N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Problemer med at finde nye Wii U spil i butikkerne (W101)

DrRoland
DrRoland

133
Offline
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

Skrevet 23-08-2013 17:47

I dag udkommer Wonderful 101 og jeg havde en fast plan om at købe det, men i stedet for at spille det nu sidder jeg og skriver dette indlæg. Forklaring følger:

Jeg startede med en tur i Elgiganten som jeg tænkte nok var billigst. De havde ikke fået det hjem og henviste mig til deres butik i Hillerød (Jeg bor i København) hvor de havde 2 eksemplarer. Jeg kunne se på deres system at de havde MAX 2 eksemplarer pr butik (!)

Derefter prøvede jeg i Fona og Gamestop, men ingen af dem havde spillet og de havde det ikke engang i systemet. Hvad sker der her?? Når det på et spils udgivelsesdag ikke kan lade sig gøre at finde en eneste fysisk kopi, begynder jeg at få dårlige minder fra Gamecube-tiden frem på nethinden. Selvom W101 måske kan betegnes som et nichespil, så er det altså udgivet af Nintendo, og det er ikke første gang jeg har oplevet dette. Pikmin 3 måtte jeg også rundt adskillige steder for at finde.

Har butikkerne allerede opgivet Wii U i sådan en grad at de ikke engang bestiller nye spil hjem? Hvis dette er tilfældet kan det vist være ligemeget hvor mange nye spil der kommer, hvis potentielle købere af maskinen stadig ikke ser andet end launch-spil på hylderne. Jeg forudser en fremtid med mange downloads fra eShop eller udelukkende køb fra netbutikker. Trist.

    Grauling
    Grauling

    410
    Offline
    Level: 23 (Skree)

    0
    1ups givet

    #1 - Skrevet 23-08-2013 18:08

    Havde den samme oplevelse med Animal Crossing. Synes det var mærkeligt da det eller var den helt store titel på 3DSen her i år. Skal ud og have fundet mig Pikmin men tror faktisk heller ikke de har det i el-giganten i Sønderborg.


    Zintendo
    Zintendo

    9
    Offline
    Level: 10 (Bomchu)

    0
    1ups givet

    #2 - Skrevet 23-08-2013 20:17

    De store kæder i USA synes jeg at have læst allerede har stoppet deres indkøb af WII U og det preller nok en del af på Europa også, de tror ikke nok på det


    Togetic12
    Togetic12

    310
    Offline
    Level: 13 (Baby Dodongo)

    0
    1ups givet

    #3 - Skrevet 23-08-2013 20:17

    Havde samme problem omkring Wario Ware og Luigi U, og det endte med at jeg bestilte dem på nettet!
    Derudover har jeg stadig ikke kunne finde Mario & Luigi 3D spillet i en butik endnu?
    Undrer også mig hvorfor de ikke havde/har de nye Wii U spil!


    DrRoland
    DrRoland

    133
    Offline
    Level: 11 (Octorok)

    0
    1ups givet

    #4 - Skrevet 24-08-2013 10:06

    Jeg har nu bestilt det fra Coolshop i stedet, hvilket også som regel er billigere end at købe det i butikkerne. Men problemet er jo så bare at hvis alle køber online sælger butikkerne ikke noget. Så giver det ikke mening at have Wii U spil på hylderne og jeg mener ikke man skal undervurdere betydningen af en ordentlig tilstedeværelse i detailhandlen i forhold til den generelle opfattelse af maskinen.

    Det vil være rigtigt ærgerligt at et spil som Mario Kart 8 ikke rigtig får chancen for at blive en 'system-seller' fordi de fleste butikker til den tid vil have pakket Wii U HELT ned i det mørkeste hjørne af butikken, hvis de overhovedet stadig fører dem. Bergsala, eller hvem der nu distribuerer Nintendo i norden, må virkelig steppe deres game op og sørge for at forhandlerne tror på projektet hvis ikke det skal køre helt af sporet. Jeg foretrækker selv at kunne købe spil i butikkerne, hvis bare jeg har muligheden.


    ThePatrickBay
    ThePatrickBay

    8080
    Offline
    Level: 33 (Hammer Bro)

    0
    1ups givet

    #5 - Skrevet 24-08-2013 20:04

    I vores gigant (Fields) modtog vi desværre kun en enkelt, og den solgte jeg i dag til en af GameStop-medarbejderne. Vi har det til 349 kr., så når vi endelig har spillet, så er det faktisk billigere end CoolShop. Det er vildt ærgerligt som ansvarlig for Entertainment i butikken, at vi ikke har kunnet få fat i flere, for jeg synes, at vi i det mindste bør give kunderne valget om Wii U skal være en succes eller ej. For som det ser ud nu, så (i hvert fald i Elgiganten) er det hovedvarelagerets valg, at vi ikke kan få nok Wii U-ting, så kunderne rent faktisk kan få konsollen og spillene.


    DrRoland
    DrRoland

    133
    Offline
    Level: 11 (Octorok)

    0
    1ups givet

    #6 - Skrevet 24-08-2013 22:36

    Ja Elgiganten er nemlig ret gode til at have nye spil billigt, men jeg blev bare overrasket over at det er SÅ få eksemplarer der bliver fordelt i butikkerne. Hvis jeg kunne være sikker på at finde spillet i Fields ville jeg med glæde have taget derud i dag og købt det, men jeg har tidligere oplevet at Elgigantens edb system ikke blev opdateret ordentligt i nogle afdelinger, så jeg måtte hele byen rundt efter noget som ikke var på lager da jeg endelig nåede frem, selvom jeg havde købt og betalt det på forhånd. Det er ærgerligt, for som sagt vil jeg langt hellere ud og købe spillet selv end have det sendt med posten hvis jeg har valget.


    Mimeer
    Mimeer

    172
    Offline
    Level: 10 (Bomchu)

    0
    1ups givet

    #7 - Skrevet 24-08-2013 23:26

    Den her tråd minder mig om jeg måtte forklare min kusine, som har to drenge på 8 der elsker alt Nintendo, at der var kommet en forsættelse til Wii'en og hvad Wii U var


    LinkTheWindWaker
    LinkTheWindWaker

    3026
    Offline
    Level: 22 (Ice Keese)

    0
    1ups givet

    #8 - Skrevet 25-08-2013 10:00

    Wii U er næsten ikke til stede i de danske butikker. Xbox One er udsat til 2014. Det ser ud som om, at Sony vinder dette års julesalg med PS4 uden de store anstrengelser.


    Zøvnig
    Zøvnig

    10
    Offline
    Level: 20 (Moblin)

    0
    1ups givet

    #9 - Skrevet 25-08-2013 12:16

    Generelt er Nintendo ikke det store hit i DK og Wii'en var vidst bare undtagelsen der bekræfter reglen. Var i GameStop i Ballerup da AC udkom og han anede hvad det var for en titel eller hvilken konsol det udkom til.

    Da Luigi's Mansion udkom opgav jeg til sidst GameStop, men fandt det til sidst i en Fona butik på udgivelsesdagen.


    m1chelsen
    m1chelsen

    177
    Offline
    Level: 11 (Octorok)

    0
    1ups givet

    #10 - Skrevet 25-08-2013 13:23 - Redigeret 25-08-2013 13:34

    Kan sku godt forstå at butikker satser viden + hyldeplads, på de maskiner, som folk rent faktisk gider. Hvis langt de fleste kunder taler X360 / PS3, kan jeg godt forstå at de slækker på WiiU fronten, hvis det kun med sjældne mellemrum resulterer i et reelt salg.

    Som jeg også skrev i "Er Wii U en fiasko"-tråden, så ser jeg blot dette som en del af de resultater, som Nintendo må tumle med, som følge af deres valg.

    I forbindelse med Wii U maskinen ahr der været så mange hjerneblødninger med ind over, at det ikke skulle undre mig hvis hele dette projekt ender i en "SEGA".

    Edit: Når det så er sagt, skald er lige nævnes at jeg selv har en Wii U Prem, men jeg har ikke brugt den til meget mere end ZombiU - samlet måske 20 timer i alt...


    O-train
    O-train

    326
    Offline
    Level: 35 (Lakitu)

    0
    1ups givet

    #11 - Skrevet 25-08-2013 14:48

    Kan jeg sgu ikke forstå.

    Det er da svigt overfor kunderne, især fra GameStop som har mange loyale kunder, at de ikke har store titler hjemme, fordi de ikke føler, at det er et hurtigt nok salg. Wonderful 101 er ikke CoD eller GTA, men 2-3 eksemplarer taber de intet på, og det sætter kun Wii U i et bedre lys, hvilket er ønsket kunne jeg forestille mig.

    Det en underlig praksis, og dybest set bekymrende, da det virkelig antyder at GameStop og andre kæder kan forme industrien på måder, som jeg personligt er ked af.

    Jeg har ikke meget tilovers for Nintendo eller Wii U'en på trods af, at jeg selv ejer den. Jeg synes deres indsats har været skandaløs og deres marketing fuldstændig amatør-agtigt, men det sagt, så er det kun mere bekymrende, at de ikke kan få deres produkter på hylderne.

    Jeg var i GameStop forleden, og de havde intet Pikmin 3 hjemme - ikke fordi det var "umuligt" at få fingrene i, men simpelthen fordi de ikke gad bringe det hjem, medmindre man bestilte dem hjem - det fandme tyndt.

    Alle påstår at Nintendo kommer til at sælge Wii U'en til vinter, når de store titler udkommer, men hvordan er det muligt, hvis butikkerne ikke gider holde spillene hjemme, eller hvis de kun godtager 2-3 eksemplarer? Det jo ikke nok.

    Behold jeres Wii U, det den nye Virtual Boy, og den skal nok blive en skilling værd om et årti, men virkelig... Det er næsten lige før jeg fortryder at have købt den, ikke fordi jeg ikke kan have sjov med den, men simpelthen fordi dens fremtid ser så sort ud.



    m1chelsen
    m1chelsen

    177
    Offline
    Level: 11 (Octorok)

    0
    1ups givet

    #12 - Skrevet 25-08-2013 17:19

    Jeg talte for noget tid siden med bestyren i den lokale GS, og han nævnte hvor få WiiU maskiner GS havde solgt. Jeg er ikke engang sikker på at den lokale GS havde solgt en eneste.

    Når situationen ser således ud, kan det ikke være GS (eller andre fysiske butikker´s) ansvar at rette op på Nintendo´s brandert. Hvis der af og til dukker en op med interesse for WiiU, men at det 99% af tiden omhandler X360 / PS3, så giver det ret god mening ikke at spilde hyldeplads på maskinen, og dens sparsomme titler.

    Og vedr. salg til vinter... Yep, det skal nok blive sjovt når de store drenge kommer med nextgen maskiner, og man så IGEN er en generation bagud...

    Når Nintendo bevidst har handlet som de nu engang har gjort, så fortjener deres forældet og sparsomme udvalg ikke meget hyldeplads efter min mening.

    Men enig... De kunne da godt lige have bestilt et håndfuld eksemplarer hjem for hyggens skyld.


    ThePatrickBay
    ThePatrickBay

    8080
    Offline
    Level: 33 (Hammer Bro)

    0
    1ups givet

    #13 - Skrevet 25-08-2013 20:33

    Mortenroland, tro mig, det er ikke kun kunderne, det er irriterende for, at vores system nogle gange viser forkert. Jeg har gjort et forsøg på at få min afdeling til at spille 100% med lagerstatussen, men i mange butikker er der ikke en decideret ansvarlig for afdelingen, hvilket sandsynligvis er årsagen til de mange dumme fejl i systemet.


    Belmont
    Belmont

    160
    Offline
    Level: 6 (Cucco)

    0
    1ups givet

    #14 - Skrevet 25-08-2013 20:41

    Kan da kun anbefale at bestille spillet online fra elgiganten så skulle du være mere sikker på at have spillet en anden gang. Samtidig er der fri levering så du slipper for at skulle ud og hente spillet.