Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Wii børnekonsol?

Dummiz
Dummiz

117
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

Skrevet 05-11-2007 19:49

Hejsa alle sammen.

Ja nu pisker jeg sikkert en stemning op her men man er her jo for at diskutere Smiley

Lige inden jeg starter så vil jeg sige at JEG ikke syntes wii er en børnekonsol som mange kalder den...

Men en ting undre mig dog. jeg gik forleden dag inde i byen for at kigge efter Another code til DS så gik rundt i div. legetøjs butikker Fætter BR, legetøjs afdelingen i salling osv. så undrede det mig rimelig meget over at det udvalg af spil til konsol de havde er kun til wii jeg kunne ikke finde et eneste PS3 eller Xbox360 i nogen af de "Børne forretninger" jeg var i. så et eller andet sted må legetøjskæderne jo syntes at wii er "til børn" siden de kun har wii spil og ikke til de to andre konkurrende konsoller..men hvad siger i?

og jo vist så er wii til mennesker i alle aldre syntes bare det var spøjst de kun havde til wii Smiley

Hellere 10 ryk i banditten end 10 banditter i ryggen..!
Freffe
Freffe

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 05-11-2007 22:10

Jeg må da også sige, at med titler som Mario, PKMN, Kirby osv. så er Nintendo da også den af de tre firmaer, der henvender sig mest til børn. Når det er sagt, så betyder det skam ikke, at jeg vil smide min Wii ud og spare sammen til en PS3 (selvom jeg nu gerne ville have en), for jeg kan sagtens more mig med den slags spil, jeg er selv en stor Mario fan.

Nu har jeg aldrig ejet andre end Nintendo's konsoller, og jeg er sagtens klar over, at der også findes mere børnevenlige spil som Viva Pinata og som nævnt tidligere, Crash osv på de andre, men det faktum, at Mario er Nintendo's officielle maskot siger da også lidt.

Med disse ord bag mig, vil jeg da også mene, at det er muligt at finde mere voldelige spil som Scarface, Manhunt 2, Godfather m.f. på Wii og der er da også flere spil, der ikke direkte henvender sig til børn på GC og længere tilbage. Så selvom det er en Nintendo konsol, behøver det hele da ikke at være hjerter og lagkage, og specielt Wii'en tror jeg, bevæger sig lidt i en anden retning eller faktisk mange andre retninger.
Det er ikke muligt at finde Halo, Gears of War, Bioshock osv på Wii, men der er skam mange andre (sikkert ikke lige så gode) voldelige spil, og med Wii's succes tror jeg, at det vil ændre sig med tiden.

Forresten (Off-topic (og dette er ikke blot fanboy-snak)), Jeg tror ikke Wii's popularitet, er udelukkende baseret på den lave pris, for i forhold til de andre, er den knap så lav efterhånden. Folk bliver sandsynligvis nysgerrige mht. Wii-Moten og måske også det faktum, at Nintendo selv siger, at det er en Casual-konsol Smiley


Tupiaz
Tupiaz

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 06-11-2007 15:40

Sankiros skrev:
og manhunt kommer også til wii.. i en mere blodig og voldelig udgave end på de andre konsoller.. plus der er flere våben.. det indikerer heller ikke at wii er en børnekonsol



Det eneste jeg har læst slulle være forskellen er at du styre og simulere volden med wii moten og at den, den vej er mere voldelig.

Derudover er wi mere til børn eler barnlige sjælde, mig bekendt er der ingen esklusive voldelige spil til wii, det mest voldelige er måske metroid prime, og så voldeligt er det altså ikke.


stelzig
stelzig

4785
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 06-11-2007 18:21 - Redigeret 06-11-2007 18:21

Hmm. Nu er det godt nok lang tid siden at jeg har været i fætter BR for at kigge efter spil, men jeg mindes at de hovedsageligt har playstation2, gameboy og DS spil =/

Men ellers ja wii går mere bredt denne gang så det er også en børnekonsol Smiley


Tequila^
Tequila^

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 06-11-2007 18:49

Tupaiz:
Metoriod Prime er bestemt ikke det mest voldlige.
Eks: Manhunt 2, Resident Evil, GodFather osv.
Men, ingen tvivl om at de andre har flere, meen vi har altså også et par stykker Smiley


arnel925
arnel925

27
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 06-11-2007 19:36

nintendo skal ik være voldligt, det skal være sjovt og underholdende. Selv hvis jeg en dag bliver 60-70år vil jeg spille mario, zelda og alle de andre "barnlige" nintendo spil. Smiley