Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Ingen Crysis 3 til Wii U

Davir
Davir

1312
Offline
Level: 14 (Inkling)

0
1ups givet

Skrevet 05-03-2013 04:46

Crytek havde Crysis 3 op at køre til Wii U
Men på grund noget med RA og nintendo atgøre måtte de droppe den til wii u

Crytek CEO Cevat Yerli explained to VentureBeat

"We did have Crysis 3 running on the Wii U," Yerli said. "We were very close to launching it. But there was a lack of business support between Nintendo and EA on that. Since we as a company couldn’t launch on the Wii U ourselves--we don’t have a publishing license--Crysis 3 on Wii U had to die."



hmmm

    Zalman
    Zalman

    322
    Offline
    Level: 28 (Skeeter)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 05-03-2013 06:04

    EA ville have, at Nintendo brugte Origin på Wii U, men det gik de ikke med til. Så blev EA sure og droppede Wii U-versionen.

    EA sucks.


    BecelClaes
    BecelClaes

    5
    Offline
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 05-03-2013 14:56

    Zalman skrev:
    EA ville have, at Nintendo brugte Origin på Wii U, men det gik de ikke med til. Så blev EA sure og droppede Wii U-versionen.

    EA sucks.



    Mener snarere at det er blevet sagt, at de simpelthen ikke forventede at Wii U-udgaven solgte godt nok til, at det ikke kunne betale sig, at udgive spillet på konsollen. Det er næsten sørgeligt, taget i betragtning af hvor ung konsollen er.


    chessr
    chessr

    341
    Offline
    Level: 31 (ChuChu)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 05-03-2013 15:10

    Men at det stort set er klart til at blive trykt og udgivet for derefter at droppe det igen. Koster da pænt meget i tabt arbejdskraft i forhold til at trykke skiver eller bare udgive det på eshop og modtage penge fra det salg der nu måtte være


    Zøvnig
    Zøvnig

    10
    Offline
    Level: 20 (Moblin)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 05-03-2013 16:06

    BecelClaes skrev:

    Zalman skrev:
    EA ville have, at Nintendo brugte Origin på Wii U, men det gik de ikke med til. Så blev EA sure og droppede Wii U-versionen.

    EA sucks.



    Mener snarere at det er blevet sagt, at de simpelthen ikke forventede at Wii U-udgaven solgte godt nok til, at det ikke kunne betale sig, at udgive spillet på konsollen. Det er næsten sørgeligt, taget i betragtning af hvor ung konsollen er.



    Jeg tror nu Zalmans indlæg rammer ret præcist, men om det er rigtig, får vi nok aldrig at vide, selvom meget peger imod, at EA stadig er børnefornærmet.

    Jeg er helt klar for, at Wii U får så bred en vifte af spil som muligt, men når det er sagt, så er Crysis spillene i min verden indbegrebet af overvurderede titler.

    Fik 2'eren og så meget frem til at spille det. Jeg tror jeg nåede 2-3 timer ind i spillet og sjældent har jeg kedet mig så meget. En masse flot grafik, men på ingen måder sjovt at spille.


    Andreas Tarding
    Andreas Tarding

    7449
    Online
    Level: 18 (Twhomp)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 08-03-2013 21:54 - Redigeret 09-03-2013 15:40

    Tvivler på, at EA har andre problemer med Wii U, end blot penge. Crytek havde muligvis en prototype af Crysis 3 kørende på development kittet, men hele porten skal jo stadig playtestes igennem, i en sådan ny udgave, samt udvikes specifikt til Game Pad'en. Ting, der koster up-front.

    Jeg har altid syntes, det lød ret vildt, at et stort foretagende som EA, skulle have brugt undtagelse af udgivelse af en af deres største franchises, som en form for afpresningsmiddel mod Nintendo, eller whatever. Money is money. Cevat Yerli siger jo direkte "business support", så man har vel blot projekteret, at enderne ikke ville mødes.

    Og ligeledes for den manglende Mass Effect 3 DLC; når der i forvejen er færre konsoller i omløb end forventet, platformen er ny, samt evt. tekniske skavanker med porting, har det vel bare medført lav udsigt til profitability. Så vidt jeg kan se, har base spillet for disse, heller ikke solgt som forventet?

    Jeg kedede mig også temmeligt meget i Crysis 2; det var et helt andet spil end etteren, og miljøet var jo elendigt; standard urban warfare. Af, hvad jeg umiddelbart læser på nettet, og ligeledes hører fra bekendte, skulle Crysis 3 dog være mærkbart bedre. Det har jo også været under udvikling længere, end vi ofte ser moderne spil være, så man har vel haft tid til, at arbejde med noget feedback. Her skulle bestemt ikke være tale om "shovelware", men om et mere fuldendt, tydeligt forbedret produkt.


    KJ85
    KJ85

    21447
    Online
    Level: 58 (Tektite)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 08-03-2013 22:48

    Det mange slår på er, hvor dårligt BLOPS 2 har solgt til Wii U til trods for at den version skulle være den bedste.. Ved godt det ikke er EA, men det påvirker alle udviklerne at se dårlige salgstal når de har andre forventninger.. Jeg så en udtalelse, hvor nogen mente at Nintendo-fans har det hele i munden.. Mange skriger på de store multiplatformspil, men i sidste ende er det kun Mario de køber. Det er måske nok dat lidt på spidsen, men måske der er noget om det..


    Kylar Saissore
    Kylar Saissore

    0
    Offline
    Level: 12 (Fire Keese)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 08-03-2013 22:57

    Zalman skrev:
    EA ville have, at Nintendo brugte Origin på Wii U, men det gik de ikke med til. Så blev EA sure og droppede Wii U-versionen.

    EA sucks.



    Syntes at det er irriterende når sådan noget skal komme i vejen for release af en godt spil. Og forstår godt Nintendo når de ikke vil have Origin på Wii u da Origin ikke er særlig godt eller aktivt som fx. Uplay som assassins creed køre over er.


    chessr
    chessr

    341
    Offline
    Level: 31 (ChuChu)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 09-03-2013 08:39

    KJ85 skrev:
    Det mange slår på er, hvor dårligt BLOPS 2 har solgt til Wii U til trods for at den version skulle være den bedste.. Ved godt det ikke er EA, men det påvirker alle udviklerne at se dårlige salgstal når de har andre forventninger.. Jeg så en udtalelse, hvor nogen mente at Nintendo-fans har det hele i munden.. Mange skriger på de store multiplatformspil, men i sidste ende er det kun Mario de køber. Det er måske nok dat lidt på spidsen, men måske der er noget om det..



    Har jeg også læst.

    Så vil jeg hellere at Nintendo spillere holdte deres kæft :/
    Hvis man kræver et spil udgivet må man sku også støtte op om det.
    Men så igen så er det sikkert ikke 1 million unikke personer der har skreget på CoD men måske hvad ved jeg 25k
    Så er det jo klart at 1 mil. ikke går ud og bruger penge på noget de ikke vil have.

    Bare fordi 1 vil have et spil betyder det ikke at 10 andre også vil

    Og så glemmer udviklerne også tit at folk har flere konsoller end kun en og at de udgav Wii U udgaven senere end de andre og at de stort set ikke reklamerede for den.

    Alt dette er skrevet med CoD i tankerne


    Zøvnig
    Zøvnig

    10
    Offline
    Level: 20 (Moblin)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 09-03-2013 11:59

    Problemet med Blops II er nok primært, at det ikke blev udgivet samtidig til Wii U som til de andre konsoller. Dvs. mange der ville have spillet har købt det til andre konsoller eller PC før Wii U overhovedet blev udgivet.

    Da jeg var online i spillet i går, der var der små 3.400 online på Wii U. Det er ikke mange. Men hvis vi regner lidt på det, så ser det ikke helt så slemt ud. Jeg ved godt at Video Game Chartz ikke er præcist, men ifælge den side er der solgt lige over 73.000.000 Xbox 360 Konsoller. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er der solgt knap 3.000.000 Wii U konsoller. Dvs. der er solgt 24 gange så mange Xbox 360 konsoller set i forhold til Wii U.

    Laver man en hurtig udregning og gange de 3.400 fra i aftes op med 24, så ville det giver rundt regnet 81.600 spillere, hvis der var lige så mange Wii U ejere som XBox 360 ejere. Så er tallene pludselig ikke helt så dumme trods alt.

    Jeg ved godt der er mange andre ting man skal tage højde for, men når man sammenligner online-tal og antal solgte spil, så er man nødt til at tage forskellen i brugerbasen og hvornår spillet udkom, med i sine udregninger.