtigheden af at balancere banerne så de ikke kun var sjove at tonse igennem, men også var gode at udforske.
Den historie stemmer jo nærmest perfekt overens med din beskrivelse af spillene kan man sige.

Som jeg har skrevet i en anden tråd har jeg stadig de originale Donkey Kong Country-spil til gode. Til gengæld har jeg gennemført Donkey Kong Land-trilogien til Game Boy flere gange. Teknisk kan de spil nok lidt sammenlignes med hvad Link's Awakening var for A Link to the Past eller noget i den stil Smiley


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 16-10-2013 00:46

Hehe - det er ellers en ret cool historie - godt at Retro fik begge aspekter ind. Jeg kunne faktisk godt have tænkt mig, at de havde genindført procent-tælleren, selvom den måske var lidt kringlet. Synes virkelig at det fungerede godt til de gamle spil.

Har selv lige taget 100% i det første Donkey Kong Land, men vil klart anbefale de tre originale Country-spil. Det er synd at Nintendo tog den ned fra Virtual Console igen; de var ellers oppe så man kunne hente dem på Wii for et par år siden. Jeg har selv alle tre i originalt format - og spiller dem faktisk stadig rigtig tit Smiley

Hvordan er 2eren og 3eren egentlig i Land-serien?


Fawful
Fawful

2363
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 16-10-2013 07:48

Øv, har de virkelig fjernet country spillene igen. Jeg havde 1'eren til SNES dengang, og det var klart et af mine yndlings. Jeg hentede det så igen for nogle år tilbage på wii, og gennemførte det, og var stadig lige så fedt Smiley de andre har jeg ikke prøvet, men hentede 2'eren, og har bare aldrig fået det spillet, så jeg har noget til gode der.


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 16-10-2013 10:55

Fedt at du nåede at downloade de to første, imens de stadig var der, Drybones. Jeg vil mene at 2'eren er endnu bedre end det første spil, så du har helt sikkert noget at glæde dig til Smiley


Fawful
Fawful

2363
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 16-10-2013 17:01

Ja, det tror jeg også på Smiley jeg burde i hvert få taget mig sammen til at spille det inden det nye udkommer.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 28-10-2013 22:35 - Redigeret 28-10-2013 22:35

Hvis de stadig var på Virtual Console ville jeg helt sikkert spille dem på min Wii. Det er en ret irriterende og mærkelig beslutning sådan at fjerne en klassisk spiltrilogi fra maskinen synes jeg. På den anden side kunne det måske være en god lejlighed for mig til at støve min GB Micro af og spille genudgivelserne derpå Smiley

AND skrev:
Hvordan er 2eren og 3eren egentlig i Land-serien?


Ud fra min forståelse af DKC-trilogien fra videoer og lignende er mit indtryk helt klart at hvert DKL-spil er en slags monokromt skyggebillede af det tilsvarende SNES-spil. F.eks. husker jeg DKL 2 som mere dystert med sine banetemaer og designs, hvilket også er mit umiddelbare indtryk af DKC 2 fra hvad jeg har set og hørt. DKL 3 var mere tegnefilmisk og streamlined tror jeg. Forhåbentlig er det ikke mit barndomsbias der blinder mig, når jeg husker alle 3 spil som lige underholdende og værd at spille Smiley


KJ85
KJ85

21442
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 20-01-2014 19:39

Ikke den store overraskelse, men i det mindste en bekræftelse:

<blockquote class="twitter-tweet" lang="da"><p>Meet Rambi the Rhino. He’s making his return in Donkey Kong Country: Tropical Freeze. <a href="https://twitter.com/search?q=%23WiiU&amp;src=hash">#WiiU</a> <a href="http://t.co/bSjS22Z8dR">pic.twitter.com/bSjS22Z8dR</a></p>&mdash; Nintendo of America (@NintendoAmerica) <a href="https://twitter.com/NintendoAmerica/statuses/425323087182434305">20. januar 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>


Fawful
Fawful

2363
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 20-01-2014 22:27

Flere dyr tak. Nu når der også kommer vandbaner, skal fisken også være med! Smiley


KJ85
KJ85

21442
Offline
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 20-01-2014 22:28

IGN skriver:

Enguarde the Swordfish is nowhere to be found.




Fawful
Fawful

2363
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 20-01-2014 23:42

Crap.. Nå, det skal nok blve godt alligevel! Jeg glæder mig til Cranky og Dixie.