Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvilke spil savner du på Virtual Console?

AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

Skrevet 24-06-2012 13:48 - Redigeret 24-06-2012 14:04

Hvilke spil kunne du godt tænke dig at se på Virtual Console og hvorfor? Jeg lægger naturligvis selv ud.

Chip N' Dales: Rescue Rangers (Nintendo Entertainment System)
En ting er, at spillet solgte godt, da det i sin tid kom ud, men det er altså også bare en nostalgi-klassiker! Co-op fungerede helt vildt godt, og samtidig var spillet - der vist også fik en efterfølger - fantastisk til at gengive stemningen fra 90er-tegneserien af samme navn. Den tegneserie er jeg selv vokset op med. Spillet burde virkelig genudgives til Virtual Console. Det er en klassiker og det holder stadig den dag i dag. Problemerne med copy right fra Disney, er formentlig årsagen til at det endnu ikke er kommet op, men det er lykkedes for andre 3. party-udviklere at lave aftaler med Nintendo, så mon ikke det kunne lade sig gøre her, også? Kom så i gang, Nintendo!

Hvad siger I til mit forslag? Har I nogen selv? Og er der nogle af de nuværende VC-spil, som simpelthen bare aldrig skulle være genudgivet?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mystical Ninja: Starring Goemon Greatest '98
Ibisumaru: "Igimagiocar!!"
Konami Yeah!!
Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 26-06-2012 01:16 - Redigeret 26-06-2012 01:21

Bo130 skrev:
Earthbound ville være en herlig tilføjelse til Virtual Console, det kunne jeg være stor fan af. Jeg har dog opgivet håbet, tror ikke der kommer flere stortitler ud inden Wii U - det bliver dog spændende at se om de bare fortsætter på den database med Wii U eller om de starter forfra.

Jeg håber, at hvis ikke Majora's Mask ser dagens lys på 3DS, at de så ikke fortsætter med deres port af MM på Wii til fremtidig Virtual Console, da frameraten på den eksisterende udgave er elendig. Den var måske også exceptionelt god på GC, men stadigvæk, jeg kan ikke holde det ud når det er så tydeligt selv på et 100Hz-fjernsyn og når Lylat Wars virker upåklageligt.

CAPTAIN N skrev:
Hvis man kunne tænke sig en meget gennemgående historie/anmeldelse vil jeg næsten foreslå at man ser Happy Video Game Nerd Earthbound video
http://retrowaretv.com/happy-video-game-nerd-earthbound-reedit/

Ellers er der Roo fra Clan of the Gray Wolf som har en mindst ligeså gennemgående 2 part video
http://www.clanofthegraywolf.com/16-bit-gems

Gode videoer, om end det blev lidt trivielt at se dem begge, da de næsten har de præcis samme pointer og bruger de samme billeder til at underbygge den samme fortælling om seriens historik.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 26-06-2012 01:23

Jeg er forvirret. Siger du, at frameraten er dårlig i VC-udgaven af Majora's Mask?

Tror muligvis Collector's Edition (formoder det er denne du mener, når du siger GC-udgaven) brugte den amerikanske udgave som basis, fordi jeg husker tydeligt at jeg synes at spillet gik for hurtigt i Collector's Edition. Det har sandsynligvis været fordi, at spillet var i 60hz istedet for 50hz.

VC-udgaven er den originale europæiske udgave, så den kører formodentligt også i 50hz. Så frameraten er formodentlig ret tro mod den originale, europæiske udgave af Majora's Mask, som kørte i 50hz (ligesom alle andre PAL N64-titler).

Jeg kan huske at jeg ikke var så begejstret for Collector's Edition-udgaven, fordi musikken ikke helt kunne følge med når man skiftede område, og så havde den en tendens til at crashe.


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 26-06-2012 01:33 - Redigeret 26-06-2012 01:36

Nå, så tror jeg bare det handler om hvad man er vandt til. For ja, jeg tror du har ret i at GC-udgaven er på 60Hz og at det er den forskel, jeg kan huske.

Men det er stadig en underlig forskel, for når jeg kører Lylat Wars fra VC er forskellen så stor, at jeg sommetider tror, at MM kører med 30Hz eller tilsvarende. Det skal siges, at for det første er forskellen afsløret ved at skifte mit fjernsyns tilstand mellem 50Hz (standard-signal) til 100Hz som er det maksimale mit fjernsyn kan yde (der findes sågår 200Hz fjernsyn men det betyder ikke at menneskeøjet kan se en lige så stor forskel); for det andet er det kun under selve gameplayet, altså når man bevæger sig som Link i spilverdenen. Inde i menuerne er den lavere billedfrekvens ikke så tydelig, mærkeligt nok.


AND
AND

568
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 26-06-2012 11:27

Det kunne faktisk også være super fedt, hvis Nintendo udgav 3DS-versionen af OoT (med den fantastiske grafik) til VC, og så bare droppede touch screen funktionerne - nok lidt drømmetænkning, men det kunne sgu være lækkertSmiley